Pioneer VSX919AH, nog maar 1 werkende HDMI poort?

Started by Martijnst1990, December 20, 2010, 16:22:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Hallo,

Ik zet net mijn receiver aan en selecteer zoals altijd mijn HTPC die aangesloten staat op HDMI. Geen beeld/geluid, dat is vreemd. PS3 geprobeerd, die werkt wel, zowel beeld als geluid, toen de HDMI kabels omgewisseld. De poort waar de PS3 altijd op zit werkt wel, ook met de BD speler en HTPC, maar de andere 2 poorten doen niks. Gaat bij die 2 poorten ook geen HDMI lampje branden op het display van de receiver.

Val net 2 maanden buiten de garantie, iemand enig idee wat dit kan zijn?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Als eerste een reset proberen. Hoe dat moet is afhankelijk per model en kan je het best even je gebruiksaanwijzing door lezen. Staat daar niks, dan Pioneer TD bellen. (040-2455544)

Lost dat niks op, dan de dealer bellen. Bij 2 maanden over de garantie heen heb je gewoon nog recht op garantie. Als ze daar moeilijk over gaan doen, dan zijn ze echt slecht. Volgens het consumentenrecht heb je sowieso dan nog recht op reparatie.
Maar goed, eerst even die eerste 2 opties proberen. ;)

Oh ja, je kabels zijn onderweg. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Dankje :)

Reset geprobeerd, heeft niks veranderd. Morgen de dealer maar is bellen, nu maar hopen dat ze ten eerste niet moeilijk doen en zo niet dat het allemaal niet te lang gaat duren. Ben allang blij dat hij nog iets doet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Nu lijkt alleen de HTPC het niet te doen. BD speler en PS3 doen het. BD speler op poort 3 werkt, maar de HTPC op poort 3 werkt weer niet, brand ook geen HDMI lampje. Doe ik dezelfde HDMI kabel van de HTPC rechtstreeks in de TV, dan werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan de kabel of de videokaart van de HTPC.

Lijkt wel alsof de HTPC icm de receiver ineens niet werkt, heel vreemd allemaal.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Quote from: Martijn90 on December 20, 2010, 22:42:48
Nu lijkt alleen de HTPC het niet te doen. BD speler en PS3 doen het. BD speler op poort 3 werkt, maar de HTPC op poort 3 werkt weer niet, brand ook geen HDMI lampje. Doe ik dezelfde HDMI kabel van de HTPC rechtstreeks in de TV, dan werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan de kabel of de videokaart van de HTPC.

Lijkt wel alsof de HTPC icm de receiver ineens niet werkt, heel vreemd allemaal.
In je eigen topic heb ik ook al gepost. Waarschijnlijk een handshakeprobleem. Of heb je toevallig wat instellingen gewijzigd in de HTPC, voordat het gebeurde?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Quote from: tiptop on December 21, 2010, 09:59:36
In je eigen topic heb ik ook al gepost. Waarschijnlijk een handshakeprobleem. Of heb je toevallig wat instellingen gewijzigd in de HTPC, voordat het gebeurde?
Nu werkt alles weer inmiddels. Het gekke was dat het eerst niet alleen de HTPC was, maar ook de BD speler, op verschillende HDMI poorten. Nu maar hopen dat het gewoon blijft werken, maar daar ga ik wel vanuit ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Quote from: Martijn90 on December 24, 2010, 17:30:49
Nu werkt alles weer inmiddels. Het gekke was dat het eerst niet alleen de HTPC was, maar ook de BD speler, op verschillende HDMI poorten. Nu maar hopen dat het gewoon blijft werken, maar daar ga ik wel vanuit ;)
Ik hoop met je mee. 8)

Fijne kerstdagen alvast. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.