Power amp comparison

Started by daxie, March 13, 2010, 13:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daxie


jasjenl

Opmerkelijk dat hij de Marantz MM8003 beter uit de verf vind komen dan de Parasound 2205, ik denk dat met wat moeilijkere speakers deze vergelijking wel eens andersom had kunnen uitvallen. Dat maakt zo'n vergelijking van (eind)versterkers ook eigenlijk weer een beetje zinloos als je het type speakers niet in de vergelijking meeneemt. Ik denk dat over het algemeen de match tussen versterker en speakers belangrijker is dan de kwaliteiten van de versterker op zich. Desalniettemin toch interessant leesvoer :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

daxie

Quote from: jasjenl on March 13, 2010, 14:12:08
Opmerkelijk dat hij de Marantz MM8003 beter uit de verf vind komen dan de Parasound 2205, ik denk dat met wat moeilijkere speakers deze vergelijking wel eens andersom had kunnen uitvallen. Dat maakt zo'n vergelijking van (eind)versterkers ook eigenlijk weer een beetje zinloos als je het type speakers niet in de vergelijking meeneemt. Ik denk dat over het algemeen de match tussen versterker en speakers belangrijker is dan de kwaliteiten van de versterker op zich. Desalniettemin toch interessant leesvoer :)

Klopt volledig wat je zegt, maar is toch leuk om te lezen.

garmtz

Ben het absoluut niet eens met zijn mening over de Parasound! En ik heb ook aardig wat gehoord (ook de P7).

tiptop

Wel interessant om een ander zijn mening te lezen. vooral omdat hij er zoveel to elkaar heeft gezet. :)

Morgen neem ik de Cambridge Audio 840W mee naar Clockwork voor een vergelijking met de XPA-5.

Kan ik dan kort hier een uitslag plaatsen?

(wil het topic niet vervuilen natuurlijk, maar dit lijkt me wel een topic waarin ik dit kwijt kan) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.