Waar amaray blu-ray box van 10mm te koop?

Started by riwi, April 19, 2010, 21:48:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

In navolging van fugazi's speurtocht naar de super jewel boxen zoek ik de dunne blu-ray doosjes zoals we die in NL en de VS kennen.
Als je BDs besteld in Engeland krijg je vaak de dikkere 14mm dikke doosjes er omheen.

Die wil ik vervangen door dunnere 10mm doosjes. Staat mooier en er passen er meer op een plank ;)

bij opus hebben ze alleen de 14mm versie : http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&view=foto&pdid=12831

Ik zoek dus de dunnere :)  Waaro 0 waaro ?  :)

Ronin79

Je zou het eens bij Big Dennis kunnen proberen.  ;)

riwi


Ronin79

Graag gedaan  ;)

Ik heb er ooit wel eens besteld, net zoals ik dat wel eens bij Opus Supplies doe.
Daarom wist ik het  ;)

riwi


Ronin79

Kijk eens aan, kun jij weer een tijdje vooruit  ;)

riwi

Goede shop. Ze zijn net al geleverd en ik heb al 15 schijven omgezet van 14mm case naar 10mm.
Sommige covers moest ik 1 of 2 mm bij snijden (beide zijden) om ze in de hoes te laten passen.

Maar werkt perfect. Passen er nu 25 op een plank ipv 20 van die dikke, bovendien staat het mooier :)

Kjelt

Zijn dit echte amaray (dus met zo'n goed druk ejectknopje in het midden) of andere merk waarbij je van die ingesneden circel ringetjes hebt en je het schijfje bijna moet breken om hem eruit te krijgen?

riwi

Is wel met druk knopje, maar niet zo'n super effectief knopje.
Bij de originelen heb je een 2 voudig knopje waardoor de schijf echt helemaal los komt.
Bij deze nieuwe heb je aan een kant van de circel een stukje wat los gaat, maar je moet nog wel iets aan de schijf trekken.

Kjelt

Quote from: riwi on April 21, 2010, 16:10:19
Is wel met druk knopje, maar niet zo'n super effectief knopje.
Bij de originelen heb je een 2 voudig knopje waardoor de schijf echt helemaal los komt.
Bij deze nieuwe heb je aan een kant van de circel een stukje wat los gaat, maar je moet nog wel iets aan de schijf trekken.
Daar valt wel mee te leven denk ik? Ik zal het eerst wel eens testen bij jou.
Waar ik me echt groen en geel aan erger zijn die klemschijfhouders waarbij ik soms het gevoel heb dat de bd gaat breken voor ie los laat.
De meeste US Lost boxen hebben bij mij zo'n bagger klemhouder.

riwi

Valt prima mee te leven hoor. Is weinig mis mee.

plaatje (links de 10mm versie van bigdennis met enkele release knop) (rechts de originele 14mm box met dubbele release knop) :

Kjelt

Quote from: riwi on April 21, 2010, 17:35:32
Valt prima mee te leven hoor. Is weinig mis mee.
plaatje (links de 10mm versie van bigdennis met enkele release knop) (rechts de originele 14mm box met dubbele release knop) :
Bestaan er uberhaupt wel officiele Amaray 10mm cases, want ik kan enkel deze vinden.

Sol

Ben ik dan echt de enige die de 'fatties' mooier vind? :blush:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Ik vind ze een beetje dik eigenlijk! ;D
Maar ze zijn wel lekker stevig, i.t.t. die allerdunste BD doosjes, zoals bv. de NL uitgave van Avatar, waarbij het doosje vreselijk ging buigen bij het openen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: Sol on April 22, 2010, 00:05:26
Ben ik dan echt de enige die de 'fatties' mooier vind? :blush:

Wie weet. Ik heb 14 fatties over momenteel ;)

Robbert54

ik stoor me niet aan de fatties of thinnies, maar wel aan de doosjes zelf. bagger dingen. geef mij maar gewoon weer zwart of de transparante PS3 doosjes.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kjelt

Quote from: The Vampire on April 22, 2010, 03:09:56
ik stoor me niet aan de fatties of thinnies, maar wel aan de doosjes zelf. bagger dingen. geef mij maar gewoon weer zwart of de transparante PS3 doosjes.
Waar ik me eigenlijk het meeste aan stoor is dat de maatschappijen nauwelijks meer boekjes in de doosjes stoppen met wat er op de disc staat. Zeker bij tv series wil ik soms wel eens weten hoe een aflevering heet en hoeveel er op de disc staan. Bij lost S5 bv nergens te vinden  >:(  Dan die oude tijd met laserdiscs in die dikke dozen met hele boeken en mooie A4 kleurenfolders  :wub:
Maar goed dit is natuurlijk wel weer flink offtopic  :D

Sol

Quote from: riwi on April 22, 2010, 02:17:18
Wie weet. Ik heb 14 fatties over momenteel ;)

Gaaf! Ik heb nog wel een paar BR's in slims zitten, maar ben bang dat het dan lelijk wordt (inlays die net iets te klein zijn, en je dus randjes ziet). Ik zal straks even een slim inlay in een fattie doen, kijken hoe het eruit ziet.
Fatties vind ik niet alleen mooi, maar ze hebben meestal ook een fijner sluitmechanisme en een fijnere release uit het hoesje.

En ja...booklets, jammer dat je ze nog zo weinig ziet inderdaad. Bij SE's meestal dan weer wel, maar dan betaal je ook weer een paar euro's extra... :-\
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

James T. Kirk©

Als er nog steeds mensen opzoek zijn naar Blu Ray doosjes van Amaray 11 mm of zelfs doosjes van 6 mm (niet Amaray), kijk dan eens HIER Ik twijfel aan die 6 mm doosjes: zijn ze niet te slap of moet ik niet teveel van de binnenhoesjes afknippen? Het scheelt wel lekker veel ruimte in je kast, maar de rug 'lezen' zal wel over zijn...
take care,
____________________________Jim©

riwi

Als ik de cover van een 14mm BD in een 10mm doosje stop moet ik met de papier snijder van beide zijden 1 a 2 mm afknippen.
Heel soms is de cover al geschikt voor een 10mm box, maar de meeste moet je wel bijsnijden.

Ik denk dat als je een 14mm origineel naar een 6mm box moet terugbrengen dat je in sommige gevallen tekst weg moet snijden.

Bij de de 10mm box met gesneden 14mm inlay zijn de ruggetjes nog prima te lezen :) Bij 6mm ... ???

James T. Kirk©

Nou ja, ik heb maar zo'n stuk of 5, 14 mm doosjes. Dus ga maar terug naar 11 mm. Overigens is het balen dat er nergens in mijn woonplaats die dingen gewoon los te koop zijn in een winkel en als je ze bij die zaak die ik linkte, aanschaft, dan moet je € 7,95 verzendkosten betalen, m.a.w., dat doe je alleen als je veel meer nodig hebt dan een paar doosjes..... Iemand die nog wat 11 mm doosjes heeft liggen?  :)
take care,
____________________________Jim©

riwi

Bij bigdennis komt er 5.75 bij. 5 doosjes kosten 1.95. De post verdient er dus het meeste aan :)

James T. Kirk©

Quote from: riwi on July 30, 2010, 21:11:55
Bij bigdennis komt er 5.75 bij. 5 doosjes kosten 1.95. De post verdient er dus het meeste aan :)

Dat waren toch geen Amaray's?
take care,
____________________________Jim©

riwi

Quote from: James T. Kirk© on July 30, 2010, 23:21:15
Dat waren toch geen Amaray's?

Ik heb daar wat over gelezen.
Amaray's zijn engels (engels merk). In engeland is gekozen om alle blurays in 14mm te stoppen. Ergo alle amaray zijn 14mm. Alle 10mm zijn geen Amaray.

James T. Kirk©

Quote from: riwi on July 31, 2010, 03:24:46
Ik heb daar wat over gelezen.
Amaray's zijn engels (engels merk). In engeland is gekozen om alle blurays in 14mm te stoppen. Ergo alle amaray zijn 14mm. Alle 10mm zijn geen Amaray.

Amaray is een merk, ik heb hier thuis 11 en 14 mm Amaray Blu Ray doosjes, nou jij weer...
take care,
____________________________Jim©