Geen 3D bij panasonic bdt 220 blu ray speler :S

Gestart door watch you, oktober 8, 2012, 16:05:24

Vorige topic - Volgende topic

watch you

beste forumleden
Ik heb sinds het weekend een nieuwe panasonic blu ray speler de bdt 220
hiervoor had ik de 5.1 set van panasonic de bdt 770
hier zaten zowel bluray als reciever in
hier deed de 3D het perfect op

Nu heb ik nieuwe speakers en een nieuwe losse reciever (denon 2113 )
en ook de blu ray speler
Ik wilde zojuist een 3D film kijken maar ik krijg nu ineens
de melding :

3D experience requires 3D enabled TV & player 

ik heb ook een marmitek connect 540 switch 4 in 2 outs 3D comp.
deze is met de standaard bijgeleverde kabel aangesloten
de blu ray en projector zijn aangesloten met ru connected hdmi kabels 

Zijn er mensen die dit ook wel is hebben gehad en mischien een oplossing weten ?

alexander2

foutje suk6  ;)

VTEC_genieter

Ik denk niet dat het aan je nieuwe componenten ligt....en ook niet aan je 3D TV.
Heb je toevallig van de winkel een HDMI kabel meegekregen of die tussen je componenten zit die misschien geen ondersteuning heeft voor 3D?

Er moet minimaal een HDMI kabel zijn die naar je TV is aangesloten met ondersteuning voor 3D.
Je hebt ook je BDT220 met een HDMI kabel aan je Denon aangesloten? Ondersteunt die kabel ook 3D?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

watch you

Ik heb geen 3D tv
wel een 3D projector die heeft een ru connected die 3D
ondersteund
de bluray naar reciever  heeft ook zo''n kabel

Bij de 3D switch van marmitek heb ik een kabel bijgeleverd gekregen
en ben er vanuit gegaan dat als
je een switch koopt die speciaal 3D is en ondersteund
dat de kabel daar ook wel geschikt voor zal zijn :D

Maar mischien dat er iets mis is met die kabel dan

Morgen komt een vriend langs met zijn 3D blu ray speler
dan kan ik kijken of die het wel gewoon doet
want lees op het net wel meer problemen met panasonic bluray spelers
in combinatie met 3D
terwijl mijn vorige speler ook van panasonic het gewoon goed deed met 3D

VTEC_genieter

Ow...ik wens je ook succes!  :laugh:
Ik hoop dat het lukt morgen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

watch you

thanks !
ik ben ook benieuwd naar het resultaat haha

J.A.F._Doorhof

Loopt de kabel over de receiver ?
Zo ja, probeer eens een rechtstreekse link naar de projector.

Beste is te beginnen met "uitsluiting" dus eerst rechtstreeks van speler naar projector, dan via de switch en dan alleen via de receiver en dan via beide (als je dat nu ook doet).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

paaj

ik zou eerst de switch ertussenuit halen, grote kans dat het aansluiten van de non-3DTV op de switch het probleem is.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

watch you

Het ligt inderdaad aan de switch

heb de projector rechtstreeks op de blu ray aangesloten en dat werkt
zelfde voor de reciever
Alleen met de switch ertussen pakt hij hem niet
ik heb gister ook de (non 3D) tv eruit gehaald en ook dan pakt hij hem niet
wel raar dat je een 3D switch op de markt brengt en dat de 3D dan niet werkt haha

watch you

Ben weer een stapje verder
het ligt gewoon aan de bijgeleverde kabel
ik denk dat hij stuk is
of niet 3D geschikt
maar ja als je specifiek een 3D switch op de markt brengt lijkt mij dat de kabel
daar dan ook wel geschikt voor zal moeten zijn :D

alexander2

Citaat van: watch you op oktober  9, 2012, 16:03:22
Ben weer een stapje verder
het ligt gewoon aan de bijgeleverde kabel
ik denk dat hij stuk is
of niet 3D geschikt
maar ja als je specifiek een 3D switch op de markt brengt lijkt mij dat de kabel
daar dan ook wel geschikt voor zal moeten zijn :D

dat moet je niet te hard zeggen ik had ooit ook een Hdmi switch maar had vaak handshake problemen.

watch you

Ik was dus te enthousiast
kreeg gister en vandaag weer geen 3D als de switch er tussen zit
zodra de switch weg is werkt 3D perfect
dus ik denk dat de switch kapot is ofzo
erg jammer zat al tijdje op deze switch te wachten
nu heb ik hem moet ik hem weer terug sturen
gaat voorlopig wel ff duren ben ik bang
de shop waar ik hem gehaald had die gaat hem eerst naar marmitek sturen
en die gaan hem dan nakijken
dus het wachten kan weer beginnen haha

VTEC_genieter

Zeker weten dat het je switch is?
Want heb je die HDMI kabel ook tussen je versterker en blu-ray gedaan en getest?
Of tussen je projector en je blu-ray?

watch you

ja het is de switch
want als ik alles aansluit op verschillende manieren dan werkt de 3D gewoon elke keer
maar zodra de switch in het spel komt
word er geen 3D meer gegeven
2D doet hij wel
alleen 3D dus niet

Of de switch ook echt kapot is of dat de communicatie op een of andere manier niet loopt zoals het
hoort
dat weet ik dus niet
maar op dezen manier heb ik er niks aan natuurlijk :D

evilniek

Citaat van: VTEC_genieter op oktober  8, 2012, 20:01:26
Ik denk niet dat het aan je nieuwe componenten ligt....en ook niet aan je 3D TV.
Heb je toevallig van de winkel een HDMI kabel meegekregen of die tussen je componenten zit die misschien geen ondersteuning heeft voor 3D?

Er moet minimaal een HDMI kabel zijn die naar je TV is aangesloten met ondersteuning voor 3D.
Je hebt ook je BDT220 met een HDMI kabel aan je Denon aangesloten? Ondersteunt die kabel ook 3D?

Goed, nog één keer dan, ik heb al een aantal keren getracht om weerloze gebruikers te waarschuwen voor het, 'je hebt een kabel nodig met 3D ondersteuning' verhaal. Er be-staat niét zoiets als een 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, hdmi kabel, ik word dus ook wel enigszins verdrietig van deze treurige onwetendheid. Nog bedroefder word ik van winkels die 1.4 kabeltjes, of zelfs '3D' kabeltjes verkopen. Zolangzamerhand begrijp ik niets meer van deze trieste HDMI-toestand, 'hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen' denk ik dikwijls, ik vrees dat we het nooit zullen weten. Vaarwel.....

Goed, wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is, iedere HDMI-kabel is geschikt. (Er zijn tegenwoordig wel HDMI-kabeltjes met ARC en ethernet, maar dit maakt voor 3D niet uit)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

VTEC_genieter

Ow....thanks  :coffee:
Ik heb nog een "ouderwetse" HDMI kabel en het lijkt me inderdaad interessant om die kabel tussen m'n blu-ray en TV te doen.
Even kijken of de 3D werkt  ;)
*ik wil je echt geloven, ook jouw commentaar is welkom, maar inderdaad.....ik heb echt ergens gelezen dat je voor 3D een moderne HDMI kabel moet hebben*

watch you

Vandaag een mail gehad
dat de switch bij hun het wel deed met de 3D
mits goed aangesloten met de juiste kabels
maar dat had/heb ik ook nu al de hele tijd 3D zitten kijken
sinds de switch weg is dus dat werkt allemaal

Maar ja het is toch vervelend om hele tijd kabel in en uit de reciever te doen
en mischien is het op de lange termijn ook niet echt goed voor de aansluiting
aangezien je normaal af en toe er wat in doet en er verder niet meer aan zit
kan iemand dat bevestigen of dat op den duur problemen kan geven ?

Of loop ik weer te voorizichtig te doen haha :D

Moet nu eigenlijk gewoon een goedwerkende switch vinden
alleen Het vertrouwen in switches is nu wel beetje weg

KILLorBE

Citaat van: evilniek op oktober 11, 2012, 21:21:53
Goed, nog één keer dan, ik heb al een aantal keren getracht om weerloze gebruikers te waarschuwen voor het, 'je hebt een kabel nodig met 3D ondersteuning' verhaal. Er be-staat niét zoiets als een 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, hdmi kabel, ik word dus ook wel enigszins verdrietig van deze treurige onwetendheid. Nog bedroefder word ik van winkels die 1.4 kabeltjes, of zelfs '3D' kabeltjes verkopen. Zolangzamerhand begrijp ik niets meer van deze trieste HDMI-toestand, 'hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen' denk ik dikwijls, ik vrees dat we het nooit zullen weten. Vaarwel.....

Goed, wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is, iedere HDMI-kabel is geschikt. (Er zijn tegenwoordig wel HDMI-kabeltjes met ARC en ethernet, maar dit maakt voor 3D niet uit)
Ben het gedeeltelijk met je eens, maar er zit wel degelijk verschil in HDMI kabels.
CiteerRecently, HDMI Licensing, LLC announced that cables would be tested as Standard or High-Speed cables.

Standard (or "category 1") HDMI cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz or up to 2.25Gbps, which is the equivalent of a 720p/1080i signal.
High Speed (or "category 2") HDMI cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz or up to 10.2Gbps, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates from the Source. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600).
Bron.

Zo zit er ook verschil in USB kabels, een goedkoop USB kabeltje was niet in staat om een extra PS3 controller op te laden, echter werkt het kabeltje prima met mijn camera, zelfde geldt voor sommige printers, die werken simpelweg niet naar behoren (of helemaal niet) met een goedkope/slechte USB kabel.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

riwi

Citaat van: watch you op oktober 16, 2012, 15:36:01
Moet nu eigenlijk gewoon een goedwerkende switch vinden
alleen Het vertrouwen in switches is nu wel beetje weg

Ik heb dit ook gehad doordat m'n versterker met HDMI ertussen zat.
Het probleem is dat de bluray speler wil 'detecteren' dat de TV/Projector wel 3D is. Maar dat moet ie helemaal niet doen, hij moet gewoon 3D sturen als jij dat wil :)

In ieder geval kan je in de Oppo bluray speler de "3D display" setting van "auto" naar "on" zetten dan detecteert ie niet meer maar stuurt ie altijd 3D als dat tenminste op de disk staat.
Dan hoef je dus geen andere switch te kopen.
Alleen even zoeken of jouw bluray speler ook deze setting heeft.

evilniek

Citaat van: KILLorBE op oktober 17, 2012, 23:02:57
Ben het gedeeltelijk met je eens, maar er zit wel degelijk verschil in HDMI kabels.Bron.

Zo zit er ook verschil in USB kabels, een goedkoop USB kabeltje was niet in staat om een extra PS3 controller op te laden, echter werkt het kabeltje prima met mijn camera, zelfde geldt voor sommige printers, die werken simpelweg niet naar behoren (of helemaal niet) met een goedkope/slechte USB kabel.

Ik had inderdaad verzuimd om het high-speed/standard-speed verhaal erbij te zetten, standard speed is voor korte lengte's over het algemeen gewoon prima hoor. Je moet vooral rekening houden met de toepassing, moet je bvb van je set-top box naar je tv die er vlak boven hangt, dan hoef je echt geen high-speed kabel aan te schaffen. Moet je daarentegen 15 meter overbruggen, dan is het verstandig om voor een high-speed te gaan, al is het alleen al voor de zekerheid, niks zo vervelend als een HDMI kabel die je weer uit de muur moet slopen/trekken. Het 3D verhaal veranderd niks aan bovenstaande.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo