Philips BDP9700

Gestart door Josla, oktober 21, 2012, 13:00:42

Vorige topic - Volgende topic

Josla

Ben toch aan het kijken voor een goede en geschikte Blu-Ray, wat denken jullie van deze, voor bij mijn Philips 55PFL8007K_12 en de Onkyo TX-NR 5010?:
Prijs zal rond de 550 Euro liggen, valt nog wel mee voor een high-end apparaat?

Site: http://www.philips.nl/c/blu-ray-dvd/9000-series-qdeo-ti-burr-brown-dacs-3d-weergave-bdp9700_12/prd/nl/;jsessionid=F4AEB614D42F94726AF796C134B23AC0.app120-drp1

Zie meer
    Qdeo™-videoverwerking voor films in de puurste vorm
    Quad full HD levert de beste beelden in HD-weergave
    Smart TV Plus voor onlineservices en multimedia op TV
    Blu-ray 3D Discs afspelen voor een volledige HD 3D-ervaring in uw eigen huis
    SimplyShare voor het draadloos aansluiten en streamen van alle entertainment
    DivX Plus HD-gecertificeerd voor afspelen van DivX in High Definition

Hoor meer

TI Burr-Brown-DAC's voor een zeer gedetailleerde geluidsreproductie
    Aparte toroïde voeding voor een helder geluid zonder ruis
    Meerkanaals SACD voor totaal muziekgenot
    Dolby TrueHD en DTS-HD MA voor HD 7.1 Surround Sound

Doe meer

Met EasyLink bedient u alle HDMI CEC-apparaten met één afstandsbediening
    Ingebouwde Wi-Fi-n voor snellere, uitgebreidere draadloze prestaties

Accessoires
    Meegeleverde accessoires: 2 AAA-batterijen, CD-R (gebruikershandleiding), Netsnoer, Productregistratiekaart, Snelstartgids, Afstandsbediening, Gebruiksaanwijzing
    Optionele accessoires: Geselecteerde Skype-camera*
Audioweergave
    Compressie-indeling: AAC (meerkanaals), DTS, FLAC, MP3, Ogg Vorbis, PCM, WAV, WMA, WMA9Pro
Stilstaande beelden weergeven
    Compressie-indeling: GIF, JPEG, JPEG HD, Progressive JPEG, PNG
    Beeldverbetering: Roteren, Diapresentatie met muziek, Zoom
Videoweergave
    BD-regiocode: B
    DVD-regiocode: 2
    Compressie-indelingen: DivX Plus™ HD, H.264, MPEG1, MPEG2, MPEG4 (AVC), VC-1, WMV, WMV 9, XviD
    Discafspeelmodi: A-B herhalen, Hoek, Discmenu, Pauze, Herhalen, Afspelen hervatten vanaf "stop", Vooruit/achteruit zoeken, Overslaan, Langzaam vooruit, Standard Play, Zoom
    Videoverbetering: Progressive Scan, Video upscaling, Deep Color, x.v. Color
Bestandsformaat
    Audio: aac, mka, mp3, wma
    Beeld: GIF, JPEG, JPG
    Video: avi, divx, flv, m2ts, mkv, mov, mp4, mpeg, mpg, wmv
Optische afspeelmedia
    Afspeelbare schijven: AVCHD, BD, BD R/BD RE, CD, CDDA, CD-R/CD-RW, DVD, DVD +R/+RW, DVD -R/-RW, SACD (alleen DSD-uitgang beschikbaar via HDMI-uitgang (AV-ONTVANGER)), SVCD, VCD
Connectiviteit
    Netwerkverbindingen: 802.11 b/g/n, Ingebouwde Wi-Fi
    PC-netwerkaansluiting: DLNA 1,5

Aansluitingen aan de achterkant: Analoge audio-uitgang (5.1-kanaals), Analoge audio-uitgang links/rechts, Cinch-luidsprekeraansluitingen, Composiet video-uitgang (CVBS), Digitale coaxiale uitgang, Digitale optische uitgang, DSD-uitgang (via HDMI-uitgang), Ethernet, HDMI-uitgang 1, HDMI-uitgang 2, USB 2.0
    Smart TV Plus: MyRemote-app, Net TV, SimplyShare, Geschikt voor Skype
    Aansluitingen aan voorzijde: USB 2.0
Gemak
    BD-Live (Profile 2.0): Intern geheugen van 2 GB
    Kinderbeveiliging: Beveiligingsniveaus voor kinderen
    Gebruiksgemak: Knoppen met aanraakbediening
    EasyLink (HDMI-CEC): 21:9-beeldverhouding voor ondertiteling, Afspelen met één druk op de knop, Stand-by met één druk op de knop, Bediening via afstandsbediening
    Firmware-upgrade mogelijk: Firmware-upgrade mogelijk via USB, Onlinefirmware-upgrade
    Taalversies in beeldschermmenu: Tsjechisch, Deens, Nederlands, Engels, Fins, Frans, Duits, Grieks, Hongaars, Italiaans, Noors, Pools, Portugees, Roemeens, Slowaaks, Spaans, Zweeds, Turks
Afmetingen
    Product (b x h x d): 435 x 90 x 268 mm
    Gewicht van het product: 3,98 kg
    Verpakking (b x h x d): 520 x 362 x 155 mm
    Gewicht (incl. verpakking): 5,158 kg
Ontwerp
    Behuizing: Stevige aluminium behuizing van 3 mm
    Aansluitingen: Vergulde AV-aansluitingen
Beeld/scherm
    Beeldformaat: 4:3, 16:9, 21:9

D/A-converter: 12-bits/150 MHz
    Beeldverbetering: 3:2/2:2 motion pull-down, Zelfinstellend scherm, Instelbare contrastverbetering, Kleurverbetering, Content Adaptive Enhancement, Dynamisch-contrastverbetering, High Definition (720p, 1080i, 1080p), Motion adaptive de-interlacing, Ruisonderdrukking, Progressive Scan, Quad HD (3840 x 2160), Video upscaling, 2D-naar-3D-conversie
    Blu-ray 3D: Full HD 1080p
    Geavanceerde videoverwerking: Qdeo-videoverwerking
Vermogen
    Energieverbruik: nog nader te bepalen W
    Stroomvoorziening: 220 - 240 V, 50/60 Hz
    Stroomverbruik in stand-bystand: < 0,2 W
Geluid
    Voeding audio: Aparte lineaire voeding met toroïde transformator
    D/A-converter: TI Burr-Brown 24 bit/192 kHz voor elk afzonderlijk kanaal
    Dynamisch bereik (1 kHz): > 100 dB
    Signaal-ruisverhouding: > 120 dB
    Geluidsverbetering: Nachtstand
    Geluidssysteem: Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS Digital Surround, DTS-HD High Resolution Audio, DTS-HD Master Audio
    Totale harmonische vervorming: < 90 dB

boekhour

Mooi ding! Eventueel ipv de welbekende Oppo's en een stuk goedkoper als dit de prijs wordt.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Josla

Als hij daadwerkelijk zo is als er tot nu toe geschreven wordt, dan ga ik voor deze. Op dit moment helaas nog niet leverbaar..

Hopelijk hebben jullie geen problemen met Duits, maar hij word hier toch wel geprezen.

Philips BDP9700 - Blu-ray Flaggschiff mit QDEO Technologie und TI Burr-Braun Wandler

IFA 2012: Der Philips BDP9700 sei ein 3D Blu-ray Player mit Smart TV-Funktionalität, SimplyShare, erstklassiger Signalverarbeitung mit QDEO Technologie für Video sowie TI Burr-Braun Wandler für Audio, so der niederländische Unterhaltungselektronik-Konzern Philips über dieses Gerät, das als neues Flaggschiff in Berlin präsentiert wurde.
Von Michael Holzinger (mh)
05.09.2012    

Eine stets optimale Bildqualität haben sich natürlich viele Hersteller von Blu-ray Playern auf die Fahnen geheftet. So auch Philips, allerdings will der holländische Unterhaltungselektronik-Konzern dies nicht allein bei Inhalten von Blu-ray bewerkstelligen, natürlich auch in 3D, sondern ebenso bei allen anderen Video-Inhalten, die mit dem neuen Philips BDP9700 aus den verschiedensten Quellen stammen können.

Herzstück dieses Players ist somit laut Philips die so genannte QDEO Technologie, die beim Philips BDP9700 erstmals in einem Blu-ray Player zum Einsatz kommt. Dahinter verbergen sich verschiedenste Algorithmen, die mit Hilfe der so genannten Marvell QuietVideo Technologie-Suite eine besonders akkurate Verarbeitung von Videodaten erzielen soll. So verfügt diese Technologie etwa über eine Pixelrauschen-Reduktion und entfernt ebenso Artefakt die durch die Kompression entstehen. Darüber hinaus sorgt ein Pixelweises, bewegungs-adaptives 3D De-Interlacing dafür, dass etwa so genannte Jaggies oder Treppeneffekte ebenso eliminiert werden wie Feathering (Auslaufen). Adaptive Contrast Enhancement (ACE) sowie Intelligent Color Remapping (IRC) sollen besonders realistische und klare Bilder erlauben.

Natürlich steht all dies zunächst für die Wiedergabe von Filmen von Blu-ray als auch DVD zur Verfügung, aber ebenso für Videos, die etwa übers Netzwerk am Philips BDP9700 abgespielt werden sollen. Denn der Blu-ray Player aus dem Hause Philips ist ab Werk nicht nur mit einer Ethernet-Schnittstelle, sondern ebenso mit einem integrierten WiFi-Modul ausgestattet. Da dieses dem Standard IEEE 802.11n entspricht, können sogar Videos in hoher Auflösung drahtlos auf das Gerät übertragen werden. Hierbei unterstützt der Player von Philips als UPnP bzw. dlna-zertifizierter Streaming-Client natürlich alle gängigen Formate bis hin zu DivX Plus HD. Ebenso wie Audio-Daten kann auch auf Fotos zugegriffen werden, wobei der Philips BDP9700 nach Herstellerangaben hierbei sogar Quad-Full-HD, also die vierfache Full HD-Auflösung unterstützt. Fotos werden somit mit 3.840 x 2.160 Bildpunkten über HDMI ausgegeben. Philips SimplyShare soll den Zugriff auf Inhalte im eigenen Netzwerk insgesamt besonders einfach und komfortabel gestalten.

Inhalte aus dem Web lassen sich direkt über die Smart TV-Funktionalität des Philips BDP9700 abrufen, also sowohl von verschiedensten Mediatheken, Video-on-demand Angeboten bis hin zu YouTube. Außerdem können somit verschiedenste Informationen wie Nachrichten, Wetter und Sport uvm. direkt über den Blu-ray Player abgerufen werden und auch Social Media-Angebote können so genutzt werden.

Nicht nur bei Video-Daten soll der Philips BDP9700 höchsten Ansprüchen gerecht werden, auch die Verarbeitung von Audio-Daten erfolgt nach Herstellerangaben auf höchstem Niveau. So verarbeitet der Blu-ray Player alle relevanten Tonformate bis hin zu Dolby TrueHD und dts HD Master Audio, wobei D/A-Wandler von TI Burr-Brown zum Einsatz kommen. Darüber hinaus setzt Philips beim BDP9700 auf eine Stromversorgung mit Ringkern-Transformator und auf einen gezielt auf möglichst strörungsfreie Signalverarbeitung ausgelegtes Schaltungslayout.
,,Unsere Wohnzimmer sind längst zur Multimedia-Zentrale geworden. Dank Smart TV, USB-Anschlüssen oder Heimnetzwerk gelangen Filme, Urlaubsbilder oder Internet-Inhalte auf unsere Fernseher. Wir wollen dies für unsere Kunden einfach machen und ihnen gleichzeitig die bestmögliche Qualität für alle Inhalte bieten. Dies garantiert die Video-Verarbeitungstechnologie QDEO", so Leander Hader, Marketing Manager HomeCinema & HomeVideo Philips Consumer Lifestyle DACH. ,,QDEO integrieren wir erstmalig in unserem Blu-ray Player Highlight BDP9700. Diese verringert das Bildrauschen und errechnet ein stufenfreies Vollbild ohne Artefakte. Details heben wir so hervor und verbessern gleichzeitig die Tiefenschärfe, Farbqualität und den Kontrast. Dies gilt sowohl für HD-Inhalte und macht sich besonders beim Konsum von DVDs und Internet-Videos bemerkbar", so Hader abschließend.

Nach Angaben von Philips soll der neue Philips BDP9700 bereits ab Oktober 2012 im Fachhandel zu finden sein. Der empfohlene Verkaufspreis wird vom Hersteller mit € 549,99 angegeben. Der Philips BDP9700 wird ausschließlich in Schwarz erhältlich sein.

paaj

De BDP9500 en BDP9600 uit de markt zijn ook nog erg goed. Ik gok dat het grootste verschil zit in eventuele streaming/netTV mogelijkheden (kan je TV ook) (oeps die zijn al weg) en nu bij de 9700 het 'quad HD' wat je toch niet kunt gebruiken met je huidige TV. Wel een strak apparaat.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

alexander2

Dahr machen wir Hollandisch van. :D

Philips BDP9700 - Blu-ray-technologie en vlaggenschip met Qdeo TI Burr-Brown converters

IFA 2012: De Philips BDP9700 is een 3D Blu-ray speler met Smart TV-functionaliteit, SimplyShare klasse signaalverwerking met Qdeo-technologie voor video-en TI Burr-Brown converter voor audio, de Nederlandse consumenten-elektronica gigant Philips op dit apparaat als nieuwe topmodel is gepresenteerd in Berlijn.
Michael Holzinger (mh)
05.09.2012

Zorgen voor een optimale beeldkwaliteit, natuurlijk, veel fabrikanten van Blu-ray-spelers vastgelijmd aan de vlag. Waaronder Philips, echter, wil de Nederlandse consument elektronicaconcern dit niet alleen te bereiken met content van Blu-ray, ook in 3D, maar ook voor alle andere video-inhoud die kan met de nieuwe Philips BDP9700 komen uit verschillende bronnen.

De kern van deze speler is zo luid Philips genaamd de Qdeo-technologie, de Philips BDP9700 is de eerste keer in een Blu-ray-speler te gebruiken. Achter deze verschillende algoritmen te bereiken met behulp van de zogenaamde Marvell QuietVideo technologiepakket, een bijzonder accurate verwerking van videodata. Moeten over deze technologie als een pixel ruisreductie en verwijdert ook artefact veroorzaakt door de compressie. Daarnaast is een pixel-voor-stap, bewegingsadaptieve 3D de-interlacing dat sommige zogenaamde jaggies en randjes ook geëlimineerd feathering (lekkage). Adaptive Contrast Enhancement (ACE) en Intelligent Color Chiptuning (IRC) tot meer realistische en heldere beelden mogelijk te maken.

Natuurlijk is dit alles is in eerste instantie voor het bekijken van films van Blu-ray en DVD zijn beschikbaar, maar ook voor video's die worden afgespeeld via het netwerk over de Philips BDP9700. Voor de Blu-ray-speler van Philips komt uit de fabriek met niet alleen een Ethernet-interface, maar ook met een ingebouwde WiFi-module. Aangezien dit komt overeen met de IEEE 802.11n-standaard, kan zelfs video's bekijken in een hoge resolutie draadloos verzonden naar het apparaat. Hier, de speler van Philips als een UPnP-of DLNA-gecertificeerde streaming-client ondersteunt alle populaire formaten, waaronder DivX Plus HD. Naast de audio-gegevens kunnen ook worden geraadpleegd op foto's met de Philips BDP9700 volgens de fabrikant op deze, zelfs Quad Full HD, dat vier keer de volledige HD-resolutie te steunen. Foto's worden daarom uitgegeven met 3.840 x 2.160 pixels met HDMI. Philips SimplyShare moet de toegang tot content voor hun netwerken helemaal heel gemakkelijk en comfortabel.

Inhoud van het web direct toegankelijk via de Smart TV functionaliteit van de Philips BDP9700, dus zowel van diverse media bibliotheken, video-on-demand aanbod naar YouTube. Zo ook in staat om verschillende soorten informatie, zoals nieuws, weer en sport en nog veel meer te krijgen. direct toegankelijk vanuit de Blu-ray-speler, en biedt ook social media kunnen worden gebruikt.

Niet alleen videogegevens moet van Philips BDP9700 hoogste normen, wordt de verwerking van audio-gegevens die door de fabrikant van de hoogste kwaliteit. Verwerkte zodat de Blu-ray-speler alle relevante audio formaten tot Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio, die D / A converter van TI Burr-Brown gebruikt komen. Bovendien wordt de Philips BDP9700 een voeding met ringkerntransformator en een specifiek ontworpen voor mogelijke strörungsfreie signaalverwerking circuit.
"Onze woonkamer al lang uitgegroeid tot een multimedia centrum. Dankzij Smart TV, USB-poorten of thuisnetwerk films, fotogalerijen, en toegang internet-content op onze tv's. We willen dit makkelijk te maken voor onze klanten en tegelijkertijd bieden zij de beste kwaliteit voor alle inhoud. Dit garandeert de technologie Qdeo-videoverwerking, "zegt Leander Hader, Marketing Manager Home Cinema & Home Video Philips Consumer Lifestyle DAK. "Qdeo integreren we voor de eerste keer in onze Blu-ray-speler BDP9700 hoogtepunt. Dit vermindert de beeldruis en berekent een stap-free full-screen zonder artefacten. Details we zo benadrukken en tegelijkertijd de diepte van het veld, kleurkwaliteit en contrast. Dit geldt voor zowel HD-content en is vooral merkbaar in het gebruik van dvd's en online video's "gezien, met Hader gesloten.

Volgens Philips, de nieuwe Philips BDP9700 al te vinden in de winkels vanaf oktober 2012. De adviesprijs zal worden gespecificeerd door de fabrikant met € 549,99. De Philips BDP9700 zal verkrijgbaar zijn in zwart.

Josla

Citaat van: paaj op oktober 21, 2012, 15:28:55
De BDP9500 en BDP9600 uit de markt zijn ook nog erg goed. Ik gok dat het grootste verschil zit in eventuele streaming/netTV mogelijkheden (kan je TV ook) (oeps die zijn al weg) en nu bij de 9700 het 'quad HD' wat je toch niet kunt gebruiken met je huidige TV. Wel een strak apparaat.

Eigenlijk wilde ik eerst inderdaad ook voor de Philips BDP9600 gaan, laat dit nu opeens al de uitloopmodellen zijn. Op dit moment het ik alles nieuw en het nieuwste aangeschaft, wil ik voor die paar honderd euro ook de nieuwste BD speler.
Ik heb ook aan Onkyo gedacht, maar de Philips BDP9600 komt nu eenmaal zo goed uit de bus :)

@alexander2, Tnx! :P

Laats zich wel vreemd lezen op het Nederlands, iewat vreemde vertaling, of ligt dat gewoon aan mij? ;)

alexander2

Citaat van: Josla op oktober 21, 2012, 16:19:37
Eigenlijk wilde ik eerst inderdaad ook voor de Philips BDP9600 gaan, laat dit nu opeens al de uitloopmodellen zijn. Op dit moment het ik alles nieuw en het nieuwste aangeschaft, wil ik voor die paar honderd euro ook de nieuwste BD speler.
Ik heb ook aan Onkyo gedacht, maar de Philips BDP9600 komt nu eenmaal zo goed uit de bus :)

@alexander2, Tnx! :P

Laats zich wel vreemd lezen op het Nederlands, iewat vreemde vertaling, of ligt dat gewoon aan mij? ;)

:D

papaleo

Mmmm...,jammer,van dit model/ontwerp, dat ze de disc-lade niet meer in het midden hebben geplaatst...,dat geeft dit model een mindere 'High-end' uitstraling.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paaj

dat wel, maar aan de andere kant: deze heeft wel een lekker on-Philips gebrek aan bling. Vind hem wel lekker eigenlijk:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

alexander2

Ik vind het een mooi apparaat om te zien mijn laatje zit ook niet op een standaard plek.

Josla

Citaat van: alexander2 op oktober 21, 2012, 19:57:02
Ik vind het een mooi apparaat om te zien mijn laatje zit ook niet op een standaard plek.

Nog nooit gezien, wat is dat? :o Wel mooi, eigenlijk..geloof ik :P

boekhour

Citaat van: Josla op oktober 21, 2012, 16:19:37

De Onkyo B-SP809 heb ik ook gehad. Dit is een model van vorig jaar (eigenlijk niet veel afwijkend tov 808 van 2 jaar geleden), traag met blu-ray inlezen en beperkte media-ondersteuning (geen mkv). Op zich wel een mooie highend-uitstraling en lekker stil loopwerk en perfecte blu-ray beeld. Echter ik zou nou duidelijk de Philips verkiezen boven de Onkyo. Ik ben wel benieuwd waar Onkyo zelf mee gaat komen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Lightspeed

Citaat van: paaj op oktober 21, 2012, 19:50:35
dat wel, maar aan de andere kant: deze heeft wel een lekker on-Philips gebrek aan bling. Vind hem wel lekker eigenlijk:

Deze ziet er zeker mooi uit qua bouw en spec's.
Met dat alu-zwart en rondingen aan de randen past het ook wel goed bij de 15serie van Rotel.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Josla

Citaat van: boekhour op oktober 22, 2012, 13:29:42
De Onkyo B-SP809 heb ik ook gehad. Dit is een model van vorig jaar (eigenlijk niet veel afwijkend tov 808 van 2 jaar geleden), traag met blu-ray inlezen en beperkte media-ondersteuning (geen mkv). Op zich wel een mooie highend-uitstraling en lekker stil loopwerk en perfecte blu-ray beeld. Echter ik zou nou duidelijk de Philips verkiezen boven de Onkyo. Ik ben wel benieuwd waar Onkyo zelf mee gaat komen.

De Onkyo heeft wel een mooiere uitstraling vind ik, misschien wacht ik even op de specs van de nieuwe :)
Welke heb je nu dan, en waarom heb je de Onkyo weggedaan?

Josla

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik een beetje moet wennen aan de look, het is geen logische indeling. Zodra ik naar de foto kijk kan ik geen compleet beeld krijgen moet een beetje zoeken, net als bij een slechte foto :) (ben fotograaf geweest en ben erg visueel ingesteld)
Heb ik dat als enige?

boekhour

Citaat van: Josla op oktober 23, 2012, 21:11:45
De Onkyo heeft wel een mooiere uitstraling vind ik, misschien wacht ik even op de specs van de nieuwe :)
Welke heb je nu dan, en waarom heb je de Onkyo weggedaan?

Zeker heeft de Onkyo een mooie high-end uitstraling maar ik heb hem weggedaan omdat ik baal van het schijfjes-medium Blu Ray, en dan met name de laadtijden. Soms kun je, na het schijfje erin gestoken te hebben, pas na 5 minuten film kijken. Dan krijg je eerst tig waarschuwingen over leeftijden, copyrights van Brein, kijkwijzers, etc voor je kiezen. En dat iedere keer opnieuw bij een schijfje wat je notabene zelf hebt gekocht voor de relatief hoge prijs van 15-25 euro. Echt niet meer van deze tijd. De Onkyo was bovendien niet de snelste met inlezen. Ik kijk veel meer met mijn htpc waar xmbc op is geinstalleerd, vele malen gebruikersvriendelijker en eigenlijk qua beeld en geluids-kwaliteit ook erg goed.

alexander2

Citaat van: boekhour op oktober 23, 2012, 22:46:50
Zeker heeft de Onkyo een mooie high-end uitstraling maar ik heb hem weggedaan omdat ik baal van het schijfjes-medium Blu Ray, en dan met name de laadtijden. Soms kun je, na het schijfje erin gestoken te hebben, pas na 5 minuten film kijken. Dan krijg je eerst tig waarschuwingen over leeftijden, copyrights van Brein, kijkwijzers, etc voor je kiezen. En dat iedere keer opnieuw bij een schijfje wat je notabene zelf hebt gekocht voor de relatief hoge prijs van 15-25 euro. Echt niet meer van deze tijd. De Onkyo was bovendien niet de snelste met inlezen. Ik kijk veel meer met mijn htpc waar xmbc op is geinstalleerd, vele malen gebruikersvriendelijker en eigenlijk qua beeld en geluids-kwaliteit ook erg goed.

De nwste. Oppo is razendsnel.

boekhour

Citaat van: alexander2 op oktober 23, 2012, 22:53:34
De nwste. Oppo is razendsnel.
Zal zeker helpen, maar die irritante voorproefjes en mededelingen daar zitten we nog steeds mee. En daar moet je je met de Oppo ook doorheen worstelen.

alexander2

Citaat van: boekhour op oktober 23, 2012, 22:57:56
Zal zeker helpen, maar die irritante voorproefjes en mededelingen daar zitten we nog steeds mee. En daar moet je je met de Oppo ook doorheen worstelen.

Yep

millon

Prachtige speler.

Ben benieuwd naar de 1e reviews.

Zijn voorganger de Bdp9600 kon zich aardig meten met de Oppo93

Josla

Citaat van: boekhour op oktober 23, 2012, 22:46:50
Zeker heeft de Onkyo een mooie high-end uitstraling maar ik heb hem weggedaan omdat ik baal van het schijfjes-medium Blu Ray, en dan met name de laadtijden. Soms kun je, na het schijfje erin gestoken te hebben, pas na 5 minuten film kijken. Dan krijg je eerst tig waarschuwingen over leeftijden, copyrights van Brein, kijkwijzers, etc voor je kiezen.

LOL, Ik kan me daar helemaal in vinden, het irriteert mij ook mateloos, het is meestal niet eens te skippen :P Af en toe kijk ik wel een filmpjes op internet, kan je zelfs daar aftellen tot je de reclame kan skippen.
Tel je die tijd van 5 minuten inclusief waarschuwingen enz? Dat hoop ik toch van wel (voor diegene de Onkyo hebben)
De Playstation begint eigenlijk wel snel hoor, misschien 5 seconde of zoiets. 

Richi

Heeft iemand deze speler inmiddels al gezien of gehoord?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

francois

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Citaat van: Richi op december 13, 2012, 01:25:26
Heeft iemand deze speler inmiddels al gezien of gehoord?

negotiata

Ik heb de BDP9500 gehad.

Maar vond bij het vergelijken met een Marantz ud5005 de Marantz veel beter.

De 9700 kan ik niet over mee praten.
- To be or not to be, thats the question -

Richi

Citaat van: Negotiata op april 24, 2013, 19:31:55
Ik heb de BDP9500 gehad.

Maar vond bij het vergelijken met een Marantz ud5005 de Marantz veel beter.

De 9700 kan ik niet over mee praten.
Kan je wat meer zeggen over op welke punten je de Marantz beter vond? Beeld, geluid over HDMI, geluid over de analoge uitgangen; er zijn veel punten waarop je deze spelers kan vergelijken.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear