Bryston / Plinius: ervaringen / adviezen?

Started by Jumping Jack, April 26, 2012, 15:32:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

@jumpingjack : moet je eens langsgaan bij new music, mooie zaak hoor, ik heb de plinius er inderdaad zien staan in volle glorie naast de macintosh versterkers én ze hebben ook de magico speakers  :inlove: :inlove: :inlove:
@jackol : je lyngdorf interesseert me alvast  :coffee:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ik ben er al eens geweest bij New Music, maar toen waren ze volop bezig met de voorbereiding voor de beurs in Ter Elst...
Zoals het er nu voorstaat, zijn er drie pistes:

- Plinius 9200 of Anniversary: veel power, prachtige look, bi-wiring aansluitingen, phono-trap.
- Naim Superuniti: mooie look, alles-in-één dus meteen ook een opwaardering van de bron.
- Linn DSM: idem SU, alleen de vraag of de rust en beschaving van Linn wel mijn smaak is.

De SU en de Linn kan ik wss op één en dezelfde plek beluisteren (Alpha High End), de Plinius enkel bij New Music. De alles-in-één kandidaten vind ik zeer het overwegen waard, enige wat mij daarvan weerhoudt is de vraag of die voldoende power hebben om de PMC's aan te sturen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

persoonlijk hou ik van afzonderlijke componenten, behoud je meer flexibiliteit he... maar ik twijfel er niet aan dat de andere 2 fantastische producten zijn
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Dat is zeker zo, maar ik vind de kast behoorlijk vol staan. Er is ook iets te zeggen voor de synergie van een goeie alles-in-één aanpak natuurlijk. Je kan er bij producenten als Linn en Naim wel van uit gaan dat de onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Quote from: Jumping Jack on May 14, 2012, 09:55:20
De alles-in-één kandidaten vind ik zeer het overwegen waard, enige wat mij daarvan weerhoudt is de vraag of die voldoende power hebben om de PMC's aan te sturen...

De supernait vond ik iig niet voldoen op de OB1i. Werd bij Naim erg duur om een mooie match te krijgen met genoeg power.

Jumping Jack

De OB heeft wel een iets lagere gevoeligheid (87dB tov 90dB), maar ook een lagere impedantie (6Ohm tov 8Ohm) dan mijn FB1i S.E.... Ik zal het binnenkort wel eens ondervinden, hoop ik (als ik eens de tijd vind  :crazy:)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: Jumping Jack on May 12, 2012, 18:11:42
Tja, ik vind het geen manier van zaken doen maar soit. New music in Brussel doet ook Plinius, maar ik vrees een beetje voor de inruil-mogelijkheid...

heb je nog steeds geen reactie terug van Karel??

Jumping Jack

Nope. Zoals gezegd had hij mij via de telefoon beloofd binnen de 24u een voorstel te sturen, waarop ik hem nog eens een duidelijke overzichtsmail heb gestuurd. Ik heb die mail een aantal dagen later nog eens opnieuw doorgestuurd. Maar geen enkele reactie meer gekregen... Dan hoeft het voor mij ook niet meer.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: Jumping Jack on May 16, 2012, 15:20:57
Nope. Zoals gezegd had hij mij via de telefoon beloofd binnen de 24u een voorstel te sturen, waarop ik hem nog eens een duidelijke overzichtsmail heb gestuurd. Ik heb die mail een aantal dagen later nog eens opnieuw doorgestuurd. Maar geen enkele reactie meer gekregen... Dan hoeft het voor mij ook niet meer.

idd wat een mentaliteit..

Jumping Jack

Donderdag naar Alpha High End om de SuperUniti en de Bryston B100 eens aan de tand te voelen. Ik neem mijn eigen speakers mee en misschien passeren er nog wat andere versterkers de revue, Sammy heeft een behoorlijke schatkamer ter zijner beschikking.

En 's avonds is er in Gent (bij Radiyole) een Linn-luisteravond waarbij de Majik DSM uitgebreid wordt voorgesteld, dus daar ben ik ook van de partij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Even mijn indrukken gecopy-pasted vanuit mijn topic, voor de volledigheid:

SuperUniti
'Zo, net terug van Alpha High End. Een leuke namiddag doorgebracht met veel mooie muziekjes en een immer charmante Sammy. En een ronduit indrukwekkende SuperUniti! Ik had vooraf wat twijfels over het vermogen op papier, maar man, de versterker hield mijn speakers in een ijzeren greep en legde er ferm de zweep op. Na een live-nummer van Masekela moest ik de neiging om mee te applaudisseren echt onderdrukken...

Het laag was strak, percussie klonk droog wanneer het moest, het hoog was mooi aanwezig en schetterde wanneer dat moest (als Miles Davis op hoog volume uithaalt, doet het live nl. ook pijn aan de oren). Plaatsing was goed, zonder spectaculair te worden. Stemmen klonken levensecht... Kortom: ik ben enthousiast!
En de SU ziet er ook heel erg goed uit in real life, heel ingetogen en bescheiden, tot je de volumeknop een draai geeft en hij tot leven komt!

Vanavond nog naar de Majik DSM gaan luisteren, maar die zal flink uit zijn pijp moeten komen na wat ik vanmiddag heb gehoord.'

Linn
'Gisterenavond Linn-luisteravond bij Radiyole Gent. Leuk initiatief waarvan er in deze regio te weinig zijn m.i.
Jammergenoeg waren we maar met drie geïnteresseerden, maar het werd wel een gezellige avond.

Als eerste werd de LP12 beluisterd, met een Akurate Kontrol en eindversterker op de Majik Isobarik, om dan vervolgens als bron de Akurate DS te gebruiken.
Daarna kwam de Akurate DSM met Akurate einversterker op de Akurate 242 aan bod, waarbij ook gedemonstreerd werd hoe de DSM omkan met bv Youtube-filmpjes afgespeeld op een smartphone waarbij de DSM het geluid voor zijn rekening neemt. Geinig, maar voor mij geen toegevoegde waarde (en belabberde kwaliteit).
Om dan te eindigen met de Majik DSM die, jammergenoeg, via 2 Akurate eindversterkers, de Majik 109 speakers volledig actief aanstuurde. Ik zeg jammergenoeg omdat ik natuurlijk gekomen was om de interne versterking van de Majik te beleven...

Mijn indrukken van Linn: mooi en beschaafd, maar voor mij wss net iets té beschaafd. Zelfs de Akurate-set kon mij nooit 100% in de muziek betrekken.

Om het in simpele beeldspraak te gieten:
- de SuperUniti is de kameraad die je de dansvloer opsleurt en je de muziek laat beleven
- Linn is de kameraad die je aan de toog vertelt wie de uitvoerder is van het nummer dat je hoort, waarover het gaat, hoe het werd opgenomen en wanneer...'
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs