vragen omtrend lay-out en berichten aanmaken

Started by solitaire, April 19, 2010, 11:18:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Sinds kort maak ik gebruik van een nieuwe PC (Win XP + IE laatste versies incl. alle updates).

1. Bij het intypen van tekst in bv. het veld "begin een nieuw topic"/"antwoord" verlies ik de tekst uit beeld wanneer het veld vol is en er een 'schuif' aan de rechterkant van dat veld verschijnt: naar beneden scrollen om nog te zien wat je typed kan, maar bij iedere toets-input verspringt de schuif eerst helemaal naar veld-top, om direct daarna terecht te komen telkens per toets input een regel hoger dan de getypte tekst, tot, als je gewoon doortyped, het beeld 'veld-top' blijft staan (de schuif blijft gewoon zichtbaar, zodat je ziet dat het veld groter is dan je ziet, en de tekst blijft ook gewoon aanwezig). Op deze manier type je wanneer het oorspronkelijke veld vol is de tekst 'op de tast' in: wanneer je naleest om tekst fouten te corrigeren verschuift het veld weer regel voor regel omhoog voor iedere toets input. Vooral de laatste regels van je tekst typen / corrigeren is een hele opgave geworden zo... Het opvallende is dat dit probleem alleen op dit forum speeld (dat ik nu weet).
Is dit een nieuwe manier van het forum mij de attenderen teksten niet te lang te maken (:worship:) of weet iemand hoe ik mijn muisinstellingen zo moet aanpassen dat dit verschijnsel verdwijnt (muis is Logitech MX1000 laser, met nav. deze problemen ook de bijbehorende software geinstalleerd).

2. Als ik een post aangemaakt en geplaatst heb verspringt het forum naar de pagina waarin gepost is, page-top. Volgens mij was bij mijn oude PC het mogelijk na het posten terug te keren naar exact het geposte bericht (mijn voorkeur), maar dit krijg ik nu niet ingesteld.
Weet iemand of dit idd. kan, en hoe ik de instelling maak ?

3. Regelmatig vallen mij vreemde dingen op qua forum lay-out. Veelal in elkaar geschoven tekstvelden (zoals op onderstaande foto bij "meld dit bericht aan moderator"). Het maakt het lezen van het forum soms wat lastig.
Is hier een oplossing voor (ergens een instelling op mijn PC omzetten oid.) ?

Heeft iemand suggesties ?



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiofiel

Geen Internet Exploder gebruiken is het enige advies dat ik kan geven. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jeroen de Waal

Het beste antwoord idd, maar als er toch een macabere rede is om IE te gebruiken zou je voor htforum de compatibiliteitsweergave kunnen inschakelen.
Er zijn al meerdere topics over het probleem van m$.


Jeroen.

solitaire

Op "compatibiliteitsweergave" laat het zich makkelijk zoeken, en succesvol; uit mijn wazige probleemomschrijving lukte het me niet een kernbegrip te distilleren om op te zoeken ... Excuse dat ik er niet meer aandacht aan heb geschonken vóór het posten van m'n vraag.

"Compatibiliteitsweergave" is aangezet, en de problemen lijken verholpen. Thanks !

Waarom IE ? Gemakzucht ... 'k Heb een hekel aan het me eigen maken van nieuwe software. Als er een overzichtelijke browser is die zo ingesteld kan worden dat je kan surfen met maximaal gebruik van screensize (een beetje een tegenstrijdigheid in itself ...), dan hoor ik het wel (IE kan alleen werkbalken verbergen bij de eerste unieke startup, which I hate, dus dat is een belangrijke wens ...). Maar wellicht dat er op dit forum al info over is: 'k ga me d'r eens in verdiepen.


Is er een mogelijkheid op dit forum na het posten terug te keren naar exact het geposte bericht ?


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Damn, na het posten keerde ik zonet terug naar exact het geposte bericht ... Komt dat ook door "compatibiliteitsweergave" ?



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jeroen de Waal

Profiel --> Lay-out voorkeuren --> Altijd terug naar het topic na posten


Jeroen.

solitaire

OK, alles opgelost !

:inlove:

Nu moet ik alleen leren leven met het gegeven dat mijn browser voorkeur 'macaber' is :nopompom: ...

;)

Dank, heren !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jeroen de Waal

Ik zei dat de rede van gebruik macaber is  O0

Graag gedaan!


Jeroen.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.