Oppo BDP-95 High-End speler

Started by Madhouse, December 15, 2010, 20:46:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: riwi on July 21, 2011, 20:13:06
Gisteravond wat testjes gedaan met een USB schijf en wat bluray rips erop.

Tot mijn verbazing spelen zowel de bluray iso file als de uitgepakte folders zonder problemen. Ik had al gelezen van de iso files dat dat zou werken, maar dat een gewone BDMV folder ook direct speelt is wel erg leuk. Alle 'disk' acties zijn erg snel. Sneller dan bv met de Dune via het netwerk. Dus een chapter skip is vrijwel instant. Verder ziet het er precies uit alsof je van een optisch schijfje speelt. Alle mogelijkheden en features (ondertitels, audio track selectie, menu's) blijven prima werken.
Speelt een (film)folder ook als een complete disc, of moet je naar de M2TS file browsen ?
Als je alleen de BDMV folder selecteerd zal hij toch niets van de playlist weten, en gewoon de M2TS files af gaan spelen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

RvD

Als je op de stream folder op enter drukt dan wordt de bd gewoon met menu geladen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

riwi

#702
Quote from: jaco on July 22, 2011, 08:49:54
Speelt een (film)folder ook als een complete disc, of moet je naar de M2TS file browsen ?
Als je alleen de BDMV folder selecteerd zal hij toch niets van de playlist weten, en gewoon de M2TS files af gaan spelen ?

Alles speelt alsof je er een optische schijf in hebt gelegd. Zelfs de playback stopt als je op eject drukt :)

Quote from: RvD on July 22, 2011, 11:59:46
Als je op de stream folder op enter drukt dan wordt de bd gewoon met menu geladen.
Klopt.

Maar volgens mij begon het al te spelen toen ik de BDMV folder selecteerde dus de STREAM krijg je niet eens te zien.
Vanavond een aantal htforum leden op bezoek dan testen we het nog een keertje :)

DD2

Quote from: riwi on July 21, 2011, 20:13:06
Gisteravond wat testjes gedaan met een USB schijf en wat bluray rips erop.

Tot mijn verbazing spelen zowel de bluray iso file als de uitgepakte folders zonder problemen. Ik had al gelezen van de iso files dat dat zou werken, maar dat een gewone BDMV folder ook direct speelt is wel erg leuk. Alle 'disk' acties zijn erg snel. Sneller dan bv met de Dune via het netwerk. Dus een chapter skip is vrijwel instant. Verder ziet het er precies uit alsof je van een optisch schijfje speelt. Alle mogelijkheden en features (ondertitels, audio track selectie, menu's) blijven prima werken.

:P  Balen, ik begreep dat dit niet zou werken en heb een Dune aangeschaft..  Dat wordt dus een Oppo aanschaffen dan.

DD2

QuoteVanavond een aantal htforum leden op bezoek dan testen we het nog een keertje :)

Ga ik even in de gaten houden! klinkt als goed nieuws...

riwi

Quote from: DD2 on July 23, 2011, 17:57:12
Ga ik even in de gaten houden! klinkt als goed nieuws...

@DD hier had ik reeds een korte vergelijking gepost.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.msg1981252#msg1981252

In je pm zeg je dat ik zeg dat de Oppo via het netwerk bluray rips speelt, maar ik heb dat nergens zo gezegd :
Quote from: riwi on July 21, 2011, 20:13:06
Gisteravond wat testjes gedaan met een USB schijf en wat bluray rips erop.
:)

Tijdens de demo/test gisteravond heeft ie 1x wat gehapert en 1x had ik even geen geluid/alleen geruis. Verder heeft ie een stuk of 5 bluray rips probleemloos gespeeld.

Als ik series kijk (via twonky met files van het netwerk) dan doe ik dat ook met de Oppo meestal tegenwoordig. Kwa scherpte beter dan de Dune, maar ik mis wel de mooie coverart die ik op de Dune heb en met de Oppo via Twonky dus niet meer.

DD2

#706
Verkeerd gelezen idd, my bad. Dat zou echt een meerwaarde zijn denk ik (iet voor mij)  ;D

riwi

Quote from: DD2 on July 23, 2011, 19:10:22
Verkeerd gelezen idd, my bad. Dat zou echt een meerwaarde zijn denk ik (iet voor mij)  ;D

Ik denk niet dat ze het gaan maken, maar wie weet?  ;)

Starred

Quote from: riwi on July 22, 2011, 17:05:33
Alles speelt alsof je er een optische schijf in hebt gelegd. Zelfs de playback stopt als je op eject drukt :)
Klopt.

Maar volgens mij begon het al te spelen toen ik de BDMV folder selecteerde dus de STREAM krijg je niet eens te zien.
Vanavond een aantal htforum leden op bezoek dan testen we het nog een keertje :)

Welke toegevoegde waarde heeft een dune 3 nog tov de oppo (if any)?

riwi

#709
Quote from: Starred on July 23, 2011, 21:26:27
Welke toegevoegde waarde heeft een dune 3 nog tov de oppo (if any)?

Wat de Dune wel kan en de Oppo niet :
- Cover art, mooie fotootjes, zelf configureerbare schermen.
- netwerk play van Bluray rips
- afspelen van DVD folders of DVD iso files via netwerk (kan de Oppo niet, tenminste niet standaard).
- afspelen van DVD folders via USB  (DVD iso via USB werkt wel op de Oppo 93/95).
- netwerk play zonder upnp server als twonky, maar gewoon SMB of NFS
- mp3 ;) De Oppo EU kan geen mp3, dat vind ik een blamage voor een fabrikant die pretendeert een alles speler te verkopen.  :-X

Ik hou mijn Dune base3 en prime3 er gewoon bij. De Oppo 83 ga ik wel verkopen.

<edit :na testen DVD iso via USB werkt wel, aangepast>

fugazi_2009

Quote from: riwi on July 24, 2011, 01:38:33
- mp3 ;) De Oppo EU kan geen mp3, dat vind ik een blamage voor een fabrikant die pretendeert een alles speler te verkopen.  :-X

REPORT!! ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Starred

Quote from: riwi on July 24, 2011, 01:38:33
Wat de Dune wel kan en de Oppo niet :
- afspelen van DVD folders of DVD iso files via USB of netwerk (beide kan de Oppo niet, tenminste niet standaard).

Dat is vreemd, wel BD iso, maar geen dvd isi via usb?

Speelt de oppo mkv files af? En speelt ie BD's automatisch op de juiste framerate af?

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on July 24, 2011, 08:33:04
REPORT!! ;D
Busted  ::)


Quote from: Starred on July 24, 2011, 08:49:20
Dat is vreemd, wel BD iso, maar geen dvd iso via usb?
http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media

In de FAQ staat dat dat dvd.iso wel werkt maar video_ts directories niet. Maar alleen via USB (net als BDMV en BD iso). Ik zal dat straks ook nog even testen. Om het te bevestigen.


Quote from: Starred on July 24, 2011, 08:49:20
Speelt de oppo mkv files af? En speelt ie BD's automatisch op de juiste framerate af?

Ja .mkv, .m2ts en soms .ts doen het op 24p. (getest via twonky).

riwi

#714

Oppo 93/95optisch/ladenetwerk/twonkyusb/esata (ook ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24p
.mkv-OK24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3OKOKOK
BD iso file--OK*
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-OK*
DVD iso file--OK*
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--
*mp3 aangepast, met nieuwe fw speelt de europese 93/95 ook mp3.
*iso aangepast, met nieuwe fw 64-0119 vervalt de ondersteuning van iso. Met firmware 60-1125B en 61-1219 werkt iso nog wel
*met firmware BDP9xEU-65-0302 werkt plots 24p niet meer met mkv files, met firmware 61-1219 werkt 24p nog prima
*BDMV folders werken nog wel!

Oppo 83optisch/ladenetwerk/twonkyusb (geen ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK + 24p--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 60pOK 60p
.mkv-OK 60pOK 60p
.flac---
.mp3OKOKOK
BD iso file---
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk--
DVD iso file---
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--


Dune 3.0optisch/ladenetwerk SMB/NFSnetwerk/twonkyusb/esata
=================================================================
Bluray schijfOK---
DVD schijfOK---
SACD/DVDA schijf----
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24pOK 24p
.flacOKOKOKOK
.mp3OKOKOKOK
BD iso file-OK 24p-OK 24p
BDMV folder=Bluray/AVC HD diskOK 24p-OK 24p
DVD iso file-OK-OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD diskOK-OK


Een mkv met TrueHD track speelt zonder geluid op beide Oppo's (USB en Netwerk idem) maar speelt prima op de Dune.
Een mkv met DTSHD track speelt prima op de Oppo 95 en op de Dune.

avi, divx heb ik niet getest maar speelt meestal wel.
wmv en mp4 en dergelijke proprietary microsoft en apple meuk weiger ik ;)

fugazi_2009

Als je toch lekker bezig bent, misschien .flac nog even toevoegen (wel op de Dune en Oppo 93/95, niet op de Oppo 83)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on July 24, 2011, 12:27:41
Als je toch lekker bezig bent, misschien .flac nog even toevoegen (wel op de Dune en Oppo 93/95, niet op de Oppo 83)

was ik vergeten inderdaad :)

fugazi_2009

Quote from: riwi on July 24, 2011, 12:09:39
wmv en mp4 en dergelijke proprietary microsoft en apple meuk weiger ik ;)
;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DD2

#718
Riwi,

Mooi overzicht!

Voor mij is het afspelen van BDMV (en andere contact) direct van netwerk echt een must, als je daar eenmaal aan gewend bent is het ideaal. Mooi overzichtelijk gemaakt met een custom skin.., heerlijk. Ik heb al mijn muziek en films gedigitaliseerd op een fileserver.

Vraag me wel af waarom Oppo deze functionaliteit niet aanbiedt, voor de rest kan die 95 versie echt erg veel, zelfs Video bypass etc..   Als het afspelen van mappen op USB wel kan zou het toch haast een kleine moeite moeten zijn om dit ook van netwerkmappen mogelijk te maken.  Tenzij het een bewuste keuze is natuurlijk.  Wellicht heeft het iets te maken met het feit dat de netwerkkaart niet op 1000MB draait, beetje Blu-ray zit toch snel op 15-50Mbps, dat ga je met 100MB (12Mbps) nooit halen natuurlijk (weet eigenlijk niet 100% zeker of BDMV/m2ts bestanden gecomprimeerd zijn, bij mijn weten niet.. dan lukt het dus niet op 100MB).

riwi

Quote from: DD2 on July 24, 2011, 14:15:46
Riwi,

Mooi overzicht!
Thanks, het is/was ook nodig denk ik met alle verschillende mogelijkheden en onmogelijkheden denk ik.

Quote from: DD2 on July 24, 2011, 14:15:46
Voor mij is het afspelen van BDMV (en andere contact) direct van netwerk echt een must, als je daar eenmaal aan gewend bent is het ideaal. Mooi overzichtelijk gemaakt met een custom skin.., heerlijk. Ik heb al mijn muziek en films gedigitaliseerd op een fileserver.
Voor mij ook. Ik speel vrijwel uitsluitend van netwerk. Alleen voor deze test even een usb schijfje met materiaal gevuld.

Quote from: DD2 on July 24, 2011, 14:15:46
Vraag me wel af waarom Oppo deze functionaliteit niet aanbiedt, voor de rest kan die 95 versie echt erg veel, zelfs Video bypass etc..   Als het afspelen van mappen op USB wel kan zou het toch haast een kleine moeite moeten zijn om dit ook van netwerkmappen mogelijk te maken.  Tenzij het een bewuste keuze is natuurlijk.  
Ik weet niet wat het 'basis' operating system is van de Oppo. De Dune is linux based dus dan is NFS en SMB makkelijk te implementeren. Als de Oppo dat niet is (en dat denk ik) en er is geen hardware support voor NFS en SMB dan moet je een CPU hebben die SMB en NFS softwarematig kan afhandelen. Ik weet niet of de Oppo dat kan.


Quote from: DD2 on July 24, 2011, 14:15:46
Wellicht heeft het iets te maken met het feit dat de netwerkkaart niet op 1000MB draait, beetje Blu-ray zit toch snel op 15-50Mbps, dat ga je met 100MB (12Mbps) nooit halen natuurlijk (weet eigenlijk niet 100% zeker of BDMV/m2ts bestanden gecomprimeerd zijn, bij mijn weten niet.. dan lukt het dus niet op 100MB).

Hier maak je wat denk/reken fouten.
100 Mbit interface is genoeg voor bluray dat maximaal 50-60Mbit nodig heeft. De Dune heeft ook geen snellere netwerk interface (tenminste gbit werkt niet goed op de dune, dus effectief is het 100Mbit).

DD2

#720
QuoteHier maak je wat denk/reken fouten.
100 Mbit interface is genoeg voor bluray dat maximaal 50-60Mbit nodig heeft. De Dune heeft ook geen snellere netwerk interface (tenminste gbit werkt niet goed op de dune, dus effectief is het 100Mbit).

Dat maak ik dan zeker, ik dacht nl dat het Mbyte was!  In het verleden had ik problemen op 100MB, dit verweet ik aan de 100MB(12Mbyte). Op GB (via de Dune) geen enkel probleem meer.  Maar als het bit is ipv byte dan was dat dus niet de oorzaak..  :)

riwi

Quote from: DD2 on July 24, 2011, 16:40:31
In het verleden had ik problemen op 100MB, dit verweet ik aan de 100MB(12Mbyte). Op GB (via de Dune) geen enkel probleem meer.  Maar als het bit is ipv byte dan was dat dus niet de oorzaak..  :)

Ik denk dat je het dan hebt over de Dune center 1.0. Die deed het iets beter met de gbit insteekmodule, hoewel daar ook verschillende verhalen de ronde over deden. Er was toen gewoon ook meer loos met de netwerkaansluitingen van de Dune die het soms niet deden, stuk gingen, slecht bevestigd waren of andere problemen gaven. Ik denk inderdaad niet dat het 100Mbit vs. Gbit interface snelheid de oorzaak was van de problemen.

Starred

Misschien wel een goed idee om van dat mooie overzicht van Riwi een sticky te maken?

Corne H

Hoe is zo'n Oppo nu kwalitatief gebouwd? Ik zou graag een universele (media)speler koper om mijn Dune / Pioneer Blu Ray / Pioneer DVD-speler te vervangen, maar ik zoek eigenlijk iets dat gebouwd is als de vroegere Pioneer / Denon top DVD spelers, dus een stevige lade, geen hopen herrie bij lezen DVD/Blu Ray, redelijk vlug enz. Gaat dit een beetje op bij de Oppo 93 / 95?

fugazi_2009

Quote from: Corne H on July 24, 2011, 21:20:08
Hoe is zo'n Oppo nu kwalitatief gebouwd? Ik zou graag een universele (media)speler koper om mijn Dune / Pioneer Blu Ray / Pioneer DVD-speler te vervangen, maar ik zoek eigenlijk iets dat gebouwd is als de vroegere Pioneer / Denon top DVD spelers, dus een stevige lade, geen hopen herrie bij lezen DVD/Blu Ray, redelijk vlug enz. Gaat dit een beetje op bij de Oppo 93 / 95?

Dat gaat wel een beetje ja.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one