Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

In mijn  topic kwam terloops de opmerking voorbij dat er misschien een apart Primare topic moest komen.
Bij deze ;)

Zelf speel ik met een i21 icm een samsung bluray speler en Q Acoustics 1020's icm no name bekabeling.
Bevalt me op wat details na prima.
Wel ga ik over een tijdje zoeken naar betere speakerkabels, en een betere interlink.
Daarnaast met de loop der tijd (reken ws op enkele jaren als het tegenzit) zoeken naar betere speakers ( Von Schweikert VR1 :love: vind ik geniaal klinken).

Komt u er met eigen ervaringen of vragen maar in 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Hier een I30 gekoppeld via Cardas quadlink  aan CD21 gekoppeld met cardas Crosslink aan Wislon Benesch Square 2.

Qua design een beauty

Geluid open, detailrijk met veel lucht rond de instrumenten, rust.
Door accoustiek is bass niet optimaal maar dat is mede WAF.
Wellicht ooit nog eens een subje erbij testen.

De I32 is erg interessant gezien upgrade board voor streaming audio, maar die prijs 8-|.....

VlisChris

Qua design weet ik dat dit waarschijnlijk inderdaad wel een blijvertje kan worden 8)
Enige nadeel waar ik een beetje mee zit (wist ik van te voren) is dat ik moeizaam zit qua surround mogelijkheden. Ach, dat gaat toch nog jaren duren voor ik daar weer centjes voor heb ;)
Wat kost die 32 eigenlijk? Geen zin om te googelen omdat ik maar eens aan het werk ga :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

geloof iets van 2400 en uitbreidingsboard 600+

VlisChris

Kuch. Dan begin ik maar met eens een kop koffie te zetten terwijl ik overweeg om die 32 te kopen.
Oh wacht, daar heb ik geen koffie voor nodig. Is me toch "net" te duur :P :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

och begin je met de verkoop van de 21 :p en



oja je huis

VlisChris

Hm, iets in me zegt dat mijn vriendin het niet tof vind als ik haar huis verkoop om een versterker te vervangen die ik nog geen week in huis heb :P
Al kan ik het natuurlijk altijd voorstellen :P
Dat geeft wel een praktisch probleem: dan heb ik daarna al mijn centjes nodig om zelf een nieuwe inrichting, en ohja, een eigen huis te kopen 8) :P :P
Dus nee, ik ben gewoon blij zoals ik mijn setje nu heb ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr

Quote from: denoontje on January 20, 2011, 08:01:00
geloof iets van 2400 en uitbreidingsboard 600+

In een audioblad van december 2010 stond in een recensie van de Primare I32 en CD32 dat beide componenten "modaal geprijsd" waren  ;)
Vind €2.400 per component toch wel even slikken.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

denoontje

ja en dat is dan zonder dat extra board

Pjotr

Quote from: denoontje on January 20, 2011, 09:58:52
ja en dat is dan zonder dat extra board
Dat media board biedt mooie streaming mogelijkheden. Ziet er ook mooi uit, een nette insteekmodule:

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

VlisChris

Wat zit die on/off schakelaar op een rotplek zeg.
Mijn vriendin is nogal panisch dat alle stekkers er uit gaan als iets niet gebruikt wordt (weet het, vind het zelf ook bullshxt), en ik gebruik die schakelaar dus praktisch dagelijks.
Mijn versterker staat in een kast waardoor ik niet bij de achterkant kan.
En om iets nu iedere keer vanuit standby meteen uit te stekker te trekken, en dat met zulke dure apparatuur? Lijkt mij niet tof.
Moet overigens zeggen dat ik de verdeling van de speakerterminals over mijn i21 beter verdeeld vind. Daar heb je nog een beetje de mogelijkheid om stroom en audio kabels gescheiden te houden, en daar zitten ze wat meer "links" en "rechts" verdeeld.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

lestat1234

Quote from: Christiaan S on January 20, 2011, 10:46:05
Wat zit die on/off schakelaar op een rotplek zeg.
Mijn vriendin is nogal panisch dat alle stekkers er uit gaan als iets niet gebruikt wordt (weet het, vind het zelf ook bullshxt), en ik gebruik die schakelaar dus praktisch dagelijks.
Mijn versterker staat in een kast waardoor ik niet bij de achterkant kan.
En om iets nu iedere keer vanuit standby meteen uit te stekker te trekken, en dat met zulke dure apparatuur? Lijkt mij niet tof.
Moet overigens zeggen dat ik de verdeling van de speakerterminals over mijn i21 beter verdeeld vind. Daar heb je nog een beetje de mogelijkheid om stroom en audio kabels gescheiden te houden, en daar zitten ze wat meer "links" en "rechts" verdeeld.

Vermoedelijk zitten er twee schakelaars op de i32.
Op mijn a30.5 zit er een achterop bij de stekker en eentje op dezelfde plek als bij de i21 links voor onder het apparaat.

Even mijn eigen setje nog toevoegen aan dit topic.

Ik had een Primare i21 (Die heeft Christiaan nu :)) en cd21.
Inmiddels heb ik een Primare a30.5 eindversterker in huis.
Deze is aangesloten op een Cambridge Audio 640R en Totem Hawk, Rainmaker speakers.

Geluid bevalt me prima.
Eigenlijk vergelijkbaar met het geluid wat hier boven beschreven wordt.
Met der tijd moet de Cambridge nog plaats gaan maken voor een Primare SP31.





En
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

beetle99

Nog geen Primare, maar dit weekend komt m'n I32 met dynaudio luidsprekers. Vooralsnog zonder media module, deze komt waarschijnlijk midden februari.
Zal tzt wat plaatjes posten.

gr
Stefan

denoontje

Quote from: beetle99 on January 20, 2011, 18:57:04
Nog geen Primare, maar dit weekend komt m'n I32 met dynaudio luidsprekers. Vooralsnog zonder media module, deze komt waarschijnlijk midden februari.
Zal tzt wat plaatjes posten.

gr
Stefan

mag je daarna wel eens langskomen met de I32 ;-)

sietse

Hallo,

Ik heb een Primare P30 en een Harmony One, weet iemand hoe ik in godsnaam de P30 met de One uitgezet krijg?

Bij de P30 is de uit knop ook de mute knop dus als ik nu alles uitschakel vliegt de P30 op mute. Heb al geprobeerd het IR signaal van de P30 afstandbediening te leren aan de One, maar de One kent het langer indrukken van een knop niet dus schiet hij daarna alsnog op mute.

Iemand enig idee?

Gr
Sietse
Stereo Devialet Silver Phantom

lestat1234

Staat er niet een ir code op de site van primare?
Volgens mij staan er een aantal handleidingen met signalen er in.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

hifivogel

Twee keer de functie off achter elkaar programmeren, zo gaat hij bij mij uit. Vreemd maar ik krijg het niet anders.
audiostreaming sonos

beetle99

QuoteNog geen Primare, maar dit weekend komt m'n I32 met dynaudio luidsprekers. Vooralsnog zonder media module, deze komt waarschijnlijk midden februari.

Alles is uitgepakt en staat te spelen.

Eerste ervaringen:
Bouwkwaliteit Primare is echt uitstekend. Mooie afwerking.
De Dynaudio's zijn in Pianolak wit en ook deze afwerking is super.
Geluid kan ik nog niet veel over zeggen. Dynaudio's moeten toch wel 200 uurtjes inspelen, en het is niet echt tevergelijken met mijn HT-set.

Foto's binnenkort.

denoontje


beetle99

Thx!

Camera niet paraat, dus maar even 2 foto's met Iphone, helaas slechte kwaliteit.

I32



Grotere foto: http://picasaweb.google.com/lh/photo/zzDAZTKJ3CEd9Chn2IBp7g?feat=directlink

Dynaudio Focus 220 II



Grotere foto: http://picasaweb.google.com/lh/photo/VoahZoYSotaL7k-hzpjN6w?feat=directlink

denoontje

heeft ie ook HT througput?

beetle99

Je kan input 5 hiervoor aanwijzen in het setup menu.

sherlock

de I32 doet me watertanden....ben erg benieuwd naar de mediamodule, ziet er veelbelovend uit
(dat wordt dan wel een keertje minder naar de kroeg, prijskaartje is helaas ook veelbelovend).
Ga hem binnekort luisteren met Totems.
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

beetle99

Vandaag bericht dat de mediamodule voor de I32 nu in maart komt.
Mooie is wel dat je deze er zelf in kunt steken en je het apparaat dus niet hoeft terug te brengen.

denoontje

vet, laat maar eens weten wat ie allemaal kan als je hem hebt....kan ie bijv playlisten etc maken van bestanden op een nas, wat zie in op het display (cd cover??)