welke verf op gipswand

Started by jaco, April 9, 2010, 13:00:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Wat is nu dan het verschil tussen muurverf en latex ?
Ik ken latex als iets dikker, en verf uit een kleinere pot, maar daar houdt het ook een beetje op.

~Wat zoeken levert een lijstje op:

MUURVERVEN:

1. veegvast (goedkope, poederende verf)
2. Latex (meest voorkomend, goed ademend)
3. vinyllatex (licht afneembaar, ademend)
4. acryllatex (goed afneembaar, licht ademend)
5. synthetische muurverf (meestal op terpentine basis, goed vlekken 
    isolerend)         

Goed ademend lijkt me het beste.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vince

#26
Latex is voor jouw toepassing meer dan voldoende, mocht je meer info willen over de eigenschappen van de andere soorten stuur dan effe een PM.

jaco

Ik ga straks Histor Perfect Finish muurverf halen.
50% korting bij de praxis omdat de pot veranderd wordt blijkbaar.

Nu staat er op de histor site dat je op een niet zuigende muur je 7-8 m2 kunt doen met een liter.
Dus met 2.5 liter bus kun je dan 17.5-20 m2 doen.

Ik moet iets van 45 m2 doen.

Als ik voor de 1e laag nu de helft reken en zeg 4 m2 per liter neem, zou ik dan goed zitten ?
dus 11 liter voor de 1e laag, en dan nog 5 liter voor de 2e laag.

Dan moet het toch zwart willen worden ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Gelukt: 2.5 liter bussen van 26.50 voor 13.25

In Mega Praxis Amsterdam Zuid-Oost is er geen zwart meer  >:D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Harry HT

Hi,
Quote from: jaco on June  8, 2010, 19:15:48
Gelukt: 2.5 liter bussen van 26.50 voor 13.25

In Mega Praxis Amsterdam Zuid-Oost is er geen zwart meer  >:D

;D

Een blije zwartkijker  ;)

Succes met schilderen !

gr

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

jaco

Quote from: Harry HT on June  9, 2010, 07:22:18
Hi, ;D

Een blije zwartkijker  ;)

Succes met schilderen !

gr

Harry
Dank je Harry,

En verder ook iedereen bedankt voor de tips.

Nu nog schilderen. Ik had ook een spuit zien staan, maar 120 euro uitgeven voor 1 keer :(
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

En maar niet spuiten, ik werd gewaarschuwd voor spuitnevel. Dat kon ik beter niet doen in een bewoonde woning volgens de verkoper.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MerijnP

Quote from: jaco on June 22, 2010, 12:41:46
En maar niet spuiten, ik werd gewaarschuwd voor spuitnevel. Dat kon ik beter niet doen in een bewoonde woning volgens de verkoper.

Ik zou de verf gewoon met een roller aanbrengen met latex zie je ook minder als met bijvoorbeeld hoogglans lak.
Volgens mij klopt het advies wel de verf wordt zo fijn verneveld dat een deel van de nevel heel gemakkelijk mee gevoerd wordt in de lucht.

erwinh

Niet bezuinigen op een goede roller, krijg je een mooi strak resultaat!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

jaco

Ik ben begonnen. De gerolde stukken dekken ongeveer in 1 keer. Alleen kun je wel zien waar een iets dikkere laag opzit en een iets dunnere. Maar dat komt bij de 2e laag wel goed neem ik aan :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Klaar   :omg:

2.5 bus van 2.5 liter nodig gehad.

Plafond en wanden (behalve achter de schermwand) 2 x gedaan.

Als iemand nog deze verf nodig heeft, ik heb nog 5 nieuwe bussen staan..
Ik ga het niet nog 4 keer schilderen :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm