Digitale TV via Imac naar plasma - kan dit?

Started by VlisChris, April 8, 2010, 14:41:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik heb via Delta alweer een tijdje digitale televisie. Dus weer een leuke doos erbij in mijn woonkamer.
Nu ben ik al een paar dagen bezig met het totaal herindelen van mijn huis zodat het een stuk leger en opgeruimder wordt. Daarom wil ik eigenlijk zoveel mogelijk van mijn spullen wegwerken/opruimen.
In dat opzicht wordt mijn iMac mijn dvd-speler/media speler, en wil ik eigenlijk mijn digitale tv aansluiten op mijn apple, en dat weer doorlussen naar mijn televisie. Het voordeel daarvan is dat er bij mijn televisie alleen een stroomkabel en een HDMI kabel lopen, en mijn apparatuur bij elkaar staat, en een beetje netjes wordt weggewerkt.
Mijn vraag: is het mogelijk om mijn apple zo in te stellen dat die het signaal van mijn set top box doorgeeft aan mijn televisie? Momenteel heb ik alleen analoge uitgangen bij dat Delta ding. Mocht dat een probleem zijn kan er altijd nog gespaard worden voor een digitale met HDMI uitgang.
Advies wordt op prijs gesteld aangezien ik google weinig informatie kan vinden :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

En hoe zou je het zelf willen aansluiten?

Groet,

Bjorn

VlisChris

Er zit een mini-dv ingang op dat ding, en als het goed is kan je hem ook aansluiten op je tv.
Dus dat zou moeten kunnen. Maar of het qua instellingen lukt om het signaal echt door te geven zou ik niet weten. En ik heb geen idee waar ik zulke instellingen zou moeten kunnen vinden eigenlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Quote from: Christiaan S on April  8, 2010, 14:59:47
Er zit een mini-dv ingang op dat ding, en als het goed is kan je hem ook aansluiten op je tv.
Dus dat zou moeten kunnen. Maar of het qua instellingen lukt om het signaal echt door te geven zou ik niet weten. En ik heb geen idee waar ik zulke instellingen zou moeten kunnen vinden eigenlijk.

Ik denk dat het lastig gaat worden.... Ik zou opteren voor een HDMI decoder ;)

VlisChris

Als dat gaat bieden wat ik zoek is dat inderdaad een optie om voor te sparen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

Ik vraag me af of dit gaat werken, heb je een 27 inch iMac? Die heeft iig ook monitor-in.

VlisChris

Dacht te onrechte gemeld te hebben dat ik inderdaad de 27" versie heb.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.