Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Xander32

Er is niets van terecht gekomen, wij zijn op pad geweest om bestrating uit te zoeken voor de tuinrenovatie. Echter ga ik het komend weekend zeker uitproberen, vergelijken.


Enne, er zijn er meer hoor; ook op het Marantzforum zijn er een paar leden die zweren bij het streamen vanaf usb stick.


Quote from: Maikel_audionerd on January 13, 2017, 14:02:33
Interessante test, ben zeker benieuwd of je verschil hoort en welk.
Ik ben één van de weinigen (volgens mij) die niet (meer) via NAS luistert maar rechtstreeks vanaf USB stick
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Quote from: Xander32 on January 13, 2017, 19:19:27
Er is niets van terecht gekomen, wij zijn op pad geweest om bestrating uit te zoeken voor de tuinrenovatie. Echter ga ik het komend weekend zeker uitproberen, vergelijken.


Enne, er zijn er meer hoor; ook op het Marantzforum zijn er een paar leden die zweren bij het streamen vanaf usb stick.
We hebben allemaal nog een leven naast het hele audio gebeuren natuurlijk  ;D
Op pad geweest voor de bestrating klinkt wel grappig hèhè
Ga t gewoon komend weekend hier lezen.
Mijn streamer staat helaas op non actief, Battery-pack die ik als UPS gebruikte overleden.
Benieuwd naar de resultaten van je testje.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

 ;D

Scherp van je :thumbs-up:.
En ja, ik ga het testje zeker nog uitvoeren, ben zelf ook echt wel benieuwd; hopelijk is er daar het komende weekend de ruimte voor.

Quote from: Maikel_audionerd on January 16, 2017, 18:00:09
We hebben allemaal nog een leven naast het hele audio gebeuren natuurlijk  ;D
Op pad geweest voor de bestrating klinkt wel grappig hèhè
Ga t gewoon komend weekend hier lezen.
Mijn streamer staat helaas op non actief, Battery-pack die ik als UPS gebruikte overleden.
Benieuwd naar de resultaten van je testje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

https://www.alpha-audio.nl/2017/01/multitest-streamers-naim-aurender-en-lumin/

Flinke investeringen voor een streamer, maar die Lumin en Aurender zijn; in de toekomst zie ik hier nog wel een fraaie buizen amp i.c.m. een Aurender streamer  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on January 30, 2017, 06:35:13
https://www.alpha-audio.nl/2017/01/multitest-streamers-naim-aurender-en-lumin/

Flinke investeringen voor een streamer, maar die Lumin en Aurender zijn; in de toekomst zie ik hier nog wel een fraaie buizen amp i.c.m. een Aurender streamer  ::).

Yep, die Aurender moet een fraai plaatje neerzetten. Ook hier belangstelling (latent  ;))
Vorige week een D-Link switch met Ifi ipower achter de Squeezeboz gezet samen met een AQ Vodka. Dat is toch weer een leuke upgrade van die good old SB Touch  :D

Xander32

Hey Andre, goed om weer wat van jou te lezen  :thumbs-up:. Ik ben benieuwd of de D-link plus Ifi voeding ook nog een positief effect hebben gebracht.

Kom daar de 4e Maart wel op terug, zin in!


Quote from: drees62 on January 30, 2017, 10:00:38
Yep, die Aurender moet een fraai plaatje neerzetten. Ook hier belangstelling (latent  ;))
Vorige week een D-Link switch met Ifi ipower achter de Squeezeboz gezet samen met een AQ Vodka. Dat is toch weer een leuke upgrade van die good old SB Touch  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanaaf home alone; mijn muziekmiddag/avond gestart met een deeltje kabelmanagement; de spannings- en signaalkabels waren een kluwen achter het meubel  :ohmy:. In zo verre de kabels het toelieten (die dikke Furutech en Kemp spanningkabels zijn nogal stug), heb ik een poging ondernomen om e.e.a. van elkaar gescheiden te houden. Het meubel tevens een paar cm verder van de achterwand gezet, zodat er achter het meubel daar ook wat meer ruimte voor is ontstaan. Maar daar moet ik ook weer voorzichtig mee zijn, daar dit weer van invloed kan zijn op het geluidsbeeld; die 50" glasplaat op het meubel komt daarmee ook een paar cm naar voren tussen de ls te staan.

Wellicht betreft het allemaal ook slechts gerommel in de marge ::), maar ach, dat is nou eenmaal het leven van een autist perfectionist  8).




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De SBT i.c.m. Kingpin voeding blijft een wonderlijk fraaie combi; gisteren meerdere albums achtereen geluisterd via Spotify n.b. en daarbij nooit het idee gehad naar iets minderwaardigs te luisteren t.o.v. flac vanaf de NAS.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4483
Vandaag een "lekkere lange dag"; vanmorgen was ik om 4.30 uur op m'n werk i.v.m. een storing" aldaar 8).En dat op m'n vrije dag. Maar ieder nadeel heeft z'n voordeel; een lange dag en volop de ruimte om van muziek te genieten.

Eerst wederom wat tijd in de bekabeling gestoken, de boel nog weer wat verder uit elkaar weten te trekken (signaal en spanningkabels).

Vervolgens de set rustig warm laten draaien en nu eindelijk ook eens 1 op 1 tracks vanaf usb (front NA11) met die vanaf de NAS vergeleken. Door m'n gebrekkige nachtrust ben ik wellicht niet al te scherp vandaag, maar ik kon geen noemenswaardige verschillen ontdekken. Vanaf usb klinkt het ietwat schoner, wat zuiverder en de bass lijkt wat meer druk te bezitten. Maar dat is enkel waarneembaar bij snel schakelen van usb naar NAS. Voor mij een verwaarloosbaar verschil. Vooral ook omdat vanaf usb je enkel track voor track kan selecteren en er geen covers (plaatjes) worden weer gegeven; dat gaat ten koste van het gebruiksgemak. Leuk om het een keer uitgeprobeerd te hebben, maar ik hou het verder bij het streamen vanaf NAS en/of Spotify en internetradio via de SBT.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Als het te minimaal is het verschil, gewoon laten zoals het is. En lekker muziek luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sailor Jan

Quote from: frank2 on February 18, 2017, 16:19:19
Als het te minimaal is het verschil, gewoon laten zoals het is. En lekker muziek luisteren

:wub:

Inderdaad lekker genieten, R!
Wees lief voor jezelf

Xander32

Met usb bedoelde ik een usb-stick. Maar dat terzijde.

Nieuwsgierig was ik naar de uitkomst, daar ik meerdere keren las dat een NA11 via de usb duidelijk beter presteerde dan via een andere aansluiting. Maar dat "duidelijk" valt nogal mee (tegen); een verschil is enkel waarneembaar bij een 1 op 1 vergelijk met eenzelfde track vanaf de nas en betreft een nuance. Het uitprobeersel was voor mij slechts als eenmalige actie bedoelt.

Aansluitend heb ik volop genoten van muziek, via de nas uiteraard. En daar waar ik in mijn hifi verleden, ten tijde van de Usher monitoren, steevast technisch zat te luisteren, is dat met de komst van de huidige ls geheel verdwenen  :music:.


Quote from: frank2 on February 18, 2017, 16:19:19
Als het te minimaal is het verschil, gewoon laten zoals het is. En lekker muziek luisteren

Quote from: Sailor Jan on February 18, 2017, 19:48:34

:wub:

Inderdaad lekker genieten, R!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Quote from: Xander32 on February 19, 2017, 07:42:20
Met usb bedoelde ik een usb-stick. Maar dat terzijde.

Nieuwsgierig was ik naar de uitkomst, daar ik meerdere keren las dat een NA11 via de usb duidelijk beter presteerde dan via een andere aansluiting. Maar dat "duidelijk" valt nogal mee (tegen); een verschil is enkel waarneembaar bij een 1 op 1 vergelijk met eenzelfde track vanaf de nas en betreft een nuance. Het uitprobeersel was voor mij slechts als eenmalige actie bedoelt.

Aansluitend heb ik volop genoten van muziek, via de nas uiteraard. En daar waar ik in mijn hifi verleden, ten tijde van de Usher monitoren, steevast technisch zat te luisteren, is dat met de komst van de huidige ls geheel verdwenen  :music:.
Aah goed dat je t zegt, t drong niet tot me door dat je een usb-stick bedoelde. Ok dus niet noemenswaardig dus. Maakt niet ook veel verschil dat je niet uitgerust was?
Mooie slotconclusie overigens  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

#4488
 :nowink:

... ook in het geval dat ik niet uitgerust ben, kan ik mij steevast evengoed focussen. De tijdspanne waarin is dan echter wel ietwat beperkt. Maar voor het 1 op 1 vergelijken van een drietal tracks is dat geen issue :).

En daarnaast; over welk een verschil hebben we het in hemelsnaam, indien je zo gefocust moet gaan luisteren om die überhaupt waar te kunnen nemen  ;). Niet (meer) mijn wijze van muziek genieten.



Quote from: Maikel_audionerd on February 19, 2017, 08:03:24
Aah goed dat je t zegt, t drong niet tot me door dat je een usb-stick bedoelde. Ok dus niet noemenswaardig dus. Maakt niet ook veel verschil dat je niet uitgerust was?
Mooie slotconclusie overigens  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Quote from: Xander32 on February 19, 2017, 07:42:20
En daar waar ik in mijn hifi verleden, ten tijde van de Usher monitoren, steevast technisch zat te luisteren, is dat met de komst van de huidige ls geheel verdwenen  :music:.
Dan weet je dat je wat goeds te pakken hebt. Heeft mij jaren gekost om volledig in de muziek te kunnen 'verdwijnen'. Heerlijk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Xander32

... maar jouw eigen set is dan ook wel heel erg bijzonder; fraai hoor :thumbs-up:. Ik geloof direct dat daar heel wat tijd en liefde in is gestoken.

Quote from: tompj on February 19, 2017, 14:16:45
Dan weet je dat je wat goeds te pakken hebt. Heeft mij jaren gekost om volledig in de muziek te kunnen 'verdwijnen'. Heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

#4491
Quote from: Xander32 on February 19, 2017, 16:21:01
... maar jouw eigen set is dan ook wel heel erg bijzonder; fraai hoor :thumbs-up:. Ik geloof direct dat daar heel wat tijd en liefde in is gestoken.
Thanks! Maar ook heel veel tegenvallers en mislukkingen gehad. Soms valt iets na een tijdje toch tegen. Maar sindsmijn Memento's aan de Karan en nu met de Serblins is het muziek, muziek, muziek.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Xander32

Een tijdje terug stond er hier op het forum een Karan versterker te koop; die trok m'n aandacht, heb er toen het e.e.a. over gelezen. Een mooie versterker, een mooi merk.

Quote from: tompj on February 19, 2017, 18:11:06
Thanks! Maar ook heel veel tegenvallers en mislukkingen gehad. Soms valt iets na een tijdje toch tegen. Maar sindsmijn Memento's aan de Karan en nu met de Serblins is het muziek, muziek, muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

#4493
Quote from: Xander32 on February 19, 2017, 12:06:34
:nowink:

... ook in het geval dat ik niet uitgerust ben, kan ik mij steevast evengoed focussen. De tijdspanne waarin is dan echter wel ietwat beperkt. Maar voor het 1 op 1 vergelijken van een drietal tracks is dat geen issue :).

En daarnaast; over welk een verschil hebben we het in hemelsnaam, indien je zo gefocust moet gaan luisteren om die überhaupt waar te kunnen nemen  ;). Niet (meer) mijn wijze van muziek genieten.
Persoonlijk kan ik, als ik echt heel moe ben, zeker niet technisch luisteren. Gewoon luisteren kan dan al teveel input geven. Zo zie je maar hoe een mens kan verschillen  ;)
Qua verschil had ik veel meer verwacht, dus vandaar eigenlijk de vraag over de concentratie. Was zeker niet als aanval bedoeld hoor. Gewoon oprechte interesse en verwondering. Thats all
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

#4494
Hey Maikel, ik heb jouw reply geen moment als aanvallend ervaren hoor  :nowink:.

Hetgeen je schrijft herken ik wel; wanneer ik na een drukke dag mijn hoofd vol hebt, kan ik mij minder goed focussen. Op zo'n moment blijft de set ook uit. Maar ten tijde van de test betrof het 'slechts' enige slaaptekort en had ik 's nachts/'s morgens vroeg wat fysiek werk verzet.
En tja, betreft het door mij ervaren verschil, daar kan ik echt niet meer van maken  :).


Quote from: Maikel_audionerd on February 22, 2017, 13:56:02
Persoonlijk kan ik, als ik echt heel moe ben, zeker niet technisch luisteren. Gewoon luisteren kan dan al teveel input geven. Zo zie je maar hoe een mens kan verschillen  ;)
Qua verschil had ik veel meer verwacht, dus vandaar eigenlijk de vraag over de concentratie. Was zeker niet als aanval bedoeld hoor. Gewoon oprechte interesse en verwondering. Thats all
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Quote from: Xander32 on February 22, 2017, 20:27:41
Hey Maikel, ik heb jouw reply geen moment als aanvallend ervaren hoor  :nowink:.

Hetgeen je schrijft herken ik wel; wanneer ik na een drukke dag mijn hoofd vol hebt, kan ik mij minder goed focussen. Op zo'n moment blijft de set ook uit. Maar ten tijde van de test betrof het 'slechts' enige slaaptekort en had ik 's nachts/'s morgens vroeg wat fysiek werk verzet.
En tja, betreft het door mij ervaren verschil, daar kan ik echt niet meer van maken  :).
Aah gelukkig.
Je moet er zeker ook niet meer van maken dan t is.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

... helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen voor de heren Vedder en Hansard ☹️. Dan maar op beide avonden 'plaatjes draaien' van de heren  :confused:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Super blij, het komt toch nog goed, met wellicht m`n beste aankoop sinds jaren op muzikaal gebied;
3 tickets voor Eddie Vedder, met Glen Hansard (!) als support act (xtra concert)  :clapping:.






Quote from: Xander32 on March 10, 2017, 14:51:43
... helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen voor de heren Vedder en Hansard ☹️. Dan maar op beide avonden 'plaatjes draaien' van de heren  :confused:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

https://youtu.be/DgQR0x5ljek

Eddie Vedder


https://youtu.be/lPyX_TSyaZI

Glen Hansard & Eddie Vedder


... een mooie muzikale avond zou moeten gaan lukken   ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT