Nieuwe Linn Majik DSM, nu met HDMI (3D!) ingangen

Gestart door garmtz, april 21, 2012, 11:27:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Hoe verhoudt deze Linn zich tegen een Naim SuperUniti, de HDMI-mogelijkheden daargelaten...?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Is heel erg afhankelijk van (muziek)smaak en gebruikte speakers. Voorkeur is (dus) persoonsafhankelijk.

De Linn is gedetailleerder, verfijnder en opener. De Naim is krachtiger, pittiger, brutaler.

Jumping Jack

Hmm, dat zou wel eens een interessante vergelijking kunnen zijn.

Jammer dat BB&G niet echt bij de deur is... Er is hier in de buurt een dealer die zowel Naim als Linn doet. Ik zal daar eens mijn licht opsteken of de SU en de DSM kunnen beluisterd worden (en of inruil van apparatuur mogelijk is)... Mocht dat niet lukken, dan staat er mss wel een tripje Hilversum op de planning  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Daar staat iig hele lekkere koffie voor je klaar Nick ;) :coffee:

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op mei 16, 2012, 20:22:32
Hmm, dat zou wel eens een interessante vergelijking kunnen zijn.

Jammer dat BB&G niet echt bij de deur is... Er is hier in de buurt een dealer die zowel Naim als Linn doet. Ik zal daar eens mijn licht opsteken of de SU en de DSM kunnen beluisterd worden (en of inruil van apparatuur mogelijk is)... Mocht dat niet lukken, dan staat er mss wel een tripje Hilversum op de planning  ;).

De dealer doet sinds enkele jaren enkel nog Linn en Quad, ook al vermeld zijn website nog een hele hoop andere merken. En inruil kan niet want er zou in belgië geen vraag zijn naar tweedehands spullen. Lijkt me sterk. Bij Alpha kan ik alvast de SuperUniti beluisteren, de Majik DSM weet ik nog niet...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

En dan heeft een goed vergelijk natuurlijk vooral zin als je ook je eigen speakers meeneemt... Of je kiest gewoon direct voor andere speakers, zijn bij ons ook te beluisteren... ;)  ;)

Jumping Jack

Sammy van Alpha ging proberen om een set PMC's te bemachtigen voor een vergelijk. Of ik kan eventueel die van mij meenemen natuurlijk... Het is gewoon een beetje ver rijden tot bij jullie als ik het ook hier in eigen streek kan doen natuurlijk, anders met alle plezier, dan zie ik ook eens de plek achter de mythe  ;)
Jumping Jack's set
Discogs

kippekop

Zit naar deze en de NAD M51 te kijken. Voordeel van de Linn is meer HDMI-ingangen, wireless etc. alleen heb ik geen interne versterker nodig, komt er ook nog 1 zonder? En misschien iemand nog andere alternatieven? Moet wel HDMI met pass through hebben.

Nog een laatste vraag: hoe gaan deze HDMI ingangen met 4k beeld resolutie om? Denk dat de volgende tv dat toch zal hebben, en is zonde om alleen daarvoor te moeten upgraden.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

beunky

Die is er toch al in de vorm van de Majik DS?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Staaled

Citaat van: beunky op mei 20, 2012, 21:54:22
Die is er toch al in de vorm van de Majik DS?
Majik DS is puur een netwerkspeler en heeft derhalve geen analoge ,HDMI of digitale ingangen.
Akurate DSM daarentegen... ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

kippekop

Citaat van: Hipster op mei 20, 2012, 22:47:32
Majik DS is puur een netwerkspeler en heeft derhalve geen analoge ,HDMI of digitale ingangen.
Akurate DSM daarentegen... ;)

Gelukkig de smiley... nee die is echt niet betaalbaar voor mij. Nog maar even wachten wat er komen gaat... zijn behalve Linn en Nad geen alternatieven voor zover ik heb gezien namelijk, Naim misschien, maar heeft geen HDMI.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

beunky

Zo, ben heel benieuwd. Morgen maar eens proberen.
Heb inmiddels al mijn muziek geript (op een kruidvat box van Beethoven na waar ik nog over twijfel).

advr

Citaat van: beunky op mei 24, 2012, 00:32:39
Zo, ben heel benieuwd. Morgen maar eens proberen.
Heb inmiddels al mijn muziek geript (op een kruidvat box van Beethoven na waar ik nog over twijfel).

veel plezier met het uitproberen... ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beunky

bmateijsen

Citaat van: beunky op mei 24, 2012, 13:47:15
Dat lukt wel aardig kan ik je zeggen!

Cool! Ben benieuwd naar je bevindingen!

R

beunky

Indrukken: meer detail dan in de huidige setup. Daarnaast ook cleaner, transparanter. Ik hoor nog meer de opname zelf en minder de set als je begrijpt wat ik bedoel.
De linn is verfijnder dan de tag McLaren setup. Jaguar versus ferrari om in autotermen te spreken.
Daarnaast is het bedieningsgemak echt enorm groot. Ook fijn dat werkelijk alles is in te stellen.

advr

Citaat van: beunky op mei 24, 2012, 23:57:47
Indrukken: meer detail dan in de huidige setup. Daarnaast ook cleaner, transparanter. Ik hoor nog meer de opname zelf en minder de set als je begrijpt wat ik bedoel.
De linn is verfijnder dan de tag McLaren setup. Jaguar versus ferrari om in autotermen te spreken.
Daarnaast is het bedieningsgemak echt enorm groot. Ook fijn dat werkelijk alles is in te stellen.

het is en blijft een mooi apparaat die DSM/DS-i ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beunky

R

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

advr

beunky

beunky

Vandaag opgehaald, ben bezig om de boel aan te sluiten. Mooi speelgoed!

bmateijsen

Citaat van: beunky op juni 16, 2012, 19:00:09
Vandaag opgehaald, ben bezig om de boel aan te sluiten. Mooi speelgoed!

Veel plezier!!