Partitie iMac

Started by VlisChris, April 2, 2010, 15:51:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om een partitie aan te maken in Snow Leopard?
Momenteel heb ik mijn foto's op dezelfde schijf staan als
waar SL op staat, maar dat lijkt me niet zo'n succes.
Met google kan ik eigenlijk niets vinden. Gaat allemaal over Time Machine of Bootcamp. Niet wat ik zoek.
Als iemand tips heeft: graag!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Waarom je foto's op een andere partitie? Het blijft dezelfde schijf, dus zelfde risico's. Onder OSX adviseer ik altijd 1 volume (partitie) te gebruiken. Uitzondering is als je meer systemen tegelijk draait (10.5 & 10.6).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

AllStar

Ik vraag me ook sterk af waarom je foto's op een andere partitie wilt hebben, schijnveiligheid? Gewoon 1 volume houden is ook mijn advies, en zorgen voor goede back-ups. En als je dat goed wilt doen dus niet backuppen naar een externe HD en die bij je Mac laten liggen. Risico van brand / diefstal / whatever bij elkaar opgeteld is nog steeds groter dan de kans op het falen van zowel je interne schijf als de externe HD  ;)

VlisChris

Ok dan.
Dacht altijd dat je beter je OS op een andere schijf/partitie kon houden als je werkbestanden? Maar ik geloof jullie hierin meteen. WS iets meer ervaring ermee dan ik ;)
@ Allstar: is rekening mee gehouden. Back-up schijf ligt in principe bij mijn vriendin = ander gebouw.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AllStar

Quote from: Christiaan S on April  2, 2010, 17:08:37
Ok dan.
Dacht altijd dat je beter je OS op een andere schijf/partitie kon houden als je werkbestanden? Maar ik geloof jullie hierin meteen. WS iets meer ervaring ermee dan ik ;)
@ Allstar: is rekening mee gehouden. Back-up schijf ligt in principe bij mijn vriendin = ander gebouw.

Als je de mogelijkheid hebt om de back-up schijf op een andere locatie te bewaren: altijd doen!  8)