X10 via pc of afstandsbediening?

Started by Arno P, September 5, 2003, 22:13:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Arno P

Is het aan te raden om de macro's via de PC te laten lopen, of kan de afstandsbediening dit ook goed ?

J.A.F._Doorhof

Een pronto of achtige kan dit perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

En....de AB van Marmitec...? Ook goed of beter van niet ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

Geen ervaring mee? :o Wordt het dan niet eens tijd...? ;D

jaco

Het nadeel van het aansturen met de pronto is dacht ik dat je de pronto moet blijven richten tijdens de macro.
Dus als die lang zou duren en je 'zwalkt' wat rond met je pronto houdt misschien de macro halverwege op.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om met 1 X10 commando een macro in die X10 PC module te starten. Die kan toch ook losstaand werken..
Dit heb ik echter nooit geprobeerd, maar er zijn wel mensen hier die dat wel gedaan hebben.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Arno P

Wat de macro en rondzwalken betreft heb je volgens mij gelijk. Ik wel dat als je de X10 omzetter hebt die IR van de AB omzet naar X10 dat je gerust rond kunt lopen. Het zou beter zijn als de AB HF zou sturen (zoals die van marmitec...als ik mij niet vergis)

Jan-Remco Dijkstra

Ik gebruik de AB van Marmitek, maar niet voor macro's. De macro's kun je nl via je pc in de computermodulde downloaden, zodat die ze voor je uitvoert. De pc hoeft daarvoor niet aan te staan.


Arno P

Maarrr...als je de pc optie niet gebruikt...voldoetr de AB dan voor de macro's of heb je het zo nog niet geprobeerd ?

jaco

Volgens mij moet je 1 commando met je IR afstandbediening (pronto bijvoorbeeld) kunnen sturen, die dan de PC module oppakt (via de IR ontvanger natuurlijk..), en vervolgens een macro uit gaat voeren met meerder stappen.
Ik denk ook dat Jan-Remco dat bedoeld.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

De_Sint

Via de Pronto naar de PC is mogelijk (scenes op PC) houd echter wel rekening met een vertraging in tegenstelling tot een directe commando naar een module.

Marmitek AB's zijn ook niet 100%. Niet elke RF commando komt goed aan, waardoor je ook wel eens een schakeling uit je macro mist als je met die AB's rond 'zwalkt'

Als snelheid geen issue is, programmeer dan een event op je PC. Dan is 1 RF/IR commando genoeg.


Arno P

Hier kan ik wel wat meee. Wat verwacht je ook anders van de Sint... ;)

Marc

Nu eindelijk de fasekoppeling, de filtering en de versterking van de signalen goed werkt bij mij, gebruik ik macro's in de Pronto en in de CM11. Dat werkt prima, maar sommige on/off signalen moet je meerdere malen programmeren, anders werkt het niet altijd.
Overigens, het rondzwalken met de Pronto is redelijk toelaatbaar. Er komt zo'n sterk signaal uit dat je niet echt hoeft te richten. Mijn pj staat achter mij en die reageert nog wel op mijn Pronto als ik naar voren richt.