New Music Belgian Hifi Show 2012 afgelopen. Wat vonden jullie er van?

Started by audiovideo2day, October 8, 2012, 16:57:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiovideo2day

Als organisatie van de New Music Belgian Hifi Show 2012 kunnen we alleen maar tevreden zijn van de opkomst en de reacties van de bezoekers. Wat vond jij leuk aan deze beurs in Brussel? Zijn er zaken die beter kunnen? Bent u volgende editie ook weer van de partij?

Voor diegene die niet aanwezig waren, wat hebben zij gemist? Een hoogstaande beurs met alle topmerken op het gebied van Audio, Video...

Wij danken iedereen voor het enthousiasme over de New Music Belgian Hifi Show 2012 en we hopen jullie volgend jaar nogmaals te mogen ontmoeten.

MVG

Organisatorisch gezien vond ik het dik voor elkaar! Alles was ook erg makkelijk te vinden. Er was bijna altijd wel plaats om even te luisteren, erg prettig! Ook de opzet vond ik erg leuk.

Wat beter kan? Exposanten zouden misschien eens demo's kunnen geven met 'normale' muziek. De eerste demo die we kregen was bij Steinway & Lyngdorf, welke meteen de toon zette, want dit was voor mij de topset van de hele beurs. Alsook de manier van demo geven deed meneer super goed. Mindere opnamen, goede opnamen, verschillende stijlen muziek en hij vertelde ook steeds iets erbij.

We zagen bij meerdere  exposanten een erg passieve meneer welke geen woord zei, en ook niet reageerde indien je ging zitten. Bij sommige exposanten stond de muziek te zacht, bij sommigen te hard. Zo was de demo bij Nagra en Magico hierdoor bij mij niet om aan te horen. Meneer zette het zo luid dat de oren pijn deden met hoge tonen. Ook toen meerdere mensen de kamer uitliepen reageerde hij niet eens om het bijvoorbeeld wat zachter te zetten.

Bij Joenit, welke demonstreerde met REGA en Totem hoorde ik een  geluid wat normaal niet aan totem is toe te schrijven, erg dunnetjes zonder lage tonen. De kamer akoestiek was hier duidelijk minder, erg jammer daar ik hier graag even had willen luisteren.

Gelukkig klonk het bij de meerderheid wel goed. Een leuke middag gehad en mooie dingen gezien en gehoord. Nogmaals aan de organisatie zal het niet liggen, de negatieve punten komen voor mij bijna allemaal door de muziekkeuze of exposant op dat moment. Zo vond ik ruimte met B&W erg leuk, echter had ik ook graag de goedkopere lijnen even gehoord. Ook bij NAD en DALI had ik dit graag gezien, daar niet iedereen het geld heeft voor high end spullen. Uiteraard begrijp ik dat men graag hun eigen neusje van de zalm laat horen.

Al met al een erg leuke beurs, voor mij zeker voor herhaling vatbaar! De opzet en indeling hebben hier zeker bij geholpen omdat alles goed te vinden en duidelijk aangegeven was!

Graphtuner

op organisatie kan ik niets aanmerken

wat de standhouders ervan maken is natuurlijk hun zaak!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

 :withstupid:

Ik heb wel even moeten zoeken naar de ingang van het gebouw, maar dat zal aan mij gelegen hebben  :blush:...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bafke

Cabasse, Avalon en Magico waren topsets.

Nu nog even iets betaalbaars vinden :(
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

audiovideo2day

Quote from: dre73 on October  8, 2012, 22:21:01
de ingang leek wel een bouwplaats inderdaad. :D

De ingang was dezelfde als de hoofdingang van het hotel. Het lijkt erop dat je een verkeerde ingang gevonden hebt.  :hehe:
Tip voor de volgende editie: Hostessen aan de parking om de gasten te begeleiden naar de hoofdingang? ;)

MVG


Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FvP

http://www.hifi.nl/artikel/19535/Een-rondje-New-Music-2012-Een-rondje-New-Music-2012.html

Geen woord over de stand waar ik een dag heb helpen aan mee opbouwen en zaterdag zelfs wat setjes gedraaid ... toevallig ook één van de grootste zalen van de New Music show. Wel één plaatje ... van een nogal exotische op lucht aangedreven plaatjesdraaier.

Graphtuner

tja, heb je volgens mij gewoon pech, ze kunnen niet alle sets bespreken vrees ik...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

FvP

Quote from: Graphtuner on October 11, 2012, 08:41:15
tja, heb je volgens mij gewoon pech, ze kunnen niet alle sets bespreken vrees ik...

met pech heeft het volgens mij niks te maken
men heeft merken en importeurs gereviewed die reeds adverteren bij dit "onafhankelijk" magazine en ook op New Music aanwezig waren

evilniek

Quote from: Klinkt Beter on October 11, 2012, 17:46:30
met pech heeft het volgens mij niks te maken
men heeft merken en importeurs gereviewed die reeds adverteren bij dit "onafhankelijk" magazine en ook op New Music aanwezig waren

Hij is fijn, heb je hier ook sluitend bewijs voor? Volgens mij is dit gewoon smaad, ik vind deze reactie eigenlijk vooral zielig. Shame on you!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Midcall

Quote from: evilniek on October 11, 2012, 22:22:10
Hij is fijn, heb je hier ook sluitend bewijs voor? Volgens mij is dit gewoon smaad, ik vind deze reactie eigenlijk vooral zielig. Shame on you!
Nee, dit heeft niets met smaad te maken, hij slaat de spijker volledig op zijn kop hier. Maar volgens mij is het ondertussen wel algemeen bekend hoe hifi.nl in elkaar zit?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

FvP

Stond niet zo lang geleden nog gewoon in de html titel van hun site, zie o.a. hier:

bij de maker van hun banners:
http://www.noticed.be/hifi/bowers/

en bvb hier:
http://urlspion.de/www.hifi.nl

Google op "onafhankelijk hifi.nl"

chansig

Niet zeuren...gewoon geld geven (doe je hier ook) en dan krijg je aandacht, ruimte etc. Voor niets gaat de zon op.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: Klinkt Beter on October 13, 2012, 09:03:11
Stond niet zo lang geleden nog gewoon in de html titel van hun site, zie o.a. hier:

bij de maker van hun banners:
http://www.noticed.be/hifi/bowers/

en bvb hier:
http://urlspion.de/www.hifi.nl

Google op "onafhankelijk hifi.nl"

LOL, inderdaad. Als er 1 site niet onafhankelijk is....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

evilniek

Als kb vind dat de hele hifi/ht wereld stinkt, want dat zeg je min of meer, ook al gaat het hier alleen over hifi.nl. Dan begrijp ik niet waarom kb zijn activiteiten niet per direct staakt, je maakt per slot van rekening deel uit van deze 'corrupte' samenzwering.

Edit: Ik ben eigenlijk wel klaar met dit infantiele gezwets.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

FvP

Quote from: evilniek on October 13, 2012, 15:12:12
Als kb vind dat de hele hifi/ht wereld stinkt...

dat is jouw meta model, niet het mijne


CZ79

Wat een kinderachtig gezeur om niets zeg, mijn stand is niet bezocht... boehoe  :(,
Volgende keer beter, Klinkt Beter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

evilniek

Quote from: Klinkt Beter on October 13, 2012, 19:23:48
dat is jouw meta model, niet het mijne



LOL, ik heb geen flauw idee wat je bedoeld, ach ja, ik zal daar wel te dom voor zijn. Oh wacht, ik ben geen belg, dat is het natuurlijk!
In ieder geval hoop ik dat anderen meer plezier hebben gehad dan kb.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

FvP

Quote from: evilniek on October 13, 2012, 20:54:09
LOL, ik heb geen flauw idee wat je bedoeld, ach ja, ik zal daar wel te dom voor zijn. Oh wacht, ik ben geen belg, dat is het natuurlijk!
In ieder geval hoop ik dat anderen meer plezier hebben gehad dan kb.

Sure sure ... pinten pakken (echt Belgisch bier) met de grote baas en tevens eigenaar van één van onze beste merken .. wat wil je nog meer ;)

evilniek

Quote from: Klinkt Beter on October 13, 2012, 20:58:49
Sure sure ... pinten pakken (echt Belgisch bier) met de grote baasen tevens eigenaar van één van onze beste merken .. wat wil je nog meer ;)

Goed, ik ben duidelijk geen belg, ik snap echt geen hout van deze post.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jumping Jack

En dat is echt niet aan jouw nationaliteit te wijten hoor  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs