Stereoset van JohanH

Started by JohanH, April 10, 2010, 18:36:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: JohanH on June 28, 2014, 14:47:22
Aah ik zie het, dat zijn nog wel hele oude foto's maar idd wel jammer. :withstupid:

Edit: zal zo even kijken of ik de oude foto's nog kan vinden, is ook de reden dat ik foto's op een eigen server zet haha.

Leuk toch? Ik vind dat altijd leuk als je terug in de tijd kan kijken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JohanH

Haha absoluut, toch heel wat veranderd zo in de afgelopen jaren.

Peerless Monster

Quote from: JohanH on June 28, 2014, 22:46:02
Haha absoluut, toch heel wat veranderd zo in de afgelopen jaren.

En dat is alleen maar goed! Stimuleren die economie ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JohanH

#28
En inmiddels zijn we weer een dik jaar verder en is er weer zat veranderd hier. Vorig jaar net na mijn laatste post hier geswitcht qua werk, van bedradingsmonteur naar project monteur in de industriële automatisering en heel veel leuke klussen en projecten gehad. Overal en nergens al geweest en een hoop moois gezien. Ik zat in een klein huurhuisje met 1 slaapkamer, oud, en een hoop geld iedere maand waar je niks meer van terugziet. Flink gespaard en uiteindelijk heb ik vorige maand een luxe appartement gekocht in een nieuwbouwwijk in Veghel. :) Appartement is een goeie 7 jaar oud, en was nog voorzien van bouwbehang, bouwverfje, etc. Afgelopen 3 weken dus bezig geweest met klussen en opknappen. Eerste 2 weken naast het werk tot 's nachts bezig geweest, en nu afgelopen week de laatste grote schilderklussen kunnen afmaken.

Paar foto's zo, stucadoor in eerste instantie:




Boel opgeruimd en schoongemaakt:







Tegelvloertje laten leggen in het washok:

En begonnen aan de inrichting met de bestelde meubeltjes:




Bank komt eind volgende maand (op maat gemaakt, 3 maand levertijd) en dan is de woonkamer zover klaar en ingericht. Eind deze week ga ik definitief over, dan komt de verhuizer, dus dan lekker genieten!

En dan sparen voor het leuke spul. :) De tv is nog van de tijd bij mijn ouders dat 32 inch nog best wel heel wat was. :laugh: Die valt nu helemaal weg dus daar moet een mooie 50 of 55 inch voor komen, eens goed sparen. En de speakers staan ook op de nominatie om eens een upgrade te doen. Maar dat komt wel.

Ik ben er iig enorm blij en trots mee. :pompom:

Doubleoz

Proficiat met je nieuwe woning!

Vraagje: waar komt die eettafel en kleine ronde tafeltjes vandaag? Zien er erg leuk uit!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

JohanH

#30
Dankjewel! Die kleine ronde tafeltjes komen bij Pronto Meubelen vandaan. Die eettafel is van het merk Woood, o.a. gezien bij VT Wonen en een aantal woonzaakjes, maar ze verkopen deze ook bij de Karwei, en aangezien ze regelmatig 20% kortingen hebben is dat wel leuk te doen.

De 32 inch tv wordt nu toch wel heel erg te klein. :P

Foto van de hele hoek komt wel als de bank binnen is over een paar weken. :P Op maat gemaakt. :pompom:

En mijn uitzicht: 8)

JohanH

#31
Tijden geleden dat ik hier gereageerd heb, dus eens tijd voor een goeie update. Ik woon nu een 2,5 jaar hier in dit appartement en ik ben van de zomer begonnen met allereerst het netwerk uit te breiden, of beter gezegd aan te leggen in de woonkamer:


Volledig industrieel Draka CAT 6 netwerk gekoppeld aan een TP Link router.

Daarna begonnen met mijn speakerkabels te upgraden. Zelf een gebalanceerd paar 6mm² speakerkabels gemaakt van Hicon Ambience 240 OFC Class 6 verzilverde kabel met Monster Audio banaanpluggen en afgewerkt met ViaBlue sleeve:



Een HTPC gebouwd van een afgeschreven computer op het werk:


Intel Q6600 erin, 4Gb geheugen, Intel 320 SSD, Asus 5450 passieve videokaart, etc.

Laatst nog mijn Denon DP-300F platenspeler voorzien van een Shure M97Xe element:

Enorm waardevolle upgrade voor deze speler.

Inrichting omgegooid, nieuwe meubeltjes, grote mat voor wat demping, gordijnen, sfeerverlichting met wat gouden filament led verlichting, etc. Speakers zijn netjes gericht op de luisterplek op de bank, heerlijk!





Huidige setup:
- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Denon DRA-700AE stereo receiver
- Denon DP-300F platenspeler met een Shure M97Xe element
- Magnat Monitor 1000 speakers op Belgisch hardstenen voeten
- Playstation 3 2nd gen 160gb
- Logitech Bluetooth Speaker Adapter
- HP HTPC

En een hele verzameling platen inmiddels, diverse albums van Volbeat, Shinedown, Muse, Coldplay, etc maar ook Daft Punk, Imagine Dragons tot Spinvis aan toe. Heerlijk genieten, liefst met een glaasje whisky lekker op de bank. :inlove:

Peerless Monster

Je hebt verdorie een prachtige set daar staan inmiddels! Ziet erg erg strak uit.
Genieten dit soort topics waar de groei te zien is in de loop der jaren.
Prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JohanH

Haha dank, ja leuk om ook zo eens terug te lezen! Is idd een 'beetje' uit de hand gelopen. :satisfied:

Ohm Ivo

Ziet er goed uit! Goed bezig... Zie het goed dat je de speakers een heel klein beetje achtover laat hellen, of is dat het groothoekeffect van de lens?

Groet van Evert

JohanH

Dat is denk ik het effect van de telefooncamera (helaas). Wel heb ik de speakers ietwat verhoogd staan door de hardstenen voeten, dit om ze meer op oorhoogte te krijgen aangezien ik een vrij lang persoon ben.


Jumping Jack

Dat ziet er erg gezellig uit zo, genieten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JohanH

Dankjewel!

Deze week lekker vrij, dus lekker tussen de feestelijkheden door lekker plaatjes draaien. Stiekem hoop ik erop dat mijn bestelde Shinedown platen binnenkomen bij Wil'm. Amarylis was sowieso wel een die hoog op mijn lijstje stond.

Het Shure element is inmiddels ingespeeld, klinkt over de hele linie erg goed maar beduidend meer laag erin dan mijn vorige Audio Technica standaard element. Naar mijn zin iets teveel laag in combinatie met mijn set. Dus net even de knoop doorgehakt en een Nagaoka MP-110 besteld, mét headshell. Voor mijn muzieksmaak een wat betere keuze en ik lees toch veel dat op een rechte arm je ook beter een rechte headshell kan hebben, dus dat gaan we proberen. :)

Ik ben weer benieuwd, zo blijven we lekker rommelen. :)

JohanH

Zo, we kunnen weer rommelen, de Nagaoka MP-110 is eindelijk binnengekomen!


:wub:

Dadelijk even met de Shure Volbeat opzetten, even swappen en uitlijnen en alles. Ik ben heel benieuwd naar de verschillen! En ja inspelen moet ook nog gebeuren. :)

patsijb

leuke set
en die eerste (technics) is ook erg leuk..

JohanH

Dankjewel! En kan zeker slechter. :)
Mocht je echt flink beter willen dan zit je toch al naar een prijs richting de 4 cijfers te kijken...

Wat een verademing trouwens dit Nagaoka MP-110 element! Wat een rust! Veel meer detail, meer hoge tonen, bass eindelijk niet meer zo dreunerig aanwezig als met de Shure. Echt een genot om naar te luisteren! :inlove:

Paar foto's:

Uiteraard voorzien van nieuwe leads. :)


JohanH

#42
Het werd eens tijd voor wat nieuwe foto's. :) Inmiddels een nieuw kast'je' gemaakt voor mijn apparatuur, een nieuwe tv moet nog eens komen (wordt tijd) maar ik heb na tien jaar wel eens een upgrade gedaan met de speakers.

Het meubel is een zelfbouw geworden met als basis 2 Ikea Besta kastjes, van de keukenserie de Capita RVS poten (8cm) en Blankett RVS grepen, dat gecombineerd met een zelf op maat gemaakt blad.

Het eindresultaat:






Wat foto's van het klussen:




8 gaten erin geboord om het bovenblad te bevestigen:

Het bovenblad origineel vuren:

Na een hoop liefde, 3 lagen grijze olie, schuren, 3-4 lagen ietwat gekleurde 'blanke' olie en een hoop fijn schuren tussen de lagen door om hem super glad te krijgen is dit het resultaat:

Bovenblad bevestigd:


Verder ingedeeld:

Rechter kastje blijft leeg, mijn platen kunnen er precies in staan. :)

Het bovenblad:

Super leuk om te doen en erg blij ermee!

fasteddie


Xander32

Mooi gedaan, 't ziet er zeer gerzorgd uit  :thumbs-up:
Alleen jouw onderstaand verhaal klopt niet helemaal; ik lees er dat je een upgrade heb gedaan van de speakers, welke zelfbouw zijn geworden, bestaande uit 2 Ikea kastjes, etc, etc ...

.
Quote from: JohanH on May 27, 2018, 07:26:47
Het werd eens tijd voor wat nieuwe foto's. :) Inmiddels een nieuw kast'je' gemaakt voor mijn apparatuur, een nieuwe tv moet nog eens komen (wordt tijd) maar ik heb na tien jaar wel eens een upgrade gedaan met de speakers. Het is een zelfbouw met als basis 2 Ikea Besta kastjes, van de keukenserie de Capita RVS poten (8cm) en Blankett RVS grepen, dat gecombineerd met een zelf op maat gemaakt blad.

Het eindresultaat:






Wat foto's van het klussen:




8 gaten erin geboord om het bovenblad te bevestigen:

Het bovenblad origineel vuren:

Na een hoop liefde, 3 lagen grijze olie, schuren, 3-4 lagen ietwat gekleurde 'blanke' olie en een hoop fijn schuren tussen de lagen door om hem super glad te krijgen is dit het resultaat:

Bovenblad bevestigd:


Verder ingedeeld:

Rechter kastje blijft leeg, mijn platen kunnen er precies in staan. :)

Het bovenblad:

Super leuk om te doen en erg blij ermee!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Mooi gedaan hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JohanH

Quote from: Xander32 on May 27, 2018, 07:41:28
Mooi gedaan, 't ziet er zeer gerzorgd uit  :thumbs-up:
Alleen jouw onderstaand verhaal klopt niet helemaal; ik lees er dat je een upgrade heb gedaan van de speakers, welke zelfbouw zijn geworden, bestaande uit 2 Ikea kastjes, etc, etc ...

.
Sorry, je hebt gelijk, beetje teveel geknipt en geplakt op de telefoon, verhaal loopt niet helemaal lekker. Zal het even aanpassen. :)

DofN

Mooi die veranderingen van een kleine slaapkamer naar een eigen huis! Doe je goed. In deze (mooie) opstelling klinkt het vast ook stukken beter?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

JohanH

Ja de verschillen zijn behoorlijk, met de Magnat zuilen heb ik wel zo een beetje alles eruit gehaald wat mogelijk was qua verbeteringen, maar nu met de B&W speakers veel meer rust, controle in het laag en veel meer detail in het hoog. Dat is meer het gebrek aan bij de Magnat's en iets waar je met alle kleine verbeteringen onvoldoende stappen mee kan zetten.

Verbaast mij trouwens ook hoe goed deze speakers de ruimte vullen.

Al met al door de jaren heen wel wat veranderingen, met name qua woonruimte. De speakers waren nu ook wel nodig. :P

fasteddie

En al enig idee over de nieuwe tv?