De Philips CD104: Van oud beestje naar muziekmaker

Started by Douma, April 4, 2010, 13:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Quote from: scrutinizer on April 22, 2010, 15:29:30
Ok, dan mijn enthousiasme waar mogelijk voor het on topic content niet meer posten.

Ga gerust door met het posten, graag zelfs. Ik waardeer je input - niet alleen in dit topic - ten zeerste en steek er veel van op. Al moet ik soms moeite doen om de ietwat cryptische bewoordingen te begrijpen. :)

@Degenen die zich aangesproken voelen :D

Reageer a.u.b. niet op posts waaraan je je ergert, of waarbij je de behoefte voelt off topic op te reageren. Ik kan heel goed voor mezelf opkomen. :P ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

scrutinizer

Quote from: Douma on April 22, 2010, 15:36:51
Ga gerust door met het posten, graag zelfs. Ik waardeer je input - niet alleen in dit topic - ten zeerste en steek er veel van op. Al moet ik soms moeite doen om de ietwat cryptische bewoordingen te begrijpen. :)

@Degenen die zich aangesproken voelen :D

Reageer a.u.b. niet op posts waaraan je je ergert, of waarbij je de behoefte voelt off topic op te reageren. Ik kan heel goed voor mezelf opkomen. :P ;)

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is,....... en laat ik Zappa nou geweldig vinden. :sneaky2:


Een post als "Degenen die zich aangesproken voelen" is voor mij ruimte om niet op de persoon te hoeven posten en degenen aan te spreken die meelezen en het hout verlaten bij deze vormen van posts.

Wat ik eigenlijk met veel woorden probeer te vertellen is dat ik het zeer jammer vindt hier niet enthousiast, rechtdoor te kunnen posten zonder bij iedere zijstraat verantwoording af te 'moeten' leggen, waardoor de uiteindelijk destination niet bereikt wordt.


Ik zal mijn best doen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

solitaire

Quote from: Douma on April 22, 2010, 15:31:13
Het was ook puur interesse. Ik vind het leuk om andermans werk te zien. Niet om te kopieeren, maar om ideeen op te doen. Geen probleem dus dat de speler niet open gaat. Wie weet volgen er wat vragen als ik een tijdje naar de speler heb kunnen luisteren. Thanks for asking! :thumbs-up:

Graag gedaan, en jouw vragen speel ik natuurlijk weer door.


De speler heb ik te leen via iemand die er oa. over postte op een hobby/vrienden mailgroep.

Het karakter van de mailgroep is er ook een van creativiteit en brainstormen: heb je een vraag krijg je antwoorden varierend van amper gerelateerd tot to-the-point, van far-fetched tot engineering-101. Ideeën dienen 'uniek' te zijn (geen bouwpakket of kloon gerelateerde topics bv.), dienen niet gekopieëerd te worden (tenzij met toestemming / er zijn ook commercieel werkende designers vertegenwoordigd), en alle reacties dienen eenmalig te worden verwoord tenzij om meer gevraagd wordt (voorkomt losgeslagen non-discussies als bv. hier op het forum, maar heeft primair te maken met het mail-karakter van de discussies).
Voor mijn luidsprekers heb ik de groep meermaals om hulp gevraagd ideeën om te zetten in pragmatische oplossingen en het uitvoeren van (her)berekeningen ed. . Hieraan worden vaak adviezen gekoppeld, maar het blijft 'jouw idee', dus het niet opvolgen ervan wordt gezien als onderdeel van een wordingsproces. Een omgeving waar ik me zeer wel in vindt !

Dit alles om even aan te geven wat wellicht meespeeld in de twijffel hoe om te gaan met "foto maken van de uitwerking". Waar ligt bij iemand die je niet kend de grens tussen kopieeren en 'ideeen opdoen' .


verhuisze !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Douma, heb je buiten Nos en de OPA2604 verder nog iets in de schakeling veranderd?
Heb je bijv. alle C's 1 op 1 vervangen of volg je een specifiek schema?

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Douma

QuoteDouma, heb je buiten Nos en de OPA2604 verder nog iets in de schakeling veranderd?
Heb je bijv. alle C's 1 op 1 vervangen of volg je een specifiek schema?

Anton.

Naast die twee zaken heb ik verder niks in de schakeling veranderd. Ik ga zodra ik tijd heb mij eens verdiepen in het toepassen van aparte regulators voor bepaalde delen van de speler. Voor nu heb ik mij voornamelijk laten leiden door de link in mijn openingspost.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

Zit er nog leven in dit leuke topic of is dit "vakkundig"  om zeep geholpen door die EJ  :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

wolsinkpower

Heb nu de tweede cd104 van Douma overgenomen en bij hem thuis kwam ik erachter dat hij ook van HTforum was  :P
De speler deed het alleen jammer genoeg opeens niet toen ik er langskwam dus was hij zo aardig dat ik hem gratis mee mocht :D
Na een zeeeeeeer lange opwarm sessie doet hij het inmiddels wel en heb ik nu al menig cdtje beluisterd en het klinkt heerlijk!
Nu toch nog keer laten repareren aangezien ik niet elke dag een uur wil laten opwarmen ;)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

advr

Quote from: wolsinkpower on February 24, 2011, 23:33:22

Nu toch nog keer laten repareren aangezien ik niet elke dag een uur wil laten opwarmen ;)

Een cd speler hoef je niet uit te zetten, blijft ie lekker op temp :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

wolsinkpower

Quote from: advr on February 25, 2011, 07:31:37
Een cd speler hoef je niet uit te zetten, blijft ie lekker op temp :bigsmile:

Ik vind het nooit prettig idee apparatuur aan te hebben staan wanneer ik weg ben (met uitzondering van me pc af en toe) :P En wil graag een cd speler die werkt
zoals bedoelt is ;)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

EJ

Quote from: Erik van Voorst on February 19, 2011, 10:30:05
Zit er nog leven in dit leuke topic of is dit "vakkundig"  om zeep geholpen door die EJ  :(
Pardon?

Perfectionist

@Erik; svp niet persoonlijk worden

@EJ; voor believer versus non believer discussies hebben we het technisch-wetenschappelijk board. Hier staan gebruikerservaringen centraal; zie forumregels. Svp hiermee rekening houden.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91329.0
Een beter forum begint bij jezelf.

Deleted Member 2

Quote
"Het is nu wachten totdat de andere componenten zijn binnengekomen. Maar het begin is gemaakt en ik ben erg benieuwd waar dit oude beestje straks toe in staat is. Een extra stukje muziek in mijn leven of een illusie armer?

Wordt vervolgd..."


Ben toch wel benieuwd wat het geworden is: extra muziek of een illusie armer?

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

DUAL-Chris

Hallo,
hier zijn er recapping sets te vinden:

http://stores.ebay.de/80s-hifi-classics

Revisiesets voor cd 104 bijv.

De groeten
DUAL-Chris

advr

Leuk topic, in mijn 'jacht' naar oud spul wat ik ooit gehad heb, de CD104 ook weer eens aangeschaft toen ik hem betaalbaar voorbij zag komen.

Er was e.e.a. gerecapped en ik heb er zelf een NOS 14 bitter van gemaakt. Prutsen is altijd leuk.

Speelt heerlijk. Binnenkort ook eens de opamps vervangen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster