Animo check vergelijk Emotiva xpa2

Started by simsatit, March 25, 2010, 16:14:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies


sr7000

Grappig: ik gebruik die CD van Fear Factory ook om de dynamiek van een set te testen. Lekkere cd  :wub:

simsatit

Ik vond m ook wel geinig, ook maar even aanschaffen dus.

@ Tiptop:

Wat was die Tango cd ook weer? Was ook heel leuk 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mario D

Blij te horen dat je tevreden bent van mijn euhh jouw XPA-2.  ;)  :D

Ondertussen staat hier een parasound versterker te spelen op de B&W's en ik kan de volgende verschillen opmaken tegenover de Emotiva ;

-Minder hevige S klanken tweeter
-Warmere klank bij zowel hoog als laag volume
-Het laag komt wat meer naar voor, beter evenwicht tussen laag en hoog.

De XPA-2 is tevens ook een super amp, helaas was dit niet echt mijn smaak en de parasound bevalt me kwa klank echt wel beter op mijn B&W's.  :pompom:




Raphie

JBL PRX Power!

Mario D

Quote from: Raphie on April  4, 2010, 16:04:56
Welke Parasound?


HCA-2003.

(Voorheen een HCA-2200MK2 gehad maar ik vind deze HCA-2003 vrijwel hetzelfde van sound.)

simsatit

Quote from: kalimero on April  4, 2010, 15:54:48
Blij te horen dat je tevreden bent van mijn euhh jouw XPA-2.  ;)  :D

Ondertussen staat hier een parasound versterker te spelen op de B&W's en ik kan de volgende verschillen opmaken tegenover de Emotiva ;

-Minder hevige S klanken tweeter
-Warmere klank bij zowel hoog als laag volume
-Het laag komt wat meer naar voor, beter evenwicht tussen laag en hoog.

De XPA-2 is tevens ook een super amp, helaas was dit niet echt mijn smaak en de parasound bevalt me kwa klank echt wel beter op mijn B&W's.  :pompom:





Mooi dat je de juiste match hebt te pakken nu!
En idd hoeft het allemaal niet de wereld te kosten om al op een goed nivo te spelen, zo zie je maar weer.
De Emotiva is iig een heel goed ding voor het geld, goedkoper dan 2x UcD400hg dat ook veel waar biedt voor het geld, 2dehands kun je ook mooie amps kopen zoals jou Parasound dus, of had je deze nieuw gekocht?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mario D

Quote from: simsatit on April  4, 2010, 16:39:00
Mooi dat je de juiste match hebt te pakken nu!
En idd hoeft het allemaal niet de wereld te kosten om al op een goed nivo te spelen, zo zie je maar weer.
De Emotiva is iig een heel goed ding voor het geld, goedkoper dan 2x UcD400hg dat ook veel waar biedt voor het geld, 2dehands kun je ook mooie amps kopen zoals jou Parasound dus, of had je deze nieuw gekocht?

Nieuw kan je deze niet meer kopen, tweedehans vind je ze wel maar door hun leeftijd zijn ze meestal aan revisie toe, bij deze heb ik geluk want de binnenkant zag er nog erg netjes uit.
De oudere parasound lijn (en de Halo) zijn klasse A/AB, hebben hoge dempingfactor en dat is wat ik zocht.
De huidige Classic lijn is ook helemaal anders dan de oudere reeks(en).

simsatit

Van het weekend en maandag weer druk bezig geweest en meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt de analoge bypass op mijn Tag te checken met andere spelers.
Er word geen laag informatie meer weergegeven, de Emotiva cd speler deed dat op de Tag set dus zelf.
@ Miesepies, heb jij nog een ander spelertje toevallig om eens te checken hoe t zit?

Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Quote from: simsatit on April  6, 2010, 11:27:02
Van het weekend en maandag weer druk bezig geweest en meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt de analoge bypass op mijn Tag te checken met andere spelers.
Er word geen laag informatie meer weergegeven, de Emotiva cd speler deed dat op de Tag set dus zelf.
@ Miesepies, heb jij nog een ander spelertje toevallig om eens te checken hoe t zit?

Greets
De BD-speler die ik heb geeft ook veel meer laag dan de Vitaaudio. En tussen alle spelers die ik heb gehad hier zaten ook best grote verschillen, dus het is helemaal niet raar dat er bij jouw ook zo'n verschil was. ;)

Dus daarom hoef je niet te testen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsatit

Hey Fabian,
Ik vond toch wel dat er heel veel bas gegenereerd werd, ik vond dat zeer opvallend, de analoge bypass van de Tag geeft dat niet weer.
Persoonlijk vond ik de Emotiva cd speler te enthousiast met het laag.
Toch benieuwd hoe Michel dat thuis ervaart.
Het zou ook kunnen dat mijn Tag iets conservatief is op t laag en de Emotiva juist tegenovergesteld, iets aanzetterig op t laag, dat zou het verschil dan verklaren.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Quote from: simsatit on April  6, 2010, 19:39:52
Hey Fabian,
Ik vond toch wel dat er heel veel bas gegenereerd werd, ik vond dat zeer opvallend, de analoge bypass van de Tag geeft dat niet weer.
Persoonlijk vond ik de Emotiva cd speler te enthousiast met het laag.
Toch benieuwd hoe Michel dat thuis ervaart.
Het zou ook kunnen dat mijn Tag iets conservatief is op t laag en de Emotiva juist tegenovergesteld, iets aanzetterig op t laag, dat zou het verschil dan verklaren.


Neem je TAG een keer mee hierheen. Dan vergelijken we 'm met mijn bd-speler en de Vita-audio.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.