Led-verlichting

Started by Dr. Gonzo, April 19, 2010, 21:57:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr. Gonzo

Hallo,

Ik ben momenteel bezig om solide zelfbouw speakerstands te maken maar speel met de idee om led-verlichting te installeren.

Korte toelichting:

- de structuur wordt gevormd door 4 draadeinden van 150 cm hoog
- hiertussen worden 3 houten vierkanten geplaatst waarbij deze 'plateaus' boven en onder op hun plaats worden gehouden door moeren + rondellen
- het geheel zal zijn stabiliteit vinden in een kubus die gegoten wordt in beton en even groot is als de 3 tableaus, de vier draadeinden worden hier in geplaatst
- het onderste tableau wordt op de kubus geplaatst om het geheel af te werken
- op het bovenste tableau rust de speaker

Concreet: onder het middelste tableau zou ik graag een blauwe led-verlichting aanbrengen die voor de verlichting moet zorgen tijdens de film.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

tia

Diablo666

Persoonlijk zou ik geen led verlichting willen zien tijdens de film, dat leidt alleen maar af van de film.
Maar als je toch led verlichting neemt, gebruik dan industriƫle ledstrips, die zijn 12 volt, zelfklevend en eenvoudig koppelbaar, bijvoorbeeld deze: http://www.ledtown.nl/index.php/LED-Strips/LEDStrip-color-Blauw/flypage.tpl.html
Je hebt wel een aparte LED trafo nodig, die zijn vrij prijzig (ook via bovenstaande link te vinden).
Let wel, deze leds geven flink wat licht af, meer dan menig philips thuis led stripje, dus een  8) is misschien wel nodig.
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

JeKa

Ikea heeft betaalbare leds.