Versie 2.1E eindelijk werkend !

Started by J.A.F._Doorhof, September 4, 2003, 15:06:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Versie 2.1E is NU te downloaden van de Immersive site.

Eerste indrukken tot nu toe zijn ZEER positief.
Je hoeft geen extra programma's meer op te starten om de GUI te kunnen gebruiken, alle resoluties zijn nu geïmplementeerd.
Aspect ratio control is nog een beetje alpha, maar dat schijnt bij versie F te komen.

Switching tussen PAL en NTSC werkt nog steeds perfect.
Memories zijn nu apart in te stellen tussen PAl en NTSC en de AUX contrast/brightness/saturation blijven nu bewaart na een reboot.

Het geheel is dus eindelijk weer op het niveau van aanzetten en spelen.

http://www.immersiveforum.com/attachment.php?s=&postid=32777

Beeldkwalitiet is op dit moment SUBLIEM, de chroma delay is helemaal in orde, en de colorupsampling werkt nu volgens mij volledig want de grootste winst tussen versie D en E is op dit moment de kleurweergave welke EXTREEM te noemen is.

Instellingen voor HD-Aux setup:
Brightness 13
Contrast 19
Color 40

De rest kun je gewoon laten staan zoals je gewend was, ik zie op dit moment geen reden meer om de HD-Aux etc. NIET aan te gaan sluiten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass


garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  4, 2003, 15:06:59
De rest kun je gewoon laten staan zoals je gewend was, ik zie op dit moment geen reden meer om de HD-Aux etc. aan te gaan sluiten.

Dus je kijkt nu via de Radeon?

J.A.F._Doorhof

Sorry, dat had moeten zijn reden om de HD-Aux NIET aan te sluiten.

Tot nu toe adviseerde ik mensen de HD-aux NIET aan te sluiten ivm de aanloop problemen, op dit moment kunnen ze dus WEL gaan upgraden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FTX

Hoe zit nu eigenlijk met die nieuwe flat-cable om de HD-aux te verbinden met de H3D-II?

Filip

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

De flatkabels zijn onderweg naar alle mensen die hun mail hebben gestuurd.

De software is alleen voor de Holo2 op dit moment, voor de Holo1 is andere software beschikbaar, dit zijn 2 totaal verschillende kaarten qua drivers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank ,

Kan ik nu de HDaux aansluiten zonder de RGBHV extensie kabel en beeld krijgen via de VGA kaart ?

En als ik toch via de RGBHVext ga, welke kabel heb ik dan nodig om de VGAkaart te loopen in de HDaux zodat ik kan switchen tussen de desktop en de film uit de H3D ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

looptrhu moet via analoog, DVI werkt niet.
Dat ligt niet aan de HD-Aux maar aan de ATI drivers, DVI werkt alleen als er een monitor wordt gedetecteerd, aangezien de HD-Aux pas geïnitaliseerd wordt als windows al loopt is de enige oplossing om de kabel los te halen en weer vast te zetten.

DVI van spelers en satboxen moet wel gewoon werken.

Met de HD-Aux heb je GEEN overlay meer het is dus een definitieve stap.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: pietnoeck on September  4, 2003, 23:47:10
En als ik toch via de RGBHVext ga, welke kabel heb ik dan nodig om de VGAkaart te loopen in de HDaux zodat ik kan switchen tussen de desktop en de film uit de H3D ?

Piet je zou ook de middelste ronde stekker kunnen ngebruiken volgens mij. Daar zou een vga naar ' rond'  kabel van de Sigma holywood+ in kunnen. Staat wel op het immersive forum. Dan zou je de DVI poorten over houden.

Jaco

pietnoeck

Jaco,

ik had ook al zoiets gelezen.
Alleen , Frank, wat bedoel je met "definitieve stap" ?
Als ik de HD-aux aanschakel kan ik dan nog mijn andere windows programma's zien ?
Ik kijk de laatste tijd vooral sat via de hauppage.
Dus ik moet mijn desktop kunnen blijven zien.
Of kan het met de door Jaco beschreven kabel om analoog te loopen ?
En waar kan ik zo'n kabel vinden ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je 2 monitoren gebruikt is er helemaal niets aan de hand, de loopthrough gebruik ik hier helemaal niet, maar het lijkt me dat dit gewoon de desktop door zou moeten geven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Da's nou eens leuk,
Ik heb een Sigma X-card en rara wat zit erbij van kabels
.... zo'n VGA - rond eindstuk dat precies in de Hdaux past.

Als ik nu van jullie de verzekering kan krijgen dat ik hiermee kan switchen naar de desktop als ik de RGBHV extensie van de H3D II gebruik kan ik morgen gaan knutselen.

Ondersteunt die dan ook 1440/1152 ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

De HD-Aux ondersteund ALLE resoluties die je maar wilt en anders kun je ze zelf aanmaken met het videoproc programma maar alles zit er eigenlijk al in.

De loopthrough heb IK nog niet getest, omdat ik 2 monitoren gebruik, ik kan je daar dus geen 100% uitsluitsel over geven, het ergste wat je kan gebeuren is dat je je VGA kabel moet wisselen als het niet werkt, maar gezien de reacties op het immersive forum werkt het in de meeste gevallen ANALOOG perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#14
Als je zo'n kabel bij de Xcard hebt gekregen zou het moeten werken. Kijk even op het immersive forum anders. Daar hebben ze het wel beschreven.

Ik heb nog een holywood+ liggen, en dus zo'n kabel. Maar zoals frank al zegt vindt ik een 2e monitor ook makkelijker. Die heb ik toch al staan voor mijn DVD-A speler, dus kan ik er ook de Holo instellingen op draaien. Maar ik zal zeker de mogelijkheid naar die ronde din stekker proberen.

Jaco

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview