Een nieuw begin voor Joris

Started by Joris1971, August 19, 2013, 23:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Quote from: LPlover on November 20, 2015, 09:16:22
kun je ook streamen met zo'n ding?

Natuurlijk, ingebouwde streamer en wifi  ;D ;D ;D

advr

Quote from: Joris1971 on November 20, 2015, 09:48:16
Natuurlijk, ingebouwde streamer en wifi  ;D ;D ;D

Je zou het in kunnen bouwen. Ruimte genoeg in zo'n ding.

Even de oude condensatoren en buisjes vervangen en het gaat nog lekkerder klinken.
Kan de Linn de deur uit.  :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Quote from: advr on November 20, 2015, 14:37:30
Even de oude condensatoren en buisjes vervangen en het gaat nog lekkerder klinken.


buisjes vervangen zou wel lukken, maar condensatoren niet.. ben niet zo handig.  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Alleen jammer dat ik radio Veronica niet kan ontvangen op die radio...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RonK.

#2506
Quote from: Joris1971 on November 27, 2015, 17:05:31
Alleen jammer dat ik radio Veronica niet kan ontvangen op die radio...

Een echte muziek liefhebber / audiofiel luistert ook alleen maar naar Radio 4 of Klara natuurlijk ..... 

sultankat

Quote from: RonK. on November 28, 2015, 19:32:38
Een echte muziek liefhebber / audiofiel luistert ook alleen maar naar Radio 4 of Klara natuurlijk .....

Via internet echter nog steeds een matige, lees zuinige, bit rate. Gelukkig zijn er enkele erg goede klassieke zenders met een echt hoge bit rate.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Robiwan

Quote from: RonK. on November 28, 2015, 19:32:38
Een echte muziek liefhebber / audiofiel luistert ook alleen maar naar Radio 4 of Klara natuurlijk .....

:D Daar luister ik never nooit naar, ben ik dan geen liefhebber?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Former member 78

Dat is een retorische vraag, gezien het antwoord van RonK.

Joris1971

Gisteren even mijn Tannies in de olie gezet  :inlove:

chansig

Zien er mooi uit zeg...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971


chansig

Stel dat je hem over een half jaar weer opnieuw in de olie zet ? Wordt die dan niet steeds een beetje donkerder ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#2516
Quote from: chansig on November 30, 2015, 14:20:07
Stel dat je hem over een half jaar weer opnieuw in de olie zet ? Wordt die dan niet steeds een beetje donkerder ?

Gr Hans

ik zet ze geregeld in de olie... zie er nog weinig verschil in...

de foto had ik genomen toen die pas was ingeolied, na uitwrijven gaat jammer genoeg de glans eraf.

Markus2

Quote from: chansig on November 30, 2015, 14:20:07
Stel dat je hem over een half jaar weer opnieuw in de olie zet ? Wordt die dan niet steeds een beetje donkerder ?

Gr Hans

Niet echt. Dit daar de eerste laag (moeder)olie voor de kleur zorgt. Als men olie straffeloos zou kunnen blijven aanbrengen (stapelen van lagen) dan zou men uiteindelijk een diepteverschil kunnen waarnemen. Dat is wat wij kunnen ervaren als een kleurverschil.

Je zou kunnen proberen de olie een glans te verschaffen middels het boenen met een panty. Het effect is sterk afhankelijk van de toegepaste olie en de eventuele verzadiging van het materiaaloppervlak.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Bas Akkerman

Quote from: Joris1971 on November 30, 2015, 14:18:40
Dank je, zo moeilijk was het niet  ;D
Nou, ik had waarschijnlijk de stoel, gordijnen en lamp in de was gezet, behalve de luidspreker. :xmas:

Quote from: Markus2 on November 30, 2015, 17:36:09
Niet echt. Dit daar de eerste laag (moeder)olie voor de kleur zorgt. Als men olie straffeloos zou kunnen blijven aanbrengen (stapelen van lagen) dan zou men uiteindelijk een diepteverschil kunnen waarnemen. Dat is wat wij kunnen ervaren als een kleurverschil.

Je zou kunnen proberen de olie een glans te verschaffen middels het boenen met een panty. Het effect is sterk afhankelijk van de toegepaste olie en de eventuele verzadiging van het materiaaloppervlak.

Groet, Mark
Joris met een panty aan het boenen. Mijn fantasie draait overuren! :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Markus2

Enige associaties, mogelijk doch per definitie niet zeker veroorzaakt door mijn eerdere posting, distantieer ik mij van.

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

garmtz

Quote from: Markus2 on November 30, 2015, 19:31:23
Enige associaties, mogelijk doch per definitie niet zeker veroorzaakt door mijn eerdere posting, distantieer ik mij van.

Groet, Mark ;D

:D

Joris1971

#2521
Hoe mooi de Lp12 ook is, heb ik besloten om mij niet langer op vinyl te richten!

Ik kan de lp12 inruilen op een Linn c2200 incl dynamik upgrade dus gelijk aan een Linn Akurate 2200.

Ik zal mijn vinyl in een verkooptopic te koop aanbieden

Jumping Jack

Zou je je platen niet nog eventjes bijhouden? Juist voor het geval, mocht je heel misschien, uiteindelijk, wie weet, toch nog van gedacht veranderen?

En waarom een eindversterker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

#2523
Quote from: Jumping Jack on December  1, 2015, 18:34:21
Zou je je platen niet nog eventjes bijhouden? Juist voor het geval, mocht je heel misschien, uiteindelijk, wie weet, toch nog van gedacht veranderen?

En waarom een eindversterker?

Nee heb erover nagedacht, hoe mooi is lp ook vind (fysiek), ik vind het gedoe
Tweedehands kraken ze vaak, heb geen platenwasser
Voor mij heeft het geen meerwaarde tov streamen

Robiwan

#2524
Quote from: Joris1971 on December  1, 2015, 18:37:37
Nee heb erover nagedacht, hoe mooi is lp ook vind (fysiek), ik vind het gedoe
Tweedehands kraken ze vaak, heb geen platenwasser
Voor mij heeft het geen meerwaarde tov streamen

gelijk heb je, maar een eindversterker?

Ik draai eerlijk gezegd ook nog maar weinig platen en heb al verschillende malen op het punt gestaan heel de shit te verkopen, maar dan komt dat stemmetje......... niet doen krijg je spijt van.............. En dan draai ik weer een plaat en dan klinkt dat toch bijzonder goed.......
Dan verdwijnt die drang weer maar komt na een maand of 2 weer terug en dat herhaalt zich nu al minstens een jaar zo :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2