Raf Amsterdam sluit de deuren? 1 mei weer open !

Started by Staaled, March 18, 2010, 17:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

#25
Quote from: tiptop on March 19, 2010, 14:00:29
Daar houd ik dus niet van. Generaliseren.

Ik heb er niet voor gekozen en velen met mij. En nee, ik koop vrijwel niet via internet, alleen bij webshops van bestaande winkels.

Dat is mijn punt juist. Van die drie verstrooide audiofielen in NL kan de schoorsteen bij RAF niet branden, de rest zoekt alleen de laagste prijs.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Davey

Quote from: danboo on March 19, 2010, 13:12:38
Kreeg een week geleden een brief dat Raf Business & Projecten inclusief het personeel was overgenomen door buyonline.

Buyonline is van dezelfde eigenaar  ;)

Quote from: esre on March 19, 2010, 12:40:39
De eigenaar heeft al tropenjaren achter de rug.

Da's degene met wie ik het minste medelijden heb  :hmmm:

ajbeefde

Quote from: Davey on March 19, 2010, 15:46:22
Buyonline is van dezelfde eigenaar  ;)

Da's degene met wie ik het minste medelijden heb  :hmmm:

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Overigens net langs RAF Hilversum gekomen en daar staan de vrachtwagens voor de deur om de winkelvoorraad in te laden.. (Philips, Samsung, etc). Lijkt mij geen goed teken....

Groet,

Bjorn

ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 19, 2010, 16:01:12
Overigens net langs RAF Hilversum gekomen en daar staan de vrachtwagens voor de deur om de winkelvoorraad in te laden.. (Philips, Samsung, etc). Lijkt mij geen goed teken....

Groet,

Bjorn

Leedvermaak?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Quote from: ajbeefde on March 19, 2010, 16:02:30
Leedvermaak?  ;)

Nee hoor, als je vanuit ons naar A27 rijdt, moet je langs RAF.

ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 19, 2010, 16:04:12
Nee hoor, als je vanuit ons naar A27 rijdt, moet je langs RAF.

Oke, toch wel vervelend om te zien dat een collega z'n deuren moet sluiten, toch?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Quote from: ajbeefde on March 19, 2010, 16:30:32
Oke, toch wel vervelend om te zien dat een collega z'n deuren moet sluiten, toch?

RAF is een statement, dus ja het is vervelend als echt blijkt te zijn dat de deuren gesloten blijven.
Ik verwacht dat we een soort gelijke situatie krijgen als in Kampen.

Groet,

Bjorn

LexiconLogan

Elektronicaketen Raf sluit deuren

Door Wilbert de Vries, vrijdag 19 maart 2010 14:50, views: 10.554

Raf heeft zijn filialen in Amsterdam en Hilversum gesloten in afwachting van de uitkomst van gesprekken met de bank. De bank heeft eerder deze week de geldkraan dichtgedraaid, zo bevestigt de directeur van de elektronicaketen.

Op de website van Raf prijkt een mededeling dat de winkels van Raf in Amsterdam en Hilversum 'wegens een interne reorganisatie' zijn gesloten. Het bedrijf hoopt dat er begin volgende week meer duidelijkheid komt over zijn toekomst. Overigens is de webwinkel van Raf nog wel operationeel en is Raf Digital Music, de cd/dvd/blu-ray-afdeling in Amsterdam, nog geopend.

"We hebben even een hiccup in het ondernemersschap", zegt Ton Smeets, algemeen directeur van Raf, tegen Tweakers.net. "Door de economische crisis zijn de banken wat strenger geworden. We hebben deze week van de bank te horen gekregen dat ze de financiering stopzetten. Daarover zijn we nu in gesprek. Begin volgende week hopen we op meer duidelijkheid."

Echt een concrete aanleiding voor het dispuut met de bank is er volgens Smeets niet. "Wel is de verkoop sinds begin 2008 gedaald, maar dat geldt eigenlijk voor de hele branche. Onze webwinkel loopt eigenlijk ook gewoon goed."

Raf is in 1969 opgericht en is groot geworden als speciaalzaak in audioapparatuur. Hoewel de focus nog altijd op audio ligt, heeft de keten zijn assortiment de afgelopen jaren flink verbreed. In 2004 heeft Raf een soortgelijke situatie doorgemaakt. Dit eindigde in een faillissement, waarna met de 'gezonde winkels' in Amsterdam, Hilversum, Kampen en Utrecht een doorstart werd gemaakt. Het filiaal in Kampen is overigens eerder verkocht; de vestiging in Utrecht sloot eind vorig jaar al zijn deuren. Bij Raf werken momenteel zo'n 75 mensen.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Ghosty J

Volgende week moeten ze natuurlijk het loon gaan uitbetalen van de werknemers....
zo gaat dat dus wel vaker met bedrijven als ze loon moeten gaan uitbetalen dan gaat in 1x de geldkraan dicht..
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ajbeefde

Quote from: Ghosty J on March 19, 2010, 17:08:14
Volgende week moeten ze natuurlijk het loon gaan uitbetalen van de werknemers....
zo gaat dat dus wel vaker met bedrijven als ze loon moeten gaan uitbetalen dan gaat in 1x de geldkraan dicht..

Weet je dus helemaal niets van, dus nou niet spannender maken dan het is.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

tiptop

Quote from: Nahpets on March 19, 2010, 14:25:08
Dat is mijn punt juist. Van die drie verstrooide audiofielen in NL kan de schoorsteen bij RAF niet branden, de rest zoekt alleen de laagste prijs.

Dat is wel weer waar ja. :dry:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: bmateijsen on March 19, 2010, 16:01:12
Overigens net langs RAF Hilversum gekomen en daar staan de vrachtwagens voor de deur om de winkelvoorraad in te laden.. (Philips, Samsung, etc). Lijkt mij geen goed teken....

Groet,

Bjorn
De voorraden gaan voor de zekerheid terug naar de importeurs.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ghosty J

Heb het zelf meegemaakt bij mijn vader, je kan de gehele maand werken tot dat er salaris enof vakantie geld moet worden uitgekeerd, dan zijn ze er niet meer...

Quote from: ajbeefde on March 19, 2010, 17:10:59
Weet je dus helemaal niets van, dus nou niet spannender maken dan het is.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nahpets

#39
'Voordeel' van het personeel is dat ze sowieso hun geld krijgen. Kan wel even duren.

QuoteLoongarantieregeling
Als blijkt dat de schulden van het bedrijf zo groot zijn dat de curator niet meer in staat is het achterstallig loon te betalen, neemt het UWV de loonverplichting over.

De gedupeerde werknemer heeft recht op: achterstallig loon, emolumenten en onkostenvergoedingen over een periode van dertien weken voorafgaande aan de datum van de opzegging, loon over de opzegtermijn, uitbetaling van niet-opgenomen vakantiedagen, vakantietoeslag, pensioenpremie.


De werknemer heeft alleen recht op hetgeen hij in dertien weken voorafgaande aan de opzegging heeft opgebouwd. Dit betekent dat de werknemer bijvoorbeeld geen 13e maand ontvangt.

Wel keert het UWV andere afgesproken vergoedingen uit, zoals: verhuiskostenvergoeding, indien de verhuizing valt binnen de dertien weken; het loon over de gebruikelijke overwerkuren; boetes voor verkeersovertredingen die normaal gesproken door de werkgever worden betaald. Ook andere financiële regelingen met de werkgever kunnen onder deze regeling vallen.

De werknemer moet binnen een week aangifte doen bij het UWV, als tijdige uitbetaling van zijn loon uitblijft. Als hij te laat is met de aanmelding, loopt de werknemer het gevaar dat het UWV het achterstallig loon niet uitbetaalt.

Read more: http://www.intermediair.nl/artikel/overnames-en-faillissementen/50865/faillissement-werkgever-en-achterstallig-loon.html#ixzz0idlsYUcq
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Quote from: Ghosty J on March 19, 2010, 17:22:30
Heb het zelf meegemaakt bij mijn vader, je kan de gehele maand werken tot dat er salaris enof vakantie geld moet worden uitgekeerd, dan zijn ze er niet meer...


Dus omdat je vader het heeft meegemaakt geld dat voor iedere ondernemer?

Beetje kort door de bocht vindt je zelf niet?

Komt nog bij dat het CWI deze salarissen uit betaald in geval van.... dus een losse flodder...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

AllStar

Quote from: bmateijsen on March 19, 2010, 16:01:12
Overigens net langs RAF Hilversum gekomen en daar staan de vrachtwagens voor de deur om de winkelvoorraad in te laden.. (Philips, Samsung, etc). Lijkt mij geen goed teken....

Groet,

Bjorn

In Amsterdam staan de vrachtwagens ook voor de deur lees ik net . .

Davey

#42
Quote from: bmateijsen on March 19, 2010, 16:01:12
Overigens net langs RAF Hilversum gekomen en daar staan de vrachtwagens voor de deur om de winkelvoorraad in te laden.. (Philips, Samsung, etc). Lijkt mij geen goed teken....

Groet,

Bjorn

Ik geloof dat dit te maken heeft met het zogenoemde eigendomsrecht. De fabrikant maakt de afspraak met de verkoper dat de spullen zijn eigendom blijven zolang er niet betaald is. Dit zie je de laatste jaren steeds vaker doordat de limieten bij de distributeurs van de verkopers heftig zijn teruggeschroefd. Wil je, als fabrikant die veel handel doet bij een verkoper, dit blijven doen dan is het eigendomsrecht een oplossing.

esre

Quote from: Davey on March 19, 2010, 15:46:22
Buyonline is van dezelfde eigenaar  ;)

Da's degene met wie ik het minste medelijden heb  :hmmm:


Er is een RAF HiFi afdeling en een aparte muziek afdeling die heet RAF Digital Music.
De muziekafdeling zit IN de RAF maar heeft nergens iets mee te maken dat wil ik wel even duidelijk maken heren. :devil:
Door omstandigheden moest Ton de eigenaar van RAF Digital Music intrekken bij RAF HiFi, hij zat eerst aan de overkant.
Amnon Rafalowicz is/was de eigenaar van RAF HiFi maar dat weet ik niet zeker wellicht dat Bjorn wil toelichten?
Ik hoop voor Ton dat dit niet naar gaat aflopen het is een hele goede zaak met een enorm assortiment en kennis!

Davey

Mijnheer A.R. te A'dam zit er gewoon in en zolang dat het geval is zit er een luchtje aan. Ik krijg er in ieder geval jeuk van aan m'n neus.

Lars_Portman

Ik krijg in druk dat wel heel slecht met ze gaat dan. Want Raf kampen ging eerder al op de fles. (is nu hobo)



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

UPP

Quote from: Vin_cent on March 19, 2010, 12:50:03
Die zullen ook verdwijnen, steeds meer exclusieve producten worden ook online aangeboden. En anders rijden we wel naar Duitsland of de UK omdat het daar iets goedkoper is.

Iets??? Nou daar verschillen de meningen over dan.
Ik was er 3 weken geleden en werd zeer slecht geholpen. Hebben me 3 kwartier laten wachten (een yup die een kwartiertje stond te wachten werd eerder geholpen?) en toen hij eindelijk kwam kon hij niet wachten om naar andere klanten gaan terwijl ik van plan was een receiver aan te schaffen van 1000 euro. Week erop nog eens gegaan en omdat het rustig was (bijna niemand was) kon ik wel normaal geholpen worden. Vervolgens kon ik wel 50 euro korting krijgen... joepie, haha. Ik neem altijd m'n tijd en ben eerst naar huis gegaan om verder info te vergaren. Toen vond ik dezelfde receiver bij Foka voor 700 en daar hoef ik niet eens voor af te dingen. Ik haal 'em liever hier (waar ik woon) in Amsterdam en niet bij een webwinkel of ver van huis. Ik heb daar iets meer voor over, maar niet zoveel! Advies en service is iets waard, maar je moet niet overdrijven natuurlijk.

tiptop

Quote from: esre on March 19, 2010, 18:05:07
Er is een RAF HiFi afdeling en een aparte muziek afdeling die heet RAF Digital Music.
De muziekafdeling zit IN de RAF maar heeft nergens iets mee te maken dat wil ik wel even duidelijk maken heren. :devil:
Door omstandigheden moest Ton de eigenaar van RAF Digital Music intrekken bij RAF HiFi, hij zat eerst aan de overkant.
Amnon Rafalowicz is/was de eigenaar van RAF HiFi maar dat weet ik niet zeker wellicht dat Bjorn wil toelichten?
Ik hoop voor Ton dat dit niet naar gaat aflopen het is een hele goede zaak met een enorm assortiment en kennis!
Ton is gewoon werknemer bij RAF hoor. De financiën lopen alleen anders.
En Amnon is officieel geen eigenaar meer van RAF. Andere Ton is algemeen directeur. En Buyonline is niet van RAF, maar officieel van een ex-werknemer van RAF en zit weer in een aparte constructie, waarbij buyonline Apple in koopt en de rest bij RAF vandaan trekt en RAF Apple kocht van Buyonline.
De goederen werden ook zo over de magazijnen verdeeld.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

esre

Quote from: tiptop on March 19, 2010, 19:23:46
Ton is gewoon werknemer bij RAF hoor. De financiën lopen alleen anders.
En Amnon is officieel geen eigenaar meer van RAF. Andere Ton is algemeen directeur. En Buyonline is niet van RAF, maar officieel van een ex-werknemer van RAF en zit weer in een aparte constructie, waarbij buyonline Apple in koopt en de rest bij RAF vandaan trekt en RAF Apple kocht van Buyonline.
De goederen werden ook zo over de magazijnen verdeeld.

Wil jij mij wijsmaken dat Ton niet de eigenaar is van RAF Digital Music?
Ton zijn zoon staat ook soms in de zaak,die Ton dus. :D

tiptop

Quote from: esre on March 19, 2010, 19:26:17
Wil jij mij wijsmaken dat Ton niet de eigenaar is van RAF Digital Music?
Ton zijn zoon staat ook soms in de zaak,die Ton dus. :D
Ton K?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.