Cinejowi 2010

Gestart door jowi, augustus 9, 2010, 13:02:44

Vorige topic - Volgende topic

Tomek

knap, leuk huisje trouwens  :D

jowi

Citaat van: HTip op september 14, 2011, 11:47:19
Een kleed in de kleur van je gordijnen staat naar mijn mening het mooiste.
De gordijnen moeten ook nog een keer vervangen worden, die worden denk ik antraciet of donkergrijs... in ieder geval zo lichtdicht mogelijk.
Qua kleed zit ik hier aan te denken: http://www.tapijten.nl/shop/hamar-grey.html

HTip

Citaat van: jowi op september 14, 2011, 11:51:56
De gordijnen moeten ook nog een keer vervangen worden, die worden denk ik antraciet of donkergrijs... in ieder geval zo lichtdicht mogelijk.
Qua kleed zit ik hier aan te denken: http://www.tapijten.nl/shop/hamar-grey.html
Mooi tapijt. Dat zal zeker een positief effect hebben op je akoestiek. Het zal niet alleen absorberen maar ook nog als diffuser dienen. Gordijnen ga je dan matchen met het tapijt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

The drapes will match the carpet :D

HTip

Citaat van: jowi op september 14, 2011, 12:38:52
The drapes will match the carpet :D
Ik dacht even dat dit een filmquote was, maar ik kan er niets over vinden... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Wordt vaak gebruikt in Engelstalige landen om uit te vinden of de dames hun echte haarkleur gebruiken zeg maar :D

Interficior

Citaat van: HTip op september 14, 2011, 12:46:12
Ik dacht even dat dit een filmquote was, maar ik kan er niets over vinden... :D
Het dichtst wat er in de buurt komt is denk ik (moest ik gelijk aan denken)

CiteerThat rug really tied the room together.
Take it or lease it

HTip

Citaat van: jowi op september 14, 2011, 13:00:20
Wordt vaak gebruikt in Engelstalige landen om uit te vinden of de dames hun echte haarkleur gebruiken zeg maar :D
Citaat van: Interficior op september 14, 2011, 13:01:19
Het dichtst wat er in de buurt komt is denk ik (moest ik gelijk aan denken)

:clapping:

Zo zie je maar weer dat je niet alles letterlijk moet vertalen :D
Showcase - Topic

Starred

Is dat kleed nog een beetje te stofzuigen?

jowi

Geen idee... ik heb het nog niet, en ik heb het ook nog niet in het echt gezien.

Valkyrie

Dat kleed ziet er wel gaaf uit! 8)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

jowi

Zo, weer een kleine mijlpaal vandaag. ben even in de weer geweest met de Apple Developer Portal, via allerlei certificaten, wizards, keychains, id's en meuk, en nu ben ik samen met mijn iPad en toekomstige devices, officieel aangemeld bij Apple, en kan ik niet alleen apps op de simulator draaien, maar ook daadwerkelijk fysiek op de iPad zelf runnen en debuggen voor development, en kan ik een ontwikkelde apps in principe ook aanbieden aan de AppStore :) Wel leuk om nu eens mijn software écht op mijn iPad te zien draaien, in plaats van in de simulator :)

Oh ja het is maar een certificaatje hieronder, maar toch leuk 8)

evilniek

Succes gewenst, Johan.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jowi

Voor mijn viervoetige huisgenoot ook maar wat speelgoed gekocht :) ik kwam bij http://www.purrfectdesign.net allemaal gave kattenspullen tegen, en dan met name deze design achtige dingen van dik vilt gemaakt. Is meteen krabmateriaal, en het ziet er goed uit, stukken beter dan die standaard stukken afvalhout bekleed met ouwe vloerbedekking... niet dat het poes wat interesseert overigens :D

jowi

One happy kitty :) nog even een paar weken wachten op de klimtoren... heb wel zere vingers van het in elkaar zetten, maar de kwaliteit en simplicity is super, en poes mag er graag in kruipen :)

Jumping Jack

De kat is precies van het zelfde materiaal gemaakt  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bolle

Dat tapijt is mooi, ooit eens zien liggen bij de shop in Villa Arena.

Mbt gordijnen, ik heb een antraciet gordijn van de Hema (moet de exacte kleur en stof op de bon zoeken), gevoerd met lichtwerende voering. Werkt perfect!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

jowi

Kleine preview van de iPhone versie van de Kuro Info tool. Op de iPad zal alles denk ik op 1 scherm komen, daar heb je nu eenmaal meer ruimte.

Wat moet ie gaan doen ongeveer:
- info over uren, serienummer etc (scherm 1)
- info over de huidige input, videomodes, resolutie etc. (scherm 2)
- een remote control met basisfunctionaliteiten voor menu navigatie (scherm 3)
- settings, autodetectie van de kuro(s) (scherm 4) met daarin de mogelijkheid om hem in WAN mode te gebruiken als je de Kuro via portforwarding naar 'buiten' hebt staan, en een setting die per gekozen input de optimale settings bepaald vwb resolutie, purevideo, drivemodes, en die ook alle 'verbeteraars' uitzet.

Er moet nog héél wat gesleuteld worden, met name op grafisch gebied, de knopjes voor de remote enz. Das best moeilijk, ik ben geen held met photoshop...

Snutchz

Uit den blik van de poes kan ik opmaken.. *wat was hij denkende..*  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

CoSo

Dat ziet er goed uit  :clapping:

Dirc

Jowi,

Ik weet dat je destijds een CRT fan was, maar vervolgens toch overgestapt bent naar een (grote) plasma.
Kun je eens wat vertellen wat bij jou de doorslag gegeven heeft en of je er nog steeds op dezelfde manier naar kijkt?

Bij mij speelt om een aantal redenen (zie mijn topic) het idee om mijn PJ en scherm en huidige plasma in te ruilen op een grote (ergens rond de 60 inch) plasma.
Ik heb alleen nog geen goede argumenten gehoord wat voor mij doorslaggevend is, dus graag de mening van een ervaringsdeskundige  :P

DD2

CiteerDe kat is precies van het zelfde materiaal gemaakt 

:worship:

blue-eyes

Citaat van: jowi op september 22, 2011, 19:17:50
Zo, weer een kleine mijlpaal vandaag. ben even in de weer geweest met de Apple Developer Portal, via allerlei certificaten, wizards, keychains, id's en meuk, en nu ben ik samen met mijn iPad en toekomstige devices, officieel aangemeld bij Apple, en kan ik niet alleen apps op de simulator draaien, maar ook daadwerkelijk fysiek op de iPad zelf runnen en debuggen voor development, en kan ik een ontwikkelde apps in principe ook aanbieden aan de AppStore :) Wel leuk om nu eens mijn software écht op mijn iPad te zien draaien, in plaats van in de simulator :)

Oh ja het is maar een certificaatje hieronder, maar toch leuk 8)

Leuk!

Benieuwd welke aantallen je kwijt raakt, dat zegt mij iets over de kwaliteit enhet nodig zijn van de app. in de markt!
Hoeveel KURO's zijn verkocht wereldwijd?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

papaleo

Citaat van: Dirc op november  9, 2011, 09:16:26
Jowi,

Ik weet dat je destijds een CRT fan was, maar vervolgens toch overgestapt bent naar een (grote) plasma.
Kun je eens wat vertellen wat bij jou de doorslag gegeven heeft en of je er nog steeds op dezelfde manier naar kijkt?

Bij mij speelt om een aantal redenen (zie mijn topic) het idee om mijn PJ en scherm en huidige plasma in te ruilen op een grote (ergens rond de 60 inch) plasma.
Ik heb alleen nog geen goede argumenten gehoord wat voor mij doorslaggevend is, dus graag de mening van een ervaringsdeskundige  :P

Dat was toen.... :D

Ik denk dat hij,in de tussentijd, zijn 60" plasma dermate heb zien krimpen,dat hij binnenkort toch wel weer een projectortje gaat plaatsen  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Citaat van: Dirc op november  9, 2011, 09:16:26
Er speelden een aantal zaken. In de tijd dat ik met CRT bezig was, was HD in opkomst. Er was maar 1 manier om full HD te kijken, en dat was op een CRT, in de beginjaren alleen via downloads en een pc. Pas in 2008 ofzo kreeg je HD via de kabel en werd bluray een verkrijgbaar item. Daarnaast was er, om de CRT goed zijn werk te laten doen, nogal wat nodig. Een complexe HTPC, een dure scaler, een HDMI naar VGA omzetter, en dat alles moest goed samenwerken. Wil je dus een HD filmpje of bluray opzetten, dan moest er van alles aangeschakeld en afgesteld worden, het moest ook donker zijn want ik kan niet verduisteren, het werd steeds meer een heel gedoe om dat werkend te houden, terwijl ik eigenlijk simpel tv of film wilde kijken. Toen begon ook de opkomst van de digitale projectoren, die beter en beter en vooral goedkoper werden, wat de straatprijs van een CRT deed kelderen, plus dat mijn gewone TV kapot ging. Aangezien HD nu ook via de kabel te zien was en niet meer exclusief voor de downloaders met pc was, moest ik dus mijn oude SD tv logischerwijs vervangen door een HDTV. Dus toen alles bij elkaar heb ik maar besloten om de CRT weg te doen, en te vervangen door de grootste en beste plasma HDTV die ik destijds kon vinden. Zeker omdat ik ook nog iets voor de CRT terug kon krijgen, de dingen zijn nu letterlijk waardeloos. Het gemak waarmee je nu tv of bluray etc kan kijken is enorm, maar ondanks dat het een 60" is, mis ik af en toe nog wel de grootsheid van projectie... Aan de andere kant, ik hoef niet meer te wachten tot het donker is voor ik HD kan kijken, en ik kan nu alles simpel met hdmi en zonder externe scalers en rommel laten werken. Iets wat je nu natuurlijk met een digitale projector ook kunt, dat snap ik. Een heel verhaal dus :D

Maar het is geen geheim dat ik toch wel graag weer een projector zou willen met een groot scherm hoor :D