Nieuwe In-Ear oordopjes

Started by Killer01x, June 28, 2010, 12:04:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer01x

Hallo,

Ik zoek nieuwe oordopjes voor gebruik in de trein. Ik heb nu de Sony-EX 71 oordopjes, maar ik vind dat deze niet goed genoeg
isoleren tegen het geluid van buitenaf. Ook vind ik het geluid niet erg sterk. Ik ben van plan om nieuwe oordopjes te kopen, rond de 100 euro.
De oordopjes zullen worden gebruikt met een iPod Nano V5. Ik luister naar alle soorten muziek, van rock tot r&b, maar ik vind een goede bass
toch wel een belangrijke factor. Ik heb het web al afgezocht naar oordopjes die mij wel goed leken:
Klipsch Image S4
Bose In-Ear Headphones(Schijnt geen geluid af te schermen, maar wel een goede bass te hebben)
Ultimate Ears SuperFi 5
Sleek Audio SA1
BEYERDYNAMIC DTX 80

Ik heb ook al veel reviews gelezen over al deze oordopjes, maar een keuze maken is erg moeilijk, omdat je ze niet kan beluisteren in een winkel.
Heeft iemand ervaring met deze oordopjes, of kan iemand me nog een ander paar aanraden? Wat is de beste keuze?

Alvast bedankt,

Killer01x

HTip

Ik heb de Nu-Force NE-7M. Ik gebruik deze in een kantoortuin om me af te schermen van het omgevingsgeluid. Muziek op laag volume is genoeg om van je omgeving bijna niets meer te horen. Als telefoon gaat, moeten collega's mij daarvan op de hoogte brengen :D

Geluid van de hoofdtelefoon is ook erg goed. Goede strakke bassen gecombineerd met veel details. Erg tevreden ermee.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jrjhoe

Kijk ook even naar shure oordopjes. De meeste geven niet erg veel laag, maar over het algemeen ben ik erg tevreden over het geluid (heb zelf de E2C en de E500, voornamelijk in gebruik als in-ear monitor bij opnames)
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

MaxxMark

Een beetje uit je pricerange, maar ik heb een tijdje Shure e4c's geprobeerd (een vriend van me heeft die). En die waren erg goed.

Shure heeft ook een lager segment (~100eu), dus mogelijk dat die ook interessant zijn om naar te kijken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

WilcoL

Goedemoiddag,

Ik heb enige tijd geleden een setje Beyerdynamic DTX-100 gekocht en ik kwam van een Ultrasone Zino koptelefoon voor mijn portable geluid. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben van het geluid wat deze in-ears weten voort te brengen. Erg dynamisch en ook veel, erg veel laag. Isoleren bovendien behoorlijk goed wat weer inhoudt dat het volume flink omlaag kan. Ik zou ze zeker overwegen! Kosten rond de 100 euro... Het enige nadeel vind ik dat de kabel van het vaste type is.

Succes! en als je in de driehoek Tilburg-Eindhoven-Boxtel zit, mag je ze wel even beluisteren (mits je goed gewassen oren hebt uiteraard  ;D)

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Mario D

De beste In(My)Ear oordopjes die ik al gehoord/gehad heb zijn de Etymotic ER-6i .
Best wel een aanrader als je SQ wil, deze geven dus wel bass maar niet overdreven.

phmeijer

De Sleek SA-1 heeft 2 interessante opties:
1) Afneembaar snoertje.
2) Tuneports waarmee je het geluid kunt "tweaken". Hiervoor zijn 2 soorten tuneports meegeleverd.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Killer01x

Hallo,

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik had in eerste instantie de Ultimate Ears SuperFi 5 besteld. Deze was jammer genoeg niet meer leverbaar.
Ik heb even verder gekeken, en heb uiteindelijk de Monster Beats By Dr. Dre Tour gekocht. Heb deze dopjes nu een paar uur in mijn bezit, en ik moet zeggen
dat het geluid erg goed is, vergeleken met mijn oude dopjes. Veel meer bass, en midden is ook beter. Stemmen komen ook veel beter naar voren. Toch moet ik zeggen dat het geluid van mijn gewone hoofdtelefoon, de Sennheiser HD555, wel beter is. Meer detail.

Björn

Marsh

Ik koop eigenlijk altijd oordopjes van nog geen 20 euro, maar dan wel altijd Sennheizer.
Duurdere oordopjes doe ik niet meer, ze gaan bij mij eigenlijk nooit lang mee.  :-\
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


phmeijer

Quote from: Marsh on July 12, 2010, 23:31:42
Duurdere oordopjes doe ik niet meer, ze gaan bij mij eigenlijk nooit lang mee.  :-\

Waarom niet, vanwege kabelbreuken?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

)p(

Quote from: kalimero on June 29, 2010, 18:42:59
De beste In(My)Ear oordopjes die ik al gehoord/gehad heb zijn de Etymotic ER-6i .
Best wel een aanrader als je SQ wil, deze geven dus wel bass maar niet overdreven.

+1 voor Etymotic. Ik heb zelf de hf2 die erg dicht in de buurt komt van de er4 de beste in-ears die ik ooit beluisterd heb.

Killer01x

Ik heb de dopjes nu een dag aan laten staan met muziek aan. Ze klinken nu beter:) De bass is niet zo overheersend meer, en het hoge klinkt niet meer zo schel. Deze oordopjes geven echt een lage bass. Ik heb nog nooit oordopjes gehoord die nummers van Kanye West laten horen, zonder dat de laagste bass wegvalt. Ook heb ik niet het gevoel dat de rest van de muziek wegvalt en zachter wordt door de bass, wat ik bij mijn vorige oordopjes wel had. Verder merk ik echt duidelijk dat deze oordopjes gemaakt zijn voor hip-hop, r&b en pop muziek. Rock muziek klinkt geforceerd, met veel lage en midden tonen, en minder hoog. Ik luister best veel rock muziek, en ik hoop dat dit nog iets beter wordt, naar mate de dopjes meer gebruikt zijn.

Ik ben een Sennheiser HD555 gewend voor het echte muziek luisteren, en misschien mag ik geen vergelijking maken met oordopjes, maar de Sennheiser HD555 is toch wel op alle punten beter. De muziek klinkt veel ruimtelijker en is veel beter geplaatst. Ook klinken de Beats wat doffer. Voor het echte muziek luisteren blijf ik toch maar bij mijn trouwe Sennheiser.

Killer01x

Marsh

Quote from: phmeijer on July 13, 2010, 08:18:29
Waarom niet, vanwege kabelbreuken?

ook.. maar onderweg ga je harder met die dingen om dan als je thuis onder de koptelefoon zit.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


htbroek

Ik heb vorig jaar de Ultimate Ears Super5Fi Vi besteld voor mijn iPhone. Echt top dingen. Even zoeken naar de juiste oorpluggen maar daarna 1 en al plezier.
Ik reis veel met de trein en gebruik ze iedere dag.
Wel even opletten. Er zitten namelijk ook foam-rubbers bij waardoor 10 tot 25 db geluid van buiten wordt tegengehouden. Was heerlijk in het vliegtuig naar Amerika maar aangezien de NS nogal vaak omroept niet verstandig. Je hoort namelijk niet waar je trein heen is verplaatst ;).

Ben zeer tevreden en ben niet van plan andere te gebruiken.