Vraagjes omtrent netwerk

Started by skank1, April 14, 2010, 20:46:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Hoi

Situatie is als volgt, ik zit bij telenet

internet komt binnen via de modem
deze is verbonden met een topcom 10/100 ethernet switch (5 port)
van hieruit vertrekt er 1 naar zo'n adapter waardoor je via je stopcontact verbonden kan zijn (de 2de adapter loopt nu naar m'n telenet digicorder)
de andere loopt naar een draadloze router
hierop zitten  dan nog eens 3 vaste lijnen naar boven

wat wil ik nu?
de situatie boven blijft ongewijzigd en ik wil nog steeds draadloos kunnen surfen
echter de situatie aan mn digicorder , zal zeer binnenkort wijzigen
achter mn tv heb ik dus voorlopig maar 1 internet verbinding nodig voor mn digicorder (dit gebeurt nu via zo'n adapater daar er daar gn vaste verbindingen liggen)
binnenkort heb ik een nieuwe tv, en blu-ray speler die eveneens internet vragen
bovendien denk ik mn huidige receiver ook (pioneer vsx 919) wat met de digicorder op een totaal komt van 4 toestellen
ik zie het niet zitten om met 4x zo'n dubbele adapter te werken

hoe los ik dit op?
alvast bedankt

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rbormans

#1
aangezien telenet voor de router moet zitten zul je toch 2 x naar de tv installatie moeten: een keer voor de decoder, en een keer voor het netwerk (de netwerk functionaliteiten kan je met een switch oplossen, dus 1 extra keer naar de installatie is voldoende)

edit: als je wireless netwerk tot aan de tv installatie rijkt kan je ook een wireless bridge overwegen (die van wireless weer naar bekabeld gaat dus)

skank1

Quote from: Raf (B) on April 14, 2010, 20:57:49
aangezien telenet voor de router moet zitten zul je toch 2 x naar de tv installatie moeten: een keer voor de decoder, en een keer voor het netwerk (de netwerk functionaliteiten kan je met een switch oplossen, dus 1 extra keer naar de installatie is voldoende)

edit: als je wireless netwerk tot aan de tv installatie rijkt kan je ook een wireless bridge overwegen (die van wireless weer naar bekabeld gaat dus)

dus als ik het goed heb, 2x via zo'n adaptor (waarvan 1 nr digicorder en 1 naar een 2de switch waarop mijn versterker,tv,blurayspeler) staat
gaan die 2 switchen dan niet onderling storen?
hoe zit dat precies dan, kan de tv en blurayspeler dan gelijktijdig op internet?
:blush:

of

wireless bridge, heb ik eigenlijk liever niet, vermits ik nu soms al problemen heb met inloggen op het draadloos netwerk -> dit kan wel aan de oude router liggen of de laptop zelf...

ik heb nu zo'n adaptar maar gn idee of die snelheid op die manier voldoende is
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii