luidsprekers tot ongeveer 1500 euro, setprijs !!

Started by mijkie, July 22, 2013, 05:30:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

heb nu het meeste verkocht van mijn HT-set en nu zachtjes opzoek naar een paar nieuwe luidsprekers....

vloerstaanders of monitoren, ben ik nog niet uit en het mag absoluut 2de hands, MOET fris klinken maar niet meer richting analytisch klinken en vooral ruimtelijk!!

iemand tips ??

had zelf met 1 oog naar een paar Usher CP 6173 zitten kijken.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ruud-

Als je voor monitoren wilt gaan...Kef LS50, absoluut 1 van de beste, zoniet de beste, monitor tot enkele duizenden euro's...en dat voor slechts 1000 euro de paar. Blinken uit in tonaliteit, 3d beeld, laagweergave, enz. Verdienen wel een stevige stabiele versterker en goede plaatsing(geldt trouwens voor elke speaker)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Xander32

#2
Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 06:28:48
Als je voor monitoren wilt gaan...Kef LS50, absoluut 1 van de beste, zoniet de beste, monitor tot enkele duizenden euro's...en dat voor slechts 1000 euro de paar. Blinken uit in tonaliteit, 3d beeld, laagweergave, enz. Verdienen wel een stevige stabiele versterker en goede plaatsing(geldt trouwens voor elke speaker)
... ligt vooral ook aan jou luistervoorkeur en muzieksmaak; als je graag naar stevige rock en dance luistert op een flinke volume, ga je met deze niet blij worden.

De door de ts genoemde Ushers zijn niet verkeerd. Maar dat betreft mijn smaak; de ts dient zijn eigen smaak en luistervoorkeur te "ontdekken" en dat kan alleen door zelf te gaan luisteren, zeker niet door wat anderen schrijven/adviseren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#3
De proArc in de verkoopsectei klinken erg ruimtelijk, hebben een goed geluid, de Ushers van Xander zijn natuurlijk iets kleiner maar hebben ook een mooi geluid, ik zou ze beide eens beluisteren. Beide hebben een flinke versterker nodig met en zware voeding.

Een zeer goede versterker voor beide speakers Plinius 9100se of annaverssary (de 9200) beide te koop voor 3600 cq 4600 euro nieuw.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Ik zou zoiezo tweedehands gaan kopen, zijn ze al lekker ingespeeld en je hebt voor het geld een luidspreker die nieuw een stuk duurder was (niet dat duurder altijd beter is)

Wil je een diep laag, dan zou ik eerder voor een vloerstaander gaan dan een monitor, alhoewel je monitoren kunt aanvullen met een sub(s) en kun je dat in een later stadium nog doen.
(Zoals xander dat had gedaan met zijn Ushers)

Als je echt een luidspreker wilt met een enorme dynamiek en laagweergave en je bent bereid je budget met 500 euro op te rekken, dan zou ik voor de Tannoy D900 gaan.
Ze zijn wel groot en bepaald niet ieders smaak qua looks. Maar  :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Xander32

Zelf gaan luisteren en ontdekken wat JIJ mooi vindt.

En goede monitoren hebben niet per definitie een sub nodig, deze kan echter wel een goede aanvulling zijn, ook voor zuilspeakers ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Als je een speaker zoekt die ruimtelijk klinkt (3D, bijna fantoombeeld) dan zou je ook eens naar Totem moeten luisteren.
Voor zo'n 1500,- heb je een setje 2e hands Staff's.
Hebben ook een mooi laag.

Maargoed, je moet zelf gaan luisteren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

twani

Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 06:28:48
Als je voor monitoren wilt gaan...Kef LS50, absoluut 1 van de beste, zoniet de beste, monitor tot enkele duizenden euro's...en dat voor slechts 1000 euro de paar. Blinken uit in tonaliteit, 3d beeld, laagweergave, enz. Verdienen wel een stevige stabiele versterker en goede plaatsing(geldt trouwens voor elke speaker)
Ik denk dat jíj nog het best naar de klankomschrijving van TS hebt gekeken Ruud ;). Geweldige speaker die precies geeft wat TS vraagt.

Slechts de "pegelfestheit" van de Kef coaxen is iets minder, geen partyspeaker dus......maar verder :inlove:

twani

@Frank: houd nu eens op met het pluggen van die "geile" Plinius versterkers, 't wordt hilarisch.....

Former member 78

De Ushers van Xander!
Zeker ff luisteren naar die dingen.

frank2

#10
Quote from: twani on July 22, 2013, 10:17:51
@Frank: houd nu eens op met het pluggen van die "geile" Plinius versterkers, 't wordt hilarisch.....

Die geile dingen doen het nu eenmaal erg goed op die speakers, kan ik niet helpen. Een Leben misschien ook wel, zeker op Usher op ProArc weet ik dat niet.

Maar genoeg over versterkers, het gaat hier om speakers. Ik heb mijn suggesties gegeven, anderen zullen andere geven, voor de TS genoeg keus.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Volgens mij was de vraag naar luidsprekers, en niet naar overloos gezeik over oversexte versterkers.

Enigszins boven budget (+/- 50%  :P) maar Sense in Leiden heeft een setje Blumenhofers staan die maar zo eens zouden kunnen passen in wat je zoekt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

die KEFs zijn mooi! was ook mijn eerste keuze, maar m'n vrouw wilde absoluut de koperkleur niet
JBL PRX Power!

twani

Quote from: frank2 on July 22, 2013, 10:23:00
Die geile dingen doen het nu eenmaal erg goed op die speakers, kan ik niet helpen. Een Leben misschien ook wel, zeker op Usher op ProArc weet ik dat niet.

Of anders gezegd het geeft een klimax op deze speakers die geile plinius versterkers.
Ik durf mijn versterker niemand aan te raden.

Midcall

Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 06:28:48
Als je voor monitoren wilt gaan...Kef LS50, absoluut 1 van de beste, zoniet de beste, monitor tot enkele duizenden euro's...en dat voor slechts 1000 euro de paar. Blinken uit in tonaliteit, 3d beeld, laagweergave, enz. Verdienen wel een stevige stabiele versterker en goede plaatsing(geldt trouwens voor elke speaker)
frequentiebereik 47 - 45.000 Hz.... tja...

Quote from: Joris1971 on July 22, 2013, 07:55:28

Als je echt een luidspreker wilt met een enorme dynamiek en laagweergave en je bent bereid je budget met 500 euro op te rekken, dan zou ik voor de Tannoy D900 gaan.


Mits je een grote woonkamer hebt waarbij je ze (zo ver mogelijk) van de muur kunt plaatsen anders dreun je helemaal weg met die dingen. Een van de meest 'aanwezig' zijnde reflex systemen die ik ken (in die prijsklasse).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

twani

Quote from: Midcall on July 22, 2013, 11:11:31
frequentiebereik 47 - 45.000 Hz.... tja...

Mits je een grote woonkamer hebt waarbij je ze (zo ver mogelijk) van de muur kunt plaatsen anders dreun je helemaal weg met die dingen. Een van de meest 'aanwezig' zijnde reflex systemen die ik ken (in die prijsklasse).
Hij bedoeld dat de laagweergave voor het formaat speaker erg goed is. TS had laagweergave overigens NIET als het belangrijkste aangegeven in zijn rijtje met wensen/eisen. Het allerlaagste laag overigens geeft juist de vermaledijde akoestiek problemen in veel situaties.. Minder is vaak méér, zeker in een situatie waarin TS op zoek is naar ruimtelijkheid.....

Ruud-

Quote from: Xander32 on July 22, 2013, 07:38:28
... ligt vooral ook aan jou luistervoorkeur en muzieksmaak; als je graag naar stevige rock en dance luistert op een flinke volume, ga je met deze niet blij worden.
Onzin, zowel ts als jouw persoontje nodig ik uit om eens te horen waar deze kleintjes toe in staat zijn..en dan koppel ik mijn sub's wel af ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

OMD

Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 13:05:45
Onzin, zowel ts als jouw persoontje nodig ik uit om eens te horen waar deze kleintjes toe in staat zijn..en dan koppel ik mijn sub's wel af ;)

Dat kan wel, maar dat neemt nog niet weg dat ze technisch niet lager kunnen dan 47hz... Hoe mooi het ook klinkt in je oren.

Roeland22

Hyperion is volgens mij ook een hele mooie optie... Ik geloof dat de HPS-938 vloerstaander door een forumgenoot wordt aangeboden (iets boven budget) en bij AudioXperience bieden ze een HPS-906 (monitor) aan in zwarte pianolak (volledig binnen budget).

Hebben een heel ruimtelijk beeld, bijna holografisch, en een heel goed laag.

Het is mss wat onbekender, maar daarom niet minder de moeite waard ;-)


Grtz
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Xander32

Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 13:05:45
Onzin, zowel ts als jouw persoontje nodig ik uit om eens te horen waar deze kleintjes toe in staat zijn..en dan koppel ik mijn sub's wel af ;)
Rustig maar, ik geloof best dat het mooie speakers zijn, maar ze gaan echt geen flinke bassdruk leveren zoals gewenst bij stevige rock of dance.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

Quote from: OMD on July 22, 2013, 13:20:18
maar dat neemt nog niet weg dat ze technisch niet lager kunnen dan 47hz...

Niet helemaal juist. Het -6 dB punt ligt op 47 Hz, daaronder zullen ze best nog wat doen, je hoort er alleen niet zo veel in vergelijking met de rest van het freq bereik.

QuoteFrequentiebereik: 47Hz-45kHz (- 6dB); 79Hz-28kHz (+/- 3dB)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

H&C Hifi

Quote from: Ruud- on July 22, 2013, 06:28:48
Als je voor monitoren wilt gaan...Kef LS50, absoluut 1 van de beste, zoniet de beste, monitor tot enkele duizenden euro's...en dat voor slechts 1000 euro de paar. Blinken uit in tonaliteit, 3d beeld, laagweergave, enz. Verdienen wel een stevige stabiele versterker en goede plaatsing(geldt trouwens voor elke speaker)

Dat vind ik wel een hele straffe uitspraak..  :ph34r:
Voor het formaat is indrukwekkend misschien beter geplaatst, kleine speakers met een groots geluid doen je altijd versteld staan. (tannoy mini autograph wel eens beluisterd ? )
Zet er een Acoustic energy AE2 of oudere Dynaudio Crafft aangestuurd door degelijke versterking naast en die Kef's blijven nergens en beide moet je voor 1500,00 wel kunnen kopen (mits aangeboden)

Nahpets

Quote from: HcHifi.nl on July 22, 2013, 14:58:20
Dat vind ik wel een hele straffe uitspraak..  :ph34r:

Maar gezien de ervaring en het waanzinnig goede gehoor van Ruud- zou ik ze zeker op de shortlist zetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

H&C Hifi

Quote from: Nahpets on July 22, 2013, 15:05:27
Maar gezien de ervaring en het waanzinnig goede gehoor van Ruud- zou ik ze zeker op de shortlist zetten.

Beluisteren kan nooit kwaad  ;)

mijkie

ik hoef geen onwijze versterking hier te hebben, draai niet op een burenpestend niveau.

belangrijkste is de klank( fris) en de ruimtelijkheid (3D) waar ik naar opzoek ben, die ook hun ding goed kunnen op een rustig niveau.

heb hier best een lastige ruimte, hard, zonder gordijnen oid. maar, wel een grote bank en wil daar het liefst ook niets aan doen zoals een kleed oid !!

heb dan wel weer de ruimte voor een grotere luidspreker, kunnen een meter uit de hoek staan en max een halve meter uit de achterwand.....

vast bedankt voor jullie advies !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6