Dune HD Base 3D - Ervaringen en tips

Started by TopGun2010, February 17, 2013, 12:05:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mills

Is het HD audio probleem al opgelost ?

David Gilles

Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

Martinus

Ik moet zeggen dat ik mn oude mede8er 500 nog wel eens mis. Deze loopt te vaak vast, en menus heel karig.
Dat vastlopen is te gek vind ik, heb laatste beta. Geluid en beeld zijn prima, maar dat die zich verslikt in files die vroeger prima liepen, vind ik stap achteruit.
............

eelco74

Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar deze Dune, als opvolger van mijn A-200. Mijn collega heeft de A-400 in huis gehad en deze weer heel snel voor een Dune Smart omgeruild. Dus de PCA valt af.

Kan iemand die 'm al heeft eens meten hoe hoog hij is, inclusief en exclusief de voetjes ?
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

riwi

Quote from: eelco74 on March 29, 2013, 00:01:35
Kan iemand die 'm al heeft eens meten hoe hoog hij is, inclusief en exclusief de voetjes ?

50mm ex voetjes
56mm inc voetjes

Weet niet of de voetjes eraf kunnen. In principe kan alles natuurlijk ;) Met genoeg geweld  :)

David Gilles

Quote from: Martinus on March 28, 2013, 19:22:35
Ik moet zeggen dat ik mn oude mede8er 500 nog wel eens mis. Deze loopt te vaak vast, en menus heel karig.
Dat vastlopen is te gek vind ik, heb laatste beta. Geluid en beeld zijn prima, maar dat die zich verslikt in files die vroeger prima liepen, vind ik stap achteruit.

Ik moet zeggen dat Dune al altijd heel goede kwaliteit afgeleverd heeft, maar inderdaad er moet nog gewerkt worden aan de stabiliteit aangezien hij geregeld vast loopt in de menus.
Maar ik denk dat dit binnenkort opgelost zal worden in één of andere nieuwe firmware! Vergeleken met de A-400 is deze toch al stukken beter!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

Loondijke

Dune-kenners!

Mijn oog is op deze gevallen;

pricewatch: Dune HD Base 3D en op de http://tweakers.net/pricewatch/325859/dune-hd-tv-303d.html"]pricewatch: Dune HD TV 303D

Maar, ik ga geen 3d gebruiken, geen HDD erin bouwen en ook geen wifi gebruiken. Ook maakt de extra USB ingang me niks uit en de SD-slot aan de zijkant vind ik ook wel goed. Op de foto is het wat lastig te zien, maar ik neem aan dat ik de Coaxiaal Digitale ingang gewoon kan gebruiken bij de 303-D.
Is het dan de moeite om de Base te nemen t.o.v. de TV-303-D?

Beide hebben ze dezelfde chipset, evenveel RAM en Flash Memory. De Base heeft iets meer aansluitingen, maar dat is het dan ook volgens mij. Ook de videocodecs zijn verder gelijk onderling. Enige waar ik echt verschil in zie zijn de audio codecs;

TV-303D;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

Base 3d;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)


Maar, voorlopig heb ik nog geen andere receiver en met DTS ben ik meer dan tevreden. Wordt bijvoorbeeld DTS-HD omgezet naar DTS? Of heb je dan gewoon helemaal geen geluid?
95% van de films die ik kijk, hebben gewoon een DTS-pad erbij.

Wat zijn de voordelen van de Base t.o.v. de 303TV welke ik niet uit de specs kan halen? Buiten het feit dat hij er gelikt uitziet  :clapping:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Sanny-NL

Met betrekking op de problemen die ik had:

Ben er achter dat bij mij na iedere firmware het ding tijdens de restart in een error eindigt.
De eerste keer had ik een korte powercycle gedaan, wat dus niet hielp.
Nu heb ik de power switch op de achterkant van de player na de firmware update c.a. 5 min uit gezet en hierna start hij zonder problemen op.

Ondervond nog wel problemen als ik de audio output op bitrate had en ik wilde een x264 .mkv film met DTS afspelen.
Dit veroorzaakte een keiharde zoom/ruistoon.
Ben nu het aan zetten van beta-firmwares naar versie b5 geupgrade en nu werkt de audio output met DTS ook prima.
Dus heb afgezien van de firmware upgrade "problemen"geen issues meer.
Moet zeggen dat films DTS-HD ook wel erg vet klinken  :smile:

riwi

Nice :)
Die audio problemen wareneenbekend probleem met B3 en daarvoor. Ook DTS-HD deed het toen soms niet.
Ik ben pas met de B5 begonnen en ken de oudere problemen dus ook niet echt.

Ik heb de beta's hier gemirrored : http://etmriwi.xs4all.nl/dune of sneller via ziggo http://84.24.69.237/dune

eelco74

Quote from: riwi on March 29, 2013, 00:14:13
50mm ex voetjes
56mm inc voetjes

Weet niet of de voetjes eraf kunnen. In principe kan alles natuurlijk ;) Met genoeg geweld  :)

Top, dat is dus zelfs minder hoog dan mijn Popcorn A-200. Die voetjes kunnen er echt wel af hoor :-). Ik heb een onder mijn PCH een paar voetjes van een "oude" receiver zitten om zo iets meer hoogte te krijgen. Zo werkt de ventilatie beter.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Sanny-NL

Ik heb net 2 films zitten kijken, alleen had opeens toch nog problemen met de audio.
In eerste instantie na de firmware upgrade naar b5 deden de .mkv het prima met DTS output (op bitrate).
Na het afspelen van een blu-ray met hd-dts had ik echter weer last van het "storingsgeluid" met de .mkv
Had het nu ook toen ik opnieuw weer een blu-ray rip startte.

Daarnet probeerde ik het nog een keer en toen werkte de audio weer wel goed, ben er nog niet achter wat dit probleem triggered.

Huidige Audio settings:

Digitale audio-aansluiting: HDMI HD (Audio aan)
Digitale audiomodus: Origineel (bitrate)
Audio decodeermodus: 5.1
Maximale digitale frequentie: 48kHz
HDMI-audio: ingeschakeld
Dynamisch bereik: automatisch
Volumecontrole: Beste kwaliteit
Volumeweergave: percentage
DTS audio-CD conversie: Uitgeschakeld

Loondijke

Net mijn DUNE aangesloten en aan de slag gegaan! Eerst wat netwerkmappen aanmaken op de Dune zelf. Gaat allemaal wel redelijk.

Helaas, kom ik er bij het afspelen van Sopranos achter dat de Dune helemaal geen automatische video-output instelling heeft. Klopt dat?

Video ouput zet ik op 1080p/59,9hz
Dan de beeldfrequentie op 24/50/60hz.


Maar, als ik dan Sopranos 23,976 afspeel, blijft de huidige modus tijdens het afspelen op 1080p/60hz staan. Resolutie staat op 1920/1072 (23,9hz), maar modus staat niet op de gelijke output.

Net bij een scene proef op de som genomen en inderdaad; het beeld bij output 60Hz, frequentie 24/50/60Hz is onrustig als er iemand de camera voorbij loopt.

Dit is bij manuele instelling 23,976 en instelling "gelijk aan video output" niet het geval.


Kan ik ook addons toevoegen trouwens? Of "moet je het doen met datgene wat erop staat"?

Verder werkt het allemaal wel goed, maar had qua snelheid een groter verschil verwacht met mijn A-200.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

riwi

#62
Quote from: Loonens on March 30, 2013, 14:04:07
Helaas, kom ik er bij het afspelen van Sopranos achter dat de Dune helemaal geen automatische video-output instelling heeft. Klopt dat?

Video ouput zet ik op 1080p/59,9hz
Dan de beeldfrequentie op 24/50/60hz.

Jawel hoor : Met de 24/50/60 setting zeg je eigenlijk tegen de Dune : kies de bron frequentie als output. Ook 23.976 en 59.94 gaan hier automatisch goed.
De resolutie en frequentie bij Video output, die je op 1080p/59.94 hebt staan is voor de GUI (dwz wat ie weer geeft als ie geen file speelt). Als je die matcht met het bronmateriaal dat je meestal speelt hoeft het display niet opnieuw te syncen nadat je op play drukt.

Quote from: Loonens on March 30, 2013, 14:04:07
Maar, als ik dan Sopranos 23,976 afspeel, blijft de huidige modus tijdens het afspelen op 1080p/60hz staan. Resolutie staat op 1920/1072 (23,9hz), maar modus staat niet op de gelijke output.
Dan is je Sopranos file niet echt 23.976 fps of is niet juist gevlagt? Ik weet niet precies hoe de Dune detecteert wat de framerate van de bron is. mkv maakt ie wel altijd 24p van volgens mij. .ts transport streams zijn meestal 60p of 60i, danwel 50p / 50i als ze van de BBC af stammen. Mijn Sopranos files zijn 1080i60 ts files, daar maakt de Dune 1080p60 van. Ik vermoed dat de Dune ook naar de file extensie kijkt.

Loondijke

Quote from: riwi on March 30, 2013, 22:21:11
Jawel hoor : Met de 24/50/60 setting zeg je eigenlijk tegen de Dune : kies de bron frequentie als output. Ook 23.976 en 59.94 gaan hier automatisch goed.
De resolutie en frequentie bij Video output, die je op 1080p/59.94 hebt staan is voor de GUI (dwz wat ie weer geeft als ie geen file speelt). Als je die matcht met het bronmateriaal dat je meestal speelt hoeft het display niet opnieuw te syncen nadat je op play drukt.
Dan is je Sopranos file niet echt 23.976 fps of is niet juist gevlagt? Ik weet niet precies hoe de Dune detecteert wat de framerate van de bron is. mkv maakt ie wel altijd 24p van volgens mij. .ts transport streams zijn meestal 60p of 60i, danwel 50p / 50i als ze van de BBC af stammen. Mijn Sopranos files zijn 1080i60 ts files, daar maakt de Dune 1080p60 van. Ik vermoed dat de Dune ook naar de file extensie kijkt.

Normaal gesproken zou het wel zo moeten zijn inderdaad. Maar bij 5 testbestanden heb ik de standaard instelling op 60hz gezet met de 24/50/60 instelling aan en werd niet de juiste gekozen.

Daarna heb ik de videooutput standaard op 1080/23,976 gezet en de instelling 24/50/60 aan. Toen pakte de Dune wel elke keer de juiste instelling.


Ik merk bij een hoop bestanden (geen MKV's) dat ik geen audiospoor ontvang via de Coaxiale aansluiting. Als ik zie welke het is, dan is het Dolby Digital, DTS, MPEG en nog wat meer, maar ik krijg er geen geluid uit.

Als ik dan de tv harder zet voor hdmi-audio dan wordt het wel afgespeeld. Zoveel instellingen heb je niet bij de audio instellingen, dus ik hoop dat dit nog opgelost gaat worden.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

eelco74

Nog even een 3d beginners vraag, deze Dune speelt full 3D ISO's af en MKV 3D?
Naast natuurlijk mkv met 3D als SBS.

Ik kijk nu naar SBS 3d films op mijn popcorn A200, maar wil graag full HD 3D kunnen afspelen.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Syphon

Quote from: eelco74 on April  2, 2013, 15:07:26
Nog even een 3d beginners vraag, deze Dune speelt full 3D ISO's af en MKV 3D?
Naast natuurlijk mkv met 3D als SBS.

Ik kijk nu naar SBS 3d films op mijn popcorn A200, maar wil graag full HD 3D kunnen afspelen.

Ja, de Dune speelt ze allebei af.

john2910

Even een vraagje

Ik heb nu en iconbit3d media player voor 3d maar helaas hapert deze met 3d streaming..

Hoe brengt de dune 3d er zich vanaf?

riwi

Ik heb een waslijst* aan 3D titels gespeeld vanaf het netwerk en eigenlijk geen haperingen gemerkt.

Ik heb wel een probleem met de Hobbit. Daar is echt iets mis met de 3D werking want binnen een minuut krijg ik daar schele hoofdpijn van.
Ik wil deze iso file nog met de Oppo spelen, maar ik denk dat het wel aan de film ligt (2x volledige iso, dus eigenlijk de orginele blurays).

*waslijst = Avatar, Avengers, Green Lantern, Hugo, Paranorman, Piranha, Pirates 4, Top Gun, Underworld Awakening, Kuifje, Journey to the center of the Earth, Imax Grand Canyon, Imax Sharks 3D.

Ik heb ook gelezen dat er tegenwoordig mkv files zijn met een MVC stream. Dwz een full 3D mkv en niet SBS. Ben deze nog niet tegen gekomen, maar ik las dat de Dune deze wel af zou moeten kunnen spelen.

john2910

Quote from: riwi on April  2, 2013, 19:05:52
Ik heb een waslijst* aan 3D titels gespeeld vanaf het netwerk en eigenlijk geen haperingen gemerkt.

Ik heb wel een probleem met de Hobbit. Daar is echt iets mis met de 3D werking want binnen een minuut krijg ik daar schele hoofdpijn van.
Ik wil deze iso file nog met de Oppo spelen, maar ik denk dat het wel aan de film ligt (2x volledige iso, dus eigenlijk de orginele blurays).

*waslijst = Avatar, Avengers, Green Lantern, Hugo, Paranorman, Piranha, Pirates 4, Top Gun, Underworld Awakening, Kuifje, Journey to the center of the Earth, Imax Grand Canyon, Imax Sharks 3D.

Ik heb ook gelezen dat er tegenwoordig mkv files zijn met een MVC stream. Dwz een full 3D mkv en niet SBS. Ben deze nog niet tegen gekomen, maar ik las dat de Dune deze wel af zou moeten kunnen spelen.

Bedankt voor je reactie,

Waren dit volledige 3d blurays?

Dus geen sbs of zo?

riwi

Ik heb eigenlijk alleen iso / full blurays. Ik heb 1 SBS file om te testen.

john2910

Quote from: riwi on April  2, 2013, 19:35:31
Ik heb eigenlijk alleen iso / full blurays. Ik heb 1 SBS file om te testen.

Thx

Dan lijkt het me een goede vervanging voor mijn iconbit 3d en mijn dune prime..... ;)

spijtebijt

Ik zoek een mediaplayer met een display zodat ik ook muziek kan afspelen zonder mijn tv/beamer aan te zetten. Ik zie dat de Base 3D een display heeft. Werkt dat goed met muziek? Kun je er gemakkelijk mee door een map bladeren en muziek selecteren en afspelen? Speelt hij hele folders? Kun je playlists afspelen?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Loondijke

Quote from: spijtebijt on April  3, 2013, 09:55:28
Ik zoek een mediaplayer met een display zodat ik ook muziek kan afspelen zonder mijn tv/beamer aan te zetten. Ik zie dat de Base 3D een display heeft. Werkt dat goed met muziek? Kun je er gemakkelijk mee door een map bladeren en muziek selecteren en afspelen? Speelt hij hele folders? Kun je playlists afspelen?

Dit zal ik vanavond even testen voor je. Je ziet wel alles erop, maar weet niet of je ook door de map heen kan bladeren.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

frankp

Even inhaken op het "hickup" probleem bij MKV's.
Ik heb al meer over dit probleem gelezen en helaas heb ik er nu zelf ook last van (nadat ik per ongeluk een f/w update had gedaan, die ik niet wilde).
Het maakt niet uit van welk release-team de MKV is.
Bij full blurays in zowel foldervorm als iso's zijn er totaal geen haperingen te zien.

Het lijkt er dus op dat er vanaf een bepaalde f/w een probleem zit in het afspelen van MKV's.
Ik heb trouwens een Smart D1, dus het is niet alleen een probleem van de Base 3D

spijtebijt

Quote from: Loonens on April  3, 2013, 10:16:46
Dit zal ik vanavond even testen voor je. Je ziet wel alles erop, maar weet niet of je ook door de map heen kan bladeren.

bedankt alvast. Ben benieuwd. Zoek namelijk al een tijdje een speler die dit kan. (en ook nog heel goed films kan afspelen).
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"