Einde van Classe ? Voorheen:Sigma reeks in 2014

Started by riwi, October 6, 2013, 14:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Fox on February 14, 2017, 12:31:43
Hangt af van de prijs  8)

Staat nu een V3 op de Duitse 2e hand voor 3.900

Als het zover is dan stuur ik wel een bericht. Maar voorlopig blijft de SSP800 hier nog wel staan.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

diceman

Quote from: SV..S on September 29, 2017, 11:27:06
dat is jammer, mooi merk  :(
[/quote
Quote from: RvD on September 29, 2017, 11:00:51
https://www.strata-gee.com/classe-closing-october-6th/

Met Classé gaat het niet zo goed op dit moment.

Zonde. Denk dat het ook komt door de niche markt waarin ze in opereren. Waarschijnlijk ook de prijzen / technologie die steeds sneller gaan, dat het niet bij te benen is.




Fox

Jammer, maar ze liepen natuurlijk wel een eind achter op de laatste technieken en wensen van de consument.
En die hebben wel geduld, maar wachten niet eeuwig.

Daarnaast is het natuurlijk lastig in het prijssegment waarin ze wilde opereren...

Zal nu wel veel loskomen voor de 2e hands.

Kjelt

Quote from: Fox on September 30, 2017, 11:58:18
Zal nu wel veel loskomen voor de 2e hands.
Misschien op SSP gebied maar de stereoapparatuur blijft denk ik waardevast.

Fox

Quote from: Kjelt on September 30, 2017, 12:23:48
Misschien op SSP gebied maar de stereoapparatuur blijft denk ik waardevast.

Kan zijn, maar het bericht geeft aan dat ze op een grote magazijn voorraad zitten ....

riwi

Slecht nieuws. Wat zonde van zo'n mooi merk.

Kjelt

Quote from: Fox on October  1, 2017, 11:03:13
Kan zijn, maar het bericht geeft aan dat ze op een grote magazijn voorraad zitten ....
Ah zo bedoel je, dat is geen 2e hands, de nieuwprijzen zullen inderdaad wel een flinke prijserosie gaan krijgen, en daardoor wellicht de 2e hands prijzen meenemen.
Dan heb je gelijk. Wordt wel een mooie kans voor degenen waar het altijd net buiten bereik lag.

Fox

Ik heb hem nog niet nodig (toekomst uitbreiding), maar een CA-2100 voor een leuk 2e hands prijsje ....

Deleted User

Als een merk failliet gaat, dan dondert de service ook vaak in elkaar. Ik zou er niet aan beginnen.

Kjelt

Mwah de Classe voor en eindversterkers zijn geen rocket science gewoon goed en degelijk opgebouwde ab klasse bakken vaak met alleen maar standaard componenten. Deze zijn met enkele uitzonderingen door iedere generic audio  service technician wel weer aan de praat te krijgen, zolang de onderdelen verkrijgbaar zijn maar dat geldt net zo goed voor vintage audio jaren 80 en daarvoor, die worden ook niet meer door het bedrijf gerepareerd en sommige onderdelen zijn zeer schaars aan het worden.

tommi

Quote from: Kjelt on October  2, 2017, 16:47:09
Mwah de Classe voor en eindversterkers zijn geen rocket science gewoon goed en degelijk opgebouwde ab klasse bakken vaak met alleen maar standaard componenten. Deze zijn met enkele uitzonderingen door iedere generic audio  service technician wel weer aan de praat te krijgen, zolang de onderdelen verkrijgbaar zijn maar dat geldt net zo goed voor vintage audio jaren 80 en daarvoor, die worden ook niet meer door het bedrijf gerepareerd en sommige onderdelen zijn zeer schaars aan het worden.

^^

Jammer van zo'n prachtig merk, maar was toch ook al jaren niet meer wat het ooit was..
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Peerless Monster

Quote from: tommi on October 11, 2017, 14:27:00
^^

Jammer van zo'n prachtig merk, maar was toch ook al jaren niet meer wat het ooit was..

Dan heb je de verschillen nooit goed beluisterd dan 😂.
Ze hadden prachtige producten en dat hebben ze weldegelijk nog steeds.
Nu weer een Classe Audio ten eindtrap: echt magisch.
Maar een voortrap cp800 MKii ook magisch...
Verschil tussen oud en nieuw?  Alleen maar kwestie van smaak en wat er in iemands hoofd spookt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tommi

Niet mee eens, ik heb jaren lang Delta en Sigma verkocht en afgezien van een paar producten (cap2100, ssp800, cp800) hebben we er nooit erg warm voor kunnen lopen, erg kil,  analytisch en veel minder vloeibaar, muzikaal en organisch dan de series ervoor naar onze mening.
De specs zijn ook duidelijk minder goed dan legendarische producten als bijvoorbeeld de omega voor- en eindversterkers. Maar goed ieder heeft recht op z'n mening. Het blijft jammer dat het merk nu ophoudt te bestaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Shorty

Classé is gered. De website meldt sinds vandaag:

QuoteClassé was acquired by Sound United, Sound United LLC, parent company to Denon®, Marantz®, Polk Audio®, Definitive Technology®, Polk BOOM®, HEOS®, and Boston Acoustics®. The acquisition gives Classé access to technology and manufacturing assets unavailable to other high-end electronics brands.

VrGr,

Bart J.

H&C Hifi

Quote from: Shorty on January  9, 2018, 20:17:10
Classé is gered. De website meldt sinds vandaag:

VrGr,

Bart J.


Klopt helemaal, het  gerucht deed zich al enkele weken rond in de wandelgangen  :)

Ik ben benieuwd of er nu mooie nieuwe producten uit voortvloeien.

Fox

Misschien een Classe versie van de Marantz AV8805 als tegenhanger van McIntosh???

Quote from: HcHifi.nl on January 10, 2018, 12:09:29

Klopt helemaal, het  gerucht deed zich al enkele weken rond in de wandelgangen  :)

Ik ben benieuwd of er nu mooie nieuwe producten uit voortvloeien.

Deleted User


H&C Hifi

Quote from: Fox on January 10, 2018, 12:15:02
Misschien een Classe versie van de Marantz AV8805 als tegenhanger van McIntosh???

Er bestaat natuurlijk de kans dat ze Classe redelijk gescheiden houden van denon en marantz.
In de tijd dat D&M eigenaar was van McIntosh is dat ook niet gebeurd.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

H&C Hifi

Quote from: Blue-Eyes on January 10, 2018, 13:14:07
Toch voor niets verkocht lol

Veel bekende merken zijn al eens van eigenaar gewisseld.... hoeft niet altijd iets te zeggen.

blue-eyes

Eens!

Ik ken ook de andere kant, ik was een zware TAG McLaren gebruiker :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

br@m

Ben benieuwd of de nieuwe delta series nog op de markt gaan komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

H&C Hifi

Quote from: Blue-Eyes on January 10, 2018, 14:09:45
Eens!

Ik ken ook de andere kant, ik was een zware TAG McLaren gebruiker :)

Er bestaan altijd uitzonderingen helaas.
Classe heeft in de jaren wel echt een veel grotere en bekendere naam en bijbehorend netwerk opgebouwd dan Tag destijds had.

Zie je ook aan de 2e hands markt,  Tag kost gewoon geen donder 2e hands.. terwijl een oude Classe nog altijd de ''hoofdprijs'' kost.