Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Streamz

Quote from: Bas Akkerman on June 13, 2011, 11:14:35
Ik heb je aanwinst-topic even gelezen, maar kan niet echt achterhalen hoe het geluid omschreven kan worden. Hoe is het geluid t.o.v. je eerdere bronnen?


Hiervoor stond er een Pinnacle Soundbridge. Geen vergelijk, de T+A is op alle fronten beter.
Ten opzichte van m'n Primare D30.2: geen idee, moet ik nog eens uitgebreid naast elkaar zetten.


Bas Akkerman

Morgen de eerste luistersessie in Rotterdam! Focus leg ik op de luidsprekers, daarna de versterkers (mede ingegeven door het aanbod in Rotterdam). Als het goed is, zullen de volgende merken zeker de revue passeren:

Versterkers: Exposure, Creek, Van Medevoort, Moon
Luidsprekers: Guru, Totem, Audiovector, PMC
En wat verder ter tafel of ter vloer komt...

Daarna zal ik natuurlijk mijn bevindingen met jullie delen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Bedenk wel dat welke speaker je ook luistert hij ws anders bij je thuis gaat klinken. Daarnaast zou ik de speakers met 1 en dezelfde versterker gaan beluisteren.

Wel goed om even een idee op te doen qua speakers en hun geluid. Veel plezier alvast.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on June 14, 2011, 19:22:52
Bedenk wel dat welke speaker je ook luistert hij ws anders bij je thuis gaat klinken. Daarnaast zou ik de speakers met 1 en dezelfde versterker gaan beluisteren.

Wel goed om even een idee op te doen qua speakers en hun geluid. Veel plezier alvast.

Gr Hans

Hoi Hans, het gaat me inderdaad om een idee te krijgen wat er te koop is en vooral ook waar mijn voorkeur ligt. Heb weinig luisterervaring wat dat betreft. Hoe het thuis klinkt, is dus nu nog even niet heel belangrijk.
Goed punt van je dat ik de variabelen zo klein mogelijk moet houden. Ik moet me een beetje bedwingen in mijn enthousiasme zoveel moois te gaan beluisteren ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Van de speakers ken ik alleen de Totem (ligt ook een beetje aan welk type je gaat luisteren) en van de versterkers ken ik alleen van Medevoort. Over de Exposure wel veel goede dingen gelezen toen het merk net op de markt kwam...men was lyrisch over deze versterkers..goedkoop en toch zo goed kunnen klinken was een beetje de strekking als ik het me goed herinner.

Neem wat bekende muziek van jezelf mee en een beetje wisselend qua muziek stijlen. Daarnaast zorg dat de verkoper je laat luisteren en niet van alles er doorheen gaat lopen vertellen. Kopje koffie erbij...

Waar ga je luisteren ? Multifoon ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ik weet niet of je hier winkels mag noemen, maar inderdaad Multifoon en als er eventueel nog tijd over is Hifi Studio Zwaard.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd

Het lijkt me voor een orientatie effectiever om verschillende combinaties te beluisteren.
Over het algemeen kan een winkelier je goed op weg helpen door zinvolle combinaties neer te zetten.
Het heeft weinig zin om een slechte combi te beluisteren terwijl bv de speaker in een andere combi kan schitteren.

Poldo

Quote from: aMUSEd on June 14, 2011, 21:02:28
Het lijkt me voor een orientatie effectiever om verschillende combinaties te beluisteren.
Over het algemeen kan een winkelier je goed op weg helpen door zinvolle combinaties neer te zetten.
Het heeft weinig zin om een slechte combi te beluisteren terwijl bv de speaker in een andere combi kan schitteren.

komt wel goed, ze zetten zeer waarschijnlijk de exposure 2010s2 neer wat een lekkere neutrale versterker is en op veel speakers prima kinkt. Met Guru en Audiovector klinkt hij zeker prima die combo heb ik al meerdere keren beluisterd.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

De Guru QM60 is visueel gewoon een kunstwerk  :inlove: ik heb ze nog nooit gehoord maar zal daar toch eens werk van maken (alhoewel de verleiding dan wel zeer groot zal worden, vrees ik).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on June 14, 2011, 21:29:25
De Guru QM60 is visueel gewoon een kunstwerk  :inlove: ik heb ze nog nooit gehoord maar zal daar toch eens werk van maken (alhoewel de verleiding dan wel zeer groot zal worden, vrees ik).

haha het gevaar van het virus.. ;D

je hebt zelf mooie cm8's die zijn visueel ook niet verkeerd toch? Ik heb ooit de CM9 gehoord en vond ik niet verkeerd klinken ook. De Gurus zijn wel heel speciaal inderdaad, vooral het laag.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

aMUSEd

Quote from: Poldo on June 14, 2011, 21:26:01
komt wel goed, ze zetten zeer waarschijnlijk de exposure 2010s2 neer wat een lekkere neutrale versterker is en op veel speakers prima kinkt. Met Guru en Audiovector klinkt hij zeker prima die combo heb ik al meerdere keren beluisterd.
Ik reageerde  op het bericht om speakers met 1 versterker te beluisteren.. dit lijkt me in de oriënterende fase nog weinig effectief.

Poldo

klopt, daarom zeg ik dat het wel goed komt omdat Multifoon zo ie zo de exposure aan de guru en de audiovector gaan hangen bij een orienterende luistersessie. Ze zetten heus geen complete mismatch neer bij winkels als multifoon en zwaard. En wanneer je het echt niks vind dan zijn de versterkers zo omgewisseld.

Maar ik zou niet te veel gaan schuiven met cd speler, kabels en versterkers anders ben je heel snel de draad kwijt.







Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

aMUSEd

Nee precies. Goed matchende apparatuur waarbij alle sets een ander soort weergave laten horen.

paaj

Met een gecombineerd budget van €4500 voor speaker en versterker is het misschien ook nog interessant om bij tompj naar de Meridian DSP5200 te gaan luisteren.

-
wel een vloerstaander trouwens.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Luisterverslag bij Multifoon en Hifi-Studio Zwaard op woensdag 15 juni 2011

Het was een bijzonder leerzame dag die Poldo en ik woensdag hebben gehad in Rotterdam. Ik ben vooral meer te weten gekomen over wat ik zelf nu mooi en belangrijk vind. Daar in de conclusie meer over.

Zowel Multifoon, als Studio Zwaard-Hifi wil ik graag bedanken. Te meer we feitelijk ons vrij onverwacht meldden bij beide zaken. Toch werden we erg goed geholpen en door hun adviezen ben ik nog meer na gaan denken wat ik wil. Ook Poldo wil ik even op deze plaats bedanken. Leuk om je ervaringen te kunnen delen en nog belangrijker een passie, bedankt! Of hij ook zo blij met mij is; na afloop van deze dag vertelde hij me dat hij de dag erop terug was gegaan en nu een speaker set tot €2000 aan het overwegen is. Sorry!
Dat er alleen een streamer komt en geen (SACD) is duidelijk. Ter illustratie; toen ik nummer 10 wilde selecteren op een cd, moest ik echt weer puzzelen hoe dat ging. Oh ja, eerst de 10+ op de afstandsbediening. Mmm, waar zit nou die pauzeknop? I rest my case...
Een andere overweging die ik echt moet maken is of ik wel HT kan integreren in dit budget. Dat budget ga ik niet aanpassen, maar inboeten op kwaliteit op het stereogedeelte evenmin. Helemaal vaarwel heb ik het nog niet gezegd, achter speakers (en zo meer belevenis) en een receiver blijven aanlokkelijk. Ach, ik heb de tijd om rustig te beslissen.
Nog een laatste opmerking, totdat ik overga tot de luisterervaringen. Ik ben geschrokken van sommige cd's. Prachtige muziek die totaal ****** (censuur) wordt door een slechte mix achteraf. Cd's van Paole Conte en Depeche Mode die ik hoog had zitten, blijken slechter opgenomen dan gedacht. Ik ben bang dat het met veel nieuwe cd's nog slechter is. Erg jammer. Aan de andere kant, wat is een koptelefoon ongelooflijk goed. Ook nu weer hoor ik dingen in Breathe die ik woensdag totaal niet heb gehoord. Op een laptop, met slechts een Grado SR80!

Nou ja, genoeg gezeurd en gebabbeld; de luisterervaringen, want daar gaat dit bericht toch over. Ik zal hieronder kort omschrijven welke speakers met welke combinatie versterkers en cd-spelers ik heb beluisterd. Verder geef ik een korte beschrijving hoe de speaker volgens mij klonk, de sterke en minder sterke eigenschappen. Dit is belangrijk, omdat het mijn mening en smaak is. Ik had van tevoren een paar nummers geselecteerd die ik per set wilde beluisteren. Een mix van nummers die me wat doen (geven de luidsprekers geluid weer of muziek?) en die naar mijn idee zaken als Bass, spreiding, stemmen, PRAT, ruimtelijkheid, etc. in de speakers kunnen testen.
1.   Billie Jean – Michael Jackson
(PRAT, Bass)
2.   Blasphemous Rumours – Depeche Mode
(ruimtelijkheid, spreiding)      
3.   Breathe – Pink Floyd
(Bass, verstaanbaarheid, flow)            
4.   Gli Imperiabili – Paole Conte
(scherpte, stem)
5.   Níl Sé Ina Lá (Níl Sé'n Lá) live-opname – Clannad
(akoestiek, natuurlijke klank instrumenten)
6.   Waiting For The Night – Depeche Mode
(emotie, flow, kan het zachtjes spelen)            
7.   Smells Like Teen Spirit – Nirvana
(PRAT, Bass, spreiding, kan het hard spelen)

Om het overzichtelijk te houden, begin ik met de goedkoopste uitvoering en eindig met de duurste versie.

- *1) Avi Neutron €500
Dit waren de speakers die Poldo mee had genomen van thuis. Het was bedoeld ter referentie en zo kon ik ook achterhalen wat zijn smaak is.
Ze speelden behoorlijk goed. Wel was duidelijk dat ze geen Bass van zichzelf hadden en dat dit ten koste ging van het beeld dat ze op konden bouwen. Het geluid bleef echt tussen de speakers, was wat hees, plakte aan de speakers en deze verdwenen niet in de ruimte. PRAT was heel behoorlijk, maar kon overtuigender.

- *1) Guru QM10 €2000
Mensen die van een Apple-uitstraling houden, zullen deze speakers zeker kunnen waarderen. En voor de afmeting gaan ze enorm diep. Helaas is er niet alleen hosanna. De Bass was behoorlijk sompig waardoor ik de PRAT persoonlijk de minste vond van de speakers die we die dag hoorden. Nog iets verder van de achterwand hielp een klein beetje bij de focus, maar niet erg veel. Ook nu bleef het geluid tussen de speakers en er was weinig diepte in het beeld. En mijns inziens het vervelendste punt; door de sompige Bass leek het alsof het middengebied daarin wegviel en het hoog ineens overbleef. Er was als het ware een gat tussen het laag en het hoog. Stemmen waren hol en leken door een buis te komen, met name bij Pink Floyd.
De cd van Paole Conte is behoorlijk scherp opgenomen. Door het donkere karakter van de Guru's was hier makkelijker naar te luisteren.

- *2) PMC €2000
De Bass die deze vloerstaander weergaf was een stuk strakker en dat kwam de PRAT zeker ten goede. Ten opzichte van de Guru was het beeld wat breder en kwam het geluid ook iets meer de diepte in. Het was nog wat moeilijker de PMC's aan te wijzen, hoewel de sweetspot behoorlijk beperkt was. Stemmen gaf de PMC's goed weer. Tegelijkertijd was de PMC scherp in de s- en t-klanken, ook bij opnames (Pink Floyd en Clannad) die goed zijn opgenomen. Daardoor trad er behoorlijk snel luistermoeheid op.

- *1) AudioVector Ki3 Signature €2200
Een zelfde beeld als de PMC en ook een vloerstaander; een strakke Bass en een goede PRAT. De Bass klanken, zoals de hartslag aan het begin van Breathe waren vol en kwamen echt de kamer in.
Het vingerknippen van Michael Jackson was nu te ontwaren tussen de instrumenten en zijn zang. De spreiding vond ik iets minder dan bij de Guru's, het beeld bleef echt tussen de speakers. Hoewel de Bass wel goed los kwam, bleef het middengebied en het hoog vrij dicht bij de speaker waardoor de verstaanbaarheid beter kon. Zo kon je wel het "I've always been mad, I know I'm mad" in de intro van Breathe onderscheiden, maar nauwelijks het eerdere "I've been mad for fucking years, absolutely years" niet. Ik vond de AudioVector echt een match met Paole Conte hebben, maar dat kwam zeker ook door de mindere treble die daarmee de scherpe opname verbloemde. De akoestische instrumenten van Nil Sen La klonken behoorlijk natuurlijk. Vooral de gitaar klonk als een instrument dat voor het grootste gedeelte uit hout bestaat. Het plukken van de snaren bleef iets achter in vergelijking met de holheid van de klankkast. Met name bij Depeche Mode miste ik betrokkenheid. Ook nu weer de strakke, volle Bass. De tweede stem van Martin Gore (hoewel fluisterend en dus moeilijk voor een luidspreker) was niet te horen.

- *1) Tannoy DC8 €3000
Mellow... Zo is deze speaker het beste te beschrijven. De verstaanbaarheid was prima, ook het eerder aangehaalde stukje uit Breathe was nu goed te horen. Daardoor won het nummer ook aan zeggingskracht. De aanzwellende synthesizer met direct daarop de drums en de elektrische gitaren kwamen als een heerlijke golf over ons heen. Het geluidsbeeld dat de Tannoy schiep was groot (de sweetspot echter beperkt) en klaar voor ontdekking. Ik had de neiging om even naar elk instrument te lopen en daar even naar te luisteren. Paole Conte was heerlijk te volgen, het karakteristieke van zijn stem kwam erg goed naar voren. De akoestiek was een stuk beter te plaatsen bij Clannad, zodat het duidelijk werd dat zij in een kleine concertzaal speelden. De jambe liet nu het zachte vingerspel horen, iets wat nog niet was opgevallen. Mellow had echter ook een keerzijde. Hoewel het heerlijk wegdromen was bij Paole Conte en Pink Floyd, kwam Michael Jackson minder uit de verf. De PRAT had te lijden onder het zwoele karakter van de DC8. Geen allemansvriend dus.

- *2) Manger Zerobox 109 II €4400
Een voor mij onbekend merk, slechts even gezien op de website van Hifi-Studio Zwaard. Ik heb er relatief weinig aantekeningen van gemaakt. Een klein beetje doordat het de laatste speaker was die we hoorden, maar nog veel meer omdat ze muziek maakten. De speaker is aan de warme kant, beslist, hoewel hier de buizenversterker ook wel zijn aandeel in zal hebben gehad. Ik denk dat een transistorversterker nog een betere match is. De Bass was enorm diep, zonder sompig te worden. De hartslag van Breathe klonk als een hartslag (alsof je je oor op iemands borst legt), de stem van Paole Conte zoals ik deze tien jaar geleden in het Circustheater hoorde, ik wilde dansen bij Michael Jackson, het plezier van de mannen van The Nits was te horen in hun spel. Deze speaker maakte muziek. Nee beter, hij gaf muziek weer en verdween volkomen uit het beeld, was niet aanwijsbaar. Naast Michael Jackson, Pink Floyd en Paole Conte, volgenden er nog veel meer cd's. Hoe zou dit eigenlijk klinken, en wat doet de Nits hierop, ach, nog even die cd van Depeche Mode dan? Kortom, ik ging een uur te laat weg en had boze schoonouders en vrouw te verwachten. Geen nadelen? Ja, de prijs en een gebrek aan absoluut detail, met name in het hoog. Maar ik kan het hem wel vergeven.

- *2) Wilson Benesch ARC  €5000 (in de aanbieding vandaar dat zij gespeeld hebben)
De PRAT was prima van deze vloerstaander (zie ik enig verband?), de instrumenten goed te plaatsen. Het stereobeeld vond ik vrij beperkt, diep, en iets achter de luidsprekers beginnend waardoor het beeld wat meer van ons af stond. Met name de stemmen waren vrij hard en de Wilson leek erg zijn best te moeten doen. Wellicht geen goede match met de versterker? Resultaat was dat deze speaker al snel leidde tot luistermoeheid. De speakers die ik persoonlijk het meeste op mijn Grado koptelefoon vond lijken.

- *2) Von Schweikert €5000 (ter referentie)
De duurste speaker van de dag. Heel duidelijk was nu aan te wijzen waar de instrumenten stonden. Te horen was nu wat de inbreng van het hoog, midden en laag was. Wat de stem in de muziek deed, de basgitaar, etc. Een enorm onthullende speaker die de opname bloot legt en de favoriet van Poldo. Is het smaak, is het gewenning en moet ik nog veel leren op luistergebied? Een mix van alle denk ik, maar het kon mij niet bekoren. Het deed me denken aan mijn bovenbuurvrouw van vroeger die elke dag stipt om 16.00u haar blokfluit uitpakte en netjes haar huiswerk deed. Toon voor toon, stuk voor stuk. Maar geen muziek, niet meeslepend, maar irritant. Nu waren de Von Schweickerts niet zó irritant als mijn vroegere buurvrouw, nou ja, haar blokfluitspel dan, maar prettig vond ik ze niet.


*1) In combinatie met Exposure 3010s en 3010s (versterker) en Exposure 2010 (Multifoon)
*2) In combinatie met een buizenversterker van €15.000 en cd-speler van €8.000. (Hifi-Studio Zwaard).
Deze speelden omdat ze al warm stonden en wij maar beperkte tijd hadden (waren er pas om 16.00u), maar volgende keer beluister ik ze uiteraard op apparatuur die íets meer in de prijscategorie behoort waarin ik zoek.

Tot zo ver mijn verhaal en mijn luisterindrukken. Concluderend kan ik het volgende zeggen:
- Ik vind ruimtelijkheid, een droge, strakke bas en vooral muzikaliteit het belangrijkste in een speaker
- HT wordt steeds wat minder belangrijk, maar helemaal vergeten doe ik het niet
- Er komt geen SACD, maar een streamer
- Meer uitgeven voor een duurdere speaker heeft het meeste effect
- Monitoren geven toch net wat een groter geluidsbeeld dan vloerstaanders, maar deze hebben weer sneller een betere PRAT

De laatste twee zijn voor jullie natuurlijk geen verrassing!

Zoals ik al begon, enorm enerverend en leerzaam. Ik ben benieuwd met welke adviezen jullie nu komen ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: paaj on June 17, 2011, 12:42:21
Met een gecombineerd budget van €4500 voor speaker en versterker is het misschien ook nog interessant om bij tompj naar de Meridian DSP5200 te gaan luisteren.

-
wel een vloerstaander trouwens.

dank je voor de tip. ik ben alleen bang dat ik met de overige €2000 van mijn budget nooit recht kan doen aan deze luidsprekers... mmm, ik was iets te snel, zie nu dat het actieve luidsprekers zijn en ik dus geen aparte versterker hoef aan te schaffen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Streamz

Mooi uitgebreid verslag. En een mix van vloerstaanders en standmounters zie ik? Wat is de voorlopige conclusie?

En welk Wilson Benesch type was dat? De Curve?

hifi | Roderick

Als je met de Neutron wat meer "PRAT" wilt, dan doe je er goed aan om de Neutron 2.1 subwoofer/versterker erbij te beluisteren. Kan gezien de prijs makkelijk, want dan kost de totale Neutron set nog steeds minder dan de helft van de meeste beluisterde alternatieven (en dan zit de versterking al bij in...). Zelfs de betere ADM9T met sub zijn dan goedkoper en nog weer een aantal stappen verder dan de Neutron set. :)

Zoals Poldo zegt- 4x ADM9T, ADM9 sub en een instap Yamaha receiver is echt wáánzinnig goed en ruim binnen je budget.

Succes met de zoektocht!

Bas Akkerman

Quote from: Streamz on June 17, 2011, 14:06:30
Mooi uitgebreid verslag. En een mix van vloerstaanders en standmounters zie ik? Wat is de voorlopige conclusie?

En welk Wilson Benesch type was dat? De Curve?

Nee, de Arc. Kwam er niet op, maar schiet nu te binnen. Ik pas het even aan, net als de conclusie.

Ik weet het niet meer... Poldo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

De Arc is een monitor, al hoort de standaard natuurlijk wel in het ontwerp, dus ik denk dat het een andere was. Zie wel dat Zwaard de Arc als occasion heeft voor €2100 pp, dus of je beschrijving of je prijs is niet goed :)

Misschien nog luisteren naar een mooie Magnepan of electrostaat als je ruimtelijkheid en detail zoekt? Ben erg gecharmeerd van m'n 'kleine' MMG.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Streamz

De ARC zie ik idd op de site van Zwaard staan. Maar het was dus wel een vloerstaander?

Bas Akkerman

Nu ga ik ook twijfelen hoor, was al wat later op de dag...  :blush: :yawnee: Misschien dat Poldo het weet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Softpower

Als je voor monitoren gaat zou je dat kunnen combineren met een sub. Je zou daar ook eens kunnen gaan luisteren naar een (net uitgekomen) PM1 van B&W of de 805d. Ik herken een aantal zaken in je verhaal wat mij uiteindelijk voor de 805d heeft doen kiezen.

Wel denk ik dat je ook goed moet beseffen dat de combinatie het geluid maakt en je nu dus in feite hebt gezocht naar de speakers die het beste pasten bij de aangesloten versterking. Het kan dus goed zijn dan de speaker die je nu lekker vindt klinken op een andere versterker helemaal niet zo goed uit de verf komt.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

chansig

Leuk om te lezen hoe je het ervaren hebt...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.