Camcorder of DSLR met video?

Started by spijtebijt, March 27, 2010, 15:06:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 12, 2010, 15:08:55
Ik zou het niet weten.
Weet wel dat ik de rolling shutter nog maar 1x gezien heb met de 5DMKII, en heb onlangs VEEL geschoten in New York waaronder veel glide cam materiaal en als het ergens moet optreden dan zou je toch verwachten dat het daar gebeurt.


(vroeg de prof aan de " semi-prof"): Glide cam? Wat is dat

J.A.F._Doorhof

lol :D
Ik ben nog geen semi-prof op video gebied hoor, ben echt een amateur wat dat betreft.

Een glidecam is een soort van steadycam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Ik zou maar even een plaatje ervan posten, Frank! ;)

Trouwens, deze cameraman is een groot DSLR liefhebber, hij maakt prachtige beelden:
www.philipbloom.co.uk
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HAL

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 12, 2010, 15:25:44
lol :D
Ik ben nog geen semi-prof op video gebied hoor, ben echt een amateur wat dat betreft.

Een glidecam is een soort van steadycam.

Oh mooi!

HAL

Quote from: celerontje on May 12, 2010, 15:27:51

Trouwens, deze cameraman is een groot DSLR liefhebber, hij maakt prachtige beelden:
www.philipbloom.co.uk

Voor Spijtebijt. Daar staat ook een filmpje dat met de 550D is geschoten. Erg mooi.
http://philipbloom.co.uk/dslr-films/salton-sea-canon-rebel-t2i-550d/

J.A.F._Doorhof

Leuk ben daar ook geweest, maar voornamelijk foto's gemaakt.

http://www.glidecam.com/
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: celerontje on May 12, 2010, 15:27:51
Ik zou maar even een plaatje ervan posten, Frank! ;)

Trouwens, deze cameraman is een groot DSLR liefhebber, hij maakt prachtige beelden:
www.philipbloom.co.uk

De beroemde slideshow video's, met shallow depth of field en verspringende focus.

Helft van zijn tijd is nog maar werken met reguliere camera's.

Kan natuurlijk weer veranderen met de nieuwe Panasonic en de gisteren aangekondigde Sony camcorders met respectievelijk micro-four-thirds en APS-C sensor en verwisselbare lenzen.

J.A.F._Doorhof

Shallow focus vind ik zelf erg mooi.
Vergeet ook niet dat je ook kan afstoppen natuurlijk.
Het geeft creatief wel oplossingen die filmmakers tot nu toe onder een mega budget niet hadden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spijtebijt

Wauw wat een gave filmpjes. Prachtige scherpte en mooi variabele scherptediepte. Zeker dat filmpje van Salton Sea (de muziek van Ry Cooder maakt het nog extra mooi natuurlijk).
Maar het toont volgens mij net zo goed het vakmanschap van de filmer als de kwaliteit van de camera. Deze filmmaker had met een simpele point-and-shoot camera waarschijnlijk ook een heel mooi filmpje kunnen maken.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

J.A.F._Doorhof

Zo is het meestal.
De amateurs denken dat het aan de camera ligt, en de pro's gebruiken alles door elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spijtebijt

Mooi voorbeeld van een videoclip geschoten met een 550d (en nog leuke muziek ook)...
http://vimeo.com/11832826
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"