Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

zo eens even dit topic weer onder het stof vandaan halen ;)

Quote from: LuPo on September 14, 2013, 09:50:43
Van RU-Connected?

ja de HDMIkabels zijn van ru-connected, de rest van W&M.

Inmiddels eindelijk contact gehad met de meubelleverancier, het gaat sowieso tot eind oktober/begin novermber duren  >:(
na meerdere malen contact proberen te leggen wou ik meneer in gebreke stellen aangezien ik na 16 weken nog steeds geen woord betreft het meubel had gehoord waarop ik een mailtje kreeg dat ie er mee bezig is..

dus hopelijk kan ik 'm na 19 weken (levertijd was 10 weken) ophalen... ene kant ben ik blij en de andere kant had ik 'm zelf binnen die periode ook makkelijk zelf kunnen maken, ach ja, het gaat om het eindresultaat
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Zo dan, dat scheelt effe een paar weken zeg  :crazy:
Heeft ie ook nov een reden gegeven waarom het zo verschrikkelijk uit loopt?

Anderzijds heb je nog steeds iets om naar uit te kijken en zal het eindresulaat vast mooier zijn dan wanneer je het zelf doet.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

ja heel vervelend, ik had het meubel eigenlijk al voor mijn vakantie klaar verwacht, (eind augustus) dus midden september toen ik weer naar huis ging dacht ik 'm gelijk op te kunnen halen. Ik heb hem meerdere malen gemaild en kreeg pas 3 weken later een reactie dat ie een ziekenhuisopname had gehad en diezelfde week weer aan het werk zou gaan. Dat is echter ook al 4 weken geleden, dus na hem er op gewezen te hebben hem in gebreke te stellen heeft ie laten horen dat november de einddatum zal zijn.

hoe dan ook hoop ik er maar op dat het mooi wordt ;) is 'm geraden, anders neem ik m niet mee. :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Wanneer ga je je CMC2 aansluiten ? Ik zie er 1 te koop op marktplaats maar heb hem even als karton voor me TV gezet maar dat ding is echt groot...... Ik moet gewoon mijn TV hoger gaan hangen. Zit ook met het aansluit probleem. Of een versterker erbij of de RB omruilen voor de RMB..... keuzes.... 3.0 is dat ook een voorruitgang ? Kan er ook 5.0 van maken door er 2x B&W M1 achter te plaatsen. Vind het zonde om mijn RB voor een prikkie weg te moeten doen. Is nog geen jaar oud.

Advies! Keuzes! Lastig hoor.   :o
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

dat ding is hartstikke groot;) je ziet er niet veel op marktplaats.. 850 euro is echter veel te veel, bij smits arnhem heb je er nieuw 1 voor 750.
hij is zelfs zo groot en lomp dat ik er een meubel omheen heb gemaakt :D qua versterking is het ook even een lastig vraagstuk, koop ik een rmb1575 en verkoop ik mijn rb1572 met verlies. Koop ik nog een rb1572 en bi-ampen die handel. Ik denk dat ik op den duur een RMB haal en de rb met verlies weg moet doen, de mijne is ook een jaartje oud geloof ik.

dus als je het op een akkoord wil sluiten?;) kun je mijn rb overnemen op zijn tijd. dat zal nog een maandje duren voordat ik budget heb aangezien dat ding vrij prijzig is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Is je meubel al klaar of dat ook nog niet? Als ik ga upgraden dan wil ik denk ik voor 5.0 gaan. De cmc2 is zooooo groot dat mijn tv gewoon 10cm omhoog moet en dat vind ik veel. Ik heb nog geen zin in nieuwe meubels anders zou ik ook een tv meubel op maat nemen.

Wat zou de RB nog op Kunnen leveren?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

nope.. maandag 4 november is de uiterste datum. ik heb het er trouwens helemaal mee gehad.
het ontwerp van het meubel kan ik je mailen ;) die zit erg goed in elkaar betreft CMC2 en Rotel 15 serie apparatuur;)

ik heb mijn  RB1572 in de prijsbepaling want heb een leuke prijs voor een RMB1575. Maar dan moet ik de RB wel kwijt kunnen.
Ik zat te denken aan 800 euro maar 750 euro lijkt me een realistische prijs. Daar zou ik m morgen nog voor op kunnen sturen ;) dus als je interesse hebt? zit nog bijna 3 jaar garantie op.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels staat mijn RB1572 te koop!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Wat komt er voor in de plaats?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Ziet er weer een mooie upgrade uit en nu in full-channel en terug klasse-D.
Heb je bewust weer voor klasse-D gekozen en kunnen vergelijken met de A/B versies?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

Ja het zat er al een tijdje aan te komen, ik heb een paar maanden terug een CMC2 overgenomen van een forumgenoot, met de komst van mijn nieuwe meubel kan die plaatsnemen in de woonkamer maar daar moest natuurlijk nog versterking op. Nu een leuke aanbieding van een RMB1575 dus dan zit er niets op dat de portemonnee eens ondersteboven gooien.

ik heb destijds de RB1582 (klasse A/B) 2x200Watt vergeleken met mijn huidige RB1572 (klasse-d) 2x250Watt en merkte eigenlijk vrij weinig verschil. De A/B was iets warmer en het hoog was iets genuanceerder, daar ik het middengebied iets wolliger vond. Het middengebied van de klasse D was iets neutraler en meer open. het laag en het hoog iets minder maar aangezien het meeste midden in bevindt was dit mijn keuze.

Het meubel dat ik ontworpen heb is vrij compact, er is wel genoeg ventilatie maar door de geringe verschillen tussen klasse D en A/B kies ik toch voor energiezuinig en minder warmteontwikkeling en dus een duurzamer product.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Je ervaring tussen beide versterkers heb je mooi uitgelegd.

Ik denk dat het voor de CMC2 centerspeaker niet goed is om deze zo in het meubel proppen, dit kan volgens mij nadelig zijn voor de twee baspoorten achteraan, tenzij je hiermee zelf al voldoende mee hebt geƫxperimenteerd.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Rene30

Mooi ontwerp! Ben benieuwd naar het echte eindresultaat. Cmc2 los zetten is natuurlijk beter maar ik zou en wil hem ook in het meubel hebben. Ik denk ook dat het geluid wel meevalt als hij erin staat.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

rayman007

Quote from: Joske007 on October 31, 2013, 16:32:25
Je ervaring tussen beide versterkers heb je mooi uitgelegd.

Ik denk dat het voor de CMC2 centerspeaker niet goed is om deze zo in het meubel proppen, dit kan volgens mij nadelig zijn voor de twee baspoorten achteraan, tenzij je hiermee zelf al voldoende mee hebt geƫxperimenteerd.

Volgens mij liet ie de achterkant open van het meubel achter de CMC2 ;-)

Maar geloof me deze wil je niet op je meubel haha, veel te groot. Dat houdt me wel tegen nog past niet in mijn meubel, mijn huidige wel...



Valkyrie

#1240
Ook ik zou de centerspeaker niet in het meubel zetten. Ik heb dat destijds ook gedaan met mijn Spectral meubel. Deze paste precies in het vrije vak, maar uiteindelijk heb ik de center er gewoon opgezet. Dit klonk aanzienlijk beter. ;)

Dit was de situatie vlak nadat ik hem erop had gezet:


Het is overigens wel jammer dat ik het meubel niet echt meer als TV-meubel gebruik. Ik zou nu net zogoed een "tower" kunnen neerzetten...  :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

W.Otter

Daar heb ik inderdaad wel bij stil gestaan. Rayman heeft gelijk, het meubel is inderdaad gedeeltelijk open aan de achter/onderkant waardoor het geluid vrij spel zou mogen hebben. Echt weten doe ik niet natuurlijk maar als ik even de opties tegen elkaar afweeg is een center van 60x21 boven op een meubel echt te gek voor woorden wat dit ook voor positief geluid teweeg brengt. Ik denk dat ik met dit ontwerp er alles aan heb gedaan om de center vrij spel te geven en het beste geluid te krijgen ondanks deze in het meubel staat.

er kunnen natuurlijk proppen achter in de center dus ik kan nog wel iets experimenteren.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Goed dat je er al rekening mee hebt gehouden en het zal sowieso een hele upgrade zijn.
Misschien valt er nog te experimenteren door je meubel enkele cm verder van de muur te zetten i.p.v. de baspoorten dicht te stoppen, want dit is toch echt het laatste wat ik zou doen.
Verder gaat het een stevig en doordacht meubel worden, uit welk materiaal en afwerking zal het worden?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

het zal een zwevend meubel worden dus dat gaat niet lukken ;) ik heb eventueel wel wat ontkoppelend materiaal in de vorm van rubber en bitumen. verder kan ik weinig doen..

meubel wordt gemaakt van vingerlas eiken en is woensdag of donderdag klaar! ik hoop dat het zo is geworden als ik had bedacht!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Joske007

Dat is snel klaar  :)
Ben benieuwd naar de fotoo :)'s
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

quattronl

#1245
Quote from: Joske007 on November  1, 2013, 12:33:21
Dat is snel klaar  :)
Snel? hij wacht inmiddels al 20 weken  :o
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

heb ik 20 weken op moeten wachten ipv 10 ;) dus nee, niet snel klaar  :-\ maar kijk er wel naar uit!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels heb ik een meetmic aangeschaft en ben ik voorzichtig eens aan het meten. Ik ben een absolute leek op dit gebied en ik weet nog steeds niet of ik het goed doe.

inmiddels na wat stoeien met geluidsniveau's heb ik er volgens mij een goede meting uit! wat wel raar is dat ik zonder sub alsnog vanaf 20hz meet.. Mijn fronts gaan maar tot 56hz iemand een idee?

ik heb nu een aantal dingen geprobeerd, met sub, zonder sub. met en zonder foampluggen. subtiele verschillen zijn te merken.

wat zeggen jullie van de grafieken?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

De meting kan niet kloppen, want je meet bij de 56hz (-3db punt van de speaker) exact het zelfde dan bij 20hz.
Ergens gaat dus iets fout.

Ook lijkt mij die 100db bij 20hz van de BK wat positief :)