Nieuwe harddrive in Mac

Started by CineSmurf, April 17, 2010, 12:31:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Zo, gisteren de nieuwe harddisk en geheugen ontvangen en in de mac gebouwd. Draait als een zonnetje.  :pompom:

Dat CCC werkt echt briljant. Het kopieert alleen niet mijn bootcamp partitie. Iemand een idee hoe ik die zou moeten overzetten? Of beter maar gewoon opnieuw installeren?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

dd zou altijd moeten werken. Maar dan moet je wel exact weten waar die partitie zit en moet je die vermoedelijk weer op dezelfde plek op de nieuwe schijf terug zetten.

Let op: garantie tot aan de deurknop. Nog nooit geprobeerd.

CineSmurf

Eigenlijk heb ik windows 7 nooit gedraaid, dus wellicht is het niet zo belangrijk  ;)

Op de een of andere manier doet het geluid niets meer. Ik denk dat ik maar eens moet kijken wat er aan de hand is. Wellicht toch een kabeltje niet goed aangesloten?

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

Quote from: CineSmurf on April 30, 2010, 00:05:14
Eigenlijk heb ik windows 7 nooit gedraaid, dus wellicht is het niet zo belangrijk  ;)

Op de een of andere manier doet het geluid niets meer. Ik denk dat ik maar eens moet kijken wat er aan de hand is. Wellicht toch een kabeltje niet goed aangesloten?


En anders kan ik je VirtualBox aanraden. Kun je ook snapshots maken voor als het weer eens crasht. ;)

CineSmurf

Ik draai virtualbox al voor XP en dat werkt inderdaad uitstekend op de mac.

Heb je enig idee hoe het komt dat het geluid niets meer doet? Ik zelfs de opstarttoon krijg ik niet meer te horen. systeemprofiel geeft wel aan dat er audio aan boord is.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Geluid probleem opgelost. Ik had een stekkertje niet goed aangesloten.  :-[

Kan je ook echt goed windows 7 draaien onder virtualbox? Voor spelletjes ed. Ik kreeg eerder vaak foutmeldingen als je met directx etc aan de slag gaat.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

Quote from: CineSmurf on April 30, 2010, 11:02:58
Geluid probleem opgelost. Ik had een stekkertje niet goed aangesloten.  :-[

Kan je ook echt goed windows 7 draaien onder virtualbox? Voor spelletjes ed. Ik kreeg eerder vaak foutmeldingen als je met directx etc aan de slag gaat.
Geen idee of directx op mac al wordt ondersteund. Op linux iig wel. Maar ik draai dan ook geen windows 7, en geen spelletjes. Alles via terminal server/rdp. :D

Erik

Dx was altijd een probleem maar volgens mij wordt het wel enigszins ondersteund door de commerciƫle pakketten van virtual box weet ik het niet.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ

Quote from: Erik on April 30, 2010, 11:43:01
Dx was altijd een probleem maar volgens mij wordt het wel enigszins ondersteund door de commerciƫle pakketten van virtual box weet ik het niet.

1 VirtualBox is net zo'n commercieel pakket als de anderen.
2 VirtualBox was een van de eerste met hardware accelerated video support.

Wist je vast niet. ;)

Jammer is dat VirtualBox van Sun^H^H^HOracle is. Oracle zal het (zeer veel belovende) project vast de nek om gaan draaien.

CineSmurf

Dat zou wel jammer zijn. Wellicht een leuke management buy out?  ;D

Ik gebruik VB nu vooral voor mijn werk, dat is echt fantastisch. Voorheen werkte ik met Terminal Server, maar dit gaat veel lekkerder. Onze firewall draait alleen onder XP, dus ideale oplossing zo.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

#35
Quote from: EJ on April 30, 2010, 11:56:39
1 VirtualBox is net zo'n commercieel pakket als de anderen.
2 VirtualBox was een van de eerste met hardware accelerated video support.

Wist je vast niet. ;)

Jammer is dat VirtualBox van Sun^H^H^HOracle is. Oracle zal het (zeer veel belovende) project vast de nek om gaan draaien.
Klopt :) hoop verandert dan, wel mooi dat het eindelijk kan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill