Marantz M-CR502 bi-ampen. Wie heeft ervaring?

Started by VlisChris, April 14, 2010, 13:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Wie heeft er ervaring met het bi-ampen met een Marantz M-CR502 in combinatie met Q-acoustic 1020i?
Kabel is een normale kabel, merk zou ik niet weten.
Het probleem is dat ik het zaakje laatst verzet heb, en tegelijk ben gaan bi-ampen. Maar het laag is zo overheersend geworden dat het bijna is alsof de tweeters niet meedoen.
Dat is getest door de versterker op speakers a te zetten (waar mijn tweeters op zitten aangesloten), en dan komt er geluid uit. Speakers b selecteren geeft als gevolg dat je alleen de woofer hebt die meedoet. Zet je hem op bi-amp lijkt het weer even leuk te klinken, maar na een paar minuten merk je dat dat alleen maar illusie was omdat je daarvoor alleen de woofers aan had staan.
Mismatch met de kabels waardoor het laag veel te veel aangezet wordt? De versterker die het niet snapt? Of gewoon een bizar warme klankkleur?
Iemand tips, adviezen, of gewoon meningen? Ik hoor ze graag!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr

Misschien een domme suggestie hoor, maar heb je de speakerbrugjes er wel tussenuit gehaald? ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr

Mooi zo!  ;)
Ik zag in de handleiding op internet http://www.marantz.com/pdfs/e_mcr502_man.pdf dat je ook speaker characteristics kunt instellen voor speaker A en B.
Staat op pagina 26, daar zit in de FLAT mode een bass enhance functie op. Ze hebben het daar over wanneer er te veel bas is je deze beter op RESPONSE1 -RESPONS4 kunt zetten.

Even een citaat van pagina 26:
Select the desired characteristics from the list below using the 1/2 buttons on the unit or the VOLUME buttons on the remote controller and then press the ENTER button.

• FLAT
• RESPONSE 1
• RESPONSE 2
• RESPONSE 3
• RESPONSE 4

* The default setting is FLAT.

A description of characteristics is given below.
• FLAT
Properties are flat. This enhances bass frequencies when speakers are placed directly on furniture or on a rack. If you feel that there is too much bass, select your favorite properties from among RESPONSE1 to RESPONSE4.

• RESPONSE 1
Cuts low frequencies 60 Hz or under by –12 dB/ oct.

• RESPONSE 2
Cuts low frequencies 100 Hz or under by –12 dB/ oct.

• RESPONSE 3
Cuts low frequencies 60 Hz or under by –12 dB/ oct. Also, raises the 400 Hz region by 3 dB.

• RESPONSE 4
Cuts low frequencies 100 Hz or under by –12 dB/ oct. Also, raises the 400 Hz region by 3 dB.


Misschien zit 't 'm daarin.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

VlisChris

Toppertje! Ik kon mijn eigen handleiding al niet vinden, en heb er glad niet bij stil gestaan dat die wel eens op marantz.com kon staan  :-[
Zometeen maar eens uitproberen of dat een beetje een leuk verschil wil uitmaken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hmm, het was een leuke mogelijkheid; de oplossing zal hopelijk ergens anders in zitten.
Komende week het zaakje eens losmaken en weer single-amp aansluiten. Ben benieuwd of het dan weer normaal klinkt, of dat de huidige opstelling gewoon zo rampzalig is.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Quote from: Christiaan S on April 14, 2010, 13:56:33
Mismatch met de kabels waardoor het laag veel te veel aangezet wordt?

Aan deze kant zou ik het niet zoeken (kabels die zo'n zware stempel drukken op je geluidsbeeld zijn gewoon defect).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Mijn mening :)
Maar wilde het wel genoemd hebben. Heb zelf nooit echt schokkende ervaringen gehad met kabels.
Vanavond komt er een maatje langs, dan ga ik eens proberen of het lukt om op tijd alles los te maken en aan te sluiten om dan op tijd weer The Pacific te kunnen kijken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.