Popcorn

Started by Arno P, September 5, 2003, 22:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Nu heb ik (ondanks dat mijn HT nog niet af is) toch een princess popcorn apparaatje gekregen van mijn vrouwtje....maar wat is nu de beste manier om de lekkerste popcorn te maken....iemand eigen ervaring die verder gaat dan alleen het apparaat met mais te vullen en de droge popcorn te eten?

J.A.F._Doorhof

 ;D
Ik weet niet hoe je apparaat werkt maar als je het goed wilt doen doe je het volgende (tenminste dat geldt voor de echte automaten).

* Koop mais
* Koop maispitten olie, zonnebloem olie kan ook maar smaakt minder.
* Koop zout
* Verwarm de ketel ongeveer 2 minuten totdat het echt goed warm is.
* Doe de olie in de ketel en laat dit 2 minuten staan.
* Doe er nu een redelijke hoeveelheid zout bij (je zult moeten testen wat lekker is).
* laat dit nog eens 2 minuten staan opwarmen.
* Gooi nu de mais erin en sluit de ketel, binnen een kleine 20-30 seconden moet het poppen beginnen, laat dit netjes uitpoppen maar wacht niet te lang.
* Schep de mais in een schaal en strooi hier weer zout overheen, dit bepaald de uiteindelijke smaak.
* eet smakkelijk.

Voor zoet:
Doe exact hetzelfde maar doe er tegelijkertijd met de mais suiker bij, laat de zout volledig achterwegen.

LET OP !!!!
Suiker maakt een ENORME bende en zorgt voor een zwarte ketel het beste kun je popcorn suiker kopen bij bv Jimmie's popcorn.
Ik heb binnenkort ook weer wat spul nodig dus ik zal een topic openen voor een powerbuy normaliter kun je daar namelijk niet los kopen, maar meestal zijn ze zeer vriendelijk tegen ons thuis poppers :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

De yanks gooien er nog zelfs boter doorheen, laatst geprobeerd en ik moet zeggen dat het een aardige variant is...mits met mate...

Lijkt wel een kookprogramma.. ;D

blue-eyes

Koken met Frank, Omroep Flevoland, elke morgen om 10:00 uur

;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GTDesign

Die Frank weet ook alles hé ;D

bartm

GT,

Verkeerde topic, ga dat doen waar je goed in bent, en foto's. ;D

vrgr Bart
Sony DVP-NS900V, B&W600 S2, Infocus X1 , Beamax M serie  
Vincent SAV-C2, Vincent SAV P200, that's it

MrPink

Wat je ook als strooisel kunt gebruiken is Gomasio, dat is een mengsel van gemalen sesam en (zee)zout. Is ook zelf te maken. Erg lekker! :)

Groetjes,
Oscar

Arno P

BartM...moest even lachen om je reactie op GT....gun die jongen toch ook even rust, het is al zo'n mega klus waar die aan bezig is... ;)

Arno P

En..Gomasio? Ik neem aan dat het ook als de rest over de popcorn moet na het "poppen" en niet tijdens..???

Weet iemand toevallig hoe je die suikerlaag erop krijgt zoals die vaker bij commerciele popcorn erop zit ?

(En niet zeggen dat ik die popcorn dan gewoon kant en klaar moet kopen he? ;D)

J.A.F._Doorhof

Hi,

De suikerlaag is redelijk simpel GENOEG suiker op het JUISTE moment ;D, en een ECHT ketel, het licht aan de temperatuur of de suiker laag ook echt een laag wordt, de commerciele ketels worden een stuk heter dan de consumenten uitvoeringen, wij hebben een kleine Crettors staan en die ketel wordt echt enorm heet in een hele korte tijd.

Vertel eens wat meer over die boter, ik heb in Amerika een paar keer popcorn met boter gehad en dat was inderdaad fantastisch maar als ik het hier doe hou je een vette drassige massa over.

Vertel ook eens wat meer over dat zout ;D.

Kooktips op het HT forum, ach moet kunnen of is dit offtopic.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

Helemaal niet off-topic....het gaat nog steeds over popcorn en ik stel voor zo lang door te posten totdat alle geheimen van de ultimate popcornvarianten doorgrond zijn.....

Oftwel (boedistisch) als die mannen niet eens perfecte popcorn kunnen maken, dan zal het met hun techniek wel helemaal fout zijn...

Nou de boter, in de handleiding werd er vermeld dat je de boter kon smelten in het bakje boven op het machinetje gedurende het "poppen", het werkt aardig maar in de magnetron is volgens mij logischer en sneller...

Ik heb de popcorn in een grote afsluitbare plastic bak gedaan en het eerst de vloeibare boter eroverheen verdeeld. En dan.....heel goed gaan rammelen (met de deksel erop welteverstaan). Als je het idee hebt dat de boter goed alle kanten is opgeflatst (en je ziet ook in de bak dat de wanden een mooi laagje hebben gekregen). dan kan er royaal de poedersuiker overheen en weer rammelen...
De suiker blijft nu perfect plakken op de popcorn en niet zoals in de droge versie dat de suiker zich nog moet bedenken waar hij zich nu weer eens aan vast moet houden ;D. Om op safe te spelen zou je de popcorn nog even over keukenpapier kunnen halen of in ieder geval in een andere bak stoppen zodat eventuele achtergebleven boter er niet voor zorgt dat het al te soppig wordt.


En ik moet zeggen het smaakt voortreffelijk
;)

MrPink

Quote from: Arno P on September  6, 2003, 09:28:00
En..Gomasio? Ik neem aan dat het ook als de rest over de popcorn moet na het "poppen" en niet tijdens..???
Ja inderdaad. Zorg ervoor dat de popcorn niet al te droog is als je het erop doet, dan plakt het eraan. :)

Groetjes,
Oscar

Arno P

Iemand ooit kaas popcorn geprobeerd ?

Grindtegel

Ik heb het wel eens op, is best lekker maar gaat heel snel tegenstaan in tegenstelling tot zoete popcorn waar ik noooooit genoeg van krijg.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Arno P

Zelfgemaakt? hoe heb je het gedaan en met welke kaas?

Grindtegel

Niet zelfgemaakt, ik heb het ooit op in Pathe Rotterdam, maar toen werd het gratis weggegeven. Ik heb het zelf nog nooit in een bios te koop zien staan.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Arno P


Arno P

Nu zit ik hier toch met een scheef oog naar de popcornmachine "Goldrush Antique" te kijken.... ::)

def0012

Geef mij maar lekker simpel zoute popcorn uit de witte toverdoos   :P
niet te moeilijk doen.

Savart

Ik vind de Kinepolis-popcorn toch echt het einde.
En dat is gekarameliseerde popcorn.
Nu zoek ik al lang hoe ik dit moet maken, kan iemand mij helpen?
Ja, gewoon in de winkel gaan kopen of een popcorn-machine kopen
bij www.popcorn.de maar kan ik dat zelf thuis niet maken?

Arno P

Quote from: Hypoliet on July  3, 2005, 18:25:27
Ik vind de Kinepolis-popcorn toch echt het einde.
En dat is gekarameliseerde popcorn.
Nu zoek ik al lang hoe ik dit moet maken, kan iemand mij helpen?
Ja, gewoon in de winkel gaan kopen of een popcorn-machine kopen
bij www.popcorn.de maar kan ik dat zelf thuis niet maken?

Volgens mij heb je wel speciale caramel topping hiervoor die je dan in een popcornmachine moet toevoegen..

astrobart

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  6, 2003, 10:00:06
Hi,

De suikerlaag is redelijk simpel GENOEG suiker op het JUISTE moment ;D, en een ECHT ketel, het licht aan de temperatuur of de suiker laag ook echt een laag wordt, de commerciele ketels worden een stuk heter dan de consumenten uitvoeringen, wij hebben een kleine Crettors staan en die ketel wordt echt enorm heet in een hele korte tijd.

Vertel eens wat meer over die boter, ik heb in Amerika een paar keer popcorn met boter gehad en dat was inderdaad fantastisch maar als ik het hier doe hou je een vette drassige massa over.

Vertel ook eens wat meer over dat zout ;D.

Kooktips op het HT forum, ach moet kunnen of is dit offtopic.

MvrGr.
Frank
Nou heb ik toevallig een 9 tal maanden in de states gewoond (jaja 10 kilo erbij >:( )
De boter gaat na het poppen erover heen, in vloeibare vorm.
Volgens mij gewoon roomboter.
Ze pompten het zo uit een vat over die bakken heen, net zoals een biertje uit een tap ;D

astrobart

overigens een gietijzeren pan op een gaspit werkt behoorlijk goed, maar is iets makkelijke als je een open keuken aangebouwd hebt aan je HT ::)