kwaliteit ipod muziek

Started by bigbro, April 18, 2010, 12:25:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Quote from: Roger Black on April 20, 2010, 05:33:43
Wat waarschijnlijk de reden is van je constatering is de manier van aansluiten. De D/AC van de Ipod is niet zo goed. Als je de ipod via de hoofdtelefoonaansluiting op een set aansluit dan gaat er veel verloren. Heb je een Ipod dock transport met dus digitale uitgangen zoals de Wadia, en er vervolgens een externe dac op aansluit zoals de Dacmagic, dan zal je verbluft zijn van het resultaat.

Daarbij, op bose klinkt alles als een brei en in de auto heb je veel last van omgevings geluiden en veel andere negatieve invloeden.

Groet,
Roger

Dank, daar heb ik iets aan.

danielo

#26
Quote from: richardfm on April 19, 2010, 12:07:45
Laatste wat ik erover schrijf/kwijt wil.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je van muziek kan/wilt genieten, dit via multimedia gaat doen.
Het maakt niet uit of het via een brander en/of via de HDD komt, het blijft minder van kwaliteit en al helemaal als het van een ander komt(download).

Ieder zijn lol, precies, ik mijn CDtje in de CD speler om te genieten.
De rest is minder van kwaliteit en is je genot minder.

Iedereen moet denken wat die wil als het beter voor jouw klinkt gebruik je neem ik aan de interne dacs van de cd speler. opzich is afspelen vanuit geheugen (elke ipod laad vele minuten audio in geheugen in en zet dan de indien aanwezig hd uit) zelfs een betere manier dan vanuit een cd ivm jitter. Indien je digitaal de data eruit pakt en dan een dac ingooit kan het resultaat wel eens beter zijn van van een cd speler. Met andere woorden een ipod/appleTV/mac/pc kan een meer dan prima digitale transport zijn van de bitjes die in concept een meer constante flow (jitter) heeft.

Persoonlijk gebruik ik een AppleTV (digitaal uit) naar mijn pre/pro en dan gaat minstens net zo goed als mijn redelijke goeie cdspeler met alle voordelen van de gui/remote/keuzes.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

WilcoL

#27
Quote from: Roger Black on April 20, 2010, 05:33:43

...en in de auto heb je veel last van omgevings geluiden en veel andere negatieve invloeden...

Groet,
Roger

Ik hoop toch dat ik spoedig -als de iPod Classic binnen is- nog net zo van mijn muziek in de auto kan genieten als wanneer ik een Cd'tje draai  ;). En het is zeker lastig in een auto, maar het biedt tegen relatief "geringe kosten" toch heel veel mogelijkheden die in de woonkamer wat duurder & moeilijker te realiseren zijn (actieve aansturing & filtering en time-alingment bijvoorbeeld  ;)).

En wat betreft die topicvervuiler die hier actief was: een plaat opzetten heeft dus ook niets met genieten te maken volgens jou, want dat is verre van digitaal??? Yeah, right!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Roger Black

Quote from: WilcoL on April 20, 2010, 17:14:59
Ik hoop toch dat ik spoedig -als de iPod Classic binnen is- nog net zo van mijn muziek in de auto kan genieten als wanneer ik een Cd'tje draai  ;). En het is zeker lastig in een auto, maar het biedt tegen relatief "geringe kosten" toch heel veel mogelijkheden die in de woonkamer wat duurder & moeilijker te realiseren zijn (actieve aansturing & filtering en time-alingment bijvoorbeeld  ;)).

En wat betreft die topicvervuiler die hier actief was: een plaat opzetten heeft dus ook niets met genieten te maken volgens jou, want dat is verre van digitaal??? Yeah, right!

Hey Wilco,

Maar jij hebt dan ook serieus je auto onder handen genomen en en érg mooi spul in zitten! Desalniettemin heb ik nooit in de/een auto ruimtelijkheid en stereobeeld mogen ervaren zoals dat in een huiskamer met 'relatief' iets beter dan middelmatige speakers kan...  :notify:

WilcoL

Dat vráágt gewoon om een luistersessie...eigenlijk  ;D ;)! En dan ken ik nog wat auto's die echt véél beter dan die van mij klinken! Ben ook nog steeds niet klaar, want effe een tweeter op je A-stijl plakken gaat helaas niet op, haha! Maar inderdaad; alleen al de akoestiek van een gemiddelde huiskamer is natuurlijk al een heel stuk beter dan een auto-interieur!

Enfin; het grootste nadeel van een iPod vind ik dat het een Apple-product is -vanwege de niet-universele ondersteuning- en dat zoiets als FLAC dus ook niet afgespeeld kan worden...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

EJ

#30
Ik ben zeer tevreden over het gebruik van mijn iPod in de auto. Hangt dan ook aan een bovengemiddelde installatie, maar niet zo extreem als andere posters hier. ;) (Alpine BT113, Kenwood KAC-X4d 4 kanaals eindtrap, Boston acoustics Pro 5.2 en custom built sub op basis van Boston acoustics Pro 10, luidsprekers zijn oud, maar spelen voortreffelijk). Kwaliteit is en blijft afhankelijk van de aangeleverde mp3/aac/wav.

Tweeter kan wel op a stijl geplakt worden hoor. ;-)