nieuwe Hoofdtelefoon

Gestart door Qlivian, februari 11, 2012, 13:16:28

Vorige topic - Volgende topic

Qlivian

Op dit moment ben ik op zoek naar een goede hoofdtelefoon, wat het budget ongeveer 150euro is.Wil daarbij best meer geld neerleggen voor een duidelijke betere hoofdtelefoon.

Ik hou van stevige muziek, zoals hardstyle maar ook rock jaren 80 dus er moet wel een lekkere bass in zitten en vooral wat belangrijk is moet de band lekker zitten zodat je na een paar uur er geen last van krijgt.

Ook heb ik gekeken naar de Senheisser HD 439 die mij wel aanspreekt. Maar ook de AKG K 272 HD  en de Beyerdynamic DT 660 leken mij wel wat, die dan in hetzelfde prijscatagorie zitten.

Op dit moment heb ik nog geen tijd gehad om ze zelf in een winkel te gaan bekijken maar ik zou graag wat advies willen hebben en wat ervaringen wat jullie er van vinden.

Ook heb ik me verdiept in een hoofdtelefoon versterker die je via de pc of versterker nog kan aansluiten. de NuForce uDac-2 Black die ik er dan later nog ga bij aanschaffen.

Nu heb ik een Creative fatality game headset. Deze wil ik vervangen dus door een serieus beter exemplaar.

Zit nog even verder te kijken en kwam ook de Sennheiser HD 558 tegen die van advies prijs 179 nu voor rond de 120 is te krijgen. wat vinden jullie hiervan?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

garmtz

Voor hardere muziekstijlen vind ik de 439, 272 en 558 niet echt geschikt. Beyer vind ik zelf altijd vrij scherp, maar zou voor jou misschien een keuze kunnen zijn. Moet de hoofdtelefoon gesloten zijn, of is open (met meer overlast naar medebewoners/reizigers) ook mogelijk?

Qlivian

Citaat van: garmtz op februari 11, 2012, 21:17:10
Voor hardere muziekstijlen vind ik de 439, 272 en 558 niet echt geschikt. Beyer vind ik zelf altijd vrij scherp, maar zou voor jou misschien een keuze kunnen zijn. Moet de hoofdtelefoon gesloten zijn, of is open (met meer overlast naar medebewoners/reizigers) ook mogelijk?

In princiepe ga ik hem gebruiken in de woonkamer of pc-kamer. Vaak ben ik dan toch alleen en zou het niet uit maken of hij open of gesloten is. Wat is hier het voordeel of nadeel aan dan?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

garmtz

Open hoofdtelefoons klinken vaak luchtiger/ruimtelijker, gesloten hoofdtelefoons hebben meestal een betere laagweergave. Oha zijn open modellen ook comfortabeler.

Probeer eens te luisteren naar de Beyer, Ultrasone HFI680, Shure SRH 840 en wellicht Grado.

garmtz

Qlivian

bedankt voor je uitleg ik zal ze even bekijken.bassweergave vind ik wel belangrijk maar het moet wel mooi zijn en niet overdone.

rho

Kijk ook eens naar een Superlux. Ik heb de HD668B en de HD662F en ben over beiden heel erg tevreden. Die nieuwe HD661 kan volgens mij ook een zeer interessante zijn.
Ja, de prijs doet anders vermoeden, maar ik kan rechtstreeks vergelijken met een AKG K601 en die Superluxen moeten zeker niet onder doen. Ze klinken allemaal net wat anders maar qua detaillering, vervorming en staging zijn ze zeer aan elkaar gewaagd. Voor lange luistersessies verkies ik de HD668B, boven de AKG K601.
De HD662 F heeft soms wel een beetje last van kleuring door reflecties in de gesloten schelpen. Dus je zou eventueel kunnen concluderen dat die net ietsje minder is. Maar hij klinkt dan in het laag weer iets neutraler dan de andere 2 vind ik. Voor de AKG betaal je dan weer een stuk meer. En na de aankoop van die Superluxen zou ik eigenlijk niet goed weten waarom.

Qlivian

ik zit nu te kijken naar de Ultrasone Hfi 580 hifi hoofdtelefoon en de Ultrasone Hfi 680 hifi hoofdtelefoon. De 680 heeft 75 Ohm en de 580 32 Ohm, wat is nu hier dan de grootste verschil in?

rho

Je zou kunnen concluderen dat een 32 ohm speaker makkelijker aan te sturen valt door een bron die niet zoveel spanning levert maar wel de nodige stroom (je moet er namelijk wel je vermogen in kwijt kunnen) en een hoofdtelefoon met 75 ohm impedantie vraagt meer spanning om er enig vermogen in kwijt te kunnen. Dus voor draagbare applicaties zou de 32 ohm beter kunnen zijn. Maar als je niet ultra luid luistert denk ik niet dat je er veel last van zal hebben. (bij een 400 ohm HP zou dat zeker wel eens anders kunnen uitpakken)
Maar die van jou is blijkbaar voor thuisgebruik. Dan zou je HP versterker (intern in een toestel of een losse dedicated amp) beiden zeker moeten kunnen voeden tot het pijn doet aan de oortjes.

garmtz

Het verschil in klank tussen de 2 is belangrijker dan het verschil in impedantie. Ik vind de 680 de meest neutrale Ultrasone (in de lagere prijsklasse). De 780 heeft t.o.v. de 680 een wat aangezet laag en hoog. Wel erg 'spectaculair', maar iets TE voor mij.

Tube-freak

grados hebben een scherp randje en ik word er persoonlijk heel snel luister moe van maar zijn wel redelijk neutraal.  Ik heb zelf een B&W P5 hoofdtelefoon maar is wel een hogere prijsklasse.
Ik vond de dr dre "studios" ook niet verkeerd maar de meeste winkels waar die dingen hangen zijn de demo modellen kapot dus levensduur zal wel niet al te lang zijn en ik denk dat ze ook boven de 200 euro kosten geloof ik.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Grado wordt ik ook moe van, maar er zijn er die er bij zweren.

AbZ

Citaat van: garmtz op februari 14, 2012, 14:04:47
Het verschil in klank tussen de 2 is belangrijker dan het verschil in impedantie. Ik vind de 680 de meest neutrale Ultrasone (in de lagere prijsklasse). De 780 heeft t.o.v. de 680 een wat aangezet laag en hoog. Wel erg 'spectaculair', maar iets TE voor mij.
De 780 is expres een tikkie gepimpt in de uitersten he?  (Staat ook zo op de site van Ultrasone.)  Bevalt me nog steeds prima overigens, hoewel alleen buitenshuis en eigenlijk nooit lang (anders zou het idd toch wel vermoeiend worden).

Qlivian

ben er nog steeds niet uit wat ik moet kiezen , van de week bij media markt geweest maar nie hebben ook niet veel soeps.

Qlivian

Ik zit wel te denken om eerst een NuForce uDac2 Zwart aan te schaffen. Voor mijn bestaande hoofdtelefoon, met deze dac en versterker zou ik toch zoiezo betere kwaliteit audio naar men hoofdtelefoon kunnnen krijgen? en ook met de toekomst aante schaffen hoofdtelefoon kan hij deze goed aansturen neem ik aan?

rho

Mijn ervaring is dat het veranderen van hoofdtelefoon een veel groter verschil oplevert dan het veranderen van HP DAC/amp.

Qlivian

welke hoofdtelefoon ben ik nog niet uit

edit: heb even een top 3 gemaakt waar ik denk ik uit ga kiezen:

Shure SRH840

Ultrasone Hfi 680 hifi

AKG K-271 MK II

garmtz

Citaat van: Qlivian op februari 19, 2012, 14:55:09
Shure SRH840

Warm, relaxed, laid back. Heerlijk diep laag.

CiteerUltrasone Hfi 680 hifi

Erg neutraal, zeer dynamisch en direct. Studio-achtige klank. Zeer strak, maar wel ERG neutraal laag.

CiteerAKG K-271 MK II

Weinig diep laag. Voor jou denk ik de minste keuze. Wel het mooie 'AKG middengebied'. Maar dat biedt een Shure ook.

Qlivian

het is de Shure SRH840  geworden.

garmtz

Citaat van: Qlivian op februari 20, 2012, 00:02:56
het is de Shure SRH840  geworden.

Super! Kun je eigenlijk onmogelijk spijt van krijgen! Wel erg lang in laten spelen (met ruis o.i.d.), zo'n 100 uur...

Qlivian

is dat noodzakelijk ? kan ik hem niet gelijk gebruiken en lekker laten spelen?

Tube-freak

Ik zou hem gewoon gelijk gebruiken.  Je kan hem natuurlijk altijd een ruis cdtje geven als je op je werk ben of snachts als je slaapt ofzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Qlivian

ik zal hem dan snachts wel aanlaten op radio muziek kan dat? en op wat voor volume is gewenst?

garmtz

Citaat van: Qlivian op februari 20, 2012, 10:22:21
ik zal hem dan snachts wel aanlaten op radio muziek kan dat? en op wat voor volume is gewenst?

Precies. Volume net boven wat je nog zelf aangenaam vindt.

Jumping Jack

Gewoon luistervolume heb ik gedaan (heb ook de Shure, tijd voor eigen board  ;D)... en hij gaat er echt immens op vooruit na een groot aantal uren!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs