ps3 of xbox als mediaplayer

Started by lestat1234, April 25, 2010, 13:04:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lestat1234

Hallo,

Ik ben al een geruime tijd aan het denken om een nieuwe spelconsole te kopen.

De keuze ligt tussen een ps3 of een xbox 360 elite.

Beide zijn qua games redelijk gelijk.

Nu wil ik het apparaat ook als mediaplayer gaan gebruiken.
En dan doel ik op gedownloaden series (welke ik veel volg), niet op het gebruik van een blu ray film.
Daar heb ik een stand alone speler voor :)

Maar stuit op een aantal vragen welke ik niet beantwoord krijg via de zoekfunctie. (dit waarschijnlijk door onkunde van mij :))

Hopelijk kunnen (en willen) jullie mij hier mee helpen.

Is een van de twee consoles beter als mediaplayer?
Of zijn ze redelijk gelijk?
Spelen ze beide alles af of zijn er film bestanden welke ze niet kunnen lezen?

Dit zijn de vragen die ik op het moment heb.

Dank je.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

blueray

Ik heb beide consoles. Geen van beide speelt alles af (over het netwerk of rechtstreeks). Ps3 geeft bij mij bijv. geen geluid bij wmv bestanden, xbox speelt sowieso minder formaten. MKV kunnen ze beide niet, iso's, flac voor muziek evenmin. Ik gebruik het streamen van video (nog) niet zoveel, maar als ik het wel doe moet ik de files vaak eerst converteren.

Kortom: ik zou een dedicated mediaplayer aanraden, die zijn er al vanaf 100 euro redelijk allround en de console nemen waar je het meest mee denkt te gamen. Als je niet gamet zou ik persoonlijk geen console aanschaffen... :nowink:
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Madhouse

Same here, ik heb ze ook beiden maar heb een HDX aangeschaft als mediaplayer. Werkt toch echt een stuk makkelijker  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pel

Idem,   hdx1000 voor mkv's.
PS3 kan wel streamen (PS3 mediaserver/ Tversity - zie PS3 topic) maar dan moet je wel een PC hebben draaien die het 'leesbaar' kan maken voor PS3 en een stabiel netwerk.

Van de Xbox weet ik het niet maar zoals gezegd, je moet wel gebruik maken van de games functie anders idd een dedicated mediaplayer.

lestat1234

dank je voor de snelle reply's.
het apparaat is uiteraard hoofdzakelijk voor te gamen.
maar had de hoop dat ik mijn lacie lacinema in de kast kon gooien.
dan moet die nog maar even blijven.
wat voor pc zou je nodig hebben om te kunnen streamen, welke spec moet je dan aan denken.
dan blijft verder alleen de keuze, xbox of ps3 over.
maar weer verder dubben. gr
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

HJ

ik heb net een ps 3 aangeschaft en de xbox staat in de kast simpel om het feit dat xbox live 60€ per jaar kost en ps3 kosteloos is.
ik weet alleen nog niet of de 60€ voor xboxlive wegegooid geld is want ik moet nog maar zien of de online ondersteuning bij sony even goed is.
verder heb ik er een pch200 bij als media player omdat de game consoles gewoon niet alles draaien...

lestat1234

Quote from: hans. on April 25, 2010, 20:44:08
ik heb net een ps 3 aangeschaft en de xbox staat in de kast simpel om het feit dat xbox live 60€ per jaar kost en ps3 kosteloos is.
ik weet alleen nog niet of de 60€ voor xboxlive wegegooid geld is want ik moet nog maar zien of de online ondersteuning bij sony even goed is.
verder heb ik er een pch200 bij als media player omdat de game consoles gewoon niet alles draaien...


Dank je voor de info.
Maar was er vergeten bij te zetten, dat online gamen eigenlijk niet zo heel belangrijk voor mij is.
Mocht ik weer online willen gamen, dan pak ik de pc. :)

Ik wil de speler dus echt voor het solo gamen en dacht dat het misschien mijn mediaspeler kon vervangen.
Dit laatste is het blijkbaar niet al te goed in.
Blijft alleen de keuze voor mij over welke consol.
Had de hoop dat er een winnaar uit de bus kwam qua mediaplayer, zodat mijn keuze makkelijker werd. :P
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

celerontje

PS3 is de beste mediaplayer van de 2, heel simpel.
M.b.v van ''Twonky'' kan je een hoop streamen vanaf je PC, waardoor de mogelijkheden aanzienlijk groter worden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tijse400

en als je ook geen blu ray speler hebt, is de ps3 wel erg handig.
de xbox met hd-dvd bed volgens mij niet een zelfde voordeel. of je moet af en toe toch een verdwaalde hd-dvd moeten afspelen, maar dan is dat slechts een aanvullende feature.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

JeKa

Na een tijdje te hebben geprutst met de ps3 als mediaspeler heb ik er ook een stand alone bijgenomen. Werkt echt stukken beter!

_ MarcelloW _

ik deel de woorden van jeka

heb nu en WDTV live... Had ik veeeeeeeeel eerder moeten doen... Dat gepiel...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jantje112

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=87489

De 360 was altijd de beste van de 2, maar zo te lezen heeft de PS3 een comeback gemaakt. Hierboven zie je een voorbeeld hoe de 360 icm MCE gebruikt kan worden.

Als online gamen niet belangrijk is, op de 360 kun je backups draaien :)

AnubisNefer

Als je wilt gamen en streamen zou ik persoonlijk voor de PS3 gaan.

Online gamen kost niks itt de xbox360 (overigens kun je overal wel een jaarkaart kopen voor 35,-)

Tevens werkt bij mij elke bestand met PS3 Media Server. (MKV,FLAC,AVI noem het maar op) Enige nadeel is dat je de pc aan moet hebben. Ook een nadeel is dat de mkv's bij maar 720p kunnen. Zelfs al heb ik cat6 verbinding en een gigabit router.

De xbox 360 daarentegen vind ik gebruikersvriendelijker met alles. Chat, messaging, downloaden van demos, gametrailers etc. ziet er stukken beter uit (interface) dan op de ps3.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

tijse400

als ik het zo lees is er voor beide iets te zeggen, en zou je eigenlijk beide moeten hebben. maar dan in 1 apparaat.

voor treaming kun jedus al beter iets anders nemen, en voor bluray / HD dvd kun je ook beter een "echte"kopen.

blijft over dat je een cosole alleen voor spelletjes met kopen.. of is dat wel erg kort door de bocht?

het leek mij juist ideaal een ps3 te nemen. blu ray heeft van hd-dvd gewonnen, en ik heb meteen een player voor streaming.
maar zo simpel schijnt het ook niet te zijn, ( bijvoorbeeld audioformaten is ook niet echt "volledig" tot de laatste formaten ?)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Pel

Keuze tussen consoles blijft idd persoonlijk, PS3 heeft nog veel potentie (3d upgrade en nieuwe controllers najaar) en als je het hebt over streamen van series, die zijn meestal 720p en kan qua bitrate over 100mb netwerk. Qua PC is een dual/ quadcore voldoende.

sr7000

Quote from: Pel on April 26, 2010, 17:33:17
Keuze tussen consoles blijft idd persoonlijk, PS3 heeft nog veel potentie (3d upgrade en nieuwe controllers najaar) en als je het hebt over streamen van series, die zijn meestal 720p en kan qua bitrate over 100mb netwerk. Qua PC is een dual/ quadcore voldoende.

Op zich is een simpele pc al voldoende hoor. Ik stream hier 1080p rips op een oud singlecore 2ghz bakkie. En dat gaat prima. Zolang je niet realtime formaten wil omzetten vraagt het niet zoveel van een pc.
Ben nog steeds erg tevreden over de ps3. Het gemak van een alles in een apparaat is mij veel waard. Wat betreft ps3 versus x-box: Zelf ben ik voor de ps3 gegaan aangezien hij redelijk wat minder herrie maakt, en minder vaak stuk gaat. Als je betere kwaliteit wil, dan kun je er natuurlijk dedicated apparaten naast zetten. Alleen geef ik dat geld dan liever uit aan het kopen en huren van blu-rays.  :wub:

Pel

single core? werkt dat goed dan, helaas bij mij niet maar goed dat kan inderdaad aan andere factoren liggen (oude hdd/ netwerk) 

Nou dan wordt het nog makkelijker, kopen die Ps3  8) !

sr7000

Quote from: Pel on April 26, 2010, 18:17:42
single core? werkt dat goed dan, helaas bij mij niet maar goed dat kan inderdaad aan andere factoren liggen (oude hdd/ netwerk) 

Nou dan wordt het nog makkelijker, kopen die Ps3  8) !

Let wel: het gaat dan om rips die speciaal voor de ps3 gemaakt zijn van 4 gig. En dat gaat perfect. Die pc trekt niet alle rips. Als PMS formaten moet omzetten wordt het voor die pc wel te zwaar.

HJ

als je de console enkel om te gamen (niet online dus) gaat gebruiken zou ik persoonlijk voor de x360 gaan.
koop de goedkoopste zonder HDD, is goedkoper dan de ps 3 en (persoonlijke mening) de controlers liggen echt beter in de hand en je vingers schieten ook niet van de triggers zoals bij de ps 3 controller.
is ook een stukje gewenning natuurlijk.

sr7000

Qua gamen is het volgens mij een beetje een kwestie van smaak welke de voorkeur heeft. Beide hebben ongeveer net zo veel voor als nadelen.

De x-box heeft betere controllers, beter online netwerk (maar dan weer niet gratis). X-box had tot voor kort meer games, hoewel de ps3 daar aardig aan het inhalen is.

De ps3 is sneller, maar ook moeilijker te programmeren waardoor games hier niet altijd optimaal gebruik van maken. Ps3 heeft bluray. PS3 heeft een gratis online netwerk. Ps3 is stiller en gaat minder vaak stuk.

Aangezien ik hem ook voor bluray wilde gebruiken was voor mij de keuze snel duidelijk. Als je al een blurayspeler hebt kan ik me voorstellen dat je voor de xbox gaat.

denoontje

Quote from: Pel on April 26, 2010, 18:17:42
single core? werkt dat goed dan, helaas bij mij niet maar goed dat kan inderdaad aan andere factoren liggen (oude hdd/ netwerk) 

Nou dan wordt het nog makkelijker, kopen die Ps3  8) !

Ook ik draaide met een single core en richting de ps3. Niets geen cat 6 zelfs.

Dit ging prima mt ps3 mediaserver en ook tversity.

Maar ideaal was anders...weer altijd de pc aan en met 5 hd-en erin toch wel veel stroom nodig ;-) etc.
Ook ik zette eerst alles om --> veel werk dus. Als je pc tegelijkertijd veel rekenkracht nodig had voor andere zaken...stotteren, al kan dat natuurlijk aan de pc configuratie liggen.

Ik gamede niet, maar dat had ik je al geschreven en heb nu een hdx1000 met 1,5 tb erin.
Extra voordeel, tov oude ps3 gebruik ik de dacs van de avrm ipv de ps3.....

Is anders een (media) pc geen optie, waarom perse een console?

lestat1234

Een console omdat ik ook graag game :)
Ik spel normaal veel online games op de pc, maar door werk en avondstudie heb ik geen tijd voor online gaming meer.
Maar uiteraard wel voor solo games, gezien je dit kan doen wanneer je wilt.

Mijn pc staat eigenlijk alleen uit als ik niet thuis ben.
Maar heb niet zoveel zin om alles constant om te zetten, daar ben ik veel te lui voor.

Op de pc zijn bijna geen interessante (solo) games meer te vinden, waardoor ik weer eens naar een console wil.
Gezien ik hier ook altijd veel plezier uitgehaald heb (heb al eerder 2x game boy, snes, super nes, ps, ps2 en 2x xbox classic gehad).

Kortom ik wil een console om te game, maar had de ijdele hoop dat deze ook mijn Lacie Lacinema Classic (mediaplayer) zou kunnen vervangen.
Dit blijkt uit de bovenstaande ervaringen niet heel lekker te gaan.
Waardoor de Lacie dan lekker blijft staan.

Moet ik alleen nog verzinnen welke console interessanter is voor mij.
Zoals boven genoemd hebben uiteraard ook hier beide  voor en nadelen.
Nog even dubben voor mij dus :)

Allen bedankt voor de input
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega