The Best of Both World,s

Started by morca, April 14, 2010, 23:21:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

onlangs kreeg ik 2 alpine woofers van mijn oom die nog bijna nieuw zijn
deze hebben een paar jaar in zijn auto gezeten en gebruikt ze niet meer

het zijn wat oudere maar wel hele goeie beter als Alpine ze nu maakt
bereik begint al bij 18 hz en was ook altijd goed hoorbaar in zijn auto
de woofers zitten in 2 losse kistjes met bassreflex ik dacht is een mooie aanvulling op mijn set vooral met film kijken
heb ze al eens thuis gehad en gaat erg hard en laag
had bedacht er links en rechts 1 te zetten en dan met de dsp alles boven de 35 a 40 hz weg te drukken en alles wat daaronder word weergegeven vlak te trekken
dus hopelijk kom ik net als de JL tot de 16 hz en krijg nog wat meer voelbaar trilling en voelbare luchtverplaatsing bij filmkijken

de JL zit op links vd de DSP de Alpine,s komen op rechts dus moet voor de DSP een splitter doen en op rechts uitgang nog een splitter voor de 2 Alpine,s maar dat moet kunnen volgens mij
het verlies door de eerste splitsing hef ik gewoon op door de gain van de DSP iets harder te zetten

ik kreeg het idee ze erbij te zetten toen ik bij een mede HTer een XTZ set zag met een SVS maar ook subs links en rechts met poorten van XTZ onder zijn boekenplankjes

van het weekend 2 extra onix ref 1 en centre ref 100 ophalen hopelijk is er nog tijd om de woofers er ook even bij te plaatsen en misschien te meten zodat er zaterdagavond vet film kan worden gekeken ;D
biertje erbij en chillen maar ;D





UPDATE 8 okt 2010:

ik heb er 1 geplaatst de gesloten sub staat links in de hoek de gepoorte rechts in de hoek
dit werkt super na enig afstelwerk en film kijken ben ik eruit die blijft zeker staan voor het film kijken
de gepoorte enigsinds afgefilterd op ong 50 hz geeft een zeer mooi effect bij explosies  vooral in het zeer lage net alsof je echt de luchtdruk voelt ;D
nu ik weet dat het mooi intregeerd met mijn set is het tijd om een hypex DS2.0 erbij aan te schaffen om het echt goed te doen


groet,Morca

De JL en de Alpine:



Ejorne

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Wel leuk om dat eens (op korte termijn) te gaan proberen.

Jammer dat er nog geen reacties zijn van andere forumleden die ervaring of ideeën hebben over een soortgelijk onderwerp...

morca


update ik wil de subs met 1 plateamp gaan aansturen van hypex maar parralel word de weerstand dan ong 2 ohm
moet nog bellen maar denk dat de plateamp dit niet fijn gaat vinden iemand ervaring mee
of ik zou ze in serie willen zetten maar ze staan 3.5 meter uitelkaar zou dit geen vervormd geluidsbeeld kunnnen geven ivm vertraging door die 3.5 meter of is dit te verwaarlozen
graag wat input van mijn medeforumleden

groet,Morca

Robke

Ik kan bij Hypex zo niet terugvinden dat deze 2 ohm stabiel is.
Als je de twee subwoofers dan toch parallel aan wilt sluiten kun je beter een ander merk nemen denk ik.
XTZ heeft z'n plate amp ook te koop in een houten behuizing, die is in ieder geval wel 2 ohm stabiel, dat zou nog een optie kunnen zijn.

morca

Quote from: Robke on April 28, 2010, 17:52:07
Ik kan bij Hypex zo niet terugvinden dat deze 2 ohm stabiel is.
Als je de twee subwoofers dan toch parallel aan wilt sluiten kun je beter een ander merk nemen denk ik.
XTZ heeft z'n plate amp ook te koop in een houten behuizing, die is in ieder geval wel 2 ohm stabiel, dat zou nog een optie kunnen zijn.

het staat in mijn handleiding ook niet heb al een DS4.0
wil er een DS2.0 bijkopen voor deze woofers die ik kado heb gehad dus andere woofer is geen optie
ik zet ze maar in serie probeer het gewoon op 8 ohm dan is een DS2.0 voldoende denk ik
de woofers zijn maar 300 watt max

thanks ik ge eens neuzen bij XTZ hoor ik veer goeie berichten over :thumbs-up:

morca

#5
UPDATE 8 okt 2010:

ik heb er 1 geplaatst de gesloten sub staat links in de hoek de gepoorte rechts in de hoek
dit werkt super na enig afstelwerk en film kijken ben ik eruit die blijft zeker staan voor het film kijken
de gepoorte enigsinds afgefilterd op ong 50 hz geeft een zeer mooi effect bij explosies  vooral in het zeer lage net alsof je echt de luchtdruk voelt ;D
nu ik weet dat het mooi intregeerd met mijn set is het tijd om een hypex DS2.0 erbij aan te schaffen om het echt goed te doen

nou weer verder film kijken ;D

Ejorne

Gaaf man! Ik ben benieuwd hoe het klinkt.  8)

Martijnst1990

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen, en foto's ben ik ook wel benieuwd naar  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October  8, 2010, 23:43:36
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen, en foto's ben ik ook wel benieuwd naar  8)
het kistje ziet er niet zo fraai uit hoor is een kist uit een auto
misschien kan een zeker iemand ;) even zijn fototoestel meenemen zodat ik mijn hele setje misschien even mooi in de showcase kan zetten
ga vd week nog wel verder af proberen te stellen misschien zelf een filter bouwen zodat ik deze amp kan blijven gebruiken
het is wel de bedoeling dat hij bij 40 tot 50 hz aardig stijl afvalt en de beoogde hypex gaat maar tot 50 hz

hij zal hoofdzakelijk voor film zijn maar ik zal er vd week ook even muziek op luisteren om te kijken hoe dat klinkt met 2 sub,s
denk dat de gesloten dan alleen beter klinkt dus dat ga daar nu eens even mee testen


Ejorne

Een zeker iemand zal binnenkort zijn fototoestel maar eens meenemen.  :-[

;D

skyfox

Vol verwachting klopt ons hart... We want pictures  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9



skyfox

Het zijn heel veel luidsprekers op heel weinig m2  :music:

Welke is nu die nieuwe sub? Want ik zie wel je JL audio subje staan...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

#15
Quote from: skyfox on February 24, 2011, 22:42:57
Het zijn heel veel luidsprekers op heel weinig m2  :music:

Welke is nu die nieuwe sub? Want ik zie wel je JL audio subje staan...
ik moet een foto van de Alpine maken maar dat is een hele oude hoor,van me oom gehad jaartje of wat in de auto gehad
15 jaar op zolder en toen mocht ik ze hebben,toevallig de eerste subs die ik ooit gebouwd heb

die grote speakers staan niet aan he, die gaan misschien volgend jaar in de kamer

JL audio subje zegt ie dan :o  zo klinkt ie niet hoor zo klein,laat je niet gek maken met al die 15 en 18 inch
deze voldoet ruim bij een vriend van me, die heeft hem in een grote Lkamer keuken staan

acoustic zegt meer ,heb in je topic al een paar keer naar je ruimte gevraagd om goed advies te geven........