Philips BDP9700

Gestart door Josla, oktober 21, 2012, 13:00:42

Vorige topic - Volgende topic

luuk

Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

gew55

Nou nou.

Gisteravond even een stuk of  8 schijfjes door de BDP9700 getrokken, wat  een geluid  :clapping:

CD-tje  Midnight sugar van de pianist Tsuyoshi Yamamoto, 3 instrumenten contrabas, vleugelpiano en drum. Zuiver, goede plaatsing en zeer muzikaal. Switch ik het geluid van analoog uit de philips naar digitaal zodat de UMC-1 als DAC wordt gebruik merk ik niet veel verschil, het geluid lijkt wat vetter (warmer) te klinken maar verliest hierdoor iets detail in het hoog.
Wanneer ik de cd in mijn Rotel RDD980 loopwerk stop lijkt er wat meer ruimte en diepte te zijn maar dit is slechts een nuance.
Draai ik Amused to Death van Roger Waters op de philips, krijg ik een goede plaatsing, zuiver geluid en zeer muzikaal. Het Qsound is mooi aanwezig en zeer gedetailleerd.
Dus als CD speler is de philips analoog, naar mijn mening, goed te gebruiken  :satisfied:

BDP9700 versus PS3.
Tsja, zoals ik al jaren dacht.
De PS3 is een goede game console maar geen Blu-Ray speler op audio gebied.
Pak Eddie Vedder, Water on the road op Blu-Ray.
Zoveel meer informatie dan op de PS3, ruimte om zijn stem, warmte en gerommel op het podium (nooit eerder gehoord  :dry:)
De ukulele en andere gitaren staan gewoon in je kamer, alsof eddie tegenover je zit te spelen, je hoort zijn plektrum gewoon kleven aan de snaren  :ohmy:
Geweldig  :exclamation:
Alle andere Blu-Ray's, voornamelijk van Steven Wilson, gaven mij hetzelfde plezier en verbetering  :worship:

Buiten dat de PS3 teveel stroom verbruikt en een hoog afblaasgeluid heeft is het toch niet echt een High-End Blu-Ray speler.  :dontgetit:

Over de Philips kan ik alleen maar zeggen, niets dan lof  :clapping:
Ik zou hem wel eens willen vergelijken met de UD7007 van Marantz, zeker op analoog gebied of deze speler nou echt 350,- Euro meer waard is  :blush:

En o ja er kwam ook beeld uit de philips via HDMI, zoals beloofd :sigh:

r_flagg

Hallo,
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een bd9700. Gekocht bij een faillissement. Was gebruikt als showroom model.
Echter als ik het apparaat aansluit gebeurt er niets en aanzet gebeurt er niets. Ik kan de lade 1x open maken ( met ab of knopje op speler) en daarna lijkt wel of alles blokkeert. Hij reageert dan absoluut nergens meer op. Lijkt wel een extra beveiliging omdat deze de showroom heeft gestaan
Helaas geen reactie meer van het faillietverklaring bedrijf.

Iemand hier een mogelijk idee of oplossing? Het zou jammer zijn als ik hem weer terug moet sturen ...

Alvast bedankt.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

VincentH

Ik zag het apparaat vandaag staan in de Mediamarkt en ben eigenlijk wel onder de indruk van de kwalitatieve uitstraling. Mooi afgewerkt. Alleen een heel lullig (vast) netsnoertje.
Verder zag het er tien keer degelijker uit dan de Marantz UD 5007 en UD 7007 die er naast stonden met hun plastic front.
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

luuk

Hmm...klinkt goed.
Ik zit nog steeds te twijfelen of deze bdp9700 een mooier geluid geeft dan mijn huidige Marantz sa7001 ki.
Dit is natuurlijk een apparaat wat speciaal gemaakt is om een mooi sacd en cd geluid te produceren.
Alleen is deze al een paar jaartjes oud. In de Philips bdp9700 zitten misschien nieuwere en betere dac's.
Voordeel van de Philips is dat hij 5.1 sacd geluid decodeert en mijn Marantz alleen maar stereo. Ik zou bij de Philips dan wel
weer 5.1 analoge interlinks moeten aanschaffen. Als ik het geluid via hdmi zou laten versturen dan wordt natuurlijk de oude dac van mijn Onkyo 805 reciever gebruikt. En dan maak je dus geen gebruik van de 4 dac's van de Philips.
Dan gebruik je volgens mij de mooie Philips alleen als loopwerk toch? Of zullen er nog meer componenten in de Philips het mooie geluid veroorzaken?

Ik heb nu als blu rayspeler de Panasonic bdp80 erbij.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Alex1980

Citaat van: gew55 op december 24, 2013, 11:15:16

BDP9700 versus PS3.
Zoveel meer informatie dan op de PS3, ruimte om zijn stem, warmte en gerommel op het podium (nooit eerder gehoord  :dry:)
De ukulele en andere gitaren staan gewoon in je kamer, alsof eddie tegenover je zit te spelen, je hoort zijn plektrum gewoon kleven aan de snaren  :ohmy:
Alle andere Blu-Ray's, voornamelijk van Steven Wilson, gaven mij hetzelfde plezier en verbetering

Mooie review. Je hebt me bijna over de streep om ook voor de Philips te ipv de Oppo bdp103D. Hoe heb je de Philips aangesloten toen je naar bluray's ging luisteren? Analoog of HDMI? En heb je de video streaming kwaliteiten al getest?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

gew55

Citaat van: Alex1980 op december 24, 2013, 20:10:44
Mooie review. Je hebt me bijna over de streep om ook voor de Philips te ipv de Oppo bdp103D. Hoe heb je de Philips aangesloten toen je naar bluray's ging luisteren? Analoog of HDMI? En heb je de video streaming kwaliteiten al getest?
Na mijn positieve ervaring tijdens het luisteren naar gewone cd's heb ik ook de Blu-Ray's analoog beluisterd dus via de DAC's van de Philips, het beeld wordt uiteraard via de hdmi gestuurd !
Maar audio via hdmi werkt ook perfect, ik vind alleen het geluid via de DAC's van de philips een tikkie schoner, moet je wel 10X switchen om een beetje verschil te horen maar het is er wel  :music:
Streamen gaat wonder boven wonder erg goed, wel aangesloten via UTP naar een Gigabite switch en daar aan een NAS met gigabite verbinding. Ik mis wel heel veel files op de NAS die ziet hij om een één of andere reden niet, zou wel ééns iets met het geheugen van de philips te maken kunnen hebben deze kun je wissen in het menu en daarna zie ik er weer meer  :confused:
moet wel zeggen dat mijn NAS bomvol staat 1TB.
De files die ik wel vindt streamt hij goed, ik maak zelf video full HD in een m2ts compressie 8Mbit met AC3 surround. deze files streamt hij moeiteloos en zien er perfect uit !
De rest in mp4 avi VOB of FLAC werken ook prima.

Inmiddels ook al meerdere keren naar uitzending gemist en youtube gekeken, werkt ook perfect  :lookaround:
Moet wel zeggen dat ik 50mbit glasvezel heb, scheelt allicht !

gew55

Citaat van: luuk op december 24, 2013, 16:33:26
Ik zou bij de Philips dan wel weer 5.1 analoge interlinks moeten aanschaffen. Als ik het geluid via hdmi zou laten versturen dan wordt natuurlijk de oude dac van mijn Onkyo 805 reciever gebruikt. En dan maak je dus geen gebruik van de 4 dac's van de Philips.
Dan gebruik je volgens mij de mooie Philips alleen als loopwerk toch? Of zullen er nog meer componenten in de Philips het mooie geluid veroorzaken?

Ik heb nu als blu rayspeler de Panasonic bdp80 erbij.

Wanneer je hem digitaal of via toslink aansluit zal je weinig verschil merken. Dus analoog is dan de beste optie  :clapping:
En de kabels, ik geef één tip;

ruconnected.nl  :headbanging:

Ik heb net (30 minuten geleden) 2 HDMI kabels en een digitale kabel van hun aangesloten op de philips naar de pre en naar de TV, ik zeg één woord;
WOW  :inlove:

De analoge ga ik ook nog proberen.

Alex1980

Citaat van: gew55 op december 24, 2013, 20:47:34
Wanneer je hem digitaal of via toslink aansluit zal je weinig verschil merken. Dus analoog is dan de beste optie  :clapping:
En de kabels, ik geef één tip;

ruconnected.nl  :headbanging:

Ik heb net (30 minuten geleden) 2 HDMI kabels en een digitale kabel van hun aangesloten op de philips naar de pre en naar de TV, ik zeg één woord;
WOW  :inlove:

De analoge ga ik ook nog proberen.

Zeg je wow vanwege de beeldkwaliteit of ook vanwege het geluid? Begrijp ik goed dat je 5.1/7.1 analoog nog niet hebt geprobeerd?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

gew55

Citaat van: gew55 op december 24, 2013, 11:15:16
. Switch ik het geluid van analoog uit de philips naar digitaal zodat de UMC-1 als DAC wordt gebruik merk ik niet veel verschil, het geluid lijkt wat vetter (warmer) te klinken maar verliest hierdoor iets detail in het hoog.
Wanneer ik de cd in mijn Rotel RDD980 loopwerk stop lijkt er wat meer ruimte en diepte te zijn maar dit is slechts een nuance.
Draai ik Amused to Death van Roger Waters op de philips, krijg ik een goede plaatsing, zuiver geluid en zeer muzikaal. Het Qsound is mooi aanwezig en zeer gedetailleerd.
Dus als CD speler is de philips analoog, naar mijn mening, goed te gebruiken  :satisfied:

BDP9700 versus PS3.
Alle andere Blu-Ray's, voornamelijk van Steven Wilson, gaven mij hetzelfde plezier en verbetering  :worship:

Effe terug lezen, Ja alles analoog geluisterd dus, ook de Blu-Rays !!

De hdmi kabels heb ik gekocht omdat de UMC-1 Emotiva een beetje last heeft van handshake problemen, vooral bij slechte kabels.
Ik geloof niet dat het geluid hier veel beter van wordt want dit had ik al coaxial getest en dan zit je toch ook naar de DAC van de receiver te luisteren :popcorn:

P.S. Het beeld is wel een tikkie beter geworden  ;)

Alex1980

Oké bedankt voor je reacties. Ik denk dat ik ook voor de Philips ga en op die manier ruim 400 euro bespaar tov de Oppo. Hopelijk vrijdag bij Saturn langs.

gew55

P.S.

En WOW omdat deze kabels er zo goed uitzien voor een hele nette prijs  :inlove:

r_flagg

Eerder melde ik al eens over mijn nieuwe 9700 met een storing.  Via Philips-forum nog enkele, gelijke, voorvallen tegen gekomen waarbij uiteindelijk via philips service een printplaatje vervangen moest worden waarna alles weer werkte. 
Mijn speler dus ook opgestuurd en binnen een week al weer terug: nieuwe printplaat, software update en alles werkt perfect.
Super service bij een super apparaat.  :clapping:
Eerste indruk: Wat een strak en mooi helder plaatje !
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

boekhour

Vraag me af of je deze speler qua mogelijkheden mag vergelijken met de Oppo 103. Heb de manual erop nageslagen maar volgens mij heeft de Philips geen bassmanagment, de Oppo wel (kantelfrequentie is instelbaar).

De Oppo heeft een extra hdmi-in aansluiting, heb hier mijn sat-box opzitten! Volume voor analoge output kan ook variabel worden ingezet en ik gebruik hem dus als voorversterker. Klinkt dit goed ? Jazeker dit klinkt goed, beter dan een Onkyo 3008 die ik als voorversterker gebruikte.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Richi

Hier staat inmiddels ook een BDDP9700, de eerste ervaringen:
- fantastische geluidskwaliteit via analoog 5.1 uitgang, zowel DTS/DD HD alsook SACD meerkanaals
- bediening is minder snel/soepel als de BDP9500
- bij sommige pans zie ik gestotter bij het afspelen van blu-rays
- gisteren pakte hij ineens geen blu-rays meer, dan een harde reset wel weer

Kortom, fantastische beel en geluidskwaliteit, maar twijfel toch of ik deze speler ga behouden.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

gew55

Mijn BDP9700 is ook retour gegaan.
Continu problemen met handshake via HDMI op mijn Sony TV  :sleepy:

Wel jammer had een perfect apparaat kunnen zijn voor een nette prijs  :lookaround:

Richi

Ik hebhem toch gehouden. Gelukkig geen handshake problemen met de Pio hier.

En meerkanaals SACD klinkt  :inlove:
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

VTEC_genieter

Wat zijn de symptomen bij een HDMI handshake probleem?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Joost80

Ik heb weer jeuk en overweeg nog steeds deze speler eens aan te schaffen. Of een bdt500 of bdt700 van Panasonic. Die komen ook erg sterk uit elke test. Gelukkig heb ik de jeuk even onder controle.
- LG 55 G4 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

r_flagg

Na een opstartprobleempje en een goede service van Philips nog steeds erg tevreden met deze speler. Ik zeg: Doen!   ;D

Joost80

Niet doen. Nu krijg ik jeuk met uitslag.
- LG 55 G4 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

theshadow

Ik heb de mijne van de week voor reparatie opgestuurd. Werd helemaal gek van de handshake problemen. Vervolgens ook nog eens problemen met het afspelen van schijven wat al heel vreemd was, kijk merendeel mkv van de harde schijf. 1080p 24hz geen beeld waarcshijnlijk ook omdat de handshake niet goed tot stand komt.

De service is ook niet om over naar huis te schrijven. Heb vandaag een klacht ingediend, ben benieuwd naar de reactie.

Erg erg jammer van op papier zo een mooi product.

gew55

Ik ben gegaan voor de BDP-S6200 van Sony, geen problemen meer.
En deze stuurt ook netjes bitstream uit via HDMI  :pompom:

En nog eens de helft goeiekoper  :clapping: