Akoestische Gitaar muziek

Gestart door Sailor Jan, juli 11, 2012, 23:10:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sailor Jan

Mijn vriendin vind Bryan Adams - Have  ever really loved a woman heel erg goed. Met name het gitaarspel erin, zoals de eerste klanken.

Heeft iemand nog suggesties voor muziek met zulke gitaarstukken??? hopelijk dan wel iets met meer detail en dynamiek erin.
Wees lief voor jezelf

haythijs

Ik neem aan dat je het akkoestische gitaarstukje uit dat nummer bedoelt?

In dat geval is het misschien leuk een oude referentie aan te prijzen : The Eagles met  Hell freezes over. Destijds werd deze opname als een soort referentie gezien wat betreft geluidsopname en weergave. Leuk gitaarwerk ook wat unplugged best wel lekker klinkt. Het intro op Hotel Carlifornie is op dit album bijna grijsgedraaid.
Ik ben zelf een Golden Earring fan, misschien zijn de Naked truth opnames iets voor haar? Voorop gesteld dat George Kooijmans niet de meest ultieme gitarist ever is, denk ik wel dat hij soms leuke dingen kan laten horen.
Voorbeelde hiervan:
http://www.youtube.com/watch?v=-z0qxud7pFo     
Het outro van dit nummer begint eigenlijk al halverwege en is een 'kleine' solo van een minuutje of 3. Wellicht langdradig en niet altijd even subliem, hoewel hij dit goedmaakt met zijn improviserend vermogen en inzet. Maar op alle 3 de albums zijn wel meer voorbeelden te vinden zoals bv Twlight Zone.

David Gilmour Remember that night heb ik ook, en vind ik heerlijk klinken. Zeer ingetogen, maar de man is een begenadigd gitarist.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Sailor Jan

Ja, het gaat alleen om de akoestische gitaar.

Ik heb wel de Eagles, verzamel-cd maar niet Hell Freezes Over. Ik zal eens kijken, naar Hell Freezes Over, natuurlijk kent mijn vriendin wel de Eagles.

Heb al een paar keer specifieke akoestische gitaar cd-tjes gekocht, maar dat is het toch niet helemaal.

Oh en ze is niet echt fan van Nils Lofgren!

Wees lief voor jezelf

Nahpets

Gitaarmuziek? Zat toch...

John van der Veer aka The Ark aka Gitaar aan zee
Eric Clapton - Unplugged
Sara K. & Chris Jones - Live in concert
Gabriela y Rodrigo -11:11

om maar even een paar te noemen
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

INIURIA

Prachtige gitaarmuziek (akoestisch) maakt Tommy Emmanuel.  Check youtube maar eens. Die vent kan echt een verhaal vertellen zonder zang.

vanzomereng

#5
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de gitarist Ritchie Blackmore
# voormalig guitarist van Deep Purple
# later met zijn eigen band "Rainbow" (waarin o.a. "Ronnie James Dio" leadzanger van is geweest)
# sinds jaren met zijn laatste band Blackmore's Night (met focus op akoestisch gitaar)
   - waarin vele liederen worden vertolkt gebaseerd op middeleeuwse melodieen en thema's
   - eigen werk
   - covers
   - eigen nummers uit zijn Deep Purple/Rainbow-tijd maar in volledige andere jasjes gestoken

M.b.t.  Blackmore's Night kan ik vooral de DVD+CD box "Paris Moon"  aanbevelen
maar er zijn nog meer CD,s en DVD,s die de moeite waard zijn.

Cover "Diamonds and Rust" v/d DVD Blackmore's Night "Paris Moon"
http://www.youtube.com/watch?v=xj1uUwWI4ig

Fires at Midnight v/d DVD  Blackmore,s Night "Paris Moon"
met een zeer indrukwekkende akoestische solo vanaf ca. minuut 5
http://www.youtube.com/watch?v=YA82LjlNBHQ

Moon Tanz/Child in Time (maar dan anders) v/d  DVD  Blackmore's Night "Castle Dreams"
http://www.youtube.com/watch?v=thqnITjTffg

Smoke on the Water maar dan nu gespeeld door Ritichie Blackmore,s Rainbow (Dusseldorf 1995)
http://www.youtube.com/watch?v=DeENSO8tHyc&feature=related

Mistreated van/door Deep Purple (met zang David Coverdale/guitar Ritchie) California Jam 1974
http://www.youtube.com/watch?v=tsO26Pgm6qI

Fragment uit Ritichie Blackmore speelt "Blues"
http://www.youtube.com/watch?v=tCT7ua7WbBU

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Nils Lofgren - Acoustic Live  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sailor Jan

Nils Lofgren is goed, maar simpelweg niet de smaak van mijn vriendin, net als Gabriela y Rodrigo.

Tommy Emmanuel komt al meer in de buurt en we zijn nu even Blackmore's Midnight aan het luisteren. Dat valt mogelijk al wel eens in de smaak. Zeker ook met de zang erbij!

Maar even verder zoeken.

Het moet in de romantische richting gaan. Niet te veel rammen op akoestische gitaren.
Wees lief voor jezelf

CZ79

Kijk anders eens naar de collectie van Groovemasters (stuk of 10 delen geloof ik), ik heb degeen van Laurence Juber en Preston Reed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Genoemd door Naphets:

John van der Veer - The Ark, dat is een hele lekkere CD en kost volgens mij niet al teveel (Ebay iets van 5 euro).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sailor Jan

De Groovemasters zal ik ook nog bekijken.

John van der Veer staat op Spotify en/of Deezer. Dus maar eens luisteren.
Wees lief voor jezelf

LABO

Probeer deze eens (ik vind hem fantastisch en mijn vrouw ook haha)


Gino D' Auri
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

neverywhere

#12
Sailorjan, zoek niet verder!

http://snd.sc/MN5s2J
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Jumping Jack

Antonio Forcione ontbreekt hier nog:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Er ontbreekt nog veel en veel meer. Gitaarmuziek of muziek waarin gitaar een prominente rol speelt genoeg.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Uiteraard is er teveel om op te noemen, maar wat tips kunnen nooit kwaad zeker  ;).

Jonathan Kreisberg bv., heel begaafde jazz-gitarist...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LABO

Citaat van: Jumping Jack op juli 23, 2012, 10:32:18
Antonio Forcione ontbreekt hier nog:



Geweldig !!! Heb hem gelijk besteld :-)  Bedankt voor de tip.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Dirc

Iets moderns:

CMT Crossroads - John Mayer and Keith Urban (2010)

Speeddemon

Paco De Lucia, Al DiMeola zijn bijvoorbeeld mooie snaarkunstenaars.

Overigens, geef Nils Lofgren - Acoustic Live écht een kans, want het is prachtig, virtuoos zonder 'histrionics' gitaarspel, subtiel, elegant en divers.

Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (meer electrisch, maar wel zeer ingetogen).
Sony KDL-55W828B | Marantz CD-6004 | Logitech Squeezebox Touch | Sony PlayStation 3 | Rega Brio-R | Atlas Equator MKII | Kimber 4VS | Focal 716V | BK XXLS400-DF

modde239

Steve Vai - Blue Powder... :worship:


Sailor Jan

Antonio Forcione is erg goed en gewaardeerd.

Heb van de laatste tips nog weinig geluisterd; ik moet ook mijn eigen muziek blijven luisteren!

Binnenkort verder luisteren!

Overigens wordt de Gypsy Kings hier ook gewaardeerd!
Wees lief voor jezelf

W.Otter

geen SRV genoemd?

en what about (niet acoustisch) Joe Bonamassa  O0 toch wel de beste geitarist op dit moment
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

#22
Ik vindt het wel aardig, Joe Bonamassa, maar de beste??? IK ben er in ieder geval totaal niet van onder de indruk van hem, leuke muziek met leuk gitaarwerk, maar meer dan redelijk kan ik het niet vinden.

Gelukkig verschillen meningen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

ben dr helemaal gek van! draai bijna niets anders.

the river - live at rockpalast is erg mooi (hele optreden trouwens)
blues deluxe - blues deluxe erg fijn nummer (hele album trouwens ;))
nieuwe album driving towards daylight (je raad het al --> het hele album ;))

gewoon erg goed allemaal! mooie vocals, prachtige solo's en dat voor iemand van 32 hij gaat nog heel groot worden. daarom vind ik 'm de beste.

wie zou jij aankaarten als de beste?

p.s. Stevie Ray Vaughan vind ik nog wel een tikkeltje beter vooral little wing ( jaja cover maar 10x beter dan jimi hendrix  :-X waar ik overigens niets mee heb)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

In gitaarwerk? Nils Lofgren en Mark Knopfler/Dire Straits vindt ik persoonlijk veel lekkerderherder muziek, maar goed dat is natuurlijk kwestie van smaak.
Ik heb alleen laatst wel Blues Deluxe gekocht van Joe Bonamassa, omdat ik er zoveel goeds over had gehoord, maar dat viel dus echt aan alle kanten tegen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika