Beste allemaal,
Afgelopen zaterdag is mn Marantz PM14 stukgegaan, alles doet het nog wel maar de "klik"naar het echt aangaan komt niet. Iets met een relais ofzo als ik het goed begrijp. Kan meer oorzaken hebben maar hoe dan ook, de versterker staat een paar weken niet thuis en aangezien ik ook al naar een streamer aan het zoeken was ga ik meteen maar voor een nieuwe versterker.
De afgelopen weken hebben we al een laptop aangeschaft waarmee ik al mn cd's met Foobar 2000 naar FLAC aan het rippen ben. Gisteren is de nieuwe NAS gearriveerd van waaraf ik alle muziek ga streamen (Synology DS212+).
Maar nou vraag ik me dus af.... Hoe krijg ik een betere geluidskwaliteit:
(1) met een eindversterker en een streamer met ingebouwde voorversterker? (bijv. Musical Fidelity M1 Clic of Cambridge Magic Stream 6)
Of: (2) met een geïntegreerde versterker en een soortgelijke streamer?
Ik wilde eigenlijk de Yamaha NP-S2000 aan gaan schaffen maar aangezien ik nu voor een nieuwe versterker ga zijn er opeens veel meer mogelijkheden.
Als eindversterker dacht ik aan bijv. een Marantz SM-11s1, Classe Ca-2100/2200 o.i.d.
Geïntegreerd wellicht een NAD M3 (de M2 is helaas boven budget), Marantz PM-11s1, Marantz combi SM-11s1/SC-11s1, of een al wat oudere Mark levinson ML-383 of Classe CAP-2100.
Speakers zijn trouwens Dali Grand's.
Alvast bedankt voor de tips, ervaringen, adviezen, of waarschuwingen. Meestal kom ik er wel uit maar nu dus even niet. Ik heb geen idee hoe goed (of slecht) de ingebouwde voorversterkers van de M1 Clic en Magic Stream 6 zijn.
vg Dennis.