Zelfbouw subwoofer XLS10

Started by fronskyy, September 4, 2003, 15:35:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alfa_33

#50
.

Arno P

Ik HAD er in het begin een schemerlamp op staan.... ;D tot aan de eerste explosie.... :o

blue-eyes

Quote from: Arno P on October 12, 2003, 21:27:18
Ik HAD er in het begin een schemerlamp op staan.... ;D tot aan de eerste explosie.... :o

Het schemerlampje dat viel, was de explosie ? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fronskyy

#53
Mijlpaal: de kast is gesloten

Nu kan het afwerken beginnen. Gladschuren, naadjes plamuren (goede tip Erik dat plamuur van je) en vervolgens fineren.

Ik heb binnen loodbitumen aangebracht en de zandkamer gevuld met 10kg vogelzand. De kast wordt al aardig zwaar.

Met een beetje geluk, kan ik deze week een eerste test doen ;D.

Arno P

Nee echt...in het begin dacht ik dat de woofer het ging begeven...maar het was de lamp die weg liep...maar nu weer on-topic ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

...ben benieuwd naar de pics.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Mea Culpa.....nog scanner kopen... :( Maar eerst het geld in HT ;))

fronskyy

It works!!!!

Kast afgewerkt, drivers erin, versterker erin.....

Eerst de LOTR en Monster & Co geprobeerd en vanavond met een kameraad "We were soldiers" geluisterd. Heerlijk zo'n sub, met name de extra dimensie van zelfbouw.

Hij moet nog verder inspelen en ik wil hem nog afronden met een front met luidsprekerdoek (ter bescherming). Morgen de spikes eronder en een vriend van mij regelt nog een mooie granieten plaat.

Ik moet van deze fase nog foto's maken (even weer een camera lenen), want ik ben zelf wel tevreden over het resultaat tot nu toe. De afwerking met het flexibele laminaat is goed gelukt.


Sullivan

Gefeliciteerd!!!

Leuk dat je nu al tevreden bent. Ik ben benieuwd naar de laatste foto's.

Wat voor 'fineer' heb je uiteindelijk gebruikt?

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

Con Grats !!!!

Leuk he,...zelfbouw...onvervangbare kick.

Ben benieuwd of we het eindproduct te zien krijgen

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fronskyy

Quote from: Sullivan on October 17, 2003, 10:18:37
Wat voor 'fineer' heb je uiteindelijk gebruikt?
mvg,
Frank
Volgens mij hetzelfde als jij: "elesgoflex" in kersenkleur (bij Praxis gekocht)

fronskyy

Quote from: Erik van Voorst on October 17, 2003, 10:56:01
Ben benieuwd of we het eindproduct te zien krijgen

Groetjes
Erik

Jazeker, daarvoor ben ik te trots, alleen nog een camera lenen.

Hij is natuurlijk pas echt af als de "kap" klaar is. Ik heb hiervoor net een schetsje gemaakt en ga deze in karton uitsnijden. Eens zien hoe dat lijkt.
Wel alvast vanochtend bij speaker&co het luidsprekerdoek gekocht.

fronskyy

Camera geleend. Enkele plaatjes van de status tot nu toe. Ik heb het frame voor het luidsprekerdoek uitgezaagd en gefreesd. Deze is kleiner dan de voorzijde zodat aan alle kanten het hout zichtbaar is voor ongeveer 2 cm.

Voorzijde:

fronskyy

Zijkant:

fronskyy

Kap in voorbereiding:

fronskyy

Achterzijde (met de VP200 van Sitronik):


Erik van Voorst (in memoriam)

 8) 8) 8) 8) 8)

....tjonge.....als je dat ziet ga je toch nooit meer een sub kopen...

echt mijn complimenten ...lekker strak

Groetjes
Erik

Goed idee van die 2 cm hout laten zien...dat toont mooier/verfijnder...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fronskyy

Dank je Erik, ik ben ook best wel een beetje trots op mijn eerste project. Dit stimuleert om later met een nieuw project te starten.

Vigier

#68
Dat ziet er bijzonder netjes uit kerel!

Maareh....
Sorry hoor, maar als je die units ziet, dan wil je er toch geen doek voor? is gewoon zonde! Ik heb mijn 6 XLSjes ook allemaal open en bloot.

Als je een bloedmooie vrouw hebt, dan hang je er toch ook geen gordijn overheen als ze in de huiskamer staat? ;D

Groet, Joris

fronskyy

Mee eens. Maar het ontkleden geeft toch altijd een leuke spanning ;).

Nu serieus, onze kinderen (9 en 12 jaar) zullen er niet gauw aankomen, maar we krijgen ook wel eens hele kleintjes op bezoek. Op zulke momenten loop ik toch liever niet het risico. En de kap is er makkelijk op te zetten en af te halen.

Vigier

Hahahahaha

Die passieve unit kan aardige klappen uitdelen, dus die kinderen doen dat maar 1 keer!
Maar uit veiligheid (beide kanten uit) is het idd beter om er dan een doek voor te doen.
Wel ff zorgen dat je voldoende afstand tot de unit neemt met het doek! 30mm is wel het minimum...en een beetje strak spannen...

Maarrrr...daar zien we binnenkort ook de foto's van natuurlijk!

Groet, Joris

Edo

Quote from: fronskyy on October 21, 2003, 22:53:18
Nu serieus, onze kinderen (9 en 12 jaar) zullen er niet gauw aankomen.

Vandaar dat ik een "downfire" sub heb gemaakt...(Al is m'n dochter nu pas 4 maanden), hopen dat er niet teveel poppen die BR-pijp ingaan... :D

Maar goed, nu ook even weer serieus: Erg mooi gedaan. Ziet er erg mooi afgewerkt uit.
Wat voor afwerking heb je trouwens gebruikt? Echt houtfineer o.i.d.?

Groeten,
Edo
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

Arno P

Het luidsprekerdoek-frame had ik ook zo gemaakt...maar bij het spelen bleek dat het te laag is en de woofer er met gemak tegenaan komt......

Ik dacht zeg het maar voordat dadelijk alles geverfd en bespannen is... :)

Sullivan

Pffiew, net even snel naar mijn woonkamer gegaan om te kijken of mijn sub er nog wel stond. En hij staat er nog. Zou echt zeggen dat het mijn sub was fronskyy... ;D.

Erg mooi gemaakt. Echt een kick he om je eigen gebouwde sub in actie te horen en andere mensen te showen wat jij heb gemaakt?

Ter vergelijking hier nog even mijn sub:



Twee druppels water!

mvg,
Frank

SiR-ROUND

 8)

Strak hoor guys...

Daar gaat de retailmarkt...

Al die klussers...

;D