EzMe's Hifi geschiedenis; update: "Marantz <3 Tannoy"

Started by EzMe, December 20, 2013, 14:30:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EzMe

Mijn huidige setup:

Amp: Marantz PM11S1
DAC: Musical Fidelity V-DAC II
Speakers: Tannoy D700
TV: Panasonic Viera TX-P42G10
Bron: HTPC met een Gigabyte GA-A75M-UD2H motherboard met Realtek ALC889 geluidskaart
Luidsprekerkabel: Aircom plus (zelf gemaakt: http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/accessoires/page2.html )
Interlinks: VLS en Wireworld Luna 6 RCA 1mtr

History:

Nu ik hier alweer een tijdje rond hang op het forum en ook inmiddels een beetje kennis heb gemaakt met sommige gebruikers, vind ik eigenlijk dat ook ik mijn bijdrage moet leveren. En hoe kan dat mooier als te beginnen met mezelf voor te stellen en mijn eigen geschiedenis te vertellen. Nou ja, wat hifi betreft dan ;)

Zolang ik me kan herinneren was muziek altijd al een grote hobby van me. Ik heb een oudere broer en die had altijd al dikke sets, van Sony ES tot dikke JBL speakers zo groot als ik zelf was. 
Het was dan ook logisch dat ik van het geld wat ik verdiende van mijn aller aller eerste bijbaantje als bonenplukker bij een boer,  mijn eerste eigen stereoset kocht. Een Marantz versterker met cassettedeck en CD-speler. Marantz ST-26 /  Marantz SD-275 /  Marantz CD-56 /  Marantz PM-451.



Hier heb ik menig casettebandje op versleten en muziek geluisterd tot in de kleine uurtjes. Ik kan me nog herrineren dat ik er Bose 301 luidsprekers van mijn ouders aan had hangen. Deze combinatie zorgde voor snoeiharde beats die doordrongen tot 3 huizen verder op in de buurt. En dat willen jongens van die leeftijd ;)

Een aantal jaren verder ging ik studeren en wilde ik iets anders voor op mijn studentenstudiootje. Ik koos voor een Vistaton Alto II set ( http://www.visaton.com/en/bauvorschlaege/2_wege/altoii/index.html ) welke al reeds in elkaar was gebouwd. Het waren mooie strakke zwarte zuiltjes en klonken behoorlijk!

De Marantzjes kon ik verkopen aan een maatje van me (die ze nog steeds in de kast heeft staan en voor bovenstaande foto heeft gezorgd) en zelf kocht ik een Yamaha AX-700.



Ik kreeg de bijbehorende CD-speler er zo bij maar ik kan me niet herinneren dat ik deze ooit heb gebruikt. In plaats daarvan sloot ik mijn PC aan op de computer. Via WinAMP lekker muziekjes spelen. Heerlijk. Natuurlijk kon ik nu ook films (DIVXjes) afspelen met fatsoenlijk geluid. Mijn eerste HTPC was een feit. Deze werd later uitgebreid met een dikke Onkyo DX-7511 CD speler, gekocht bij H&C, toen nog in Venray.

Daarna heb ik een tijd lang niet heel veel met HiFi gedaan. Wel altijd de interesse gehouden maar niet echt in staat geweest mijn set verder uit te bereiden. Tot een aantal jaren geleden. Ik kocht een Marantz PM82. Dit is eigenlijk de opvolger van een bekende PM80 maar had er een afstandsbediening bij. Deze amp had een fantastisch warm, relaxed en vol geluid. De typische oude Marantz sound waar veel andere mensen voor me al eerder verliefd op werden.






Met deze versterker ging ik experimenteren met andere speakers. Na een lange zoektocht op internet kwam ik uit bij Tannoy. Vlak bij me in de buurt werd een setje Tannoy 615 MK II tegen een erg scherpe prijs te koop aangeboden. Dit leek me een leuke upgrade van mijn Visatons en de deal was dan ook snel gesloten. Ik kon er eigenlijk nooit geld aan verliezen. Na ze in mijn huiskamer uitgestald te hebben en mijn favoriete muziekjes te hebben gedraaid was ik verliefd op deze combinatie.

De amp werd geupgrade. Op internet las ik over giga dikke Onkyo Grand Integra's. Monsters uit het verleden, dat leek me wel wat. Ik was gelijk verliefd op de verlichtte VU's! Ze zijn echter helaas niet makkelijk aan te komen en dus plaatste ik een "gevraagd" advertentie op marktplaats. Ik kreeg hier helaas geen reacties op en dus begon ik een paar maatjes kleiner. Het werd een P304 voor- met M502 eindversterker. Wat een dikke eindtrap en goed geluid!



Niet snel daarna volgde een M5030 MET de geliefde VU's (waar helaas de lampjes niet meer van werkte maar dat had ik snel zelf opgelost met nieuwe LEDJES)



Na, pak em beet, een half jaar kreeg ik ineens een reactie op mijn "gevraagd" advertentie. Een jonge vent wilde graag de Onkyo Integra M508 icm de Integra P308 verkopen en ook nog tegen een prijs die ik er wel voor wil betalen. Ik was dol gelukkig, sprong in de auto in ging snel luisteren. De set zag er uit als nieuw. De houten zijpanelen waren nog super stak en alle lampjes van de VU's werken naar behoren. Wel vertelde hij me dat de amp even stil had gestaan. Deze was namelijk van zijn vader geweest die twee jaren geleden was gestorven. Zijn moeder vulde aan dat haar man speakers tot het plafond had staan vroeger en echt een liefhebber was. Ik begon te lachen want ja, wie heeft er speakers tot aan het plafond? Het gezicht van de vrouw bleef echter strak. "Nee echt!" riep ze er nog achteraan. Hahaha schitterend!



De dual mono opgebouwde versterkers zaten voorlopig dik in orde. Ik wilde weer andere luidsprekers. Dat het Tannoys waren stond op voorhand vast! Ik had als ultieme doel ooit een setje D700's te hebben maar die waren niet te betalen. Ik experimenteerde daarom met oude Tannoy Mayfair T225's tot nieuwe Tannoy DC6T (ex demo van H&C). Optisch gezien de mooiste luidsprekers die ik ooit heb gehad maar kwa geluid, ondanks de soundstage, nog niet voor langere tijd voldoenend.

Vervolgens op aanraden van mijn broer een set Eltax Linear Response 10.5 geprobeerd welke toevallig voorbij kwamen op marktplaats. Waar iedereen bij Eltax al snel aan de Wehkamp-speakers denk, is dit toch echt even ander koek. De drivers in dit vierweg systeem  zijn geleverd door Vifa en de kasten zijn met mooi fineer afgewerkt. Schitterende luidsprekers met een heerlijk open geluid! Ook gaan ze erg laag wat mij zeer aanspreekt.

De Onkyo's ginger er uit. Ik kon ze goed verkopen en maakte er een paar honder euro winst op. Dit kwam waarschijnlijk omdat Stereophile er ineens een review over had geschreven ( http://www.stereophile.com/content/onkyo-grand-integra-m-508-power-amplifier ) waardoor er weer even flink de aandacht naar uit ging. En dat van een apparaat dat al meer dan 20 jaar oud is! Leuk om nog eens te lezen.

Ik kocht een Musical Fidelity X-A200r. De dikste geintegreerde versterker uit de bekende X-serie van de jaren 90. Als je hem ziet lijkt het een kleine bak, zeker na die M508. De amp heeft echter een losse voeding wat een positief effect heeft op de versterker zeg. Super ding! Hier een foto van de amp inc Musical Fidelity V-DAC II




Ik spaarde en zocht verder en kon via marktplaats goedkoop aan Tannoy SRM 12B's komen. De randen zagen er uit als nieuw en waren volgens de eigenaar niet refoamed. Er zaten verder geen schuurtjes in wat na al deze jaren nog wel eens voor wil komen. Ik besloot ze te kopen. Heerlijke luidspekers die extreem hard kunnen.



Maar ook deze kon ik goed verkopen, ze zijn naar een professionele studio gegaan:



Hierdoor kwamen de D700's toch wel ineens heel erg dicht bij kwamen. En, ik zal het alvast verklappen, inmiddels heb ik ze in mijn woonkamer staan. Dé Tannoy D700's die ik altijd al heb gewild. Ik ben er bijzonder trots op!




Update 03-2014
Mijn Musical Fidelity AX-200R verkocht aan mijn broer. Zijn AX-100 had het begeven en wilde toch graag bij deze sound blijven. Aangezien ik toch wil gaan upgraden naar een A5 heb ik hem mijn versterker verkocht.
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

Sonority audio

mooie luidsprekers,veel plezier ermee!

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Xander32

Welcome, veel lees- en postplezier. Enne, met zo`n stapel Marantz ook ff lid worden van `t buurforum ( www.marantzforum.nl:thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EzMe

Quote from: Xander32 on December 20, 2013, 14:49:57
Welcome, veel lees- en postplezier. Enne, met zo`n stapel Marantz ook ff lid worden van `t buurforum ( www.marantzforum.nl:thumbs-up:.


Yess, die ken ik al en ook daar heb ik al een accountje. Toch bedankt!  :pompom:
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

marcush

#4
Mooi verhaal en mooie set. Zeker een hele mooie versterker. Ik heb zelf jarenlang de x-A1 uit dezelfde serie gehad, ook met dezelfde voeding.  Prachtige versterker was dat, zeker voor het geld.

Xander32

Idd. fraaie speakers betreft looks ( no nonsense) al heb ik deze nog nooit beluisterd. Wel meerdere Marantz - Tannoy combi's gehoord en dat was steevast fraai. Ben daar zelf ook op naar weg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Jammer dat je die Onkyo hebt weggedaan...wat een mooi apparaat om te zien. Enne flinke speakers... :colgate:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

EzMe

#8
Dank voor de leuke reacties! Ik voel me al aardig thuis hier  :headbanging:

Quote from: marcush on December 25, 2013, 09:49:16
Mooi verhaal en mooie set. Zeker een hele mooie versterker. Ik heb zelf jarenlang de x-A1 uit dezelfde serie gehad, ook met dezelfde voeding.  Prachtige versterker was dat, zeker voor het geld.

Mee eens! Ik heb er inmiddels al erg veel plezier van gehad maar denk toch dat dit het apparaat wordt wat als eerste geupgrade moet gaan worden. Ik weet eigenlijk nog niet goed welke kant ik op wil gaan. Enerzijds luisteren mijn vriendin en ik erg veel muziek. Waar andere mensen 's avonds hun TV aan zetten om daarbij te ontspannen, doen wij dat bij de hifi set. Het lijkt dan ook erg voor de hand liggend om een stereoversterkker aan te schaffen.. maar anderzijds kijken we ook erg veel films en series en zou een multikanaalsversterker wellicht een leuke aanvulling zijn. Ik weet dus nog niet goed welke kant het kwartje gaat vallen.

Quote from: chansig on December 27, 2013, 10:13:00
Jammer dat je die Onkyo hebt weggedaan...wat een mooi apparaat om te zien. Enne flinke speakers... :colgate:

Gr Hans

Ja, ik heb er mss achteraf ook wel een beetje spijt van. Het was écht een hele mooie combinatie. Destijds een signaal naar de markt om te laten zien waar Onkyo toe in staat was. Overigens was er een versterker die net nog een stapje hoger ging, de Onkyo  M510

Behold, 63 kilo aan versterker:




Quote from: Xander32 on December 25, 2013, 12:42:45
Idd. fraaie speakers betreft looks ( no nonsense) al heb ik deze nog nooit beluisterd. Wel meerdere Marantz - Tannoy combi's gehoord en dat was steevast fraai. Ben daar zelf ook op naar weg.

Mee eens, Marantz en Tannoy matchen uitermate goed! Nou zijn mijn D700's net een stapje minder als de Glenairs welke ik dan weer nooit hebt gehoord :)
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

erik s.

Als je huidige MF bevalt is een A5 een logische upgrade.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MacJunk

Mooie set heb je nu staan.
Het is altijd leuk om te lezen wat voor (audio) voorgeschiedenis iemand heeft.

Je hebt dat op een uitgebreide leuke manier verwoord.
Cambridge Audio Azur 651A, Cambridge Audio DacMagic Plus, B&W CM-1, BlueSound Node, Synology DS 1513+ 20TB, DX 213 extender, Philips CD 850.

EzMe

Quote from: sultankat on December 28, 2013, 08:33:45
Die bolhoed op de D700 maakt het áf  :headbanging:

Hahaha een grapje van mijn vriendin. We hebben alle twee Janssen. Ik met twee 'ss'-en, zei met één 's'. Op de andere staat er ook eentje. :)

Quote from: erik s. on December 28, 2013, 10:25:43
Als je huidige MF bevalt is een A5 een logische upgrade.

Ik lees dat deze een handige HT passthough heeft. Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om later nog een multichannel processor toe te voegen. Lijkt me een erg mooie upgrade!  :clapping: Ik geloof dat ze rond de €900,- van eigenaar veranderen?

Quote from: MacJunk on December 29, 2013, 17:03:46
Mooie set heb je nu staan.
Het is altijd leuk om te lezen wat voor (audio) voorgeschiedenis iemand heeft.

Je hebt dat op een uitgebreide leuke manier verwoord.

Dank u :) Als je iemand naar zijn hobby vraagt komen er vaak leuke verhalen uit. Ik moet zeggen dat ik dit allemaal in één keer heb opgeschreven :)
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

EzMe

Het viel me trouwens net op dat bij het starten van het nummer "seven nation army" van de White Stripes via Spotify, de rechter speaker 'resoneert' op het eerste bassnaargeluid dat meteen bij het instarten van het nummer komt.
Zit dit in het nummer of is er iets mis met mn driver?
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

Raymond187

D700 heb ik altijd hele mooie speakers gevonden. Qua klank en looks  :thumbs-up:

Heb je de MK I of MK II?

Zit je driver nog stevig in de kast? Bedoel hangt hij niet wat slapjes?

EzMe

#15
Quote from: Raymond187 on January  6, 2014, 16:23:48
D700 heb ik altijd hele mooie speakers gevonden. Qua klank en looks  :thumbs-up:

Heb je de MK I of MK II?

Thanks :) Dat vind ik nu ook. Wat betreft de MK1 of MK2.. Das een goede vraag. Ik weet niet precies hoe ik het verschil kan zien?

Quote from: Raymond187 on January  6, 2014, 16:23:48
Zit je driver nog stevig in de kast? Bedoel hangt hij niet wat slapjes?

Het is me nog niet eerder opgevallen dat hij er slapjes bij hangt. Ik zal er vanavond nog eens even goed naar kijken. Wellicht kan ik ook nog de speakers (of de aansluitingen) even omdraaien om uit te sluiten of het in het nummer zit of toch écht de driver is...

//edit: het was gelukkig echt het nummer, phew  :pompom:
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

erik s.

Bij de series 2 staat er series 2 op de achterzijde.  O0
Series 1 heeft mijn voorkeur.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

EzMe

#17
Heb ik toch potverdikkie _toevallig_ een foto van de achterzijde van mijn speakers op mijn telefoon staat!  :D (al is deze niet bijzonder scherp maar toch..)



Ik zie niets van MKII oid staan en heb dus de MK1 :) Kun je me wellicht het verschil tussen beide vertellen, op de leeftijd na dan?
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

erik s.

Zo uit het hoofd, ander crossover.
Op de achief pagina's van importeur Hnny staan de specificaties.
Je zou nog kunnen uitproberen of het voordeel heeft om de bananen weg te laten, dus de barewire die nu in je banenen gaat,  direct in de gaten waar ook de biwire bruggen in zitten.
Die zijn overigens niet super en zou ik vervangen door luidsprekerkabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Leuke geschiedenis, en mooi om nog een Tannoy liefhebber hier op het forum te treffen  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

EzMe

Quote from: erik s. on January  7, 2014, 11:36:04
Je zou nog kunnen uitproberen of het voordeel heeft om de bananen weg te laten, dus de barewire die nu in je banenen gaat,  direct in de gaten waar ook de biwire bruggen in zitten.
Die zijn overigens niet super en zou ik vervangen door luidsprekerkabel.

Good point. De schakelingen zijn immers de zwakste punten in de keten.

Wat betreft de deze Bi-wire bruggen, ik heb ze voor het eerst op de Tannoy Sixes gezien en toen heb ik me er al over verbaasd dat het zo gemaakt is. Er van uitgaande dat Tannoy wel wist waar ze mee bezig waren heb ik het zo gelaten.
Ik ga eens kijken of ik verbetingen waar kan nemen met andere DIY bugjes. Dank voor de tip  :)

Quote from: RubenV. on January  7, 2014, 11:46:29
Leuke geschiedenis, en mooi om nog een Tannoy liefhebber hier op het forum te treffen  :headbanging:

Thanks   :pompom:
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

EzMe

#21
Ik twijfel nog wat voor versterker ik wil gaan kopen. Enerzijds bevalt stereo mij echt heel goed, anderzijds kijken mijn vriendin en ik ook erg veel films en series (lees dagelijks). Het lijkt me daarom ook eens leuk om te gaan experimenteren met surround..  in de toekomst wel te verstaan. Onze inrichting/ huiskamer leent zich niet goed surround. Ik kan lastig speakers achter de bank zetten aangezien onze eethoek daar staat.
Nou kwam ik toevallig van de week een Tannoy S8C tegen tegen een hele scherpe prijs. Aangezien ze niet veel worden aangeboden heb ik mijzelf altijd voorgenomen om deze aan te schaffen als ik hem tegen kwam tegen een scherpe prijs. De Tannoy D750, die eigenlijk bij mijn D700's hoort, is mij iets te groot en vind ik nog steeds wel erg prijzig. Prijzen van 800 euro zijn geen uitzondering. Daar koop ik liever een setje D500's voor als rears.
Terug naar de S8C. Ik heb hem natuurlijk gekocht.  De speaker was volgens de verkoper nog nieuw! Zijn vader had destijds een volledige Saturn surround set gekocht maar deze center nooit aangesloten. Dat lijken de connectors aan de achterkant te kunnen bevestigen.  Hij was meer van de 4.0. Er zitten een paar cosmetische krasjes op de kast maar verder ziet hij er erg goed uit!

Dus ja..een nieuwe versterker... what to do, what to do? Toch voor een MF A5(.5) gaan en dan in de toekomst gaan upgraden met bijv een Anthem MRX500? Ik weet het nog niet
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

WilcoL

Mooie spulletjes hoor en welkom hier! Ik had die Onkyo voor- & eindcombi alleen al voor de looks tot het einde der tijden gehouden. Wat een fraaie apparaten zijn dat!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

EzMe

Hahaha inderdaad. Achteraf mss ook wel een klein beetje spijt van.. Btw, mooie caraudio WilcoL!
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

EzMe

#24
Klein updateje.. de speakers staat nu mooi op natuursteen. :)






Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0