"Butt-shaker" prijzen verlaagd !!!

Started by Cinematic, September 5, 2003, 13:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cinematic

Hoi,

De prijzen van de clarksynthesis Tactile Sound Transducers zijn drastisch verlaagd :)
Alleen is dat in de U.S :(

zie:
http://www.clarksynthesis.com/pricelists/Retail.pdf

Europeese prijzen:
http://www.clarksynthesis.co.uk/tstmodels.html#

maar in de U.S bestellen is incl. verzend /invoerbelasting nog steeds de HELFT van de Europeese prijzen  :o :o

Hoor ik daar iemand "Powerbuy" roepen ;)


mvg.

Robbo

Ik dacht dat de prijzen ten tijde de laatste Cedia (juni) iets van 200-230 dollar waren.  

Jaco heeft hier meer info over.


Rob

Cinematic

De prijzen zijn per Augustus aangepast :)


zie:
http://www.hometheaterhifi.com/newsflash/clark-synthesis-prices-8-2003.html

The Silver TST229 now retails for $99.99
Koopje lijkt me :)


mvg.

Ray

Misschien een rare vraag maar waarvoor heb je precies een Butt-shaker nodig, om je kont te laten schudden of zo ???

En als het een soort spiekers zijn, waar worden deze dan geplaatst, onder de vloer ofzo?

Tja rare vraag misschien, maar ik heb er nooit van gehoord.

jaco

Ray,
deze apparaten heten eigenlijk tactile transducers. Simpel uitgelegd een luidspreker zonder conus.
Dus er wordt op een soortgelijke manier een beweging gemaakt als bij een luidspreker.
Nu brengen veel verschillende merken tactile transducers uit onder evenzo verwarrende namen.
Clark is een van de 2 grote namen bij de duurdere (betere) tactile transducers. De andere is de buttkicker.
Dan komen allerlei goedkopere tactiles, die op zich niet slechter zijn, maar minder sterk qua aandrijving, dus minder trilling. Hierbij moet je denken aan montagen direct aan een stoelzitting welke dan heftig kan trillen.

De clark en Buttkicker monteer je beter aan een plaform onder je stoelen of bank. Dan trilt alles mee, ook je voeten, en dat is wat natuurlijker dan alleen je kont.

Op de cedia Uk waar Robbo en ik waren stond de Engelse Buttkicker importeur met de BK2 voor iets van $250 inkoop. Dus reken daar 40% overheen (erg zwaar dus hoge transportkosten) voor winkelprijs. Wel heb je voor de buttkicker een versterker van 800 a 1000 watt nodig wat het ook weer duurder maakt..
De clark neemt genoegn met iets minder maar lust ook wel een paar honderd watt volgens mij

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ray

Bedankt voor de uitleg Jaco, dacht zelf dat het ongeveer het principe was van een subwoofer, waardoor alles gaat trillen.

Dus als ik het goed begrijp brengt het enkel de trillingen voort.

Maar tjonge jonge een versterker van 800 tot 1000 watt :o, dit lijkt me echt iets als je van plan ben een heus minitheater te bouwen.

Het lijkt mij wel gaaf bij een soort film al Earthquake :)

jaco

Toen ik er wat mee aan het klooien was heb ik wel eens op de montage steunen gestaan. Als hij dan gaat werken kom je los. Ik ben ongeveer 80 kilo, dus je kunt je wel voorstellen dat er vrij veel energie vrijkomt. Die 1000 Watt is dan zeg maar 0,7 PK als alles met 100% redenment overgezet zou worden.

Maar het is wel aardig als het effect inzet op het juiste moment ja. Daar zit echter ook een beetje het probleem. Bij andere scene's waar toevallig zware stemmen of andere lage geluiden inzitten krijg je ook trilling. Het is niet altijd geschikt voor de scene is mijn ervaring. Ik heb er dus wat electronica voor hangen om het wat soepeler te laten verlopen.

Ik kan alleen vertellen hoe de Guiltammer Buttkicker werkt.
Dat is een ijzeren staaf die in een neodyme magneetveld zit. Als er d.m.v. stroom door dat mageneetveld (spoel principe net als bij luidspreker) gaat beweegt de staaf.
De behuizing heeft een vertraging ten opzichte van de staag, maar wil er eigenlijk achter aan. De behuzing zit vastgeschroefd aan je bank / platvorm / vloer.  Di trilt dus uiteindelijk mee.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ray

Tjonge zeg wat zit er dan een kracht in zo'n Buttkicker, doet me nu gelijk denken aan zo'n Powerplate (trilplaat)die in de sportschool staat bij de cardio, ze hebben er liefs 3, heb er toen ook even opgestaan, nou echt er staan tv's boven en je kon de titels bijna niet meer lezen zo erg wordt je door elkaar geschud!

Zou dit nou ook het zelfde principe zijn, dat ze een buttkicker in de plaat hebben gebouwd, je kan op dat apparaat ook de frequentie enzo instellen.

En zijn er ook bioscopen dit met buttkickers werken, lijkt mij daar toch het beste tot zijn recht komen.

jaco

the Buttkicker wordt volgens hun website veel in sumilators en pret/themaparken gebruikt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jos1962

Quote from: jaco on September 10, 2003, 06:59:28De clark en Buttkicker monteer je beter aan een plaform onder je stoelen of bank. Dan trilt alles mee, ook je voeten, en dat is wat natuurlijker dan alleen je kont.

Jaco

Van deze dingen heb ik nooit gehoord maar na de gegeven uitleg is het volgens mij logisch dat je ze kunt kopen bij elke willekeurige sexshop. De bedoeling is me nog steeds niet helemaal duidelijk maar ik bedenk maar wat...

;D ;D ;D
Mijn HT:
Receiver: Denon AVR-3803 (zwart)
DVD player: Denon DVD-2900 (zwart)
Fronts: MISSION M35 Center: MISSION M3C2 Rears: MISSION M32 Sub: MISSION M5AS Plasmapaneel: Harsper 42" HP4200 (Samsung)

jaco

Quote from: Jos1962 on September 24, 2003, 14:09:10
Quote from: jaco on September 10, 2003, 06:59:28De clark en Buttkicker monteer je beter aan een plaform onder je stoelen of bank. Dan trilt alles mee, ook je voeten, en dat is wat natuurlijker dan alleen je kont.

Jaco

Van deze dingen heb ik nooit gehoord maar na de gegeven uitleg is het volgens mij logisch dat je ze kunt kopen bij elke willekeurige sexshop. De bedoeling is me nog steeds niet helemaal duidelijk maar ik bedenk maar wat...

;D ;D ;D
Ik betwijfel of je lichamelijk de zaak heel houd als je er een .... aan bevestigd (ik neem aan dat ik snap wat jij bedoeld, maar deze woorden maar niet op een HTforum gebruiken)
Zoals gezegd, een buttkicker is wat anders dan een bass shaker qua enrgie die vrijkomt. Een Clark is ook wel al behoorlijk, maar de buttkicker is veel heftiger. Maar het ligt dus een beetje aan de toepassing welke je het beste zou kunen gebruiken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm