Oude liefde roest niet

Started by Raphie, October 19, 2011, 12:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Weer eens tijd voor een nieuw topic met huidige setup:

Pioneer PDP-lx 508d
Benchmark Dac1 Pre HDR USB
Mackie HR824 MKII
HDI Dune III Base aangesloten met gbit op THECUS n5200 Pro NAS met 8TB
Dreambox DM800HD met alles van 28.2e tot 33w :D
Wii + HD
Creaktiv reference meubel

Een heerlijk minimalistische set met grootse prestaties
Benchmark, doet als the one to beat, z'n naam eer aan als beste voorversterker, blinkt uit in neutraliteit en detail
De Mackie monitoren zijn actief bi-amped en meten nagenoeg lineair, daarnaast zijn ze door hun pianolack finish, de perfecte match voor de Pioneer
samen met de DUNE als streamer aangesloten via SPDIF zodat de benchmark z'n werk kan doen goed voor extreem gedetailleerde weergave.

De EMOTIVA XPA-2 + B&W 803s setup staat in de studio z'n werk te doen, daar laat ik binnenkort misschien ook nog wel wat van zien.



JBL PRX Power!

silent cinema

Lekker plane and simple echter tijd voor wat kabel management.  ;) ;D
Sony 75" - Sonos - B&W

Raphie

klopt, kabels is nog een zooitje, wil ook nog steeds een sleuf frezen voor de kabelgoot
JBL PRX Power!

Interficior

#3
Ik denk dat de vermoedelijk wat smallere afstraling van deze monitoren beter tot zijn recht komen in jouw huiskamer!
Take it or lease it

larzie

#4
Ik ben ook nooit zo goed met al die kabels. Word altijd knettergek van al die kabels  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

squeek

Best wel een erg simpele maar mooie uitstraling van speakers. Staan ze altijd zonder doek? Kabels mogen idd wel wat weggewerkt worden ja  :)

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Deze monitoren hebben geen doek  ;)
JBL PRX Power!

Maro

Wel mooi hoor...dat minimalisme staat mij wel aan. Probeer na al mijn voor en eindversterkers nu ook een wat meer basic surround set te creëren. Ben nog niet zover als jij.... :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raphie

#8
ook maar ff wat nieuwe pics van m'n studio dan  :D

JBL PRX Power!

larzie

Quote from: Raphie on October 29, 2011, 18:39:13
ook maar ff wat nieuwe pics van m'n studio dan  :D



Nice :) Staan er al wat nummers van je op youtube? Of elders?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raphie

#10
JBL PRX Power!

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Vond het wel eens tijd dat jouw topic weer onder de aandacht werd gebracht. Enerzijds dat jouw set er toch net iets anders uitziet dan de foto in de openingspost en anderzijds omdat je bijna de prachtige mijlpaal van 22222 posts hebt bereikt. En waar dat het beste die betreffende post doen, dan in je eigen topic.

Alvast gefelicteerd! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

#13
ThnX! ok dan :D  :D

kan helaas m'n oude topic met TAG, TAD, Levinson, Velodyne etc niet meer vinden

maar goed, op dit moment :D



DENON PMA-2020
OPPO BDP-105
Dreambox DM7020 HD
Synology DS1512+ + expansie
Pioneer PDP lx508D Plasma
Targa 10" subwoofer
Boston Acoustics M25 speakers

Canare 4S8 speakerkabel
Audioquest Big Sur interlinks
Audioquest NRG X3 powerkabels
Audioquest Chocolate HDMI
Brennenstuthl Alu Line 4 stekkerblok
JBL PRX Power!

HTip

Dit was ook het enige wat ik kon vinden, vandaar ;)

Nog 4 posts...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

JBL PRX Power!

HTip

Je hebt gelijk, nu zijn het nog maar 3 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

JBL PRX Power!

jslaman

Hoe bevalt die targa subwoofer?

Raphie

#19
Tis TAGA  :D

En hij bevalt GOED, laten we zeggen niveau BK XXL 400 FF
weegt ook 24KG, superstrakke en diepe woofer zit erin, dik in de lak (net zo dik als m'n SVS PB12 Plus en de vorige BK's die ik had
hij klinkt droog, snel en dik en dat voor €299, zou eigenlijk niet mogen maar komt UITSTEKEND mee met de competitie tot zo'n €800

Extreem hoge volumes geen idee, maar tot luid huiskamer volume (dus geen Frank2 of Joris niveaus) géén krimp...
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Mooie nieuwe Denon zie ik  ;D

Raphie

Ja, dankzij jou! :)
speakers trouwens ook.

Heren, kritische zeur als ik ben, het is uitstekend zaken doen met Marcel, zeker altijd ff meenemen in je bel en mail rondjes!
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Quote from: Raphie on July 11, 2013, 15:02:17
Ja, dankzij jou! :)
speakers trouwens ook.

Heren, kritische zeur als ik ben, het is uitstekend zaken doen met Marcel, zeker altijd ff meenemen in je bel en mail rondjes!

Maar hoe bevalt de Denon ? of kun je er nog niets over zeggen..

Raphie

minder vlak, veel meer ballen, meer detail, groter stereobeeld, klinkt ook helderder dan de NAD (die was toch een beetje "dull" icm met de M25's)
en een extreme power, volume op "kwart voor" is al loeihard

maar de look en feel ook, al die relaitjes die klikken, de verzwaarde volumeknop héérlijk :D
JBL PRX Power!

Raphie

Nu ben ik benieuwd of ik de minijack IR ingang ook kan gebruiken als remote trigger
M'n OPPO heeft er ook zo een en HDMI CEC zou mooi zijn als die automatisch mee aanspringt
JBL PRX Power!