Ziggo probleem

Started by Sjaudio, June 4, 2010, 13:43:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Beste forumleden.

Sinds een aantal maanden heb ik een 42" plasma televisie en daar heb ik direct digitale televisie bij gekocht ( humax decoder + ziggo smartcard ). Nu lees ik overal dat het standaard pakket, dus zonder aanvullende pakketten zoals voetbal 1 2 3, etc, gratis is. Je zou dus niks hoeven te betalen per maand voor gewoon standaard digitale televisie. Nu hebben ze bij mij 75,00 euro afgeschreven op mijn rekening. Waarvan 35,00 euro administratiekosten.

16,45 euro euro per maand, keer 3. Er nog bij.

Een quote van ziggo:

Wij bieden voor alle producten maandcontracten. Je kunt het abonnement altijd per maand opzeggen. Je zit dus niet aan een contract vast, tenzij anders vermeld. Voor afname van de kabeldiensten van Ziggo heb je een werkende kabelaansluiting nodig. Voor deze kabelaansluiting wordt een standaard abonnementstarief van € 16,45* per maand in rekening gebracht. In sommige gemeenten gelden andere tarieven. Controleer hieronder welk tarief geldt in de gemeente waar je woont.

Wat ik niet begrijp, ik woon in een nieuwbouwwoning op kamers ( ik deel deze woning met meerdere mensen, in totaal 5 ). Als het goed is moeten de verhuurders toch deze kabeltelevisie betalen? Ik betaal namelijk een totaalbedrag per maand ( all-in ), ze hebben niet voor niks kabel-televisie aansluitingen gemaakt op elke aparte kamer. Waarom moet ik dan als student zijnde alsnog 16,45 per maand betalen voor de kabeltelevisie? Ik heb het contract ( wat op elk moment op gezegd kan worden ) ook opgezegd. Nu krijg ik alleen nog Nederland 1 digitaal binnen, bij de rest staat 'preview verlopen'.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nou moet doen, of dat het wel of niet klopt? Of ik wat over het hoofd zie.. etc etc.

Iemand een idee?

GH

Nogal waarig verhaal als ik het zo lees...

Blijkbaar huur je (net zoals anderen) een kamer. De verhuurder heeft in de verschillende kamers een kabelaansluiting gemaakt. Vragen die je eerst moet beantwoorden:
- is er sprake van 1 kabelaansluiting (door de verhuurder betaald) of zijn het verschillende appartementen waar je zelf je abonnement moet regelen.

Uit je verhaal begrijp ik een beetje het eerste... dan zit er niets anders op dan op naam van de contractant een smartcard te krijgen (en dat zijn er in principe maximaal drie per contract) waarmee je, als er alleen het basisabonnement is afgesloten, deze zenders ook digitaal kan bekijken (maar dus wel met een geactiveerde smartcard). Aanvullende paketten zullen in het contract moeten worden opgenomen, anders heb je pech.

Maar blijkbaar heb je ook zelf al aan Ziggo betaald, wat weer aansluit bij de tweede optie. Dan is het een kwestie van het correcte abonnement kiezen, smartcard laten activeren en kijken....

BTW: analoog heb je wel of geen beeld (als je je abonnement betaald), digitaal heb je ook een geactiveerde smartcard nodig (anders heb je alleen beeld op NL1, het enige ongecodeerde kanaal binnen de digitale TV).

Sjaudio

Ik snap niet echt wat je probeert te vertellen..

Waar ik woon is gewoon 1 adres. Niet meerdere appartementen. Zoals ik al zei delen we dit huis met meerdere mensen, waarvan 1 iemand dit verhuurd aan ons. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat we dan allemaal 16,45 euro per maand moeten betalen als we digitaal tv willen kijken. Dit gaat nml. toch per adres? Dat zou betekenen dat ik dus voor ieder in huis 16,45 euro betaal per maand. En hun dus ook gebruik zouden kunnen maken met een eigen smartcard van digitale televisie. Er moet namelijk voor de kabelaansluiting betaald worden, het lijkt me toch dat de verhuurder dit moet betalen voor dit adres?

Raymond1

De contracten voor digitale tv van Ziggo worden niet op een adres afgesloten,maar met een persoon (de gebruiker dus).Dit,omdat zoals in jou geval er meerdere personen op één adres kunnen wonen en die hebben misschien allemaal andere voorkeuren.De één heeft bijv. genoeg aan alleen de basiszenders,de ander wil juist veel sportzenders enz.Je kan het ook anders zien:voor iedere tv waarop je digitaal wil kijken heb je een smartcard nodig en een decoder.Hierdoor kan Ziggo meer smartcards en decoders verkopen en dus meer verdienen.Met de analoge kabel was dit niet mogelijk,je kon zoveel tv's aansluiten als je zelf maar wilde.Maar nu,in het digitale tijdperk hebben ze daar dus wat op verzonnen en kan je als consument flink gaan betalen.
In jou geval zal je dus,als je digitale tv wilt kijken,16,45 euro in de maand moeten gaan betalen.Omdat het contract met jou persoonlijk is afgesloten,niet met het adres waar je woont.Iemand anders in huis zal dus ook 16,45 euro in de maand moeten betalen voor digitale tv van Ziggo.Omdat ook hij/zij persoonlijk een contract afsluit met Ziggo hiervoor.Ten minste,als je niet goed uitkijkt.Want zo gemeen is Ziggo ook weer niet,het is mogelijk om zonder extra kosten maximaal drie smartcards te gebruiken op één contract.Zie hier.

Kort samengevat:je betaald voor het contract wat je persoonlijk met Ziggo hebt afgesloten,niet voor het gebruik van de kabelaansluiting.

Sjaudio

#4
Dat maakt het al een hoop duidelijker. Maar waarom zeggen ze dan dat digitale televisie gratis is? ( standaard pakket op de smartcard ).. Eigenlijk wordt je dus gewoon genaaid waar je bij staat. Het staat namelijk nergens duidelijk uitgelegd. Bij de smartcard krijg je een invul kaart, waar ook voor het standaardpakket gekozen kan worden, en daar staat heel duidelijk: Gratis! Waarom zetten ze er dan niet bij dat je wel 16,45 euro per persoon aan kabeltelevisie moet betalen om die smartcard te kunnen gebruiken.....

Of ben ik nou zo gek?!

::)

Btw: dat is dus wel mooi, een splinternieuwe tv en decoder, en ik heb geen geld op ook nog eens 16,45 euro per maand te betalen voor een simpele kabelaansluiting. Heb helaas al genoeg vaste lasten voor iemand van 21 en die extra 16,45 kan best wel eens de maand breken ( qua uitgaven / inkomsten ).

Zucht...

EJ

Quote from: Sjaudio on June  4, 2010, 19:43:22
Dat maakt het al een hoop duidelijker. Maar waarom zeggen ze dan dat digitale televisie gratis is? ( standaard pakket op de smartcard ).. Eigenlijk wordt je dus gewoon genaaid waar je bij staat. Het staat namelijk nergens duidelijk uitgelegd. Bij de smartcard krijg je een invul kaart, waar ook voor het standaardpakket gekozen kan worden, en daar staat heel duidelijk: Gratis! Waarom zetten ze er dan niet bij dat je wel 16,45 euro per persoon aan kabeltelevisie moet betalen om die smartcard te kunnen gebruiken.....

Of ben ik nou zo gek?!

::)

Btw: dat is dus wel mooi, een splinternieuwe tv en decoder, en ik heb geen geld op ook nog eens 16,45 euro per maand te betalen voor een simpele kabelaansluiting. Heb helaas al genoeg vaste lasten voor iemand van 21 en die extra 16,45 kan best wel eens de maand breken ( qua uitgaven / inkomsten ).

Zucht...

De digitale tv is gratis bij het analoge abonnement. Dat laatste betaal je. Dat is ook niet zo gek...

Sjaudio

#6
Welk analoge abonnement? Ik heb gewoon een analoge aansluiting maar dan kan je toch geen digitale tv kijken? Nergens staat dat ervoor betaald moet worden, er staat overal dat het gratis is, zolang je geen extra's zenders pakt. Eenmalig kost het een decoder + smartcard, waarom moet ik dan wel betalen?

>:(

Ik heb nog extra gebeld nadat de smardcard geactiveerd was en ik een eigen account had, of ik nou iets moest betalen per maand, en welk abonnement ik had. Toen werd er vrolijk gezegd: U heeft geen abonnement meneer, zodoende hoeft u niks per maand te betalen; vervolgens wordt er 75,00 euro afgeschreven. Voor een student is dat een rib uit me lijf.

Ik snap het nu echt niet meer hoor...

Zal wel dom zijn ofzo.  :ph34r:

Sorry maar ik kan me echt ergeren aan zulke k*t instanties, wees eens duidelijk in de tarieven en de werking!!  :lookaround:

Raymond1

Dat zijn nou die beruchte kleine lettertjes.Maar het staat weldegelijk op de site van Ziggo,Zie Hier.

EJ

En zo klein zijn  die lettertjes niet. Kwestie van beter lezen, en een klein beetje beter nadenken in het vervolg. Waarom dacht je dat je een dienst helemaal gratis kon krijgen? Maar goed, je kunt er snel weer van af.

GH

#9
Wat een onzin hier allemaal... blijkbaar kan je zoiets simpels als een kabelaansluiting ook nog complex maken.

Digitale TV is bij Ziggo gewoon gratis (als je een analoog abonnement hebt, anders heb je helemaal geen signaal). Enige wat je moet doen is een smartcard laten activeren onder het lopende contact voor de TV aansluiting (dus op naam van de contractant voor analoog). Dan krijg je het gehele basispakket verder gratis geleverd. Zonder activatie van de smartcard heb je alleen digitaal toegang tot de ongecodeerde zender NL1.
Wil je aanvullende pakketten zul je extra moeten betalen (ook weer op naam van de "analoge" contractant).

En hoe de verhuurder het verder in het pand geregeld heeft met aansluitingen is natuurlijk niet het probleem van Ziggo..... dus gewoon even onder het contract van de verhuurder je smartcard laten registreren en je bent klaar.

tiptop

JUIST!

hehe, al dat ge*&^3 hierboven :baaa:

Jij hebt je abbo opgezegd. prima! Je laat degene van wie je huurt de smartcard op zijn naam activeren (hij heeft het analoge abbonnement en dus "gratis" digitaal op die manier op jouw kaart).
Als iemand in huis ook digitaal wil kijken, koopt hij of de verhuurder ook een smartcard en kan op die kaart ook extra pakketten zetten. Dat gaat namelijk per kaart, niet per adres!

En voorlopig, als je nog geen digitaal kan kijken, sluit je je televisie gewoon analoog aan (dus je kabel uit de muur direct naar je tv) en kan je 30 analoge zenders kijken.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

SpeedyAndré

Quote from: Sjaudio on June  5, 2010, 00:44:20

Ik heb nog extra gebeld nadat de smardcard geactiveerd was en ik een eigen account had, of ik nou iets moest betalen per maand, en welk abonnement ik had. Toen werd er vrolijk gezegd: U heeft geen abonnement meneer, zodoende hoeft u niks per maand te betalen; vervolgens wordt er 75,00 euro afgeschreven. Voor een student is dat een rib uit me lijf.

Ik snap het nu echt niet meer hoor...

Zal wel dom zijn ofzo.  :ph34r:

Sorry maar ik kan me echt ergeren aan zulke k*t instanties, wees eens duidelijk in de tarieven en de werking!!  :lookaround:

Als Ziggo bedragen afschrijft dan heb je ze kennelijk gemachtigd dat te doen.
Het leuke is dat je het bedrag dan kan storneren (terug laten storten) als het onterecht is.
Maar zoek nu eerst eens goed uit hoe de verhuurder het geregeld heeft ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Het hangt dus helemaal van je contract met je verhuurder af. Allin is niet altijd inclusief de tv hoor. Check dat eerst.

Sjaudio

#13
Ik heb nu gewoon analoge televisie met alle gangbare zenders. Ik dacht, als ik daar een decoder met smartcard tussen zet, kan ik digitaal televisie kijken en hoef ik niks extra te betalen. Puur de decoder en smartcard zelf. Heb hem daarna geactiveerd en aangegeven, geen aanvullende pakketten te willen, dus puur het gratis gebeuren.

Maar dat kan ik dus zelf niet doen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal...

@ EJ, Ik heb toch analoge televisie gewoon? Ze hebben niet voor niks een tv aansluiting gemaakt op elke kamer, voordat we hier konden intrekken. Logisch dat ik dan gewoon televisie inbegrepen heb in de prijs. Ik betaal gewoon 325,00 euro per maand voor alles; gas, water, licht, wasmachine, droger, televisie, internet. Etc. etc.

:blink:

tiptop

Quote from: Sjaudio on June  5, 2010, 15:55:56
Ik heb nu gewoon analoge televisie met alle gangbare zenders. Ik dacht, als ik daar een decoder met smartcard tussen zet, kan ik digitaal televisie kijken en hoef ik niks extra te betalen. Puur de decoder en smartcard zelf. Heb hem daarna geactiveerd en aangegeven, geen aanvullende pakketten te willen, dus puur het gratis gebeuren.

Maar dat kan ik dus zelf niet doen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal...

@ EJ, Ik heb toch analoge televisie gewoon? Ze hebben niet voor niks een tv aansluiting gemaakt op elke kamer, voordat we hier konden intrekken. Logisch dat ik dan gewoon televisie inbegrepen heb in de prijs. Ik betaal gewoon 325,00 euro per maand voor alles; gas, water, licht, wasmachine, droger, televisie, internet. Etc. etc.

:blink:
Het enige wat je dus moet doen is de kaart door je verhuurder, op zijn naam, te laten registreren en alles blijft gewoon zoals het was, alleen kijk je digitaal. Weet niet of de kaart nu op jou naam staat en overdraagbaar is. Kan het best je huurbaas even bellen met de kaart om te vragen of hij die kan activeren. Anders moet hij/jij een andere kaart aanvragen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ghosty J

Ter info: via het ziggo forum met speciale medewerkers kan je 5 kaarten registeren op je naam. Ik heb er zelf 4 op me naam staan :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Sjaudio

#16
Mijn kaart is al geactiveerd door mezelf, op mijn naam. Ik ben bang dat de verhuurders geen kaart gaan kopen voor mij en die gaan activeren.. Dat betekent dus dat ik nog eens 30,00 euro kwijt ben en nog eens 35 euro aan administratiekosten, die ik hun moet betalen.  :unhappy:

Wat ik niet snap, waarom moet het op hun naam? Zover ik weet is dit niet allemaal heel eerlijk hier, volgens mij proberen ze belasting te ontduiken ( we mogen ons officieel niet inschrijven bij de gemeente op dit adres ), allemaal heel vaag. Ik heb dus geen idee of dit huis überhaupt op hun naam staat, maar ik zal eens bellen binnenkort, anders kijk ik wel analoog totdat ik weer werk heb, of ergens anders woon.

Als ik nu ga verhuizen, kan ik dan mijn eigen kaart wel gebruiken? ( Als ik de verhuizing doorgeef na een eigen adres ).

EJ

Onderverhuur mag niet. Dat zal vast wel aan de hand zijn, net als de door jou genoemde belastingontduiking.

Je hoeft je kaart niet weg te doen, die kun je opnieuw gebruiken dan wel overzetten op andermans naam.

SpeedyAndré

#18
Het ziet er naar uit dat je bij een huisjes melker woont  ::)
Bedenk wel dat je zonder inschrijving bij deze gemeente nergens recht op hebt, ben je nog wel bij een andere gemeente ingeschreven?
Ik zou er niet eens aan beginnen als alles zo schimmig is als hier  :wacko:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ghanzzzzz

Misschien een domme vraag... maar waarom zou je een abonnement of iets dergelijks aanvragen als je al een analoge verbining hebt/had?
Een decoder + smartcard lijkt me genoeg

Sjaudio

#20
Quote from: Ghanzzzzz on June  6, 2010, 02:26:39
Misschien een domme vraag... maar waarom zou je een abonnement of iets dergelijks aanvragen als je al een analoge verbining hebt/had?
Een decoder + smartcard lijkt me genoeg

Omdat ik dat eerst niet gedaan had, maar op een gegeven moment stond er "preview verlopen" na een maand ofwat, en kon dus geen enkele zender behalve Nederland 1 ontvangen. Daarna op google gezocht en daar stond dat je de smartcard moest activeren..

@ SpeedAndre, gelijk heb je hoor, maar mijn ouders gingen emigreren dus ik had heel snel onderdak nodig, vanwege school / werk etc. etc. Ik ben nog altijd ingeschreven op me vorige adres, aan de overkant van deze straat. Zal dat binnenkort nog maar weer eens aanhalen bij ze. Je snapt dat alles dus niet echt makkelijk voor me is? Ook dat ziggo gebeuren..  :baaa:

SpeedyAndré

Dat maakt de situatie idd wat nijpender, nu ben je opeens op jezelf aangewezen ....
Nou ja je hebt iig een plek om te wonen, een basis om de boel verder op orde te krijgen.
De situatie met de inschrijving op het oude adres is echter niet handig, hoe gaat het met post e.d.?
Nu je zelfstandig woont zal de gemeente je op een gegeven moment willen bereiken (post) en ook andere instanties.
Is het oude adres nog toegankelijk of is er een nieuwe eigenaar/bewoner?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eduard

Sjaudio,
Als je een huur contract hebt dan kan je met dit contract naar de gemeente gaan en je laten inschrijven op je nieuwe adres. Wanneer je geen contract hebt dan moet je de verhuurder dringend verzoeken om een contract wil men je geen contract verstrekken dan word het misschien tijd om rustig opzoek te gaan naar nieuwe woonruimte.
De kans is aanwezig dat wanneer de eigenaren van het adres waar bij je nu ingeschreven staat je uitschrijven. Wanneer dit gebeurd en je staat dan nergens meer ingeschreven dan kan oa je zorg verzekeraar moeilijk gaan doen omdat je niet meer in nerderland staat ingeschreven.
Er zit hier nog wel een uitzondering de verzekeraar mag je niet uitschrijven wanneer je in nederland werkt, ik weet niet of dat dit ook voor studie zo is.

Eduard

Sjaudio

#23
Eduard, bedankt voor de informatie! Maar de politie, brandweer, gemeente is hier al geweest ter controle, er bleek inderdaad het een en ander niet helemaal te kloppen werd mij gezegd. Van de 7 man die in dit pand wonen ( 5 in het huis zelf ) ( 2 in een apart gebouw ernaast wat erbij hoord ) zijn er volgens mij 3 of 4 wel ingeschreven, dus het kan wel.

Ik heb uiteraard gewoon een contract, dit is in zoverre wel goed geregeld, afspraken en dat soort dingen staan er netjes op. Ze hebben mij verteld dat ze geen inschrijvingen willen omwille het eruit kunnen gooien van mensen. Iedereen heeft moeten onderteken dat als hij/zij de regels niet nastreeft eruit gegooid "kan" worden. In principe ga je dus akkoord ermee dat je van de een op de andere dag eruit gezet kan worden. Ik had daar weinig problemen mee, daar ik een nette en zorgvuldige jongen ben die hier de boel eerder netjes houdt dan gaat lopen zieken.

Ik ga de verhuurder aankomende week sowieso te woord staan over de inschrijving. Alle post loopt gewoon via hier, krijg enkel geen post meer van de gemeente; dingen als met het rijbewijs en dergelijke. Daar heb ik verder ook niks mee te maken aangezien ik nog geen lessen volg. Jullie hebben absoluut gelijk in hetgeen wat jullie zeggen, maar het is voor mij ook een risico, ze kunnen mij er zomaar uitschoppen. Mijn ouders zijn geëmigreerd zoals ik al zei, en dat maakt het daarom extra moeilijk. Het zit me dus niet erg mee allemaal. Ook omwille van een opleiding ben ik beperkt tot BBL ( werken/leren ), daar ik inkomen moet hebben, een studiefinanciering is in die zin veel te weinig. Het probleem is echter dat de leer plekken op het moment erg schaars zijn, dat is ook de reden dat ik momenteel een uitkering krijg, en daardoor niet nog eens 16,45 euro per maand kan missen ( die 75 euro die ziggo had afgeschreven was dus ook een hele slok op de borrel ).

Vandaar ook dat ik hier om advies vraag...

Alvast bedankt iedereen voor de medewerking!

EJ

Laat ik je geruststellen: ze kunnen je er niet zo maar uitschoppen. Contracten die de wet passeren zijn simpelweg niet geldig. Je hebt een contract. Inschrijven heeft niets te maken met er al dan niet uit kunnen gooien, je hebt gewoon huurbescherming VZIW.

Je hebt een particuliere verhuurder begrijp ik?