Introductie Speakers

Started by Sherwin, September 2, 2003, 21:42:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

....SPANNEND..... 8) 8)

Dat moet er gewoon WAAAANNNNZINNNNIG uit gaan zien...wow!!

Suc6
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Vigier

#101
Krunk,

jij zocht nog een condensator voor het hoog? Dan zou ik voor 1 van de volgende 3 gaan:
1) MKP (AudynCap), maar dan wel de 630/800V uitvoering, die klinkt beter dan de 400V : 2.48 Euro
2) Sinkfoil (KpSn) : 9.39 Euro
3) Mundorf Supreme (zilverfolie + olie) : 36.42 Euro

Dus maar net afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven! Ik heb zelf de tweede gebruikt, aangezien ik 36 Euro nogal veel vond voor zo'n condensator, maargoed: die mundorf is wat mij betreft wel de beste die er te krijgen is. (dan is ie trouwens wel 40x69mm!)

Groet, Joris

Edo

Ha Sherwin,

Ik hoop dat je ze kan laten zien 9 november. Ben heel nieuwsgierig
hoe ze eruit gaan zien.
Ik ben met m'n Proteus nog niet zover, maar ja, tijd tijd tijd...ontbreekt een beetje de laatste 'tijd'  ;)

Groeten, Edo
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

Sherwin

Als ik het haal wel.. ik probeer te vragen of ze het af kunnen krijgen.. maargoed, dan MOET het filter dus ook af deze week (filter krijgt nog 1 laatste update hierna)

En als ik kom, neem ik alleen de monitor kasten mee uiteraard, anders is het niet te doen ;)

Bart_M

Quote from: Vigier on October 26, 2003, 17:22:40
Krunk,

jij zocht nog een condensator voor het hoog? Dan zou ik voor 1 van de volgende 3 gaan:
1) MKP (AudynCap), maar dan wel de 630/800V uitvoering, die klinkt beter dan de 400V : 2.48 Euro
2) Sinkfoil (KpSn) : 9.39 Euro
3) Mundorf Supreme (zilverfolie + olie) : 36.42 Euro

Dus maar net afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven! Ik heb zelf de tweede gebruikt, aangezien ik 36 Euro nogal veel vond voor zo'n condensator, maargoed: die mundorf is wat mij betreft wel de beste die er te krijgen is. (dan is ie trouwens wel 40x69mm!)

Groet, Joris

Hoi Joris,

Bedankt. Ik ga deze zeker meenemen in mijn beslissing.
Hoe omschrijf je het geluid van de Mundorf?

Grtn,
Bart

Vigier

Hoi Bart,

dat vind ik enorm lastig, om klank te kunnen omschrijven (termen als sprankelend hoog en meer van dat soort geblabla kijk ik nooit naar, omdat het allemaal hartstikke subjectief is).

Ik heb het beluisterd via een MHT12 van Visaton (bandtweeter), en voor mij was het het summum, er kon niets meer aan toegevoegd worden...
Om dan toch maar wat termen te gebruiken: zacht, alsof hij er niet is, maar toch z'n werk doet.
Het verschil met de tinfolie was erg klein, maar dat heeft ook iets te maken met in hoeverre ik mijn gehoor al misbruikt heb.

Groet, Joris

P.S. Ik zit nu al een uurtje te luisteren naar een luidspreker met 2x Number One SPH165CP, 2x Visaton TI100, 1x MHT 12....GEILLLLLLLL

Sullivan

Hoi Sherwin,

Heb je al foto's van de gespoten kasten? Ik ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat.

mvg,
Frank

Sherwin

#107
Beste Mensen,

Ik heb nog geen foto's van de kasten in geheel (top + laagkast) maar hieronder kun je de monitor gedeelten zien die ik heb meegenomen naar een luisterdag;

Wil je de plaatjes groter bekijken, dan moet je even rechtermuisknop - eigenschappen - url knippen en dan in de adresbalk plakken.

De rest komt nog, ps: De OLIJFGROENE zijdeglans kasten met metallic zijn mij :D;

http://home.zonnet.nl/chiararomee/diy/luisterdag.htm

Mvgr, Sherwin

Erik van Voorst (in memoriam)

Sherwin,

...ik zie hier doe-het-zelf op het ultieme niveau.

Alleen al die heerlijke pics, wat een speakers, de een nog mooier dan de ander echt " creme de la creme"!!!!!!! 8)

Wat had ik hier graag bij willen zijn. :(

Mijn welgemeende complimenten....en JA JOUW SPEAKERS ZIEN ER TOPPIE UIT... ;D

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sherwin

Wacht maar totdat je het hele systeem ziet als ik daar afbeeldingen van heb :D