Ok, jullie hulp nodig, HII met HD-aux mensen

Started by J.A.F._Doorhof, August 28, 2003, 17:31:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Met de nieuwste software heb ik nu alles draaiend.
Ik zoek nu wat vrijwilligers, wel even wachten totdat je de nieuwe kabel binnen hebt.

Wat moeten we weten ?
Of er echt geen verdere bugs in de normale prestaties zitten.
Aspect control wordt nog aan gewerkt.

Sinds de nieuwe kabel erop zit werkt bij mij alles voor de volle 100% op de RGBHV output kaart.
Het enige probleem dat ik blijf houden is een soort vervorming die stabiel in het beeld zit die met de videoproc eruit te krijgen is door steeds blanking +1 apply blanking -1 apply (of elke andere setting), net zolang totdat de vervorming buiten het beeld valt.

Op 480P en 720P lijkt het er echter op dat ik dit NIET zie.

Aangezien ik nu alleen aan het testen ben wil ik toch graag wat hulp, helemaal gezien het feit dat Spatz helemaal niets aan testen blijkt te doen (ondanks dat hij zegt van wel  :-\).

Dus help me out, en post je resultaten hieronder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Azagtoth

Hoi Frank,

Bij deze bied ik mij aan. Zodra ik de nieuwe kabel en de RGBHV bracket van je ontvangen heb, ga ik testen.

Met vriendelijke groet,

Patrick

Azagtoth

ok, een beetje laat maar ik heb nu de hd-aux aangesloten en met een dvi-vga adapter aangesloten op mijn barco.

WAT EEN BEELD ZEG! Ik vond het beeld zonder de HD aux al fantastisch maar dit slaat alles! :)

Ik heb nu verschillende resoluties getest, maar ik denk dat ik blijf steken bij 1280x720. Dat lijkt bij mij het scherpste beeld te geven, ondanks dat het geen schone conversie is van de standaard DVD resolutie.

De kleuren zijn gewoon veel dieper, en het beeld lijkt veel meer 3 dimensionaal.

het enige waar ik nu nog heel af en toe last van heb, is de bekende vouw in het beeld. Maar na een paar keer switchen is het verholpen.

pietnoeck

Frank,

Ik wil wel proberen maar dan moet je me wel verzekeren dat ik mijn desktop nog kan zien en besturen. Dwz, dat ik nog naar de pc-sat kaart kan kijken via de H"D II

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je een 2e monitor gebruikt kun je je desktop nog blijven zien, de passthrough heb IK hier niet getest omdat ik een MP mod gebruik en ik heb dus geen gewoon VGA signaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Azagtoth, kun je me aub EXACT mailen wat voor configuratie je gebruikt.

Ze kunnen de vouw bij Immersive niet nabootsen, dus ze hebben zoveel mogelijk input nodig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

Kan je er niet eens een scoop op zetten en een printout van een slechte lijnen naar hun opsturen? Dan kan je misschien zien of het een sync puls verschuiving is, of dat het een video-pixel
verschuiving is.

Eddy

jaco

Ik heb de zaak nu ook redelijk werkend met de Holo2,HD-AUX en RGBHV output optie.
mijn problemen:
- vouw in beeld, maar met wat gekloot aan settings verdwijnt die wel, en verder is er ook wel mee te leven.
- Aspect controle: Ik zie geen verschil of ik nu anamorphic source of letterbox neem. Ik zal dus weer terug moeten naar 2 geheugens op de projector. Niet dat dat me veel uitmaakt, maar via de overlay werkte deze selectie toch wel goed.

Verder is alles wel stabiel en kan ik normaal een film uitkijken zonder neing probleem.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Getverd****

Nu zaag ik gans de pc in stukken om er de RGVHV bij te kunnen stoppen (geen vrij pci slot meer) en dan is die meegeleverde coaxkabel te kort !!!!!
Dit maakt iemand niet echt gelukkig hoor.

Kan ik die kabel zelf maken, maar dan langer ?
Anders moet ik nog een nieuw moederbord kopen met geintegreerd netwerk !!!!

J.A.F._Doorhof

Te kort ?
Waar wil je hem helemaal plaatsen  ;D.
Hij zit bij mij 4 sloten lager dan de H3DII en het past.
heb je de kabel wel goed aangesloten, hij moet van de H3DII naar de RGBHV kaart. NIET vanaf de HD-Aux.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Wel in 5 sloten zitten reeds : H3D II, Geluidskaart, Satkaart, X-card en netwerkkaart.
Daarnaast dus ook een Radeon en 5 BNC's in 6de slot.
Nu moet die BNC eruit en vervangen worden door de HDaux. Dan is er echter geen plaats meer voor de RGBHVextensie.
Dus had ik een gleuf gezaagd boven de com-poorten, daar zijn nog wat uitsparingen die ik wat groter gemaakt heb en de RGBHV past er precies in, ..... maar de kabel is veels te kort !!!!!!!!!

J.A.F._Doorhof

Netwerkkaart eruit en vervangen door een USB netwerkkaart.
Geluidskaart eruit en vervangen door een Sonica Theater op USB.

Scheelt ook weer IRQ problemen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview