Schaapjes HT

Gestart door tipex, januari 14, 2004, 20:05:37

Vorige topic - Volgende topic

tipex

Dacht eigenlijk dat ik mijn HT hier al een keertje neer gezet had maar ik kon hem zowaar niet meer vinden :(

Vandaar dat ik toch nog maar even wat plaatjes neer zet van de huidige stand van zaken. De mensen die tweakers wel eens bezoeken hebben ze vast wel eens voorbij zien komen.

Om te beginnen een overzichtsplaatje, side en rear speakers zijn inmiddels iets anders gepositioneerd en speakerkabel is vervangen. Ook ontbreekt hier nog mijn nieuwe center. Projector is een sony 1270 crt, kabeltjes zijn (nog steeds) een rommeltje maar had geen zin in kabelgootjes over me plafond :)

Hier dan twee plaatjes van de voorkant met nieuwe center. Plaatje is er uiteraard in ge-sjopped, smoelde wat leuker op deze manier :)

En nogmaals de voorkant, je kunt nog net de rotel rb1080 eindversterker zien en m'n Denon 3801 die het zaakie aan de gang houden. Mijn dvd speler (toshiba sd-500e met psm-1) is achter het scherm verdwenen. TV kun je ook net nog stukje van zien, aangezien dit me woonkamer is moet tv kijken ook nog gewoon mogelijk zijn.

Voorlopig zijn er even geen upgrades meer gepland aan het geheel, we willen eerst verhuizen om vervolgens een dedicated ht te gaan maken.

Communicator

Ziet er top-notch uit....had hem op Tweakers idd ook gezien........Ik wil trouwens niet weten hoe jouw dedicated HT eruit gaat zien, want dat is dit toch bijna al????? ;)

VlisChris

Ziet er inderdaad erg mooi uit, maar als ik vragen mag: waarom de 805's op de fronts, en de grotere broertjes als surrounds? Viel me gewoon op ;).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Grindtegel

Dat zijn toch cdm7's?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

R

Ja dat zijn zeker 7's. Wat staat er back? geen idee. Ze lijken schuin af/op te lopen aan de voorkant. Zal toch geen thiel zijn...

Harry HT

Citaat van: Ruben op januari 14, 2004, 22:38:47
Ja dat zijn zeker 7's. Wat staat er back? geen idee. Ze lijken schuin af/op te lopen aan de voorkant. Zal toch geen thiel zijn...
Hallo,

Zie:
http://www.schaaps.com/main.php?DocID=15

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

R

ah, wat verduidelijking. tnx

tipex

@Communicator: Het is zeker al een aardige bios geworden inmiddels maar het kan nog wel een stukje extremer :) Het moet echt een bios worden met alles erop en er aan.

@christiaan: als er inderdaad de grotere broertjes als side surround hadden gestaan was het idd vreemd geweest maar het gaat hier om een paar cdm 7nt's uit de serie onder die 805-jes. De laatste klinken aanmerkelijk beter vandaar deze keuze.

@Ruben: Rear speakers zijn van mirage, ben hier ooit eens mee begonnen en ze zijn van voor naar achter verhuisd om waarschijnlijk ook vervangen te gaan worden door nog meer B&W op den duur.

garmtz

Mooi zeg! Strak parket/laminaat ook!

Reynier

Erg mooi maar ik durf dit geen woonkamer meer te noemen hoor... Dit is toch al een Private HT?

garmtz

Absoluut nog een woonkamer!! Mijn "woonkamer" al eens gezien?? ;D

tipex

Met jou kan ik praten garmt :) Maar ik kan me wel in lazz z'n opmerking verplaatsen, voor veel mensen zal het waarschijnlijk 'iets' te ver gaan om zoiets met je woonkamer te doen :) M'n vrouw stelde al voor om de muren en plafonds zwart te maken maar dat vond ik toch even wat te ver gaan :)

garmtz

Vrouw naar mijn hart... :)

Jinsu

Hoi,

Ziet er zeer mooi uit, mooie contrastverhouding tussen de kleuren ;) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Reynier

Ow maar ik zeg niet dat het te ver gaat hoor alleen ik vind dit geen echte woonkamer meer.. Ik vind dit geen kamer meer waar je met een man of 10 gezellig een bakje koffie drinkt...

Dit is een kamer waar je gezellig met een man of 10 een filmpje kijkt maar ik mis de gezellige uitstraling van een woonkamer (hoewel ik er zelf ook van droom thuis zoiets te hebben staan hoor :D)

tipex

Het ziet er niet altijd zo bij me uit, het zijn maar gordijnen en het scherm is meestal opgerold en dan ziet het er al een stuk meer woonkamer achtig uit :)

Ziet het er ongeveer zo uit als hier maar dan alleen nog wat gordijnen in de hoek erbij denken. Valt het best wel mee vind ik zelf ;)

wil

Ziet erg erg mooi uit hoor! Ook als woonkamer zal dit prima werken hoewel ik de opstelling van rears en backs wat onhandig vind. Wat me vooral opvalt is de enorme ruimte. Dit is echt een woonkamer waar je deze speakers de vrijheid kan geven die ze nodig hebben, daar ben ik wel jaloers op. Ik hou wel van veel leeg in een woonkamer.
Wat zijn de afmetingen van deze kamer?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tipex

Speciaal voor jou een overzichtje van mijn kamer :) Totale oppervlakte is geloof ik iets van 42m2. Je moet het verhaal met de kast even vergeten, had ooit een creatief idee om me crt in een kast in de bank te proppen :) Wat is er onhandig aan de plaatsing van de side and rear speakers?

wil

Citaat van: tipex op januari 15, 2004, 11:22:41
Speciaal voor jou een overzichtje van mijn kamer :) Totale oppervlakte is geloof ik iets van 42m2. Je moet het verhaal met de kast even vergeten, had ooit een creatief idee om me crt in een kast in de bank te proppen :)

Dank je wel, die 5,63 m is wel heel lekker groot. Mooi hoor.

Citaat van: tipex op januari 15, 2004, 11:22:41
Wat is er onhandig aan de plaatsing van de side and rear speakers?
Nou ik vond ze een beetje opzichtig in de kamer staan. De rears gaan nog wel, maar de backs. Dat zijn letterlijk twee palen in je kamer. Dat betekent dus snoeren over de vloer (ik ken weinig mensen die dat onder de vloer door trekken en via een gaatje in parket o laminaat omhoog laten komen). Blijft ook een kwestie van smaak. Als het voor jou geen probleem is, is het geen probleem.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tipex

Het staat idd vrij opzichtig met name die backs maar met zo'n bak aan je plafond was het dat toch al wel :) en zowel ik als mijn partner storen ons er niet aan :) Als het het voor langere tijd op deze manier zou moeten staan zou ik wellicht nog een poging gewaagd hebben om het netter weg te werken al zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten doen, gaten boren in me laminaat is niet echt een optie. Zou het kunnen vast tapen met tape in kleur van laminaat ofsjow.

Reynier

Zo valt het idd wel mee :)

tipex

We zijn inmiddels redelijk ver gevorderd met de verhuizing, dit weekend gaan we definitief over dus ook de ht begint langzaam aan een beetje vorm te krijgen, hier alvast een teasertje :)

Na dit weekend komen er nog wel wat fotootjes bij als het allemaal wat opgeruimder is.

Peerless Monster

Kan niet wachten totdat ik in mijn nieuwe appartement zit. Gefeli in ieder geval. Ziet er al veel belovend uit!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Sjors

Ben ook zeer benieuwd naar de vorderingen  :D ziet er idd veel belovend uit  O0

Sjors

OscarTango

heee...een Fatboy... lekker, he. Ik denk er aan om ook die poefen te bestellen. Dat zit extra lekker, denk ik zo...

Wat je HT betreft, hou ons op de hoogte met progress-foto's wat dit wordt jammie ! ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround